895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Har brug for lidt hjælp - faker køber ? Har brug for lidt hjælp - faker køber ?

Min Dian er jo blevet far til et lækkert kuld hvape.
Tæver-ejer har så fået en mail på engelsk med en som siger han er interesseret i at købe en hvalp. Vi har skrevet til ham om pris og bedt ham skrive lidt om ham selv.
Vi har modtaget følgende mails fra ham - I får både den første og den anden.

Er dette ikke en der bare vil vaske penge - jeg synes i hvert fald det er en voldsom pris han vil skrive en check på.

MAIL 1
Hello,
Am intrested in buying your puppy/dog. Kindly mail me as soon as possible with the last price and also along with some photos. mail me with the last price because i will like to make payment out to you immediately. I dont want to lose to another buyer out there and to let you know that your puppy/dog will going to nice loving home.
I will be expecting your response.

Regards,

MAIL 2
Hello,
The price is good and I am very comfortable with it. i would love to make a quick purchase considering the price .
So my client said he will be issuing you a Bank Draft Cheque of 5900 euros as soon as you have cashed the cheque at your bank , you will split your own money and the rest should be sent to my shipper through Western Union Money Trasfer, he will use the funds to come to your location to do the pick up for me.
Although the value of the check is more than the asking price but i think i should be able to trust you with my balance ?
My shipper will take care of the shipment, so you dont have to worry about the shipment. everything will be taking care off by me.
Pls get back to me as soon as you get this mail so that we can round things up in a timely fashion..i will be trusting you in this business transaction.

So Kindly mail me with the following details bellow :

Full Name.......

Full Contact Address......

City.......

State.........

Zip Code.......

Phone Numbers.....

I will be expecting your mail with the full details.

Regards,

Tim Sorensen....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har brug for lidt hjælp - faker køber ?
  • #1   10. feb 2012 For mig lyder det som om han vil lave en check på 5900 euro = ca. 44.000 kroner - lyder for mig som pengevaskeri

• #2   10. feb 2012 Den ligner til forveksling de svindel mails som har floreret de seneste år...

• #3   10. feb 2012 Hvis du hopper på den, så er du ikke bare dum men mister en fandens masse penge! Det er en fup køber - de sender en check, du sender det overskydende beløb til hans "shipper" og en uges tid efter bliver checken afvist som enten dækningsløs eller falsk.

Og du kan desværre ikke tilbagekalde det beløb, du har overført - så du sidder tilbage med tabet.

Politiet har en hel del af disse sager, men kan desværre ikke gøre noget.

Jeg kender desværre en del til fremgangsmåden via en god veninde hos politiet.

• #4   10. feb 2012 HOLD JER VÆK, det er præcis som Kirsten siger.

• #5   10. feb 2012 Jeg er ikke helt inde i det, men det er vist noget med at checken viser sig at være dækningsløs, men at beløbet stilles til rådighed for dig inden checken er blevet 100% clearet. Dvs. at hvis du så videresender noget af beløbet inden det bliver afsløret, så står du med håret i postkassen fordi hele beløbet tilbagetrækkes fra din konto, men du får ikke de penge tilbage som du har videresendt.

• #6   10. feb 2012 Og der var Kirsten R lige hurtigere end mig. smiley

• #7   10. feb 2012 Den er set før, mener også den har været oppe i et TV-program.
    Fup og fiduser, præcis som Kirsten skriver.

• #8   10. feb 2012 Kirsten R
    Tror du virkelig at jeg bare hopper på den slags mail - hvis jeg bare hoppede på den så havde jeg nok ikke spurgt her vel !

Jeg synes allerede at mail nr 1 lugtede af noget muggent. Tæveejer er ikke særlig god til engelsk, så derfor ventede hun til jeg kom på besøg for at se hvalpene, med at svare på mailen.
    Jeg skrev og fortalte om prisen, og bad ham skrive lidt om sig selv og hvor han kom fra. De sidste 2 ting har han ikke svaret på, så derfor blev min mistanke faktisk bekræftet - at det var en svindler.

• #9   10. feb 2012 Det her kuld hvalpe er lige så vigtig for mig som for tæve-ejer, og jeg er IKKE interesseret i at hun bliver snydt og jeg er ikke interesseret i at hvalpene kommer nogle dårlige steder hen.

