Pas nu på hvad du siger eller skriver herinde. Pas nu på hvad du siger eller skriver herinde.
Overvejer at droppe ud herinde. Syntes man får mange verbale tæsk hvis man skriver noget der ikke passer andre. Man skal helst være positiv eller snakke efter munden.
Det syntes jeg er rigtig synd. Det minder mig om et forum for psykisk syge, de ville ikke have at man skrev om medicin (som jo, for mange, er en del af hverdagen). Der måtte jeg osse smutte. Har ikke fundet et andet mere åbent forum og det vil jeg da nok heller ikke med et hundeforum. Hvilket jeg bliver lidt ked af.
Nå så kom jeg af med det... Nu må vi se hvad det bliver til. Ellers bliver det MEGET udvalgt hvad jeg skriver og til hvem....
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.140
Og der er en del som ikke rigtig deltager herinde mere, og ikke opretter sine hunde for at undgå flere sure opstød..
Det er trist at det skal være sådan.
dec 2011
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 175
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
feb 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 237 Svar: 1.098
okt 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 337
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 7 Emner: 6 Svar: 280
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.140
Men lidt for mange glemmer at det ikke kun er deres mening som er rigtig..
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.626
det ændrer bare ikke i at spoget og måden ting bliver sagt på kan føles hård.
og det er ikke miningen man skal have en knude i maven over en faglig diskussion med folk man ikke kender.
jeg er som udgangspunkt ikke ked at at bruge HG men kryper af og til tæer over det folk skriver - dog sorterer jeg også..
der er dog også en del ret uvidende herinde som tyer til siden før de læser deres første bog om hundehold, så kan godt selv blive lidt paf, men som kommende dyrlæge er der bare også flere måder at sige tingene på, hvis en dyrlæge fra start truer med at politianmelde for vanrøgt i stedet for at snakke med ejer om muligheder for at forbedre forhold og engagerer ejeren så finder ejer bare ny dyrlæge
sådan synes jeg også gerne det måtte være her, at man har overskud nok til ikke at svine til men prøve at guide folk i stedet - vi ved hvor mange hunde der kunne havde det bedre, og det er lettere at hjælpe med hvis ejerne ikke skræmmes ud herfra
med det sagt så kan jeg selv få masser ud af det på trods af nogle skarpe eller uvedkommende indlæg
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Og det må man bare bide i sig og på en pæn måde forklare hvad man står for.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Jeg vil da ikke sige jeg bruger voldsomt mange smileyer men de kommer da på netop for at vise om jeg mener det i sjov (eksempel
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.202
Efter hvad jeg har forstået har nogle af "de gamle" trukket sig ud fordi de ikke kan debaterer uden risiko for at blive frosset, ikke pga sproget hvis jeg har forstået dem rigtigt. Desværre deltager de ikke selv, så vi kunne få deres egen version.
Jeg syntes hygge tråde er som navnet siger hyggelige men jeg lærer noget ved at deltage i debatterne, men det er jo frivilligt hvilke man læser og vil kommenterer, så længe man ikke bliver personlig.
maj 2010
Følger: 181 Følgere: 169 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 88
Jeg gider ikke skrive i forum mere, medmindre jeg ved der ikke kan komme nogle disskusion ud af det.
Fks. om hunden skulle kastereres, ja det kan blive en heftig debat, da der er nogle der er imod det og andre ikke.
Sådan nogle ting kan man bare ikke spørger til råd om herinde.. ret ærgeligt..
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Enig !
Nu er det - "Sød hund , den skal du bare parre - dyrelæge ? nej nej" og "6000 for en schæfer/lab mix på 5 år - FIIIN PRIS !!!" ............
jan 2010
Jeg retter aldrig på folk, for det er jeg ikke en go nok hundeejer til, men jeg kan sige hvad jeg tror og mener, ik andet... Og alligevel får man slag.
Men tak for jeres utrolige opbakning!!
Og til -MH- - Jeg ER skam sart, indrømmer jeg blangt. :o) Men mener da at man skal ha lov til at skrive uden at blive angrebet...
maj 2010
Men forum bruger jeg ikke mere, medmindre at jeg ved jeg ikke bliver banket ned herinde!
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Det er trist det skal være sådan herinde og trist man ikke kan debattere på et alm plan, det kan de alle andre steder, men tror der er givet alt for lang snor herinde.
Hvis man vil hjælpe andre, skal man ikke starte med en pegefinger, den kommer man ikke særlig langt med uanset hvilken holdning man end måtte have.
En debat kan sagtens lade sig gøre uden at folk skal føle sig høvlet ud af siden, personligt bruger jeg heller ikke HG så meget mere, her er for lidt konsekvens og for mange hårde ord.
jan 2010
Du skal slet ikke føle dig truffet! Men det er rigtigt at det var en af trådende, men ikke pga. dig! Du har jo ret til din mening, og det skrev du jo osse på en fin og forstålig måde, og så sluttede det der (for os 2) Men andre blev ved. Hvis de havde læst mit svar, (eller spurgt mig) så mente jeg jo bare at nogen mennesker misforstår, og slår hunden (som opdragelse). Men igen og igen blev det taget op på en anden måde og så ville jeg ikke forsvare mig, for det orker jeg ikke... Jeg skrev osse andet end det, men det blev der ikke set på...
Men der har været flere tråde hvor jeg har følt å-åååh! Nu må jeg smutte, for de er ikke glade... Hvis du kan følge mig.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Spørger jeg i forum får jeg alligevel ikke noget brugbart svar mere - for alle de kloge ( jep - overstående ) vil ikke svare derude pga den hetz ...
jan 2010
Den tråd syntes jeg at jeg kan mindes. Jeg turde slet ikke kommentere den. Pga. alle de hystader, for så ville jeg osse bare blive stemplet som dyreplager...
maj 2010
Ihhh det er godt nok ærgeligt at det skal være såan her! ØV og atter ØV!
jul 2008
Har du et problem med der er hold i ting og der gøres noget ved , så er der måske grund til at tro nogen kun vil den hårde tone
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.616
Debatterer nu heller ikke rigtig så meget mere..
jan 2012
Dejligt at vi da er enige om den del :-)))
Det sker ofte i tråde at nogle bliver ved og ved også efter de har fået forklaring eller svar på hændelsen det kan være lidt surt at læse men nogle gange vil folk bare lige sige deres mening også og andre gange vil de have kontrol. Jeg vælger nogle gange at overse disse indlæg, det er lettere end at bruge krafter på dem, :-))) Så giv ikke op :-))) ha en skøn dag.
maj 2010
Nej man kan også risikere folk hidser sig gevaldigt op og så bliver man høvlet ned pågrund af ens valg.
Det er sket for mig . Desværre.
jan 2012
jan 2012
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.381
Desuden ser jeg problemet som noget helt andet, der er 2 ting der er meget gældende i det her:
1: Debattørene er ikke gode til at modtage kritik hvis det ikke er et klap på ryggen.
2: Debattørene er for godt til at girbe den ekstra bold der bliver sat i spil af provokatørene.
