Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negleklipning
  • #2   21. apr 2015 Jamen når den ligger på gulvet har hun ikke noget problem med ar snuse til den og slikke på den, heller ikke når jeg har den i hånden smiley men hvis jeg har hendes pote i den ene hånd og klipperen i den anden, går det galt smiley

• #3   21. apr 2015 Kan hun lide at du piller ved poten uden klipperen er i nærheden?

• #4   21. apr 2015 Ja ingen problemer smiley

• #7   21. apr 2015 Ja men kan godt ha poten i den ene hånd og så snige klipperen op i den anden smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #8   21. apr 2015 Da jeg skulle lærer min hund at få klippet negle gjorde han det samme, kunne godt sidde med klipperen og ham ved siden af. Men kom klipperen nærheden af poten trak han sig.

Jeg begyndte at belønne ham konstant, brugte en klikker.
    -Klipperen tæt på poten, klik!
    -Klipperen tættere på poten, klik!
    -Klipperen røre poten, klik!
    -Klipperen røre en negl, klik!

Sådan forsatte jeg til jeg kunne have klipperen omkring neglen uden han trak sig. Det tager tid, jeg brugte hver en pille han får til aftensmad i en uge før der var succes. Men det er så skøn en følelse bagefter. Den tid du ligger i det gør det jo så meget nemmere de næste forhåbentligt mange år.

• #9   21. apr 2015 Jeg takker Jens smiley smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #10   21. apr 2015 Så lidt. Når du så endelig får klippet den første negl, så stop der. Tag en af gangen, og beløn med alt du har smiley

• #11   21. apr 2015 Herhjemme startede vi med en hund der kravlede under sofaen ved synet af mig med børste, klotang eller noget der ligner, samt en hund der skreg højlydt under klipningen.
    Jeg har klikket, rost, aet, taget mig tid etc. men lige lidt hjalp det, han smuttede stadig under sofaen.

Så jeg har ganske enkelt holdt ham fast og klippet. Og det har jeg gjort tit og så kun max en pote af gangen i begyndelsen. Ca 1 gang ugentlig klipning (og trængte de ikke, jamen så gjorde jeg bare alt det jeg ville have gjort, men uden at klippe).
    Hver klipning er afsluttet med massiv belønning.

Han er stadig ikke fan af negleklipning, men han affinder sig med det. Han står stille, han hyler ikke, og han venter pænt på sin kiks når vi er færdige (for den får han naturligvis stadig).

Det er jo noget der bare SKAL gøres, det er ikke til diskussion, særligt når man som Reiki, har ulvekløer etc som ikke kan slides.
    Reiki bryder sig ikke om berøring af poter hverken med eller uden klotang, og DEN del er noget jeg så har øvet mellem klipningerne. Så han har lært at jeg godt kan røre poterne, og at man endda kan få kikser får at lade mig gøre det.

Men selve klipningen er jeg altså endt med bare at udsætte ham for om han ville det eller ej, og så rose og give kikser når det er overstået

• #12   21. apr 2015 og vil så lige tilføje -fik jeg en hvalp, ville jeg håbe at den allerede hos opdrætter har stiftet bekendtskab med negleklipning, og ville så i øvrigt gøre det til en del af fast rutine.
    Jeg er nemlig overbevist om at det er LANGT bedre at "hjernevaske" hunden fra den er helt lille, til at opfatte negleklipning som blot en del af alle de ting vi mennesker gør ved dem, fremfor at være overforsigtig med hvalpen, og så stå med en voksen hund der aldrig rigtigt har fået det lært.

Og det kan jeg da osse se med Gaia -hendes tidl ejer startede straks hun komk hjem, og hun opfatter blot klipningen som en del af hyggen omkring børstning.

Reiki opfatter både børstning, negleklipning og al anden "grooming" som noget der skal undgås for enhver pris. Fra tidl ejer ved jeg at de selv var usikre på det, fik hjælp ved dyrlægen (inkl bedøvelse af hunden) og derfor aldrig rigtigt fik ham det lært

• #14   22. apr 2015 Birgitta -og sådan er der heldigvis mange opdrættere der gør smiley

Reikis opdrætter introducerer osse negleklipning, men desværre har tidl ejer så ikke fulgt op på det, så vi havde vores hyr med det den første lange tid.

Det er HELT sikkert noget jeg vil gøre noget ud af ved den næste hund. Det er bare noget mere behageligt for både hund og ejer, når det kan gøres helt uden dramatik.

Jeg klipper kløer på mine forældres hunde når de trænger, og de tramper nærmest hinanden over tæerne for at komme til -de synes så absolut det er hyggeligt, og sådan håber jeg da jeg kan få lært den næste hund at opfatte det smiley

Kommentér på:
Negleklipning

Annonce