{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anti gø halsbånd?
  • #1   26. feb 2012 har arbejdet hos en, der brugte det til sin hund... det virkede sådan ok... men det gjorde også hunden nervøs for at være i haven.

  • #2   26. feb 2012 Er det dem der giver stød?

    Er i mod den form for "straf" for opdragelse, så nej det kender jeg ikke noget til. Heldigvis kan jeg bare sige "shh" eller "slut" til min hund, så stopper han fordi jeg har opdraget ham til det.

    Dårlige vaner har min hund, selvom han er godt opdraget. Jeg plejer at aflede hans opmærksomhed med noget positivt han godt kan lide. Han har f.eks. for nyligt fået en dårlig vane med at løbe efter katte, og det er ikke noget han ellers plejer at gøre - i hvert fald ikke så ofte.
    Vi har trænet "kontakt" med vores hund, og det adlyder han. Så bliver han rost og belønnet. Vi belønner med bold, men klikkertræning skulle være super godt hvis det virker for dig.
    Men jeg synes sådan noget skal trænes væk med noget positivt i stedet for vandpistoler og stødhalsbånd... eller hvad der nu er i de halsbånd..


  • #3   26. feb 2012 Man kan vidst også få dem med lyd som kun hunde kan høre. De forbinder lyden med noget negativt og når de gør, derfor gør de mindre. Det har måske en effekt.. og det går nok også hurtigere for nogen...
    Men jeg synes helt klart at det er en dårlig ide at tvinge hunden, i stedet for hunden selv har lyst til at stoppe med at gø...

    Min hund elsker at få ros, og han vil gøre de samme dumme cirkus tricks igen og igen for at få belønning/ros. Hvorfor ikke træne hårdt og dagligt med sin hund og få noget positivt ud af det?
    Man knytter også stor bånd med hunden, jo mere tid man sætter af til træning.

    Sorry for prædike/moral-talen .. jeg håber du forstår hvad jeg mener, selvom det er dårligt formuleret.


  • #4   26. feb 2012 Stødhalsbånd er ulovlige! Man kan få halsbånd med duft eller spray. Efter min mening er det symptombehandling. Opdrag i stedet hunden anderledes og lær den anden adfærd.

  • #6   26. feb 2012 Vi prøvede det med citrus engang for længe siden, hold da fest hvor hunden morede sig, den gik helt amok og gøede af lugten i stedetfor:o))

  • #7   26. feb 2012 Ville ikke udsætte en hund for sådan et halsbånd.. Kender en der har givet sin beagle et på, og den er hunderad bare når den ser halsbåndet. Hvilket jeg syntes er synd for dyret.. Som en anden skrev, siger jeg også bare slut og så stopper hun smiley

  • #10   26. feb 2012 Jeg ser det ikke som dyrplageri, som sagt vores syntes det var herligt og kom skam gerne for at få det på igen, og idag er han da på ingen måde mærket af det.

    Man skal nok lige klappe hesten før man begynder at mene folk ikke symptombehandler, det kan de jo fint gøre samtidig, hvis halsbåndet altså virker på deres hund.:O)


  • #11   26. feb 2012 det er til når han er alene hjemme. Det er der han gør. Har 2 labrador blandinger og en chihuahua. Alle hanner.
    De er alle 3 inden for når vi skal i byen nogle timer om aftenen.
    Og den ældste labrador på 5 år der gøer. Ved ikke hvorfor. Derfor jeg tænkte det kunne hjælpe. Og nej det er ikke med stød i men en lyd som kun hunde kan høre. Tænkte jeg ville afprøve det på ham inden han skal være alene.
    Har hørt at det med duft kan de blive tosset af.
    Og vil jo også bare afprøve det.


  • #13   26. feb 2012 lizette O
    Tror næppe de bliver tosset af noget af det, prøv dig frem og træn samtidig:o)


  • #14   26. feb 2012 Maiken T
    Hvordan kom slå ind i billedet??

    Det er en hund du har ikke et barn, den tænker ikke som dig, og hvis et halsbånd iøvrigt uden noget andet end duft eller luft får den til at tie sillet, tror jeg næppe den tænker aha hun snottede på mig, nu blir jeg ked!!


