{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

når man mister besindelsen (overfor mennesker) {{forumTopicSubject}}

Jeg havde inviteret et medlem (lad os kalde ham x) fra familien og hans kæreste (lad os kalde hende y) på aftensmad i fredags. vi hygger og snakker kærestens søn kommer også med en ven. jeg skal ud og træne næste dag så vælger at holde mig til sodavand. nå men de andre tager ellers godt af de våde vare undtagen mig og chaufføren.

Punto som det store nussehoved hun er farer rundt for at snakke med alle inkl y. jeg kalde hende til mig og hun sætter sig foran y. men så jeg kan nå hende.
Y der er udpræget kattemenneske bryder sig ikke så meget igen om hunde. dog kan hun godt nusse med de og hvde gjprt det tidligere på aftenen med punto.
vi sidder og snakker og y som er blevet godt fuld bliver sur på punto fordi hun ligger hovedet i hendes hånd så hun også kan nusse hende.
hun siger nej og trækker hånden til sig. jeg får punto lidt tættere på mig for at hun ikke skal gøre det igen.

Jeg går på wc og punto følger mig på vej. på vej ind igen vælger punto lige og drille en kat. får hende stoppet og tilbage med over til os andre igen. igen vælger hun sætte sig imellem mig og y. det kunne jo være y ville kæle. y sidder og bliver mere og mere irriteret over ikke at få ret i den diskution der er igang og der begår hun sit livs fejl. Punto har hentet et reb for at vise hende det. lægger det i hendes hånd og sætter sig pænt foran hende. Y vælger så at sparke punto 2 gange i maven ikke vildt hårdt men nok til at hun siger piv og smider rebet i hovedet på hende.

Der er det at jeg mister besindelsen fuldstændig!
og spørger hvad fanden hun har gang i!? At det fanme er folk som hende der er medskyldig til bideulykker.
Der ville jo intet stå i avisoverskriften at hun havde sparket min hund, men at 8 måneder gamle rottweiler angriber dame.

Y forsvare sig med at en hund bare skal acceptere de tæsk den får.
Det er jeg dybt uenig i og fortæller hende at hun ALDRIG skal røre nogen af mine dyr igen. hverken hunden eller kattene! For det unne hun tilsyneladende ike styre.
og at hvis det ikke var fordi det var x's hus vi havde lånt var hun blevet smidt ud på stedet.

Nå punto vælger og trække imellem mig og manden og leger lidt trækkeleg med min mand.

Pyhh det blev langt. men rart at komme ud med det hele. manden og jeg har snakket efterfølgende om hændelsen og mente at jeg overreagerede. kan måske godt se det lidt i baglysets klogskab og at jeg måske skulle have haft sat punto iellem mig og manden. men på den anden side mener jeg også at y bare kunne have bedt mig om at fjerne min hund.

hvad mener i???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når man mister besindelsen (overfor mennesker)
  • #1   7. feb 2012 Hun havde dælme fået nogle solide klaps og blevet kylt ud i hovede og røv. Kort sagt.

  • #2   7. feb 2012 må hellere sige for god ordens skyld at det er y's søn og en kmmerat der kommer smiley

    og stavefejl koster gratis smiley


  • #3   7. feb 2012 At hende y er en mega idiot. Du har 100% ret til det du gør, og hun skal under ingen omstændigheder sparke DIN hund, om det så er hårdt eller ej. Sidder og bliver helt hidsig på dine vejne, uh jeg var flippet fuldstændig ud...

  • #4   7. feb 2012 Vegne*

  • #5   7. feb 2012 Jeg havde sparket hende hele vejen ud af døren!

  • #6   7. feb 2012 Mia: ja hun har det fint. hun vr under skarp overvågning resten af weekenden og hun skulle bare have givet det mindste tegn så var hun røget til doktor dyr for y's regning!!!

    Lige efter hændelsen var jeg lidt ked af at min hund er så god. en lille prøvesmagning af y havde været på sin plads smiley


  • #7   7. feb 2012 Hun kunne have bedt dig om at få hunden væk, hvis hun ikke kunne tåle, at den interesserede sig for hende...og jeg var nok kommet til at sparke hende tilbage, så synes ikke, at du overreagerede overhovedet !!

