710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Foder og korn Foder og korn

Jeg følger med i trådene her på nettet og lærer en del af at læse dem.
De seneste dag har der været tråde, hvor der er efterlyst foder uden korn og majs. Hvorfor det?
Det foder som min hund får indeholder blandt andet majs. Hvorfor er det ikke godt til hunde?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder og korn
  • #1   25. feb 2012 Der er flere årsager:

1. Mange hunde tåler ikke ekskrementer fra lagermider. Disse forefindes i korn og majs...

2. Mange undgår helst foder med fyldstoffer, som hundene alligevel ikke kan udnytte...

• #2   25. feb 2012 Hehe, jeg læste en gang her på HG at en hundeejer skrev..........hvorfor med korn???, det er sgu da til hesten og ikke hunden smiley
    Korn og til dels majs er ren fyldstof.

• #3   25. feb 2012 Men hvis hunden kan tåle det , er der vel ikke noget galt i at der er korn i.

• #4   25. feb 2012 Man er nød til at finde det foder der passer bedst til hunden og ejer. Jeg ville mægtig gerne fodre med råt, men orker ikke at det med at stå at veje og min lejlighed lugter ikke særlig godt. Derfor prøvede jeg kornfrit foder, men alle mine hunde gik drastisk ned i vægt og pelsen blev elendig. Nu har jeg fundet en middelvej der hedder råt (i form af ben) en gang om ugen og ellers får de foder fra Husse, hvor der bl.a. er meget ris i.

• #5   25. feb 2012 Jeg bruger Henne Petfood og han har aldrig haft flottere pels...

• #7   26. feb 2012 Cynthia: Hvorfor kommer din lejlighed til at lugte når du fodrer med råt?

• #8   26. feb 2012 Fordi det skal først tø op og de æder heller ikke det hele på en gang. Det skal du gange med tre og på kun 42 kvm, fordelt på to måltider.

• #9   26. feb 2012 Vi fodrer 4 hunde med råt og kan bestemt ikke lugte noget som helst. Vi tøer det op i køleskabet, hundene får deres mad og spiser op med det samme. De dage hvor de ikke spiser op fjerner vi det igen...

På bendage, hvor de ligger lidt længere med det, får de det enkeltvis i gangen. Når den enkelte hund ikke gider ligge derude mere fjerner vi dens ben...

Argumenterne for ikke at fodre med råt kan være mange, men hvis det er fordi det lugter er det min mistanke, at der er noget galt med kødet.

• #10   26. feb 2012 Tak for jeres svar.
    Min hund er faktisk rigtig glad for ris:-) Og spiser det gerne uden andet til. Råt kød tør jeg ikke give ham. Måske er det en forkert opfattelse, men jeg har en ide om, at en hund let kan blive for bister, hvis den får råt kød?!
    Ben kan han ikke tåle, så er hans afførring så tør at det støver.

• #11   26. feb 2012 Det er en meget udbredt SKRØNE at hunde bliver bistre af råt kød...;0)

Personligt tror jeg på at den er opstået ved, at man har givet en hund et dejligt kødben og derefter har den naturligvis forsvaret dette.

Kommentér på:
Foder og korn

Annonce