Desuden så er der flere tråde om det her inde:
http://hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=504275
http://hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=506137
http://hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=506317
jan 2010
Vi skal være bedre til at sige "Jeg mener at..."Jeg har erfaring med..." eller den dur... Bare min mening.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 97
Meninger om hvor grænsen går, og på f.eks baby er stemningen bedre eller hvad
Man kan sige. Så lidt opstramning på de folk som taler grimt eller ikke følger tråden , har på andre forums set flere ha'er som træder ind og siger, at husk nu hvad tråden handler om, og ikke "spamme" med noget i en helt anden retning end tråden handlede om, vi er her jo os for at hjælpe hinanden bla, og søge råd og vejledning, erfaring og os alm hyggesnak mm.
jul 2010
jan 2010
Den skal jeg huske...
jan 2012
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
F.eks har jeg en veninde/kollega der for et stykke tid siden oprettede en tråd om hun skulle DKK eller DRU. Hun kunne næsten ikk bruge nogle af svarerne, da det endte med en masse personlige hetz mellem nogle brugere der var for den ene eller anden klub, så hun endte med at slette tråden.
Synes tit folk er hårde ved hinanden herinde men der er altså også nogen der selv beder om det.
jul 2010
White:
Cylindriske beholdere i mellemstørrelsen, hvis indre lagerkapacitet er uudnyttet,
må med rimelig forventning formodes at besidde væsentlige akustiske kvaliteter.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 128
jan 2012
jul 2008
Det handler nok snare om at skrive pænere til andre og bruge vendinger som Den røde Ko skrev før, så går man ikke efter manden, men siger sin egen mening på en pæn måde.
I mange mange tråde er der blevet kørt personlig hetz, tilbagevist til gamle tråde folk har gemt på deres pc, lagt debatter på Facebook og kliker mellem gamle og nye brugere.
Der skrives om store tab fordi en bruger meler sig ud fordi vedkommende havde bedre viden end andre, underlig ting at skrive, hvor ved man præcist det fra og folk går i lukkede grupper i protest.
Alt sammen kunne hindres ved at tænke over man skriver til andre mennesker, og hvis man vil have et budskab ud, så rammer man ikke målet med onde ord og hetz.
jul 2010
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Folk burde forklare pænt deres mening/erfaring istedet for at angribe.
jul 2008
At man ikke avler på syge dyr giver meget sig selv, men det kan være nogen ikke bruger lige så meget tid på at læse som andre gør, de vælger at spørge herinde, hvis de havde læst en bog, så havde de fået tingene forklaret så det var pænt og forståeligt, herinde svares F.eks sådan.. Hvordan f... kan du tro din hund vil være Mor, eller tag lige og læs før du parre, eller DET burde du vide. og den mest brugte, ::::: Kom til dyrlægen, det er jo dyrplageri og du er uegnet til hund.
Glemte lige i farten, er man på SU skal man ikke skrive det herinde, for så er man for fattig til at eje et dyr.
Sådan er tonen herinde, alt omkring klubber vil jeg slet ikke komme ind på, vil dog sige den debat er lagt lidt ned efter DKK ændrede deres regler.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.668
Ja, det er da synd der skal være meget bitcheri, hønsegård og børnehave engang imellem, men spring da let og elegant over det.
Jeg er selv blevet hakket på, meget personligt endda. Jeg vælger bare at ignorere det - jeg synker ikke selv så lavt og kan faktisk synes at det er sørgeligt at nogle folk har det "behov"
jun 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 51
:0)
jul 2010
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 4
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
jan 2010
Jeg er SÅ enig i det du skriver!
Både med at man mister mange af dem der virkelig HAR den viden som man mangler.
Men osse at mange ikke tænker på at ikke alle render rundt med lommerne fuld af penge, så hvis det er søndag og det godt kan vente til næste dag, så er det da ok. Man skal se det i helhed...
jan 2010
Jeg kan jo ikke lade være med at blande mig de forskellige steder og hvis nogen kan rykke ved min tro/viden/syntes om, så er det jo bare godt. Men desværre er der osse mange tråde hvor jeg gerne vil bakke op, men ikke tør for at blive stemplet som en dårlig hunde-mor (og det vil jeg meget nødig, selvom jeg ved at der er meget jeg kunne gøre bedre).
Og sikke en debat vi fik gang i. Det er jeg glad for, så fik jeg set det fra alle sider.
jul 2010
min opfattelse er at ingen tramper på nogen så længe du er saglig og kan argumentere på fornuftig vis om EMNET
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg må indrømme, at jeg er træt af at man (og her mener jeg faktisk jeg) ikke kan skrive i en ganske almindelig neutral tråd uden at blive svinet til på det personlige plan.
Det er jeg i et omfang, så min deltagelse er begrænset meget - og at jeg overveje at stoppe den fuldstændig.
Ud over det - hvis man bare kunne debattere og droppe alt det fnidder, ville det være et fint sted det her.
Men det kræver både, at folk ikke farer i flint og bliver personlige og at man trækker vejret ned i maven inden man ytrer sig.
Hvis alle lod argumenterne være kernen, så ville der ikke være alle de problemer.
Men det er tydeligvis en svær manøvre - både for dem, der vil den hidsige debat og dem, der er lidt fintfølende.
jul 2010
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 957 Svar: 17.982
Denne tråd har i den grad gjort mig næsten skrivehæmmet...
hold da op hvor den viser forskellene på hvordan folk læser og fortolker det der skrives herinde (mener meget i forhold til når folk synes at tænke tilbage i tråde)....
Jeg synes i den grad den viser at der er brugere herinde der helt konsekvent sætter lighedstegn mellem uenighed og de andre synes jeg er dum/latterlig/ikker har ret til min mening osv.....
Må sige hvad forventer man hvis man opretter en tråd hvor man spørger om man skal købe med tavle/eller ikke tavle.... Jeg ville forvente en hed debat, en ordentlig omgang heftige argumenter fra hver tilhænger side, men i sidste ende er det da kun mig selv der kan tage beslutningen, og når jeg så vælger det ene er det da ikke = med at de andre har talt ned til mig, der er bare IKKE ENIGE .... OG ???
Jeg er så ked at at jeg efter måneder med debatter om god tone, plads til alle osv virkelig for første gang sidder med.... Hold da op en flok tude-brugere....
Og skrive "sidde overhørigt til dumskab" hvem er det der kan sidde og dømme andre dumme....nej uenige, født med hver sine værdier, er kommet gennem livet med hver sin bagage, kan være på hver sin planet i kommunikations øjemed, men dumme.... nej....
jeg kender ikke andre gallerier, men har da læst op til flere tråde om hvor skrækkeligt der er blandt kattemennesker, hestemennesker osv, så tror næppe det kun er her der er nogen der får ømme tæer.... hvilket får mig endnu mere tilbage til at meget af det der foregår her er fordi folks sende og modtage forhold simpelthen er skabt af forskellige vilkår i livet.....
