2.301 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Negleklipning Negleklipning

Nogen der har erfaring med dette? Hvordan man undgår at klippe for langt ind, specielt ved de sorte negle, hvor meget skal klippes af, hvor tit osv? smiley

Og hvordan gør i? Altså, ordner i det alene eller med en til at holde hunde, eller tager i til dyrlægen og får det gjort? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negleklipning
  • #1   24. apr 2011 Det er bedre at klippe ofte end for langt ind til nerven, jo oftere du gør det, jo mere trækker den sig tilbage, og det bliver dermed lettere at undgå at klippe ind i nerven. Jeg kigger dem gerne efter ca. en gang i ugen.. Jeg gør det alene, men der er selvfølgelig også forskel på at skulle holde en hund på omkring 1½ kg, så det er til at komme til frem for en større hund... Synes måske alligevel det er noget pjat at tage til dyrlægen med, men det er jo heldigvis helt op til en selv smiley

• #2   24. apr 2011 Det der med de trækker sig tilbage er lidt en skrøne, vi havde en hund med ulveklo der ikke var holdt af tidligere ejere, den var enormt lang, sad inde i benet på hunden, den fik doktor dyr fjernet, og vi spurgte så hvor tit vi kunne klippe så den kunne blive mindre.
    Det kunne den ikke var svaret, det ville ikke gøre nogen forskel, det er helt forskelligt fra hund til hund og man kan ikke få en nerve til at trække sig tilabge.
    Derfor har nogen hunde ekstremt lange negle.

• #3   24. apr 2011 Jeg klipper lidt af gangen. Når jeg begynder at kunne høre kløerne på gulvet, får de lige en tur og så bliver de klippet årligt ved dyrlægen, som ikke er så pivet som mig smiley

Jeg gør det selv, men det har taget mig et par år at vænne den ene til det. Mine er så små, at jeg har dem på skødet, hvor de sidder med ryggen op ad mine ben, så poterne vender hen mod mig. Så kan jeg klippe mens jeg taler med dem

• #4   24. apr 2011 jeg har klippet selv, men her i odense har vi to dyrlæger hvor man kan være medlem af danmarks dyreste klub, hedder den. hvilket betyder at vi for 150 kr. om året kan komme til dyrlægen og få kloklip så tit vi vil, samt tandtjek, og det benytter vi os af.
    Ikke fordi Felix er besværgelig, men fordi jeg engang er kommet til at klippe for tæt og nu har meget rystende hænder, når jeg skal klippe.

• #5   24. apr 2011 Okay tak alle sammen.. Nishka har fået dem klippet af en som oss kommer og klipper min mors hunde, men sys der går lidt for længe imellem at jeg kan få det til at passe med at jeg også kan komme derud de dage de gør det, så ville jo gerne selv ku gøre det smiley Første gang hun klippede Nishkas negle var der intet, Nishka sad bare lige så pænt, der blev ikke klippet for langt ind eller noget som helst og hun fik masser af ros og godbider, men alligevel har hun de sidste gange slet ikk ku ha det og nærmest ikke været til at holde.. hvordan kan jeg træne det med hende? kan sagtens ta hendes poter osv uden hun siger noget overhovedet, men så snart lyden når man klipper kommer, blir hun lidt ustyrlig, det samme gør hun hvis jeg tager min negl mod hendes så der kommer en lignende lyd, men tager jeg hendes pote i hånden og bare kæler eller rører hendes negle uden lyd er der intet..

• #6   24. apr 2011 Prøv at vænne hende til, når du alligevel kæler med hende også at røre kløerne på den måde, hun ikke kan lide. Da jeg vænnede Disen til det, havde jeg i lang tid negleklipperen liggende ved siden af sofaen så jeg kunne tage den og bare røre hendes klør med den, pille ved poter og klør, tage fat i kløerne og bevæge dem lidt osv.

