{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Ny hvalp, men..? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg er i de glade omstændigheder at jeg har købt en hvalp smiley Det er en lille labrador blanding, en han og den kan afhentes efter d. 20/3. Så der er godt en måned til. Jeg glæder mig jo som et lille barn. MEN...
Den 20/3 er en tirsdag, og jeg har først påskeferie ca. 2 uger senere, så når den allerede at blive næsten 10 uger i stedet for 8... Kan man godt få det til at hænge sammen hvis man bare henter hvalpen op til weekeden, eller ville det være synd for ham? Den vil være alene ca. 7 timer. (Og ved godt at der mere end sikkert sker mere end ét uheld i huset) Men jeg tænker mere på om det er synd for hunden, og om jeg bare skal vente til påskeferien? Men så går jeg bare glip af 2 af de 4 vigtige uger man har til at præge ham med at møde hunde, dyr og mennesker.

Hvad siger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hvalp, men..?
  • #1   28. feb 2012 Jeg ville vente til ferien. Hunden er et flokdyr, og en lille hvalp der tages fra mor og søskende for og være alene 7 timer, syntes jeg er synd.

• #3   28. feb 2012 Vent.

• #4   28. feb 2012 Har du forlænget ferie i forbindelse med påsken, eller bare de almindelige 5 dage? For det er heller ikke nok til alene-hjemme-træningen...

• #6   28. feb 2012 Hverken weekend eller påskeferie er nok.
    Det tager uger at gøre hvalpen tryg og lære den at være alene. Man starter jo ud med sekunder og trapper så op roligt.
    Det kan tage måneder at nå op på 7 timer.

• #7   28. feb 2012 Vi ventede også med at hente vores labrador-hvalp, fordi vi ville have ferie. Han var derfor 10 uger, da vi hentede ham. Ingen problemer i det - andet end ventetiden selvfølgelig smiley

• #8   28. feb 2012 Alter

:o) Ja, jeg har heller ikke gjort så meget ud af alene hjemme-træningen, nu har jeg selvfølgelig også mere end én hund, så alene er de jo ikke selvom jeg går. Men jeg har 7-9-13 aldrig haft en hund med alene hjemme-problemer.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
    #9   28. feb 2012 Mine har lært at være alene på den hårde måde. Fik Lilly om torsdag og tog i skole 8 timer fredag. Silas fik jeg lørdag og tog på arbejde mandag. De har aldrig ødelagt eller haft andre alene hjemmeproblemer. Begge hunde har dog haft selskab af andre hunde. Lilly havde Ronja og Silas havde Lilly og hendes tre hvalpe.

Jeg anbefaler ikke nogen at gøre det, for det er et sats.

• #10   28. feb 2012 Altså jeg ville også vente, og der sker jo intet ved at du først får den lille hjem som 10 uger. husk på der er jo en del avlere som først sælger når de er 12 uger.

vi fik først vores luna som 12 uger smiley

• #11   28. feb 2012 Jeg har aldrig gjort noget stort ud af alene hjemme træningen. Hun har bare kunnet det. Det der med at gå 5 sek ud af døren og ind igen, synes jeg - undskyld - er latterligt.

• #12   28. feb 2012 Hvor er TS blevet af?

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
    #13   28. feb 2012 Mor til: er enig. Med mindre hunden reelt har et problem.

• #14   28. feb 2012 Tinna; præcis.

• #15   28. feb 2012 Til jer der skriver at påskeferien ikke er nok, hvad ville i så gøre?
    Jeg kan tilbyde, hvis jeg henter den fredag før påske, har jeg den 11 dage i alt, men 10 fridage hvor det kun handler om hvalpen, og forberede hvalpen på at være alene. Jeg går i skole så kan ikke bare lige tage en måned eller 2 fri.. Jeg kender en del til træning af diverse dyr, så jeg ved godt at tingene ikke sker fra den ene dag til den anden.

Men hvis jeg skulle satse på at få en hvalp til sommerferien, er der jo INGEN garanti at jeg kan finde den rigtige? Og skal man så vente 1 helt år før man igen kan prøve? smiley (Altså nu er han købt, og det ændre jeg ikke på smiley Men spørger bare alligevel)

• #16   28. feb 2012 Jeg ville da super gerne give han al den tid han evt. har brug for, for at lære at være alene, uden nogle traumer. Men er det ikke urealistisk hvis man skulle have 2-4 måneder fri når man fik hvalp? Det er der da ikke nogen normale mennesker som har? smiley

• #18   28. feb 2012 altsaa jeg har heller ikke gjord noget stort ud af mins alenehjemme traening.. self laa der toiletpapir over det hele naar man glemte at lukke doeren til toilettet men saadan er livet jo.. og min kan den dag i dag vaere en hel dag alene hvor hun bare sover og ingen problemer laver..

synes personligt ogsaa at disse sec-min-time osv er latterligt man skal goere det som man foeler det.. hvis du forstaar dig godt med din hvalp vil den kunne maerke paa dig at du kommer igen..

• #19   28. feb 2012 når nu du ikke har lyst til at vente til sommerferien, så vent i det mindste med at hente den her til Påskeferien, så har du da i det mindste de 11 dage, og det er da en helt del mere end en weekend..

Jeg synes det vil være synd at fjerne ham fra de kendte og så næsten lade det blive op til ham selv at finde sig til rette og blive tryg i det nye ved at være alene så mange timer...

Med 11 dage kan du være sammen med ham hele tiden nogen dage, og så forlade ham kortere tid der øges lidt efter lidt i nogle dage, så bliver det ikke så pludselig en overgang....

De sidste 2 gange vi har hentet hund har vi brugt hhv 2 og 3 uger på indkøring...

• #20   28. feb 2012 hanne M

Man kan sige, nu er han købt, og han bliver 8 uger d. 20/3 så kan jo ikke vente med at hente ham til sommerferien.
    For kan da evt. godt tage en eller to ekstra dage fri fra skole, men så er det også ligesom det.

• #21   28. feb 2012 nej det er jo det jeg mener, at nu er det sådan så vælg den bedste af de muligheder du nu har, set fra hundens synspunkt, altså se om du evt kan holde skole fri torsdag fredag før påsken så har du da 12 dage..

nej med sommerferien, mente jeg så en anden hund...

• #22   28. feb 2012 hanne M

Okay, så forstår vi jo hinanden smiley

Kommentér på:
Ny hvalp, men..?

Annonce