Her er bare brugere der kan debattere og håndtere uenighed som værende hvad det er, og så er der nogen der føler sig trådt på hvis ikke man er enig, og det er ikke kun hvis den uenighed ikke er skrevet pænt, har ved gud set tråde hvor der INTET er at komme efter i tonen/ordvalgene på modargumenterne til TS mening, men hvor TS vælger tråden slettet alene af mangel på ros og enighed fra de kommenterende brugere....
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Forøvrigt er der sjællent problemer bare man giver TS i trådene ret.
Men mener man andet, så uha uha.
jan 2010
Men jeg er ikke inde på at det kun er TS der nogen gange får høvl. Det er osse dem der kommentere. Vi har forskellige meninger, fint. Men behøver det at blive til mundhuggerrig?...
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
De kendes igen på måden de skriver på.
Nej det er bestemt ikke et sted hvor du kan skrive og få et sagligt svar på et hundespørgsmål....
Jeg er sikker, næsten, på at de som istedet for skriver mindre pænt de mener at de skriver et godt sagligt svar......Ellers er deres tilværelse da noget værre rod...Heldigvis kan vi så lade dem være som de er, og være lige glade, men de skal jo9 leve med dem selv, og jeg tror det ikke er et særlig rart liv de har....
Hvis de havde det godt med dem selv og verden, så ville de slet ikke skrive, som de kommer til...
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Personligt er jeg ikke så aktiv i debatter herinde mere. Synes ikke jeg orker det, for ofte virker det som om man ikke må have en anden mening en flertallet.
Og når man endelig står ved sin mening, så udsættes man for perosnlig hetz og chikane - ihvertfald i en grad, hvor man vil mene det blir personligt og DET bryder jeg mig ikke om.
Og det gør sig gældende for alle - det er ikke kun bestemte grupper, der er efter andre. Næh, jeg synes næsten det virker som om der er nogen, der har mere travlt med at gå efter manden fremfor bolden.
Og sådanne debatter har der osse været før - i hobetal. Og det hjælper ikke alverden alligevel.
Dog synes jeg det HAR været værre herinde end det er nu.
feb 2011
Det virker som om der er brugere herinde er mener at alle deres sendeflader er smurt ind i sukker, men når man læser en del af deres reaktioner, så er modtagerforholdene nærmere sur citron...
Det virker som om der er brugere herinde, der en ikke kunne overveje at stoppe op og mærke efter om de nu også føler sig sikre på at de forstår indlægget som det er skrevet, at de aldrig stopper op og læser 2 gange eller føler efter om de kan have misforstået hensigten...
@ Snow, kender dig ikke men kunne da godt blive nysgerrig efter hvad man så ser HG, når du skriver :
Nej det er bestemt ikke et sted hvor du kan skrive og få et sagligt svar på et hundespørgsmål
For jeg ser mange der herinde ikke deltager i de hede debatter men som blot stiller foder, sele, sundhedsspørgsmål osv, hvor vi bare skriver viden og erfaring fre og tilbage, og jeg er sikker på der er mange brugere der rent faktisk mener at man sagtens kan få et sagligt svar på sit spørgsmål, så det synes jeg godt nok er noget sludder...
@ heino, ja det er muligt det er sådan . . . synes da godt nok efterhånden jeg har haft snuden fremme mange gange, både i tråde hvor mine indlæg er med flertallet, men også hvor de er med mindretallet, jeg har da følt mig misforstået af og til, men har kun 2 gange følt ig trådt liiidt nært, og lige har måttet trække vejret dybt ind.... Vil sige begge gange er den anden og jeg endt med enigheden om at være uenige, og selv efter hed debat er vi altså ikke kommet frem til det samme....
Har efterfølgende stødt på begge herinde i debatter, og ingen problemer der... dejligt... er aldrig blevet decideret svinet....
Bliver dog bare så frustreret når folk ikke fatter at for at være her og holde ud at være her så må man have det minimum at psykologisk indsigt at folk er forskellige, de sender og modtager forskelligt, og man er nødt til at have forståelse for dette.... Og det handler ikke om intelligens, eller evnen til at formulere sig, men det handler om at man bruger det man har rigtigt.... tænker sig om når man skriver, og tænker sig om når man læser, at man tager irritrende indlæg med et gran salt og provokerende indlæg skal man lære at springe over og så fokusere på de andre .....
feb 2011
jul 2008
jeg er ikke enig med dig, jeg har set så mange ting herinde der kommer utrolig tæt på folk, hvor det bliver så privat at folk må lave nyt nick eller gå, og det er ofte i debatter hvor der er uenighed, det er sølle og så lavt at jeg slet ikke fatter man kan se sig selv i øjnene bagefter.
Kald det tudetråd eller andet, for mig ligegyldigt, her er blevet ro, det er skønt, jeg nyder det når jeg deltager for nu lære jeg faktisk noget, før lærte jeg blot at om lidt kommer himlen.
Tror mig jeg er ikke sart, det kan ikke lade sig gøre i mit job at være det, men jeg må indrømme at selv overfor folk børn bliver der talt så nedsættende både i deres tråde og annoncer at jeg græmmes.
Ja jeg håber virkelig det holder den tone der er her nu, den er ikke slem på samme måde mere, der skal være plads til debat, men en debat kan godt holdes sober og på emnet.
jan 2012
Jeg har da misforstået nogle men er aldrig bange for at sige undskyld hvis jeg har tolket noget forkert, det sker let i en skreven debat.
Hvis man er tydelig og saglig så kan det ikke gå helt galt :-)))
feb 2011
Man er altså nødt til af og til at gribe i egen barm (hvor hankønnet vil gribe vil jeg lade op til dem selv), og se om man både kan skrive og LÆSE på anden/bedre/mere hensigtsmæssig måde.... Man kan simpelthen ikke I MIN verden, tillade sig at forvente at alle er ens... og det gør man lidt når man bliver ved at påstå at der herinde er sååå grov en tone så man får nye brugere til med bævrende kommentar at skrive at de næsten ikke ved om de tør spørge om noget.... det er noget sludder, her er mængder af tråde med alminde spørgsmål og svar....
Måske nogle gør det af gammelt nag og gamle oplevelser, men det kan altså ikke nytte noget at bære videre.....
Jeg må indrømme jeg forholder mig fra tråd til tråd, og bærer ikke evt uenigheder med mig videre... så kunne jeg da ikke være nogen steder....
Kennel Fl du skriver så at her er blevet bedre og du håber tonen holdes, men det er så ikke den opfattelse jeg mener der er TS` så dybest set er du så enig med mig i at her ikke er så slemt som nigen vedbliver at sige ??? Eller er jeg gået i sort (riskoen foreligger bestemt)
jul 2008
Man behøver ikke nedgøre når man svare på ting der for en selv giver mening, husk på som du selv skriver...ikke alle er ens..
