{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

sundhed på mops? {{forumTopicSubject}}

en dag kom jeg til at diskuterer klubber der stambogfører hunde, med en ven. Jeg har altid været i den tro at DKK var `først og bedre fremme i skoene med avlkrav`, men han fortalte at han var opdrætter igennem mange år af mops, og at han valgte DRU, fordi deres sundhedskrav var bedre og mere udfyldende end DKK.
Det kunne jeg så ikke argumenterer imod, da jeg ikke kender avlsrestriksionerne for denne race. men er det rigtig, at DRU mops bliver undersøgt for mere end DKK mopser ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sundhed på mops?
  • #1   16. feb 2012 tror altså ikke altid DKK er de bedste (har selv DKK hunde).... har en gang for nogen tid siden læst at fx mht. Jack Rusell Terrier er anden klub også bedre... så egentlig er der nok mere forskel på hvor ansvarlige opdrætterne er end hvilken klub de står i... efterhånden ..

• #2   16. feb 2012 Jeg blev også overrasket over at min venindes Parson terrier (DKK) slet ikke skulle have nogle sundhedsundersøgelser, da den blev parret, for min søster har haft en Parson der blev blind , og det var af en arvelig lidelse som dyrlægen fortalte var ret alm, hos dem.
    Vi prøvede at få DKK til at gøre noget, for opdrætter blev ved med at avle med hundene, men de ligsom bare slog det hen...

• #3   16. feb 2012 Jeg mener at de eneste mopsen skal tjekkes for i DRU er HD. I DKK er det patella luxation, ingen af delene er nok i min verden. Mopsen er disponeret for meget mere end lige de to ting.
    Men altså det står jo folk frit for at teste for det nødvendige ting, selv om det ikke er en krav.

• #4   16. feb 2012 @ lanne julie... lige netop, tror jeg ville søge info om den pgl races sundheds problemer, og så ville jeg søge en opdrætter der forholdt sig seriøst til at undgå disse, sørge for ar teste forældre dyrene osv, og så ikke skele så meget til hvilken org. opdrætter hører til

Kommentér på:
sundhed på mops?

Annonce