{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

Markus Mühle, erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

Min ene skotte er kræsen, og af tøroder har Kingsmoor Pure til dato været den største succes, men har købt en lille pose Markus M, det ryger også ned med det samme....

Sidder så lidt og kigger på priser, samt foder vejledning...
Nogen der har erfaring med hvor godt deres vejledning passer ???

For som jeg ser det så er det vist et rigtig godt produkt, en som min hunde sammensætning er lige nu skal jeg bruge 35-40 gr dagligt ialt til begge hunde, det er jo vildt billigt, kan få 1.5 til 99 kr, og der vil jo være til dem begge en hel måned....

Har jeg ikke ret i at det er et fornuftigt foder....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Markus Mühle, erfaringer søges
  • #1   16. mar 2012 RETTELSE, har ikke læst ordentligt.... det er så angivet i gr pr kg kropsvægt, så passer det også bedre : = )

men vil stadig gerne høre erfaringer og meninger om produktet...

• #2   16. mar 2012 men stadig... 15 kg vil række til 2 måneder, dvs sige at jeg kan fodre begge for 50 kr om ugen, det er da billigt

• #3   16. mar 2012 det er stadig billigt - især hvis du køber det i Tyskland

mange hunde kan ikke tåle det, men kaster op af det, hvis dine ikke gør det, så er det for mig ok foder.

regner ikke med du skal have hvalpe, for så kræver det noget ekstra tilsætning og måske også hvis du har seniorhunde
    men til voksne hunde er det helt ok, så vidt jeg ved

• #4   16. mar 2012 kan se din ene hund endnu ikke er udvokset, hmm har hørt at hvalpe ikke får nok af Markus Mühle, men ved ikke med unghunde

• #6   16. mar 2012 Takker.... nej den yngste er 9 mdr, men tror nu hun er tæt på udvokset...

Ved man hvorfor nogen kaster på af det ???

Min ældste har lidt sart mave, og har tendesn til kvalme og opkast af fx ben....

Nå men vil så prøve at give dem lidt de næste dage, så må jeg jo holde øje....

Tak for linket

• #8   16. mar 2012 det er her indefra jeg ved det med opkast og min Jowina kaster faktisk op af det, jeg havde bare aldrig tænkt på at det var grunden.

jeg skifter tit foder

prøv at søg på det herinde, så finder du måske de tråde der snakker om opkast

• #9   16. mar 2012 Luka får det og han elsker det.... men han skider meget af det, tit 3 gange på en tur.

• #11   16. mar 2012 takker

• #12   16. mar 2012 kan se at en synes det er dårligt pga at det er koldpresset, men det forstår jeg ikke, for netop koldpresning forhold til olier er faktisk det bedste, varmebehandling ødelægger det gode i olier, derfor er det faktisk vigtigt at når man køber olivenolie så skal det være koldpresset

• #13   16. mar 2012 Mine har kørt på det.
    Tazz kastede dog det hele op igen efter ca 30 min så skiftede væk igen. Men de to små fungerede rigtig godt på det

• #15   17. mar 2012 Da jeg fodrede med mine Bordeauxer med det var der ikke én ud af de 6 jeg på daværende tidspunkt havde som kunne holde det i sig i mere end 20 min. Ud over det drak de ca. 3 gange så meget vand end ellers og timerne efter fodring gik med at kaste op-drikke vand-kaste op-drikke vand osv...

• #18   17. mar 2012 det er nu alligevel fantastisk at hunde, der dog er samme om ikke race så art, kan reagere så forskelligt på det samme produkt....

@ Palle, ja tænlte nok det var det man mener er årsagen, det er bare lidt ærgerligt da netop koldpressede olier er så meget bedre end de der er varmebehandlede...

De fik begge lidt i går, sådan snack agtigt, ingen af dem har opført sig anderledes...

• #20   17. mar 2012 Jeg fodrer med Markus Muhle, og wolfblut (og Orijen). Dina spiser Markus Muhle, før de andre, hvilket jeg ser, som om hun bedst kan lide det.
    Hun kaster ikke op af det, og skider to gange om dagen, hvilket svarer til det antal måltider, som hun får pr dag.
    Jeg køber det ved zooplus i Tyskland. Jeg køber fem kg af gangen, for hun får kun 50 gr om dagen. ( hun vejer ca 7 kg og er knap 4 år)

• #22   17. mar 2012 jeg bruger det ind imellem som guffer

jeg synes, det er et godt produkt, men når Jowina kaster op af det, vil jeg ikke bruge det til de andre heller - ikke som basisfoder.

og så er der så også problemet med at det er til alle aldre og den tror jeg ikke holder....ved fx at hvalpe ikke kan være på det uden tilsætning, men det står der ikke rigtig noget om

• #24   17. mar 2012 mine tygger rigtig meget på dem og det er jo en fordel mht tænder og mæthed
    min lille slughals tog dobbelt så lang tid om at spise dem end med det sædvanelige foder
    mine hunde vejer ca 8 kg :o)

• #25   17. mar 2012 i dag har jeg kastet en større portion ud på græsset, de fik da lag tid til at gå så går ud fra det er spist, ved jo ikke om det er lige fordelt, men ingen af dem har kastet op....

jeg ser det som en fordel at der er tygge arbejde i dem.... nu prøver jeg den pose jeg har på sådan halv portion basis og ser så hvordan det går

• #26   17. mar 2012 Jeg har udelukkende dårlige erfaringer.

Jeg har prøvet det på tre hunde og samtlige tre hunde gylpede og kastede det op - også efter lang indkøringsperiode.

• #27   17. mar 2012 Hos os kom problemerne først efter 1 uge - 14 dage ca.

• #28   17. mar 2012 @ danielle ja det kan jeg fornemme, så derfor giver jeg det slet ikke som fuldkost, giver det so halv portion morgenmad nogen dage, og andre dage mere som guffer... så å vi se hvad der sker.... jeg synes produkter som sådan lyder fornuftigt, og det koldpressede ser jeg som en klar fordel ligeledes det forskellige stykke str....

• #29   17. mar 2012 Markus Mühle er et udemærket foder man skal bare vide at foder pillerne er meget hårdt pressede og udvider sig langt mere end normalt foder i maven.
    Derfor den store tørst og opkastninger.
    Man skal derfor dosere Markus Mühle med omtanke da det fylder mere i maven.
    Man kan med fordel iblande et andet kornfrit og koldpresset foder for at undgå tørsten og opkastningerne.

• #31   18. mar 2012 @ sannekbh . . . hvilket andet foder er koldpresset

• #32   18. mar 2012 Åh, jeg kan ikke finde en liste med koldpresset foder men hvis man kigger efter kornfrit foder så kan man finde koldpressede produkter i den gruppe.
    Man skal også være opmærksom på om det kun er de vegetabilske olier der er tilsat det ekstruderede(brændt til aske) foder eller om man har gjort sig den ulejlighed at opvarme foderet til henholdsvis 47 grader eller max. 75 grader(koldpresset).
    Orijen, Ziwipeak, Lukullus, Luposan, Kingsmoore....

Fælles for de kornfri produkter er at man har tænkt sig om før man har indkøbt ingredienserne; så må man selv læse op på hvad de tanker har ført med sig smiley

• #33   18. mar 2012 ok... jamen bruger normalt hhv Kingsmoore Pure og Puppy, så kan da lige til en start nærlæse lidt der.... tak... Har prøvet Orijen, Ziwipeak og Wolfsblut tidligere, dem var den ældste ikke glade for, dengang fik hvalpen noget helt andet, hun er nu ikke så besværlig....

Kommentér på:
Markus Mühle, erfaringer søges

Annonce