Jeg ved ikke helt om vi er enige, lige pt er der en vis uro i lukket grupper og folk der debattere i forrummet, men imens nyder jeg roen og de gode debatter og jeg må indrømme som jeg før har skrevet, der gives langt mere saglige svar nu, uden folk skal pulveriseres.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
det med man lige får høvl i en tråd kan da være træls,,men jeg har lært at leve med det,,ærligtalt så kan jeg sjældent fortælle dagen efter hvad det handlede om
Men at folk laver historier og prøver alt muligt om en er for lavt ,,men igen tror jeg det er mere synd for de folk der gør det end dem det går ud over
Det aller sjoveste er at her pludselig er en masse nye profiler,,navne og pber fra folk som ikke tør skrive hvem de er...
feb 2011
Det er det jeg mener, hvis vi nu alle lige tænker, jeg vil tænke mig godt om når jeg skriver, når jeg læser, jeg vil ikke bære gammelt nag videre og jeg vil give lidt albuerum til de andre.... jeg vil holde på min ret til min mening, ig kæmpe for de andres ret til at de har deres, også selvom vi ikke er enige....
Så jo, netop pga denne forskellighed mener jeg vil skal gribe i vores egen whatever, og starte der....
@ Alfisten, ja det er jo det, netop med al den forskellighed in mente, så kan der jo nærmest ikke svares på de spørgsmål, det der er godt ment opfattes jo desværre ikke nødvendigvis som sådan, netop fordi der altid bag definitionen Hvornår er nok nok, er mulighed for individuel vurdering, og der er individuelle grænser....
jan 2012
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 97
&
Team
Ja synes nemlig os selv, at det var et konstruktivt svar, og måske en "løsning" jeg havde der ;))
jan 2012
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.485
Gennem hele denne tråd rammer du præcis hvad det hele drejer sig om.
At den forskellighed der er mellem mennesker, skal man bruge til også at læse indlæggene med et tilsvarende gran salt, og ikke bare lede efter de ting, man ikke selv bryder sig om.
Som sagt mange mange efterhånden - spring dog over hvis man ikke bryder sig om tonen ud fra egen mening. Lad være med at arbejde videre ned ad "rampen", og på den måde selv være med til at skærpe tonen.
Og så skal man lade være med de delvist personlige og underforståede udtalelser, der bliver brugt til provokationer.
Jeg håber også at alle vil "stå på mål" for deres meninger, og argumentere for dem - det kan desværre godt knibe ind i mellem, og det gør debatten besvælrlig.
feb 2009
enig, det er nu engang tit det man kommer længst med - omend det kan være irriterende at skulle forklare meget små simple detaljer, men hvis modtageren ikke ser det ligeså simpelt så er det jo ikke spildt.. og den samme modtager kan også være på forskelligt niveau afhængig af emnet
feb 2010
Du er een af dem der mener at tonen skal være pæn, og at her er blevet bedre.
Men du er selv mester i provokationer og nedladende bemærkninger.
Ingen her er i tvivl om dit indlæg med "Sommetider er man nød til at bevæge sig ned på det niveau modtageren befinder sig på"
Det er jo direkte til bestemte personer, og det var vel ikke det du mente med at tonen skulle være bedre.
feb 2011
feb 2011
Sommetider er man nød til at bevæge sig ned på det niveau modtageren befinder sig på
eller hvordan mener du det skal forstås....
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.668
jul 2008
Samfiundslag eller ej så må man sørge for ikke at ramme andre og jeg skal stadig ikke gribe i noget som helst, det er ikke min sure pligt at sørge for andre kan skrive ordentligt, det er igen op til den enkelte og igen alm pli!!
Pludselig opstår en personlig debat mellem nogle brugere her i tråden, hvorfor komme med indlæg som føres tilbage till andre ting, tag det herfra, undskyld, men jeg er godt nok chokeret over hvor hurtigt ting drejes og vendes til den der skriver indlæggets fordel.
Jeg forstår godt en bruger skrev godnat, endnu engang fandt man et offer man mente man kunne ramme ud fra tidligere ting..
Jeg kunne skrive en hel roman her, men der er åbenbart ikke noget der hedder god tone her, så jeg vil følge et godt eksempel, det bedste her til aften.
Godnat
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
DET er dælme vel sagt....
og den vil jeg så lige vende over mod de brugere, der har haft SÅ travlt med tonen herinde den sidste tid.....
her tænker jeg i særdeleshed på dig Flindt.... og ja jeg går tilbage i tiden.... det er da noget naivt, at tro, at alt man har skrevet/gjort tidligere bare kan forsvinde.....
DU har da om nogen været med i fnidder, været personlig, kørt hetz osv....
og netop DERFOR kan JEG ikke tage din nyfundne moral seriøst... uanset om den er dobbelt eller ej.....
Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv residerer i et transparent domicil !!
jul 2010
Hvad er det for ændringer der er ved at blive foretaget gør HG til et bedre sted at være?
Nu siger du så det er rygter du har hørt, men de rygter må sige noget der får dig til at mene det bliver bedre ud fra din mening,
jul 2010
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
Kære nye brugere :o)
Håber I bliver glade for at være på HG, stedet hvor man kan søge i forum - albums, hvis man f.eks. vil vide noget om sygeforsikring - sygdoms billeder/beskrivelse. Finder man ikke svar, kan man oprette en tråd med sigende Emne (ikke HJÆÆÆLP).
Et god ting ved også at søge i forum, er man kommer ind i en masse tråde og læser forskellige indlæg fra de forskellige brugere, det gør man får en fornemmelse for hvordan de forskellige brugere herinde er, en masse viden, muligvis svaret på det man søgte efter og lidt til og endda helt uden at oprette en tråd selv ;o)
Jeg kan huske da jeg var ny herinde, jeg tænkte tit...oO(Hold da op) når jeg læste i trådene, Eks: En bruger X skriver "Du ligger som du har redt" i en tråd hvor en bruger Y klynker pga. hunden er syg, her tænker man sit om bruger X ikk? man læser andre tråde og hovsa pludselig er man i en tråd der handler om "Køb af hund", det er sørme bruger X der har lavet denne og bruger Y er i den, den er lang med en masse brugbar information ang. hvad det har af betydning hvis man køber en blanding - race uden bog - race med bog - hos en hundehandler - hos en privat, i tråden finder man ud af Y var meget aktiv, men åbenbart valgte ikke at lytte til gode råd, men derimod kigge på pengepungen, så bruger Y købte hund ved en hundehandler... så forstår man bedre det lille surt opstød fra bruger X i den første tråd ikk?
Nå men efterhånden som jeg lærte folks måde at skrive på tænker jeg det ikke ret tit mere, for generelt er de fleste bruger her for en ting, at give råd/viden til andre fordi vi holder af vores firbenede venner :o) om det så er korte beskeder eller længere, så er de fleste indlæg skrevet for at hjælpe, opfatter man noget negativt, læs det igen med de positive briller på, bliver det stadigvæk opfattet negativt eller man kan forstå det på 2 måder, spørg ind til det eller lade det ligge..... jeg tvivler på ret mange gider bruge tid herinde hvis de ikke ville hjælpe :o)
Kommer man ind i en tråd man ikke bryder sig om at være i, eller man får et svar i sin egen tråd man ikke føler man kan bruge til noget, så er det dejligt nemt at spring det over i stedet for f.eks. at tage det nært eller gå ind i "kampen", vi har alle forskellige måder at udtrykke os på, ord kan nemt misforstås, fornemmelse for om en anden svare med et smil eller vrisser lidt kan faktisk godt fornemmes selvom der ikke bruges :o) :o/ :o( (humør tegn) hvis man lære folks måde at udtrykke sig på....
