{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

falsk drægtig - hvornår fødsel {{forumTopicSubject}}

Hvis nu I er trætte af min efterløbetiden sære tæve så spring endelig over... men

2½ ting... hvis hun nu mener sig drægtig, hvornår tror hun så hun slkal føde ?? ca 60 dage efter løb start, eller ca 60 dage efter den ikke foregåede parring ??

Vil hun hvis hun mener hun snart skal føde være mere agressiv ?? Har de sidste 2 dage på gå tur oplevet noget trælst.... Når der kommer hunde mod os (i begge tilfælde små hunde), så lægger hun sig heeelt fladt, hovedet ned mlm forpoterne, og når så hundene er tæt på så løber hun med stor kraft mod dem, som om hun vil angribe.... hun plejer altid bare at følge mig, så hun har gået uden snor, det gør hun IKKE mere...

Er det fordi hun er tæt på den fødsel der ikke skal foregå, eller har et intet med det at gøre...

Hun er normalt ikke interesseret i andre hunde, men både i går og i dag ville hun nærmest forfølgde dem...

Aldrig i mit liv har en hund givet mig så mange grå hår på hovedet, og bekymringer om hun er syg osv... og har været til dyrlæge, både efter sidste efterløbetid, og også denne gang, da jeg bare synes det er voldsomt og jeg er bange for at hun er syg, men de siger det hele foregår mellem ørene på hende... Gå tur ja det vil hun, men uha da ikke længe, sååå er hun sååå langt bagud... det er en trist affære er det...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  falsk drægtig - hvornår fødsel
  • #1   22. feb 2012 de vil regne med de skal føde 63 dage efter ægløsning, nogle tæver bliver almindelige bagefter, andre begynder at putte med bamser

    jeg har aldrig oplevet aggressivitet i den forbindelse


  • #2   22. feb 2012 Louise -

    Hvorfor den "behandling" af den falske drægtighed?



  • #3   22. feb 2012 Det er nu ikke ualmindeligt at en tæve - drægtig eller ej - begynder at gøre udfald mod andre hunde.

    Tæven vil jo beskytte sine hvalpe - indbildt eller ej.


  • #4   22. feb 2012 Louise:

    Hvad er gallastop?


  • #5   22. feb 2012 Louise -

    personligt synes jeg det er en gammeldags og forkert behandling.

    Du skriver at det står på i flere dage.

    Når ens tæve er falsk drægtig og har det skidt med det, så burde man hjælpe hende hurtigst muligt med Galastop - alt andet er synd for hende synes jeg.


  • #6   22. feb 2012 man udskriver normalt også hovedsagligt galastop hvis der er mælk i kirtlerne også - deraf også navnet

  • #7   22. feb 2012 så altså selvom dette sker på gåture langt væk fra hendes territorie og hvor der ikke er hvalpe, så mener I godt at den opførsel kan skyldes at hun tror hun er drægtig??

    Hun plejer aldrig at være sådan, men bare jeg ved ta det forsvinder når hormonerne stabiliseres så kan jeg da leve med det, og sterilisationen er planlagt, dette bliver sidste gang,,

    sidst fik hun hverken mælk, puttesyge eller redebygger symptomer, hun bliver bare en deprimeret, sur mokke der ingenting gider...


  • #8   22. feb 2012 Laika bliver pseudo drægtig efter hver løbetid... Og det bliver værre og værre, denne gang fik hun ikke galastop, men sidste gang gjorde hun (der var kommet lidt betændelse i mælkekirtlerne). Jeg havde fået passet hende inden det startede, og da jeg så kom hjem med Bohema var hun ekstremt møgkællingesur. Så næste gang må jeg lige regne lidt bedre på den, for der gik længe før de var helt på plads igen.

  • #9   23. feb 2012 sasha ændrede sig også meget, dog ikke i den agressive retning, men hun er også sædvanligvis det mest godmodige selvskabelige dyr.

    ang sterelisation så sørg for det først bliver når pseudodrægtigheden er overstået, altså 3 måneder efter løbetiden (ca en lill emåned fra nu)


    Vi stereliserer sasha af samme årsag nu d. 2 marts og hun har været uden mælk og kuller i hovedet i nu tre uger, og har opført sig helt almindeligt i to uger,...



  • #10   23. feb 2012 @ louise p, ja vi går og venter på at hun skal blive normal... sidste gang var der kun 5½ mdr mellem løb... hun kom i løb ca 27.12, så håber på sterilisationomkring 20-30 marts... men klart vi ser mere på hvordan hun opfører sig først o fremmest for at ramme det bedste tidspunkt..

  • #11   15. mar 2012 Min ene tæve blev efter hver løbetid falsk drægtig, og det gav enorme problemer i min hundeflok, da hun blev fuldstændig skør.
    Hun kunne ikke tolerere de andre hunde og hun peb og gøede og hunde kom ustandselig op og og toppes.
    Det var synd for hende, og det var synd for de andre hunde også.
    Nu er hun levet steriliseret, da dyrelægen sagde at det var det eneste som virkede i længden.


Kommentér på:
falsk drægtig - hvornår fødsel

Annonce