  • #8   7. feb 2012 Jeg havde givet y to hårde spark i maven og kylet hende ud af døren. Synes bestemt ikke du overreagerede!! Møg gås, hva bilder hun sig ind grr.

  • #9   7. feb 2012 jeg havde også gået kold sikket noget svineri når hunden ikke gør noget ondt

    ´meeen igen havde det været mig og de gæster jeg har her som ikke bryder sig om hunde så lukker jeg hundene væk så er vi fri for den slags opstår det er jo hendes gode ret og ikke gide have kontakt med din hund


  • #10   7. feb 2012 Irene: x og y skulle have pasaset punto til sommer. mens vi skal på ferie. nu må jeg lede efter en anden afløser eller anden ferie. (planen var italien eller frankrig i bil. men vil ikke byde punto så lang en køretur+at det er ikke sikkert hun kunne komme med alle steder = alt for mange timer alene og en hundemor med meget dårlig samvittighed.

    udover det bliver x ikke velkommen mere til de familiefester manden og jeg holder samt i mit eget hus når det er renoveret færdigt!

    Mia: tak for omsorgen. Punto er heldigvis ret hårdfør smiley


  • #11   7. feb 2012 mia d

    det er ikke et spørgsmål om og sparke for selvfølgelig sparker man ikke en ung hund som kommer i venlighed men som jeg forstår i indlægget ved man at personen ikke bryder sig om hunde og har skubbet den væk flere gange

    jeg har selv flere som kommer hos mig som kan lide hunde men på afstand og gider ikke en hund som kommer hen til dem og der kommer hundene i bilen eller haven eller andet rum så er vi fri for at der opstår diskutioner om noget med hundene


  • #12   7. feb 2012 hun havde fået en solid omgang tæsk!
    Stakkels hund, den ville bare lege !


  • #14   7. feb 2012 Myret: y havde tidligere på aftenen nusset med punto. og havde selv siddet og sagt at hunden havde lige så meget ret til at være i stuen som os andre

  • #15   7. feb 2012 og hun skubbede kun punto væk en gang før hun sparkede hende

  • #16   7. feb 2012 louise

    nå ok ja så forstår jeg hende ikke havde det været mig havde jeg spurgt om de ikke kunne lukke hunden væk da jeg er bange eller ikke bryder mig om den kommer hen


  • #20   7. feb 2012 havde y frabedt sig hunden i rummet var den bare kommet i soveværelset med børnegitter for så jeg kunne holde øje med hende og omvendt.

  • #21   7. feb 2012 team

    ja det er jeg enig i men det er måske ikke alle der kan lide og bede om det

    feks nogen af dem jeg har som gæster ville aldrig sige det jeg gør det bare selv for jeg ved at mine hunde som kommer hen og er lidt for meget


  • #22   7. feb 2012 Basse: tak for det indspark. Så kunne det måske godt ske at hun kom med smiley

  • #23   7. feb 2012 louise

    jeg har lige hentet en hvalp fra frankrig så det kan sagtens lade sig gøre men jeg ville dog stadig hellere på ferie uden hund ;o))


  • #24   7. feb 2012 Synes desværre at have læst at rotter er forbudte i Frankrig, men er ikke sikker så det bør i hvert tilfælde undersøges inden smiley

    Var nemlig ret overraske,t da franskmændene er nærmest er kendt for deres store tollerance og kærlighed til hunde(kender nogen der var dernede der i en restaurant blev spurgt, om hunden skulle have sin egen stol).


  • #29   7. feb 2012 lykke: så laver jeg bare en chi forklædning til hende smiley (undskyld kunne ikke dy mig)

    basse der må tjekkes en masse mere .-)


  • #31   7. feb 2012 LOL** min datter blev for kort tid siden spurgt om hendes snart 4 år gamle black/tan farvede chi var en rottehvalp....

    Basse : Ok, det var så nok det jeg havde læst....stadig noget ts skal være opmærksom på, hvis hun tager vuf med derned !!


  • #32   7. feb 2012 I har inviteret på aftensmad men i x es hus? Synes det lyder lidt indviklet. Er det ikke jeres hus, hvorfor i alverden slæber i så sådan et stort savledyr med?
    Det kan godt være i synes det er kært at hunden søger opmærksomhed meget af tiden ved andre, men det lyder ikke til at de andre synes at det er sødt og lækkert at blive tilsavlet af en stor hund.


