{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.951 visninger | Oprettet:

Øremider behandling {{forumTopicSubject}}

Opdagede lige i dag, at Freja har fået øremider :o( ØV

Har hørt at man kan bruge Frotline (dem man bruger i nakken mod lopper) 2 dryb i hvert øre. Er det rigtigt.?

Et andet sted har jeg også hørt at man kunne bruge sesamolie. Behandling lyder: dryp hendes øre 2 gange daglig i 8 dage stop med det i 8 dage og fortsæt igen i 8 dage og det gør du i alt 3 gange. ??? Virker det???

Rapse olie skulle også være godt. Rens det i 3 dage.

Hvad siger i? Har i andre råd.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øremider behandling
  • #2   12. mar 2012 ALDRIG Frontline i ørerne!

    Du skal til dyrlægen og have f.eks. Stronghold, som dryppes i nakken. Der ud over skal ørerne renses grundigt op.

    Er du sikker på, at det er øremider? Kan du se de bevæger sig?


  • #3   12. mar 2012 har ikke hørt noget om det. Men ville nok passe på med frontline.
    Men snak med dyrlægen. Fik nogle drøber da min kat havde det, det gik hurtigt væk igen smiley


  • #4   12. mar 2012 Snakker lige med dyrlægen når hun løber forbi :o)

    Efter nærmere kig, så nej der er intet der bevæger sig. Hvad kan det så være? Hun er lidt rød og der er lidt sår fordi hun klør sig lidt..
    De er ikke ømme og det klør ikke specielt..



  • #5   12. mar 2012 Flere dyrlæger anbefalder frontline.. Men jeg kunne da heller ikke forstille mig det i ørene på en hund.

  • #6   12. mar 2012 Ville absolut ikke bruge Frontline i ørene.

  • #7   12. mar 2012 Jo man bruger fontline direkte i øret ved øremider.
    Det lyder dog ganske usandsynligt at din hund skulle have det, men de kan altså ikke ses med det blotte øje.
    Øremider giver sort snask der er meget grumset, som kaffegrums, men selv der er det ikke sikkert og kræver altså at dyrlægen tager en prøve for det kan nok med større sandsynlighed vise sig at være svamp eller betændelse.


  • #8   12. mar 2012 Som min dyrlæge siger så virker frontline ikke på noget som heslt ud over pelsmider

    Stronghold i nakken er dte bedste....man kan også få sådan en gele men som nogen siger så kan du ikke se om den har mider det skal der mikroskop hos dyrlægen til
    Inden jeg vidste bedre og hvade fået anbefalet det af dyrlæge til min kat sprøjtede vi min kat med det i ørerne,,,den skreg og løb a h til så jeg ville heller ikke putte det i ørerne


  • #9   12. mar 2012 La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig: Nej, man bruger ikke Frontline i ørerne! Man gjorde det engang - mod bedre vidende - men i dag er det et absolut no go.

    Øremider KAN ses med det blotte øje, hvis der er massiv infestation, hvis man tager godt med grums ud og lægger det på et stykke hvidt papir (og man har skarpe øjne).


    Linda O: Hvis det er din voksne hund, der har problemer med ørerne, er det næppe øremider, men nærmere (som det skrives af en anden bruger) svamp eller bakterier. Afsted til Dyrlægen, så han/hun kan tage et svab og I kan se, hvad I slås mod.


  • #10   12. mar 2012 Tak for rådene
    Det er min mindste hund Freja, hun er lidt over 2 år gammel..


Kommentér på:
Øremider behandling

Annonce