  • #17   26. feb 2012 Jeg har masser at forholde mig til, endda i praksis, hvilket nok er langt bedre end teori.

    Jeg kan slet ikke forstå hvorfor du udtrykker dig om noget du aldrig har prøvet selv i så negative vendinger, TS spøger om nogen har erfaring, har du det?? Alrså ikke naboen eller veninden, men dig selv??


  • #19   26. feb 2012 Maiken T

    Mit halsbånd?? Jeg bruger det skam ikke mere, han syntes jo det var sjovt, så meget for teori:o))

    Jeg syntes godt nok det ville være anstrengt hvis alt hang i teori, og hvordan ved du der ligger mishandling bag dette, var du tilstede eller har du læst en artikel på nettet??

    Jeg kunne nok komme på noget der var langt værre , jeg ser slet ikke dette som mishandling overhovedet.


  • #21   26. feb 2012 Beagle: Jeg tror godt du kan regne med at Maiken ved hvad hun taler om. I øvrigt synes jeg da nok det er rimelig respektløst at kalde folk for "frelste" bare fordi de ikke har samme mening som dig.


    On-topic: Min erfaring er at disse halsbånd enten ikke virker, eller at de gør hunden bange for at bevæge sig fordi den ikke forbinder sprøjt med at den gør. Den forbinder måske sprøjtet med at gå, med hjørnesofaen eller noget helt 3.


  • #22   26. feb 2012 Eii det gør den så ikke, med mindre den gør hele vejen hen til Sofaen.

    Ja vi har prøvet dem her, det gik som beskrevet, og jeg kan garantere min hun ikke er bange for sofaer eller andet, og den kravler ikke langs panelerne.

    Herinde skal alt gøres til noget vildt, noget grimt og der skal hakkes, det er helt vildt og sørgeligt at se på.


  • #24   26. feb 2012 Jeg havde en med citronella. Den kunne ikke høre hunden (Watte har en skinger stemme og/eller for tyk pels), så vi skiftede taktik.

    Den skal kun bruges mens man er til stede, da hundens tien SKAL følges op af positiv forstærkning.


  • #25   26. feb 2012 <i>Jeg tror godt du kan regne med at Maiken ved hvad hun taler om.</i>

    Det tror jeg bestemt også - problemet opstår nok nærmere, når Maiken holder op med at tale og skal til at vise at hun også kan få tingene til at fungere i praksis .. som 95% af alle de andre adfærdsbelæst- og frelste smiley


  • #26   26. feb 2012 Jeg er helt enig med Beagle-Bassen

    Derfor vil jeg dog ikke sige om Maiken ved hvad hun snakker om eller ej, for tror jeg hun gør.
    Men trådspørger spørger efter nogen med erfaring.

    Nogen der ikke har prøvet det fordi de syntes det er forkert, dyreplageri eller andet betyder de ingen erfaring har.
    For så vidt jeg ved Erfaring er noget man får ved at prøve.
    Det er som når man skal tage kører kort.
    Man går til undervisning og får noget praktiks og teoretisk - men når man så har fået kortet skal man først til at lære og kørebil og ha noget erfaring.


  • #27   26. feb 2012 ¤ Søster McFluff ¤
    Hjælpe-Administrator
    Magen til den vi havde som vores hund elskede:o))
    han gik helt i selv sving, logrede og hoppede rundt så snart han så det der sjove påfund. Men effekt, nej slet ikke.



  • #28   26. feb 2012 Hvis det er en der giver en ubehagelig lyd som kun hunde kan høre, så tænker jeg at det må da være ubehageligt for de 2 andre hunde, der ikke har en jordisk chance for at undgå lyden..

  • #29   26. feb 2012 ja det er utroligt som mit spørgsmål kan vende...
    var kundem der har prøvet halsbåndet,jeg savner mening fra... Ikke dem der kun har hørt om det.
    Tina,har selv tænkt på om de 2 andre også bliver påvirket af halsbåndet,men som sagt vil jeg lige afprøve det


  • #30   26. feb 2012 Tina

    og måske også naboens hunde... Vi kan jo ikke høre det, så vi aner ikke hvor højt det er.


Kommentér på:
Anti gø halsbånd?

Annonce