14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 655
Hunderace til vores familie????? {{forumTopicSubject}}
Når nu vi engang skal have os et ekstra familiemedlem, så skal det være i form af en hund og nu vil jeg hører jer ad, hvad i vil mene passer ind i vores familie, med de ting vi kan tilbyde.
Har selvfølgelig en race i tankerne, men vakler lidt pga. flere ting, så lad være med at kigge på min profil, for så bliver i måske fristet til at skrive den race.
Lidt om os:
Vi er en familie på 4, min mand på 34 år, mig på snart 35 år, vores datter på ca. 2½ år og vores søn på 1½ år.
Vi bor i et stort hus med en kæmpe indhegnet have.
Min mand arbejder en del og har ofte møder om aftenen.
Altså arbejder han over de 37 timer om ugen.
Jeg har p.t. et fuldtidsjob, men ønsker gerne et deltid hvis og når det er muligt, med det arbejdsmarked vi har lige p.t.
Vi ønsker ikke pelspleje, men kan godt finde tid til en børstning en gang i ugen. Hunden må gerne kunne sige VOV ved døren, men ikke et definitivt krav. Den skal kunne trænes til husbehov og "nøjes" med en tur eller to (hvor af den ene er kort) om dagen.
Det skal helst ikke være en alt for stor hund, tænker jeg.
Min mand er opvokset med hunde og har selv haft en med en kæreste i tidernes morgen, som der så overtog den da de gik fra hinanden.
Jeg har aldrig haft hund.
Børnene er glade ved dyr og det er vigtigt for os at de lærer at omgåes disse med respekt.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
Du siger, pelsplejen ikke må være omfattende. Vores race skal børstes en gang om ugen, og fælder kun to gange om året, altså ingen pels i møbler og på gulve (som ved eksempelvis labrador).
De kan gø når der kommer fremmede, men er ellers ikke vagtsomme. Vi har udelukkende solgt til børnefamilier, og mange har ikke haft hund før.
Vores race hedder eurasier og hører under spidshundene. Dem synes jeg, du skulle se nærmere på. Jeg kan også være behjælpelig med at finde en opdrætter i nærheden af jer, I kan besøge, hvis det har interesse.
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.804
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.468
To ture, hvoraf den ene er en kort, er bare ikke nok efter min mening.
Og så er det jo ikke kun tisse-turene, men alle hunde har krav på mental-stimulans, som kræver tid ved siden af tisse-turene.
Naturligvis er det race-afhængigt hvor langt tid man bruger på dette om dagen, men alle racer kræver en daglig portion motion både fysisk og mentalt.
Jeg siger ikke man ikke kan have hund når man har et fuldtidsarbejde, men hvis man ikke er to om at deles om aktivering, pasning, pleje, omsorg osv af hunden, ja så tager det stort set alt af ens tid ved siden af arbejdet, og det er jo ikke muligt når I nu også har børn.
I hvert fald overvej det grundigt... om I har et liv der gør det muligt at prioritere hunden som den har fortjent.
Jeg skriver ikke dette for at være negativ eller ond, det er virkelig kun i bekymring for alle de omplaceringshunde jeg ser dagligt...
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 679
At i skal vente fordi at i arbejder fuldtid begge to, syntes jeg er lidt pjattet. Hvis en hund ikke kan være alene hjemme i 7-8 timer om dagen, ville der ikke være ret mange der kunne have hund i DK.
Men NÅR hunden så har været alene i 7-8 timer, så skal man også sørge for at være sammen med hunden, når man kommer hjem fra arbejde og sørge for aktivering og stimulering. Det tvivler jeg også lidt på om i har tid og overskud til, med to små børn, som også kræver en masse tid, når i er hjemme:-/
Hvis jeg stod i jeres situation, så ville jeg vente et par år. Men du kan jo bedst selv bedømme om du syntes at det i kan tilbyde en hund er tilstrækkeligt. Ud fra hvad du skriver, så tvivler jeg på at det er. Men som skrevet, det ved du bedst selv:o)
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
Hvis den ene møder tidligt og den anden sent, så hunden reelt kun skal være alene 5-6 time, så er det ok at anskaffe sig en hund. Men hvis hunden skal være alene i 7-8-9 timer, så synes jeg i skulle vente til du kommer på deltidsarbejde.
Og så ville jeg også godt vide, hvordan i stiller jer til træning og beskæftigelse af hunden inden en evt. anbefalet race.
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 877
To børn tager tid! og med fuldtisarbejde oven i lyder det som et for stort projekt.
