{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Når man mister sin hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Det er jo nærmest 100 år siden jeg har været herinde, nå ja - plus, minus smiley
Jeg mistede min bedste ven august sidste år og puha - jeg synes det er svært. Santos og jeg har været igennem meget sammen, og det gav os et helt særligt bånd. Han blev 11 år og var til sidst træt og brugt, der var ikke andre udveje end at han skulle have en værdig afslutning.
Men jeg savner ham rigtig meget og kan sommetider stadig tude over det, når jeg lige kommer til at tænke på ham.
Jeg mærke når jeg snakker med folk om det, at de synes at jeg måske overdriver lidt - måske fordi de ikke selv har haft hund eller har haft det bånd til deres hund.
Er det skørt at savne en hund så meget? Bliver der bedre? Jeg synes det kan være svært.
Jeg er ikke der hvor jeg skal have en ny hund, endnu. Der går lige et par år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man mister sin hund
  • #2   24. feb 2021 Om det bliver bedre? Ja, det kommer jo længere og længere på afstand og tiden gør altså et eller andet. Jeg har efterhånden prøvet det nogle gange. Det er aldrig sjovt og det gør megaondt hver gang. Der går ikke en dag hvor jeg ikke lige sender en eller af flere af mine hedengange hunde en kærlig tanke. Og jo, jeg savner dem da lidt alle sammen. Men det gør ikke ondt til tid og evighed og med tiden synes jeg at det der tager over ikke er savnet men de gode minder man har om den hund smiley

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #3   24. feb 2021 Det kommer nok fra folk der aldrig har prøvet det, og ikke ser en hund som et familiemedlem eller bedste ven.
    Det er helt okay at være ked af det, også i meget lang tid - det betyder jo bare hunden har været højt elsket. smiley
    Alle sørger forskelligt og det er ikke alle der er påvirker lige længe..
    Jeg bliver også rørt flere år efter vi har mistet en hund når den lige kommer i tankerne.

    På et tidspunkt vil den følelse af tristhed du oplever nu, blive erstattet med at du kan tænke tilbage på hunden og blive varm om hjertet i stedet. Savnet vil altid være der, men på sigt vil du istedet mindes hunden med de gode minder istedet for at blive trist.


  • #4   24. feb 2021 Jeg savner stadig Luna. Vi sagde farvel 12. december 2016. Jeg har nu 2 krudtugler, men der gik små halvanden år, før jeg var klar til et nyt hjertebarn.

    Så nej, jeg synes ikke det er tosset.


  • #5   24. feb 2021 Dejligt at høre at det ikke er skørt, det regnede jeg nu heller ikke med. Jeg tænker at jeg nok lige havde behov for at snakke med nogle mennesker som kan relatere.
    Jeg vidste godt at det ville blive hårdt den dag han skulle væk, men havde faktisk ikke regnet med at jeg ville reagere så “voldsomt”. Han betød meget smiley
    Han er heldigvis blive kremeret og står i en urne herhjemme og vi har alle billederne og minderne af hans skøre og dejlige væsen smiley


    profilbillede
  • #7   24. feb 2021 Jeg har lige sagt farvel til Luka for 13 dage siden og jeg er ved at gå i spåner. Vi var sammen i 14 år og de sidste 6 1/2 år havde han sukkersyge. De bekymringer der førte med i det forløb bandt os endnu tættere sammen. Jeg ku læse ham som en åben bog..
    Jeg tror der går lang tid før jeg kan gå gennem et døgn uden mange tårer.

    Jeg skal helt klart ha en ny lillebror eller søster, og helst så hurtigt som muligt. Jeg har følere ude, både i Danmark og resten af Europa, for den race hænger ikke på træerne


  • #10   24. feb 2021 Jeg oplevede at det var svært at forstå for folk som ikke havde haft hund, og det syntes jeg var meget svært dengang, for jeg tænkte nogengange om det var mig som bare var skør i bolden, og det gjorde det nogengange ekstra svært at være i sorg, fordi folk forstår andre tab/sorger så let.

    Så tja. Jeg delte det mest med hundefolk, og da Jessie kom var jeg travlt optaget af den lille tosse, det hjalp meget.


  • #11   24. feb 2021 Deler bestemt dine tanker. smiley
    Mistede min elskede Zenta 29. Januar smiley (11år, til kræft, meget kort og hurtigt forløb, og var et chok)

    Og gud jeg savner hende, hun var en ener. Og alt herhjemme, minder mig om hende. smiley

    Vi har stadig hendes "søster", som slet ikke kan samlignes. (meget selvstændig, og kun kælen korte perioder) elsker også hende, men på en hel anden måde.

    Zenta var den ultra kærlige, og den meget loyale hund, som skulle være ved os heletiden. (nuse, kramme kysse, lege, hun var altid klar) selv hendes sidste dage, trøstede hun os.

    Ingen kan erstatte hende. smiley

    MEN, vi har brug for noget mere at kaste kærligheden på.

    Så en uge efter, fandt vi en hvalp på 5 uger.
    Som vi nu har fulgt, og henter på fredag.

    Det gav os noget noget godt, at glæde os til. Midt i al det triste.
    Vågner op hver morgen med nye billeder fra opdrætter.
    Det er så fantastisk, at vi nu kan se fremad, selvom savner Zenta hver dag, og hvergang jeg tænker på hende
    Hendes billeder hænger alle steder, for hun vil heletiden være en del af os.
    Men er sikker på hun ville ønske, at vi vil give en ny, ligeså meget kærlighed, og lige så godt liv som hun fik.
    Og at vi får en ny der kan elske os smiley


    profilbillede
  • #12   5. mar 2021 Undskyld mit meget sene svar, men jeg har ikke kunne logge på hundegalleri - hvad sker der i øvrigt for alle de reklamer, det er jo nærmest ikke til at læse jeres fine indlæg uden siden hopper op og ned smiley

    Jeg er glad for at I deler mine tanker, det er jo desværre den vej det går for alle - også vores dyr. Tænker ikke man forberede sig på så meget, jeg havde faktisk regnet med at Santos ville blive ældre, men omvendt så havde han også 11 gode år uden for mange smerter smiley Jeg er ikke klar til en ny hund mentalt. Men vi har heller ikke tiden til en hundehvalp lige pt, men wauw hvor jeg savner gåturene, det er helt vildt.

    Dejlige himmelhunde I har smiley


Kommentér på:
Når man mister sin hund

Annonce