Fortsat god dag :o)
feb 2009
jeg vil selv så nødig træde nogen på tæerne eller misforståes, så som der blev sagt tidligere prøver jeg altid at sige det er MIN holdning eller MIN erfaring, og så må TS selv tage sin beslutning ud fra de input der kommer.
men det er lettere at håndtere hvis vi taler om vores holdninger og vores erfaringer i stedet for at udtrykke vi snakker om den eneste sandhed
feb 2010
Jeg kunne egentligt have sagt mig selv, at du ikke kan forstå hvad jeg mener.
Men hver gang du føler dig angrebet, så svarer du med nedladende generaliseringer. Dit sidste svar til mig er faktisk ganske ubehageligt, men er altså din stil.
At du mener jeg prøver at spille dum - eller får andre til at skrive personligt!!!! - det er for lavt. Ellers bevis det - kan du ikke det så bedes du holde den slags for dig selv.
For mit eget vedkommende prøver jeg stille og roligt at hjælpe andre der spørger igennem tiden, og det har jeg så været heldig at mange har reageret positivt på. Hvis man ikke vil argumentere for hvad jeg vil kalde uheldige argumenter, så beder jeg direkte om hvad man mener. Hvis du vil kalde det at blive personlig - så er der ikke noget at gøre ved det.
Jeg synes din måde at skrive på er ubehagelig og nedladende, men du må så passe dit eget pisseri.
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.758
Jeg må erkende at jeg slet slet ikke kan følge med i det her klynkeri!!!
Et debat forum, handler om at debattere... Og det er altså nu engang sådan at det er umuligt at debattere hvis alle er enige om det emne der bliver smidt på bordet!!
Personligt syntes jeg, at det handler om at der er forskellige typer mennesker herinde...
Og det er nu engang bare sådan, at forskellige mennesker, også har forskellige holdninger!!!
Der pives over at man føler at man bliver angrebet, fordi man skriver sin mening... Hmmm
Drejer det sig i virkeligheden ikke bare om, at man modsiges i de ting man skriver, fordi der er nogen der har en anden mening end en selv???
Og er det ikke det man skal forvente netop i et debat forum???
Jeg har også været med i en tråd, hvor TS smider et indlæg, og derefter får modspil pga af det indlæg, netop fordi dette rammer lige ned i en af de lidt mere hede emner, - for eller imod CM og hans metoder - Men at man føler sig angrebet, fordi andre skriver at de ikke mener at det er korrekt antagelse osv, det kan jeg slet slet ikke få øje på...
Jeg skrev også i den tråd, til TS at alle har ret til deres meninger, da TS ville slette sine indlæg, pga denne modstand.
Men handler det i virkeligheden ikke om, at man føler sig ramt, fordi andre har en anden mening end en selv, og vælger at fosvare denne mening??
Prøv nu lige at falde lidt ned, og tag dette sted for hvad det er, og ikke som et angreb på ens person, bare fordi man ikke får ret, eller alle mener det samme som en selv...
En her i tråden skriver at der er rygter om oprydning eller hvad man ellers kan kalde det... Men undskyld mig... Er det ikke sådan at man i virkeligheden bare ønsker at der ikke er personer der brænder for de ting de har med at gøre?? Er det ikke bare sådan at nogen føler sig ramt, fordi de ikke selv får ret i at det er super godt det de skriver eller gør??
Drejer det sig i bund og grund ikke bare om, at der er nogen der mener noget, mens andre mener noget andet, og så ryger de i hovedet på hinanden, af den årsag at de har hver deres holdning til det de nu engang har med at gøre???
Hold nu op med alt det piveri, og klynken - fordi ikke alle slikker ens bag, eller klapper ens ryg - men måske stiller kritiske spørgsmål, eller giver en modstand - Det er for pokker sådan debatter opstår...
Netop ved at man IKKE er enige!!!
Og det behøver man så ikke at melde til hverken en HA eller Admin, som et andet lille forkælet barn...
Som jeg skriver i en anden tråd herinde, så minder det lidt om noget der foregår på børnehave plan... Lidt som den vrælende unge, der står og siger til pædagogerne....
"De andre siger jeg ikke må være med til at lege!!" - For at pædagogen derefter kan opdage at dette barns udlægning af det, er at fordi man ikke får sin vilje i legen, så må man ikke være med!!!
Alle har ret til at deltage, alle har ret til at have DERES egen mening - ALLE - uden at man behøver på råbe sig offer rollen, fordi ikke ALLE har den samme som en selv!!!
Her er pædagogen så at siddestille med en HA eller Admin - i visse tilfælde... Andre gange laver man så bare en tråd hvor man vælger at sidde og beklage sig, eller fremlægge ens sårbarhed... Men for pokker altså... Det er et Debat forum... ikke alle er enige, men det er da ikke ens betydende med at ikke alle har rat til at deltage... !!!!
okt 2007
Pas nu på med det ;O)
jan 2012
Maria, debat bliver det jo ofte til når man søger information fra flere kilder der har forskellige preferenser og så kan man jo som spørger ( TS) vælge de ting der passer og måske ovenikøbet få nogle andre indgangsvinkler og lære noget nyt.
Hvis man ikke vil have feed back så kan man jo google :-)))
aug 2006
Det er stadig umuligt at bevæge sig i forum uden at der skal provokeres på det personlige plan.
Det er måske bare mindre tydeligt fordi mange af dem, der normalt er skydeskiver for de provokationer holder sig væk.
Så meget for plads til alle...
Jeg har sagt det før, siger det igen - jeg fatter slet ikke, at man ikke kan se det fra administrationens side. Eller i det mindste ikke gør noget ved det.
Og jeg fatter slet slet slet ikke, at man ikke bare kan futte ud af de tråde, hvor der er profiler, der får en til at se rødt og at opføre sig nedladende, provokerende og ubehageligt.
Her kan både være plads til det dybe, det lette, det vigtige, det overfladiske og uvigtige. De store diskussioner, de ligegyldige diskussioner, de hede, de blide...
Men det kræver altså at galskaben holder op.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Jeg er faktisk enig med dig langt hen af vejen, men jeg synes så ikke at folk har travlt med at påberåbe sig offerrollen.
Personligt har jeg været ude for at blive kaldt dum, uvidende og på det nærmeste dyremishandler, fordi jeg ikke lige kunne se at CM sparkede en hund - hvilket alle andre kunne se.
Eller en anden gang, hvor jeg pointerede, at jeg synes det var imponerende, at han kunne hjælpe en hund på meget kort tid, når nu familien havde kæmpet i månedsvis.