Vi har nogle bekendte med en lille dreng på snart 2 - de købte hund for ½ år siden (berner sennen) og fik mange problemer med den. adfærdsbehandler sagde at hun skulle bruger minimum 1½ time på motion og aktivering (hvilket jo ikke er meget ift hvad andre racer kræver). Hun føler hver dag at den tid hun bruger på hunden er tid hun burde bruge med sin søn. bare lidt at tænke over...
apr 2007
Følger: 86 Følgere: 81 Hunde: 7 Emner: 37 Svar: 314
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.355
men som andre skriver kræver det så også en hel del tid når man så har fri
personligt er jeg alene om mine 4 hunde - de er hjemme de 9 timer om dagen mens jeg arbejder, men det betyder så også at jeg kun meget meget sjældent kan lave andet end arbejde og hunde i hverdagene
nu har jeg selvfølgelig også to som kræver en del motion, men de to andre kræver ikk mere end det almindelige som bliver til:
30 min om morgenen inden jeg tager afsted
når jeg kommer hjem mellem 30-90 min tur
om aftenen 15-30 min. tur
så hvad i kan tilbyde syns jeg måske er lige lidt for lidt
børnene er nok for små til at komme med på tur med hunden, ellers havde løsningen jo været der
husk også på at hunden jo nok en gang om ugen skal til træning, hvilket plejer at ligge på en hverdags aften eller i weekenden, og her er det nok ikke så smart hvis du har børnene med og derfor ikke har 100 % fokus på hunden
så overvej igen om det er det rette tidspunkt at få hund og om i kaan tilbyde tiden til en hund eller det er smartere at vente
god dag
jan 2008
Det var også det jeg prøvede at formulere i min besked.
Jeg er også alene med mine to hunde og har et fuldtidsjob, men jeg har heller ingen fritidsaktiviteter der ikke involvere hundene.
Det er hundetræning og hundetræfs.
Derudover har jeg et familie og venne-netværk hvor dørene altid er åbne til både mig og hundene...
jeg besøger ingen uden at have mine hunde med, for de skal ikke være mere alene hjemme end de timer jeg arbejder.
Dermed siger jeg også at det er muligt at have hund og fuldtidsjob, men stort set al den tid man så ikke er på arbejde eller sover, bliver prioriteret til hunden(e), og når du så Anja, allerede skriver at I kan tilbyde to gå-ture hvoraf den ene er kort, ja så bliver hunden allerede ikke prioriteret nok efter min mening.
Så overvej det virkelig kraftigt.
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 996
Mine får:
morgen 45 min.
eftermiddag: 2 timer
Aften 45 min.
Sen aften 15 min.
Ud over det kommer mentalt aktivering, lydighedstræning/agility eller lignende træning og sidst men ikke mindst en masse leg
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
den er krævende, og det magter i ikke lige nu, måske en god ide at vente til børnene bliver større og du går ned i tid.
jeg ville som opdrætter være meget i tvivl om at sælge hvalp til jer. sorry
nov 2011
Vores gamle Collie, skulle børstes temmelig meget, da der ellers lå hår over alt og hun fik også knuder, som skulle klippes af, hvis vi ikke fik børstet hende tit nok.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
nov 2011
Ved ikke hvad du mener med at reklamere, for du må godt foreslå din egen race, uden at det er reklame. Så det lyder som en dårlig undskyldning:o/
mar 2009
Jeg personligt synes at 2 gåture er ALT for lidt.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
nov 2011
nov 2011
Og alle hyrdehunde, skal aktiveres. Og der er to små korte ture altså ikke tilstrækkeligt.
mar 2008
Vores kommer typisk på en pæn gåtur om aftenen i vores vante nabolag, og så kører en af os gerne ud med dem om eftermiddagen, enten på stranden, i skoven, i byen etc. altså et sted de ikke komme hver eneste dag.
Morgenluftningen foregår i haven, jeg møder før fan... får sko på, og de sover sødeligt videre, når jeg går og manden foretrækker at lege med dem i haven i stedet om morgenen, lidt fodersøg etc.
Stakkels, stakkels hunde.....
nov 2011
Kirsten R> TS skriver en ller to gåture om dagen. Syntes du ikke at en gåtur om dagen er for lidt???
mar 2008
nov 2011
TS her kan du læse lidt om racerne:-)
http://hundeleksikon.dk/
mar 2009
mar 2009
nov 2011
Det var bare fordi at du skrev 4 ture først og så bagefter 3:o)
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
nov 2011
Det er nu bare min mening. Der er massere der ikke engang går tur, med deres hund/e, men det syntes jeg også er synd. Min nabo har to Franske Bulldogs, og har aldrig set dem gå med dem:o(
jan 2008
Jeg er da nysgerrig på om TS er åben overfor de kommentarer der er, eller om TS er hamrende uenig i noget af det der bliver skrevet.
Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at vide hvilke tanker der er omkring de kommentarer der er kommet og hvor TS står i forhold til det at anskaffe sig en hund.
nov 2011
Meeeen TS var online i går:o/
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 655
Hvorfor jeg ikke fik svaret mere dengang, kan jeg ikke huske
Vi har stadig ikke hund....og jeg har stadig fuldtidsjob, men vi er dog kommet så langt at det nok bliver en Welsh Corgi Cardigan vi skal have os. Vi har passet en af slagsen i næsten en uge med stor succes og jeg har været på udstilling og været på besøg hos en opdrætter, som der har tilbudt os en udstationeringstæve som der gerne skal komme til verden på fredag d. 28. november. Vi har endnu ikke 100% sagt JA tak.
Manden min vil -når det er muligt- gerne have hunden med på job og jeg brænder for at træne agility og lydighed....og hvad der ellers vil byde sig og når den er gammel nok..og selvfølgelig hvalpetræning.
Intet er sikkert endnu mht. anskaffelse.
Vores børn er nu 4 og 5 år og kan helt sikkert godt se at det er godt vi ikke fik hund dengang.
Hunderace til vores familie?????