706 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Negleklipning? Negleklipning?

Lanka har rigtig stærke negle i forhold til sin vægt, så uanset hvor meget vi går eller cykler på fliser og asfalt, så får hun dem ikke slidt nok. Da de samtidig er HELT sorte, er hun rigtig svær at klippe mere end 1mm på af gangen.

Men nu har jeg besluttet mig for, at jeg vil have dem klippet ned, så de bliver korte, og må så tage den mm af gangen som er muligt.

Men så er det jeg bliver i tvivl - hvor lang tid er blodåren om at trække sig tilbage, så jeg kan/må klippe igen? Vil det være ok fx. fast at gøre det én gang om ugen, indtil de er helt i orden?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negleklipning?
  • #1   16. jul 2012 Nej- det er ikke noget, du selv kan gøre. Isis (min schæfertæve) har negle der sidder så de ikke bliver slidt. Samtidig er de temmelig lange. jeg tænkte samme tanke som dig: "Hvis nu man klipper den en gang om ugen, mon ikke så blodåren trækker sig tilbage"
    Så spurgte manden min (han er dyrlæge) og fik at vide, at skulle neglene klippes så langt op, skulle det gøres under narkose og så ville neglene alligevel vokse langt ud igen.
    Så længe det ikke er noget der generer hunden, skal man ikke gøre noget ved det- for så er det kun en kosmetisk operation, og det er ulovligt at udfører på dyr, i Danmark

• #2   16. jul 2012 Aj, det er altså ikke rigtigt. Det er korrekt, at hvis de skal klippes kort på én gang, så er det i narkose. Men jeg VED, at blodåren trækker sig tilbage hver gang, man klipper dem, og at man derfor godt selv kan få dem klippet ned, hvis man bare har tålmodighed. Jeg skal bare lige have styr på, hvor tit smiley

• #3   16. jul 2012 Jeg lytter lige med Peanut har også negle der vokser meget hurtigt.

• #4   16. jul 2012 Karina.......Skal vi så ikke lige sige, at jeg vender tilbage til dit spørgsmål, når jeg har spurgt manden igen (det er længe siden, jeg talte med ham om det).
    Han har dog vagt og kommer først fra arbejde i morgen.

• #5   16. jul 2012 Det må du gerne. Jeg har min viden fra hunde-salonen, hvor jeg fik at vide, at det var ok, at klippe tæt på blod-åren, da den blot ville trække sig tilbage smiley

• #7   16. jul 2012 Åh, hvis man rammer det der punkt, hvor man kan se den sorte eller lyserøde "plet", er man så ikke nået dertil, hvor hunden faktisk kan "mærke" det? Eller er det bare mig, der er pylret?

• #9   16. jul 2012 Ok - Lanka er bare en rigtig "tøs" med sådan noget. Selv når jeg kun lige klipper spidsen, kan hun godt finde på at skrige, som om jeg har klippet hele poten af smiley

• #11   17. jul 2012 Der er ingen fare for, at jeg klipper for langt. Jeg er død-forsigtig smiley

Kommentér på:
Negleklipning?

Annonce