Der skulle jeg forsvare min mening som om jeg var anklaget i en retsag. Jeg skulle finde beviser for min påstand og overbevise alle de andre brugere om at min holdning var den rette.
Det kunne jeg ikke - lige netop fordi det var MIN holdning og ikke en holdning/mening, som jeg synes alle andre osse skal have.
Jeg respekterer andre med deres meninger og er jeg ikke enig, så vil jeg slet ikke kommentere på det, for hvorfor skal jeg forsøge at overbevise andre om at min mening er den rigtige??? Det siger jeg nemlig ikke at den er, men den er rigtig for mig og DET synes jeg ikke at det respekteres af flertallet herinde.
Der er brugere herinde, der er skarpe i deres retorik, hvilket de osse indrømmer og står ved, men de nægter at lave sig om.
Hvorfor skulle de osse det??? De skal bare lære at ikke alle har samme mening/holdning som de selv har og så lære at respektere det.
På den måde synes jeg man kan få en god debat.
Kan faktisk nævne en bruger ( og håber ikke at hun "slagter" mig for det), men Charlotte DKK snob og jeg er meget sjældent enige i debatter, men vi respekterer hinandens meninger og netop hende ser jeg et stort lys i - fordi hun respekterer at jeg har min mening om ting.
Og så kan man så kalde mig rygklapper og diverse andre lidet flatterende ting pga det, men det er sådan jeg ser det.
aug 2006
Således synes jeg faktisk jeg har det med rigtig mange profiler herinde. Kan være dybt uenige, men det forsvinder den gensidige respekt jo ikke af.
Måske tværtimod. Der, hvor man bliver udfordret på sine holdninger er der jo faktisk et potentiale for at udvide sin horisont - og DET kalder da på respekt, når det sker!
Og så må folk jo være mere eller mindre direkte - så længe man ikke.... du ved, bolden/manden....
feb 2011
Men sådan er vi forskellige....
Mht til kommentar om at du forstår at en takker godnat pga der køres på gamle ting, så må jeg spørge om det er allergisk du hentyder til..... For er det det vil jeg meget gerne pointere at jeg intet gammelt har på nogen som helst... mit spørgsmål gik på noget hun skrev i denne tråd.... Jeg kan også komme til at udtrykke mig uhensigtsmæssigt i farten, jeg ved ikke om det var det hun gjorde fik aldrig svar, men at skrive man skal NED i niveau for at skrive til nogle brugere er simpelthen ikke særlig befordrende for at der kan skabes en bedre omgangs form....
Tean talkative, fik sig langt oppe i tråden formuleret på en måde så et ord kom til at stå forkert, så ud som om hun mente noget hun ikke gjorde, hun skrev senere at det kunne hun godt se kunne misforståes, og det der blev forstået ikke var hensigten..... det er iorden man kommer til at skrive noget man senere kan se ikke står sig som man egentlig mener, så hver dog stor nok til at indrømme, hvis ikke så må man så finde sig i at folk spørger ind....
Og jeg spurgte ikke ind for prove, det gjorde jeg heller ikke ved Team Talk, men fordi jeg faktisk har mødt begge, og andre i flere tråde og sidder og tænker at det jeg ligger i det de havde skrevet kunne jeg da ikke rigtig forene med den mening jeg ellers har om dem....
jul 2010
feb 2011
aug 2006
Der er røget en del profiler i svinget (nogle er kommet tilbage) og konfliktens kerne har forandret sig lidt.
Fra den åbne fight er det nu blevet til den der småbeskidte en af slagsen.
Begge dele er drøntrættende og i øvrigt også ødelæggende.... Og ødelæggelserne kan spores et godt stykke tid tilbage, hvor der var voldsomme "fraktioneringer".
Jeg tror det er den der passiv-aggressive stil, der køres nu, der gør, at det virker så voldsomt. Den åbne fight kan man forholde sig til, den anden er rigtig svær at spore og den er endnu sværere at forstå. Men mærke den, DET kan man.
aug 2006
Debat er skidesjovt og udviklende. Men det kræver altså, at man for det første holder sig i skindet rent retorisk og for det andet udviser en grundlæggende respekt for, at det er et menneske, der sidder bag skærmen.
For mit eget vedkommende kan jeg dog sige, at jeg til tider godt kan forstå den brændte sikring... Men ikke den ubehagelige måde at tiltale på.
jul 2010
aug 2006
jul 2010
okt 2007
du skriver...
"Det er stadig umuligt at bevæge sig i forum uden at der skal provokeres på det personlige plan.
Det er måske bare mindre tydeligt fordi mange af dem, der normalt er skydeskiver for de provokationer holder sig væk."
Netop, og de der angriber på det personlige plan, på råber sig derefter offer rollen og klager over disse brugere... altså ofte efter de har slettet de indlæg hvori de selv er provokerende eller hele tråde!!
Maria ( petphoto )
Som
'Mamma di cane piu del mondo ' skriver... så er det altså svært at undgå en debat i visse former for tråde hvori der søges informationer... netop fordi der er mennesker herinde der har hver deres mening om den enkelte ting!!
Et eksempel...
En tråd oprettes, hvori TS søger info om en race fordi man overvejer at anskaffe sig en sådan...
Herinde er der nu en del forskellige opdrættere, der f.eks er medlem af forskellige kennelklubber og derud over sidder der oveni også de der ikke er i nogen klub, og avler uden tavle...
Hvordan forestiller du dig, at denne tråd IKKE vil ende i en hed debat??
Problemet er så, at de opdrættere der opdrætter med tavle, ender med at være enige om at uanset hvad, så anbefaler man i fællesslag en hvalp med tavle... Færdig BUM... Nu er det så at denne der avler uden føler sig angrebet... og bliver meget personlig!!
OG der har vi så balladen!!!
Heino.... du skriver
at du ikke mener at folk har travlt med at påråbe sig offerrollen... samtidig skriver du... citat
"Der er brugere herinde, der er skarpe i deres retorik, hvilket de osse indrømmer og står ved, men de nægter at lave sig om.
Hvorfor skulle de osse det??? De skal bare lære at ikke alle har samme mening/holdning som de selv har og så lære at respektere det.
På den måde synes jeg man kan få en god debat." citat slut!!
Præcis det... der er brugere der kræver at disse andre brugere laver sig om... HVORFOR... jo fordi de brugere der kræver det, påråber sig offerrollen og klager over den skarpe retorik... men i virkeligheden er det modsat, de der klager der går efter manden og IKKE bolden!!
du skriver også.... citat
"Kan faktisk nævne en bruger ( og håber ikke at hun "slagter" mig for det), men Charlotte DKK snob og jeg er meget sjældent enige i debatter, men vi respekterer hinandens meninger og netop hende ser jeg et stort lys i - fordi hun respekterer at jeg har min mening om ting.
Og så kan man så kalde mig rygklapper og diverse andre lidet flatterende ting pga det, men det er sådan jeg ser det." citat slut
Du er da netop IKKE rygklapper, da du står ved dine meninger men samtidig respekterer denne brugers meninger...
