{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Underlig adfærd efter adskillelse af flokken... {{forumTopicSubject}}

Har brug for et godt råd - eller bare en forklaring...

Vi har 3 intakte hanhunde - en Petit på 4 år (Luffe), en Petit på 2 år (Buddy) og en Broholmer på 7 måneder (Humle). De er normalt en harmonisk flok.

Vi har været på vinterferie, og været væk fra hundene i en uge. De 2 Petit'er blev passet herhjemme af svigermor og hendes gamle pudelhund. Hvalpen blev passet hos venner, som har en voksen Broholmer hanhund. Alle hunde har haft det godt, og ingen melder om problemer.

Vi kom hjem natten til lørdag, og blev modtaget at 2 glade Petit'er. Hentede Humle lørdag formiddag - og de 3 hunde snusede til hinanden, og alt virkede godt.

Lidt efter begyndte Luffe at kredse meget om Humle og klynke og ville parre Humle. Det har han ALDRIG gjort før ved Humle. Så stemte Buddy i - og de 2 er nu smaskforelskede i Humle - klynker og har ikke andet i hovederne end at parre den stakkels Humle.

Først tænkte vi, at flokken lige skulle genfinde deres rymte.... Så tænkte vi, at det måtte skyldes, at den voksne Broholmer hanhund havde tisset på Humle (og det har han) - og at Humle derfor duftede anderledes. Humle kom i bad - men adfærden fortsætter.

Så tænkte vi, at det måske var lugten af hundeshampoo, der fik det til at fortsætte. Efter råd fra opdrætter og andre hundefolk, tog vi de 3 på en lang skovtur i dag, og undlod at vakse Humle, så han ville dufte mere naturligt. Ingen forandring - stadig 2 forelskede Petit'er.

Nu tænker jeg så, om Humle, der som nævnt er 7 måneder, har ændret sin duft, fordi han er ved at blive kønsmoden?

For absolut første gang nogensinde har jeg måttet smide de 2 banditter i hvert sit bur - for Humles skyld, for deres skyld, så de kan køle ned - og for vores skyld.

Normalt går alle 3 sammen når de er alene hjemme, så hvad pokker gør jeg imorgen? Sætter de 2 banditter i bur? De har aldrig før været i bur - og det virker lidt voldsomt at smide dem i bur indtil ud på eftermiddagen...Omvendt er de også synd for Humle, at han hele tiden har de 2 hængende på sig...Og så er der det med størrelsesforskellen. Humle er jo 3 gange så stor som Petit'erne, og jeg er bange for, at han kan skade dem, hvis han prøver på at sige fra...

Nogen, der kan forklare deres adfærd? Hvad pokker trigger Petit'erne? Og hvad kan jeg gøre ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig adfærd efter adskillelse af flokken...
  • #1   27. feb 2012 Jeg kan forestille mig, at de to Petit'er tror, at Humle er en "ny" fertil hanhund, for uanset hvor godt du har vasket ham, lugter han stadig af den voksne hanhund, som tissede på ham.

    Parringsadfærd er nemlig ikke kun rettet mod hunhunde, men også en dominansadfærd mellem hunde af samme køn - også hunhunde.


Kommentér på:
Underlig adfærd efter adskillelse af flokken...

Annonce