• #10   10. feb 2012 Min veninde var udsat for en lignende henvendelse på en af hendes heste. Checken er uden dækning, men da det er en udenlansk check går der nogle dage før banken opdager det, og til den tid er køber væk med hund/hest og de resterende penge, og så hænger sælger på regningen i banken.

Vh jannie

• #12   10. feb 2012 Anne, jeg skriver også HVIS du hopper på den - jeg regner da ikke med du gør det!

• #13   10. feb 2012 Ulla, hunden/varen er de slet ikke interesseret i - den bliver aldrig afhentet, heldigvis.

• #14   10. feb 2012 Kirsten R
    Jeg hopper IKKE på den slags, har hørt om flere eksempler herinde fra HG og ville derfor lige tjekke den af med HG's brugere. Og er rigtig glad for at tæveejer ventede med at svare på mailen til jeg kom
    Jeg synes den lugtede med det samme, det gjorde hun ikke.
    Så fremover beder jeg hende orientere mig om den slags mail, så vi sammen kan sikre os at hun ikke bliver snydt og at hvalpene kommer gode steder hen..

• #16   10. feb 2012 Vi har nu skrevet at vi IKKE er interesseret i at sælge nogle hvalpe til ham og at vi har anmeldt ham for spam.

• #17   10. feb 2012 som Kirsten R har skrevet: 10-02-2012 20:52:53 borset fra det ikke behøves at være en chek, de laver det samme med at de overføre dem til din konto, hvor du kan se på netbank der er gået for mange penge ind og han beder om nogle retur, et par dage efter ringer banken til dig og siger at beløbet ikke findes, bankerne er et par dage om at godkende hans betaling så selv om det ser ud til at der er penge på din konto er der det ikke, typisk skal man overføre de penge der er for meget via western unien, og der kan man ikke trække penge tilbage

• #18   10. feb 2012 Fup og svindel......... De "opkøber" også computere og mobiler og lignende.

• #19   10. feb 2012 De "køber" alt. Jeg er tit blevet kontaktet af nogen, der ikke aner hvad jeg sælger. Nogle gange spørger de endda om et link til min web shop, så de kan se hvad jeg sælger.

• #20   11. feb 2012 Kolde kontanter når der sælges. Alt andet er på egen risiko

• #21   11. feb 2012 Enig med Carolina. Med udenlandske købere skan i evt forlange en bankoverførsel, og der sker ingenting fra jeres side før pengene er i banken - i kan snakke med bankrådgiveren om hvordan i bedst sikrer jer. smiley

Og ikke noget med at de betaler mere, og i giver penge tilbage. Der er ingen logisk årsag til at man skulle gøre det på den måde overhovedet - hellere ikke med check.

• #22   11. feb 2012 Ja, de trækker sig hurtigt når man siger direkte bankoverførsel til konto. Normalt så ignorerer jeg mailene, men nogle af dem er formuleret sådan at jeg lader tvivlen komme dem til gode og svarer på deres e-mail.

I 99,99% af de tilfælde hører jeg ikke fra dem igen bagefter, lige bortset fra en enkelt fra Nigeria, der bare ikke ville give op og fik rodet sig ud i den vildeste historier hvorfor han ikke kunne komme i banken, lige fra at han havde haft en affære med bankdirektørens hustru og at bankdirektøren ville give ham tæsk hvis han så ham, til at banken UPS! brændte ned lige da han skulle til at betale. :))

• #23   11. feb 2012 M. I
    ha ha

• #24   11. feb 2012 lad være med at veksle den send jeres brev til dkk så bliver den lagt ind på deres nyhedder hvor de advarer mod det

• #25   11. feb 2012 Hehehe...ja, der var en god underholdningsværdi i ham. smiley

• #26   11. feb 2012 M. I fik du slet ikke ondt af denne, verdens mest uheldige person som vælter sig i ulykker

• #27   11. feb 2012 Jeg var mere imponeret over hans livlige fantasi. smiley

• #28   11. feb 2012 Hold da op M.I., han skulle da vist hellere forsøge sig som forfatter, han er da ikke uden evner....

Kommentér på:
Har brug for lidt hjælp - faker køber ?

Annonce