Der er faktisk nogle brugere der ville klage over netop det samme, der er brugere der ville pive fordi de møder modstand...
Du er IKKE rygklapper... men en god debatør... netop fordi du respektere at andre mener andet end dig, fremfor at blive tøsefornærmet og føle dig forsmået eller på anden måde trådt på, i en grad der gør at du vælger at klage...
jul 2010
jan 2012
feb 2011
jeg var ikke så gammel men dog voksen med børn...
en ung mor fra københavn(accenten var ikke til at atge fejl af) var med, med hendes lille datter... og her må jeg lufte noget der kan være fordomsfuldt for at forklare.... hun kom helt sikkert ikke af gode kår, hendes voksne hverdag kunne meget vel bestå af, eller en periode have bestået af noget misbrug (hun snøvlede på en karakteristisk måde), hendes og barnets tøj var lidt slidt agtig og barnet lidt nusset....
Barnet tror 4-5 år var meget kontakt søgende, og sød.... moren som gerne ville vise hun havde styr på datteren, og som hun gerne ville at andre skulle synes var til at være der for, blev konstant irettsat, med høj tone og hårde ord, ryk i armen, og Så hør dog efter unge, det har jeg sagt 1000 gange det må du ikke, Jeg har sagt spis kom igang,...... meget i den dur og meget højt...
Tror de fleste, mig selv inkl sad og overvejede at bede hende slappe af, og at sdan kunne man ikke behandle sit barn tale til osv, og kan ikke beskrive hvor slemt det var, men det var slemt.... Havde vi gjort det var hun typen der havde reageret med "hvad rager det dig, pas dig selv, hold din kæft " osv og larmen konflikten var helt sikkert trappet op, og stemningen blevet meget værre....moren havde fået endnu et nederlag...
En ældre dame skal på toilet, den ene eller anden vej stopper hun ved den unge mor, ROSER hende, siger hvor er det dejligt at se en mor og hendes datter klare en togtur så flot, at det da er den sødeste lille pige du har, og hvor er hun dygtig.... det tog under 2 minutter (vil jeg tro).... Jeg sad mundlam, og jeg LÆRTE, stemningen i toget lettede mærkbart, den unge mor blev automatisk afdæmpet, så sig smilende okring, usikkert men da havde folk fattet den, de smilede beroligende tilbage, og resten af turen var anspændtheden væk, fra moren, dermed også barnets lidt damp agtige kontakt forsøg, kommunikationen kom på et leje hvor alle kunne holde ud og være der, og der er INGEN tvivl om at moren havde fået en succes oplevelse.... måske det var første togtur, måske hun havde været så vant til at der blev peget fingre af hendes måde at være mor på og af datteren, måske hun var nervøs for hvordan turen ville gå......
Men nej hvor jeg lærte... og jeg tror det var dengang jeg bestemte, at selvom nogen kommunikerer anderledes til dig, så er risikoen hvis du hopper med på vognen og kommunikere på samme måde tibage, så kan man optrappe, men tager man et dybt åndedrag, tænker sig om så kan man få det hele tilbage på sporet til gavn for alle....
Nogen kalder det overskudsagtig, jeg kan ikke lide det begreb, igen fordi det betyder nogen er underskudsagtige... jeg kalder det omtanke hos dem der lige i farten kan nå at stoppe op og se hvad der skal til for at rette op.... Ikke det altid lykkes, men der går ingen skår af mig hvis jeg IKKE får sagt fjols tilbage til en der siger fjols til mig....
okt 2007
du skriver.... citat
" Tror såmænd da bare at det er lidt af en "magtkamp" - hvor nogen ser sig mere berettiget til at ytre sig end andre, og alle kneb for at "få andre af banen" gælder...
Problemet er bare at det er alle brugere der kommer til at "lide" under det...." citat slut
Det er som man ser det... jeg mener personligt at det jeg fornemmer der foregår lige nu, er at en lille flok brugere opfører sig som små forkælede unger, der ikke får deres vilje, og derfor forsøger at få så meget fokus på de brugere der giver dem en smule modstand, at disse bliver smidt ud - det du kalder oprydning andet sted -
Jeg kan kun ryste på hovedet, for der må virkelig være nogen der føler sig ramt, siden de vil gå så langt, og forsøger at udelukke andre brugere... fremfor at benytte den kritik de får konstruktivt og ikke destruktivt... Det er faktisk KUN muligt at LÆRE nyt, ved at åbne sig for andre synspunkter end ens egne!!!
jul 2010
jul 2008
Jeg ved ikke hvor du vil hen med dit personlige pjat, men det viser så bare tydeligt min pointe:o))
jul 2010
jul 2008
Tror næppe nogen vil udelukke andre, det vi nok alle søger er en bedre tone herinde.
og som en tidligere skrev så behøver alle tråde ikke være debat tråde, det er et forum hvor folk kan søge hjælp, der står dælme ingen steder at alt skal til debat!!
aug 2006
Jeg selv tager også afstand fra forhørslignende debatter, jeg hader de der "jeg er sikker på det er en muskelhund-tråde" og bliver røv-træt af DKK er dum, DRU er dum, DDH er dum.... Og alle de mennesker der er der er snobber....
Men - hvad jeg hader endnu mere er, at det er lykkes at dræbe al debat herinde.
Og endnu værre - at dræbe lysten til debatten ved at fastholde enhver diskussion i en tone-diskussion, som ender med en slettet tråd.
Og så må jeg da sige, at jeg er noget rystet over at høre, at så ny en bruger som pletrøvens mor (* Mamma del Culo Maculato *) også får på hatten fordi hun forholder sig til tingenes tilstand uden at lade sig farve af den lidet gloriøse historie HG har.
jul 2010
Børneopdragelse igen det samme.....
Hunde....
Katte....
Ja selv fisk.....
jul 2010
Fordi vi ikke er ens og ser ens på tingene........
okt 2007
Du skriver længere oppe.... citat
"Pludselig opstår en personlig debat mellem nogle brugere her i tråden, hvorfor komme med indlæg som føres tilbage till andre ting, tag det herfra, undskyld, men jeg er godt nok chokeret over hvor hurtigt ting drejes og vendes til den der skriver indlæggets fordel." Citat slut...
For mig, er det altså ret morsmomt at præcis Du skriver dette... Da det egentligt er sket mere end en gang at du netop har gjort dette!!!
Du og jeg har haft et sammenstød i en tråd vedr en hundehandler, som du så i en anden tråd valgte at benytte som et hug imod mig, så puds nu ikke den glorie for hårdt, for den risikere at smuldre !!!
*C* .
Skrevet: 27-03-2012 10:07:44
The one; Enig ! Synes at tiden viser at flere bruger har sat sig selv på posten som "ordensmagten" , det gælder om at få smidt så mange syrlige bolcher som muligt efterfulgt af ;O)), smiler, eller go dag ;O) Hvorefter der så holdes skarpt øje med tråden for at se "udvalget" går efter bolcherne , så der kan slås ned på dem .
Lige præcis!!!
