3.231 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

af og til gylp/opkast.... specielt om natten af og til gylp/opkast.... specielt om natten

Åh, ved snart ikke hvor jeg skal begynde med at beskrive Nova... hun er fra oktober 2009... vi fik hende i maj 2011, da var hun 19 måneder havde levet på en , mener jeg god kennel, og havde haft et kuld hvalpe ( alt alt for tidligt, mener jeg).....

Da vi køret hjem med hende, en tur på 1½-2 timer, gylpede hun lige tilsidst på turen.... hun kaster opfte op én gang når vi kører tur....

Hun har været svær at få til at spise, prøvede over sommeren forskellige tørkost produkter...
Enden er at hun fodres med Kingsmoor Pure morgen, og BARF aften....

I lange perioder går det fint, men 1-2 gange om måneden, så gylper hun sidst på natten, nogen gange er der lidt mad i det første der kommer op, andre gange er det bare gult slim, galde... der er aldrig blod eller lignende i....

Skal siges at hun fik taget blodprøver i efteråret og blev mærket efter udefra, og hun skulle være sund og rask, udfra det man kan finde ud af på den måde....

Men, har hun en sart mave, eller hvad sker der, som sagt er der faktisk aldrig noget om dagen/aftenen, det kommer altid sidst på natten, først på morgenen sådan en 10-12 timer efter der er spist sidst, og det virker bare som mavesyre, irritation eller noget i den retning...

Hun skal snart vaccineres så vil vende det med dyrlægen..... ville bare høre om nogen har oplevet ligende og hvad det så var, og hvad der kunne gøres....

Skal siges at af en skotte var hun ret slank da vi fik hende, hendes vægt gik op og ned henover sommer og efterår, men hun har fået bedre appetit, og taget lidt på, men hun er stadig til den tynde side....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  af og til gylp/opkast.... specielt om natten
  • #1   5. feb 2012 jeg fodrer morgen og aften... aften er ofte omkring kl 18, i aftes var hun ikke særlig sulten, så jeg lod det stå, tror hun spiste ved 20 tiden... gik først i seng ved 1.30 tiden, troede jeg kunne sove lidt længe smiley men så gylpede hun der ved 7.30 tiden....

• #2   5. feb 2012 Hej Charlotte.

Jeg har haft lignende problem med min hund.

* Jeg fodrer nu 3 gange om dagen med Taste of the Wilde.
    * Giver ham INTET med korn
    * Han har ekstrem sart mave, men det har hjulpet "at bygge ham op" ved hver dag at få list forskellige rester af vores aftensmad
    * Jeg har puttet bolde i hans skål, så han er længere tid om at spise.

Det dyrlægen har fortalt mig (efter utallige besøg) kan være årsagen i netop opkast sidst på natten er, at han spiset for hurtigt, og det derved lagre sig "for tungt" i hans mave". Når han dertil ligger og sover igennem natten, har foderet derved svært ved at passere, og han kastede ligeledes op.
    Jeg var et lige så stort spørgsmålstegn som dig - især fordi at det kun var galde/slim der blev kastet op, og jeg havde derfor rigtig svært ved at lokalisere grunden til det natlige opkast.

Husk desuden, at flytte madskålen op i højden.

Held og lykke - jeg håber, at du finder en metode til at undgå de natlige opkastninger smiley

• #3   5. feb 2012 Hold da op - stavefejl er godt nok gratis på en søndag *GG*

• #4   5. feb 2012 @ Theresa... går ud fra det var mig du skrev til : )

Jeg kan prøve det med højden på skålen, men nu er en skotte jo ikke særlig høj....

Hun spiser EKSTREMT langsomt, og går i det hele taget sjældent bare til maden....

Hun fodres kornfrit Kingsmoor Pure og BARF

• #5   5. feb 2012 he he - sorry - jeg virker bare slet ikke foran skærmen idag (burde nok tage hjem fra arbejde :-§)

Hanne M - hmm.. lyder da underligt..

Jeg ville tage fat i dyrlægen, når hun alligevel skal vaccineres.

Skriv det hele ned inden, således at du ikke glemmer noget:
    * daglige rutiner
    * foder
    *godbidder
    *skålehøjde
    *gåture

osv osv - så er det hurtigere, at udelukke ting smiley

Held og lykke med dett, og håber at hun snart bliver helt frisk igen

• #6   5. feb 2012 Ang, det med bilen, kan evt være at hun bliver hurtigt køresyg eller hun evt føler sig utryk og så får det dårligt at at være bange.

Men for 4 måneder siden havde vi også problemer med opkast (mest gult slim) - dyrelægen kiggede på hende ,men kunne ikke se noget, vi fik noget skåne kost med hjem. Det gad hun dog heller ikke rigtigt at spise, så vi endte med at købe ziwipeak(tøret kød, ingen korn i) og så var problemet løst. Før vi gik over på ziwipeak barfede vi og det åbenbaret ikke lige hende i længden.

- Vores dyrelæge sagde at hvis det ikke blev bedre så ville han have en syretest og et røntgenbillede af hende. Men det slap vi heldigvis for smiley

• #7   5. feb 2012 hmm nu ved jeg ikke om det kan ses i blodet men hvad med at teste for orm/parasitter i afføringen ?
    Bamse har døjet med lidt dårlig mave og opkast og ikke så meget appetit og der var svaret at han havde en parasit (giardia)

håber snart hun bliver rask.

• #8   5. feb 2012 Vores gør det når de er sultne. Vores gamle kerry blue gjorde det ofte og specielt hvis vi fodrede for sent om morgenen. Han blev helt dårlig som når vi andre har for meget mavesyre. Han kastede også op i bilen. Frida er den eneste der bliver køresyg og de er også hende er hylper om morgenen og gerne en times tid inden vi står op. Altså ved 4-tiden:-(

• #9   5. feb 2012 @ louise... kan bare ikke forstå det, og hun er ikke specielt sulten om morgenen

@ maria vil jeg tage med til dyrlægen

@kristine... hun fodres kornfrit dog ikke ziwipeak

• #10   5. feb 2012 Nej gamle mads var absolut heller ikke sulten. Han skulle fodres inden han blev dårlig. Jeg har det egentlig på samme måde. Jeg bliver dårlig inden jeg bliver sulten. Ergo skal jeg spise lidt men ofte. Jeg har for meget mavesyre og ligeså kan hundene have.

Kommentér på:
af og til gylp/opkast.... specielt om natten

Annonce