at løbe frit uden snor... {{forumTopicSubject}}
Min hvalp er omkring 15 uger, og siden vi fik ham hjem har jeg sluppet ham fri når vi går i skoven, og på eng og mark osv. I løbet af turen kalder jeg ham til mig (siger "kom"), så kommer han, og han får ros eller godbid. 1/4 gange kommer han ikke lige, fordi han snuser til noget. Andre gange sidder han bare og kigger på mig der står og kalder, som om han tænker " er du idiot?". Men det blir bedre og bedre. Nu hører man jo så meget om lømmelalder og at når de blir ældre så løber de bare væk, hvad er jeres erfaringer med det, når man har trænet siden vi fik ham hjem? Kan jeg så nogenlunde regne med at han kommer når jeg kalder hvis vi stadig gør som hidtil, eller er der nogle andre ting man kan gøre??
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
altså hvis han ikke lige kommer helt hen til dag, så må du ikke række ud og snuppe ham, han vil lynhurtig lære hvor lang din arm er.
det er rigtig godt du øver nu, det gør det kun nemmere sidenhen...måske får han slet ikke problemer med det med at komme hen, du skal i øvrigt også huske at det ikke er hver gang han kommer hen, at han får snor på.
hvis han får problemer med indkaldet, vil det kun blive nemmere at få de unoder væk ved at du har øvet det så godt allerede.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
Da loke kom i lømmel alderen tog han på ture, han er to gange stukket af fra min kæreste og løbet hjem til min mor, som boede 2 km fra hvor vi boede.. Han er aldrig stukket af fra mig, han er en rigtig "mor" hund, der altid er ved siden af mig, eller i hvert falde ikke går længere væk end at han kan se mig.
Vi har altid været flittige brugere af hundeskove, og har nydt hvert et besøg der. Vi er kommet der siden han var 8 uger gammel. uden snor. og han er altid fulgt med. Masser af ros, og masser af godbider.
Ellers kan jeg også varmt anbefale en lang flexline, og træne indkald med den på, så tror de de kan komme laaaangt væk, men kan de slet ikke
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 89
Ann Christina: Nej, vi har ingen hundeskov i vores omårde, da vi bor på landet
dec 2011
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.384
Kunne kalde hende med fra hvad som helst... en gang... trænede på samme måde som TS..... en dag fik hunden PIP opdagede at render man efter de der flyvere så bevæger de sig, og væk var tøsen... manden over muddermark, over høj, gennem krat og ned i et lille vandløb.... selv skotte ben kan løbe stærkt...
træner gerne med fløjte, mens hun er i line, og hun kommer også hen til mig stort set hver gang... men IKKE hvis der er fugle indenfor synsvidde... så tør ikke slippe hende andet end i indhegnede områder... så jeg tilslutter mig... Once upon a time....
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Ved andre hunde mærker man slet ikke lømmealderen.
Jeg vil så sige at hvis I har en successrate på 3 ud af 4 indkald der virker, så skal der trænes mere og gerne med lang line på, sådan at hvalpen ikke har mulighed for at vælge om han har lyst til at komme eller ej, og så skal indkald selvfølgelig altid være supersjovt.
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.214
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.468
Det gør dig spændende at komme over til!
Det er vigtigt han vælger dig til, og der skal jo være en grund til det, især i starten af træningen. Så det er bare med at gøre dig sjov og interessant.
Det er også godt at lege fangeleg, men så må DU aldrig løbe efter hunden, det skal altid være omvendt.
Få ham til at løbe efter dig.
Viser han ikke tegn til at komme når du kalder, så er det godt enten at sætte dig ned på hug, med ryggen/siden til ham, og gør som om du piller ved noget på jorden der bare er vildt interessant.
Er han for langt væk til at opdage du gør det, så begynd at små-løb i den modsatte retning end han er i.
Igen med princippet: gør dig spændende.
Og ros endelig hver gang han kommer...
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
Fortæller jeg ihvertfald mig selv..
Jeg ved at nu som 5-6årig. Så kommer han altid når jeg kalder.. Når duften lige er snust færdig.. (Der kan gå laaaang tid hvis det er en tæve i løbetid som har efterladt duften.)
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 824
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 532
Håååber virkelig det går den rigtige vej engang igen, fordi et af mine største ønsker er også at kunne slippe ham fri på passene steder og kunne stole på han kommer når jeg kalder på ham.
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.994
Chika ( vores chihuhahua ) derimod er super stædig, men hvis vi er et sted der ikke kommer nogen, kalder jeg et par gange, kommer hun ikke, gemmer jeg mig, så hun ikke kan se mig ( tror jeg ) men jeg kan se hende, hun er et år, og vi overtog hende lige før jul
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 575
dec 2011
okt 2007
dec 2011
okt 2007
Men syntes hundegalleri hjælper meget i denne tid, hvor man bare føler sig vildt elendig til at træne sin hund - så finder man ud af at det er ganske naturligt og man er slet ikke ene om det
at løbe frit uden snor...