  • #33   7. feb 2012 Winther der er intet gulv i vores eget hus. x er ved til y. så vi måtte gerne låne hans hus til det blev udlejet igen eller indtil vores gulve var støbt.

    Så ro på før du dømmer


  • #34   7. feb 2012 Hanne: præcis. der ville intet stå om y's opførsel. så kumme jeg ellers stå som ejer og prøve og forklare pressen og politiet hvad der virkelig skete. men de ville højst sandsynligt ikke tro mig

  • #35   7. feb 2012 Jeg var gået HELT amok! Når det gælder mine dyr, så er der sq ikke nogen der skal behandle dem forkert!

    Men set i baglyset, som du selv siger det, kunne det være undgået ved at flytte vuffen :o) Men igen, det lyder ikke som om du vidste, at hun var sådan en (undskyld ordet) idiot. Det er fandme ikke i orden!


  • #38   7. feb 2012 Skal da også lige love for at hun havde fået en sviner af dimmensioner, hvis det var min hund hun havde sparket, samt et forbud mod nogensinde at komme i nærheden af hunden igen!! Magen til møgkælling skal man da heldigvis, lede længe efter

  • #39   7. feb 2012 Winther- det er da ikke sikkert det er et savledyr?

  • #40   7. feb 2012 Jeg var tændt helt af og smidt hende ud.

    Jeg har selv været ude for at min søsters kærste tog fat i min den gamle hund fordi den rejste sig efter han havde bedt den om at lægge sig.

    Jeg tændte helt af for det første var det første gang han var i mit hjem, for det andet havde hunden, trods første møde, gjort som han bad om, for det tredje ved hunden den på frivillige basis på rejse sig, når det ikke er en dæk kommando.

    Jeg bad ham om at gå, om han så skulle vente i bilen var jeg ligeglad med, han skulle ikke være i mit hjem og han er stadig ikke velkommen.


  • #41   7. feb 2012 Der er absolut ingen undskyldning for hvad "dumme ko" gjorde, og jeg havde taget hende i hovedet og r.. og smidt hende ud. Hvis hun kommer i et hus der har hund og ikke kan lide hunde, må hun åbne munden, det er hendes ansvar at sige det. Så hun er en " dum ko"

  • #43   8. feb 2012 Dert værste af det hele er at dumme ko ikke er så dum igen. jeg havde stor respekt for hende indtil i fredags.
    Hun er meget berejst ogjeg har haft nogle rigtig gode diskutioner med hende.
    Men vil sgu ikke have sådn en person i nærheden af mine dyr.
    Jeg har også sagt til x at hvis hun skal ind i x's hus skal jeg eller manden være til stede.

    Han mente godt nok jeg overreagerede. men jeg vil have muligheden for "gemme" mine dyr væk så hun ingen form for kontakt har med dem


  • #44   8. feb 2012 Det er uden tvivl forkert det hun har gjort.... MEN... din gæst indtil flere gange givet udtryk for at hun ikke brød sig om hunden, at hun ikke gad at have den siddende i hovedet hele tiden.

    Til trods for det, vælger du efterfølgende at ignorere det at hunden fortsætter med at henvende sig til hende - og her skulle du have respekteret gæstens ønske.


  • #45   8. feb 2012 monica: ved ikke hvor der står flere gange??? starten på aftenen nusser hun med punto. så er der den ENE hændelse hvor punto lægger hovedet på hendes hånd. derefter vælger hun at sparke hende fordi det ikke lige passer dumme ko og få fremvist legetøj af en hvalp

  • #46   8. feb 2012 Monica P : det giver hende altså ikke ret til at sparke, hun burde have sagt til Louise at hun skulle fjerne sin hund, at hun svagt har vist at hun ikke kan lide hunde er ikke nok, folk er ikke tankelæsere og vi har alle forskellige præference rammer , det er afsenderens ansvar at modtager forstår budskabet, derfor må man være tydelig. Det er da helt ok ar hun ikke kan lide hunde men så må hun sige fra til ejeren TYDELIGT.

  • #47   8. feb 2012 team

    ja men jeg ville aldrig lade mine hunde være iblandt gæster som ikke bryder sig om hunde og slet ikke gå hen til folk jeg ved der ikke bryder sig om hunde


Kommentér på:
når man mister besindelsen (overfor mennesker)

Annonce