• #7   24. apr 2011 det gør jeg også tit når hun ligger hos mig i sofaen, må håbe det med lidt tålmodighed så kan få hende til at forstå at det ikke er farligt smiley

• #8   24. apr 2011 anni
    Ja tålmodiged har det i hvert fald krævet her. I alt har det taget mig 2 år at nå dertil, hvor jeg kan klippe dem allesammen på én gang. Forresten tog jeg en enkelt i ny og næ når jeg sad med hende på sofaen, som regel hvis hun alligevel lå og døsede lidt. Bare den ene og så kæle lidt igen og pludeslig en dag accepterede hun det fuldt ud

• #10   24. apr 2011 Her er der en video med hvordan man klipper neglene på hunden.

http://www.youtube.com/watch?v=673eBl5nd2g

• #11   24. apr 2011 Game Chaser's : Lurede lige videoen, ligner hun lader saksen klippe fra siderne af neglen hvor jeg har hørt man bør lade klippet være fra toppen og under, for ikke at neglen skal bliver for flosset, flække.

• #12   24. apr 2011 Jeg klipper som hun gør, og har aldrig fået en flosset negl og fået klippet for meget med den metode.
    Jeg har før i tiden både flæket og flosset negle og klippet for meget når jeg klippede.

• #13   24. apr 2011 Jeg klipper heller ikke for meget af, har gjort som hende der før i tiden, men nu lader jeg det skarpe på saksen komme oppe og nede fra på neglen ;o) mener faktisk det var dyrlægen der fortalte jeg skulle gøre sådanne for ikke at "klemme" neglen sammen fra siderne i det man klipper :o)

• #14   25. apr 2011 Aino
    På instruktionen til den elektroniske negleklipper, jeg købte på et tidspunkt stod også, at man skulle klippe op-ned.

• #15   25. apr 2011 Marianne: :oD

• #16   25. apr 2011 Anni: Jeg er enig med Marianne K, det er en god måde hun beskriver at vænne hunden til det :o) Fandt lige en tråd fra i går som jeg skrev i, håber du kan bruge det til noget Anni :o) : http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=459092

Kopi:

Jeg klipper ca. hver 14 dag, har lagt mærke til dem på forpoterne især på Tobi vokser noget hurtigere end dem bagpå ;o) Inden man starter er det altid en god ide at lure på en lys negl hvor langt oppe nerven er, så har du lisom en retnings linje for hvor meget du må klippe af, hvis den kun har sorte negle, så prøv at lys fra den ene side med en lygte, måske du så kan se en nerve, hvis du slet ikke kan, så klipper du et lille stykke (f.eks. 3mm) tjekker på neglen om der er kommet en lille prik frem i midten, er der ikke det, så klip et mindre stykke af og tjek igen, når du ser en lille prik i midten så klipper du ikke længere, for så klipper du i nerven ;o) jeg har næsten altid noget neglestop stående, men har ikke haft brugt det endnu og tror heller ikke jeg kommer til det :o)

Plus

Og for at få neglene små igen skal der "kæmpes", lad max. 14 dage gå og klip, nerven trækker sig tilbage stille og roligt, du kan også vælge at lade dyrlægen tage alle sammen, men kræver nok narkose, også derefter klippe hver mindst hver 14 dag :o) for sådan som hans negle er nu er ikke godt :o/

• #17   25. apr 2011 Aino K : Tusind tak smiley

• #18   25. apr 2011 Anni: Det var så lidt :o) men tihi nu har du jo en større hund, så kan det måske være lidt svært at have den liggende imellem benene ;o) men så kan man også gøre det hvor de er stående, bare fat i poten (som om du vil sko en hest) også klip derudaf imens du snakker beroligende og opmuntrende til hunden, og masser af ros - godbidder som står på bordet i nærheden, står de på gulvet tager de nok selv hehe desværre er der ikke helt samme kontakt "face to face" som på den anden måde... prøver du den hvor hunden ligger på ryggen, så gerne lige klø den lidt på maven fra tid til anden hvis den kan lide det ;o)

• #19   25. apr 2011 hehe ja må se hvordan det lige er nemmest med hende smiley

Kommentér på:
Negleklipning

Annonce