I mine øjne er det at opføre sig som en forkælet hvalp, den der der står og vræler når der kommer lidt modstand, fordi ingen vil lege med dem... Men i virkeligheden er det fordi de ikke får deres vilje, og ser ALT der skrives som et "personligt rettet angreb på dem" - uanset hvad så det end er tingene handler om, skrevet af den bruger de føler sig "irettesat" af...
Jeg er i den grad rystet over, at det forholder sig som det gør... Jeg er i den grad chokeret over at nogen mennesker ikke tåler denne modstand, og straks hyler op om hetz osv...
Helt ærligt altså...
Jeg kan da være uenig med andre herinde, i nogle tråde, men enige i andre... Fordi jeg er blevet stillet kritiske spørgsmål, ser jeg det da ikke som en "personforfølgelse" Men som en mulighed for at lære noget nyt!!
Er så mange i dette samfund virkelig så forkælede at de ikke tåler når de ikke bliver strøget med hårene eller klappet i bagen for bekræftelsen, at de i den grad føler sig forsmået og hakket på??
Hvis ikke man tåler kritik, hvis ikke man kan håndtere modgang, hvis ikke man kan klare at man ikke får ret, så er det faktisk ikke det helt rigtige sted at befinde sig.... i et åbent forum... For her er der så mange forskellige mennesker, med forskellige holdninger, at det er umuligt ikke at risikere at det sker!!
Tåler man ikke det, så må man da selv blive væk...
For det er da ikke de andre, men en selv der skal respektere at der er mennesker med anden mening og andre holdninger end en selv...!!!
okt 2007
sep 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 109
Kik lige tråden her igennem og se hvem det er der er personlig. Kik så også på hvem det er der sætte bagen i offerrollen.
For helt ærligt, så er det ganske tydeligt.
aug 2008
jan 2012
Jeg er også forholdsvis ny herinde og har aldrig oplevet at få nogle på hatten, måske fordi jeg forsøger at tale pænt eller også er jeg bare fattesvag og tykhudet :-)) men jeg har da set grovere bemærkninger men ofte imellem 2 der har været i sammenstød før og som stadigt har noget uafklaret at gøre op med.
Hvad jeg tilgengæld har oplevet nogle gange er en TS om eks min tæve vil have hvalpe, her søger man info og når TS både får fakta og personlige meninger og erfaringer fra garvede hundeejere der strider imod hendes egen mening så nægter TS at forholde sig til fakta og går i forsvars mode og i visse tifælde bliver pigesur, det er for mig uforståeligt at man søger råd og så om ikke andet forholder sig til dem, uden dog at man behøver ændre mening. Hvis man som i dette eksempel vil have hvalpe, fint med mig alle må gøre som de vil.:-)) og behøver ikke HG `s brugers accept,
jul 2010
aug 2008
okt 2007
"Skrevet: 27-03-2012 10:03:10
The One :
Ja, nu nævner du jo " en lille flok brugere" - og for mig at se er det enlig ikke mange der ikke kan begå sig ordentligt og med respekt for andres meninger samt holdninger...
Men den lille flok brugere fylder bare SÅ enormt.... - men igen , der skal jo meget gerne være plads til alle, uanset klub, holdninger m.v. så har da meget respekt for at HA ´erne har noget af en fast beskætigelse.." Citat slut..
Jeg tror så at den lille flok jeg skriver om, slet ikke er dem du ser og beskriver...
For jeg skal erkende at jeg jo slet ikke er i tivvl om hvor hvem står, og selvom det først er gået op for mig for ganske nyeligt, så finder jeg det virkelig plat at man forsøger at få så meget fokus på andre brugere herinde, via provokationer osv i rigtig mange ellers saglige debatter... KUN med det en formål - AT FJERNE FOKUS FRA EN SELV!!!
Men igen, i min verden, siger det mere om disse brugere end om dem de beklager sig over... For jeg er stadig af den mening at man er som et forkælet barn, der ikke må få sutten, når man ikke kan tåle at andre har den modsatte mening end en selv...
Bare et teoretisk eksempel...
Jeg sidder som ny bruger herinde, søger efter en hvalp, og beder om gode råd vedr køb af denne... Det får jeg, fra alle fronter... og disse råd indeholder vejledninger og råd, både om hvad andre mener man SKAL gøre/kigge efter men også hvad man IKKE skal...
Straks er der andre der føler sig personligt angrebet, fordi det nogen siger man IKKE skal - det er det disse repræsenterer... OG så har vi balladen....
White... endvidere skriver du så senere... citat
Og dem der opdrætter, om det så skulle være grøn lyseblå med stjerner på... , så er forudsættningerne jo stadigvæk at alle bør have lige ret til at være her...
Og jo så ved jeg godt at du er ligeglad , men i min optik , så har alle altså stadigvæk lige ret...
Også dem der laver små hvalpe uden stamtavler og des lige..." Citat slut
JA alle har lige ret til at være her... men ALLE skal også være klar over at der til hver en tid er Andre der har en mening eller en holdning til det man laver...
Og endvidere laver man avl med stjerner på som du udtrykker det, og denne er kendt for at bære sygdomme i svær grad... så har ALLE andre også ret til at påpege dette...
Så netop ALLE kan være her, også de som søger råd og forventer at få dem - også dem af dem der måske ikke lige falder i ALLE´s jord!!!
feb 2009
puh kan snart ikke finde hovede og hale i denne debat
jeg har da lært en ting eller to herinde, har haft en holdning basseret på en viden, hvor jeg har set mig nødsaget til at tage min holdning op til revision, og det er da noget af det fedeste, kan nævne en debat om indkald hvor jeg "så lyset" og i hvert fald skal afprøve noget, samt en dabat om kastration hvor jeg endnu engang indså hvor lidt viden der ligger til grund for rigtig mange holdniger
jeg er stadig ikke afklaret med hvad jeg synes selv, og endnu mindre da jeg så sidenhen har søgt og søgt men ikke fundet noget der kunne gøre MIG klogere
men det er jo netop det fede ved de lidt hede debatter, hvis man er åben så er der virkelig potentiale for at lære noget - men man skal være lidt åben, i hvert fald åben for at andre kan se ting anderledes,
men hvis ikke man vil lære nyt så sidder man også fast, så troede vi stadig at jorden var rundt, og at det mindste var et atom
jul 2010
jan 2012
jul 2010
Og jo man kan godt holde tonen alligevel.
aug 2006
jan 2012
okt 2007
Så længe der er mennesker der avler med hovedet under armen, eller for at dække en forespørgsel, eller for at kunne levere en sjælden farve osv... med den risiko der er forbundet med denne av, for at det bliver syge hunde, lige så længe vil der være andre der råber op, advarer og fraråder det selv samme!!!
Nogel sætter sig ind i avl og genetik, og virkelig brænder for en race, uanset hvilken der er tale om...
mens andre bare kaster to hunde sammen, uanset hvilken risiko der ligger bag - det siger vel sig selv at netop dette kan sætte sindene i kog, gør det ikke???
Jo, der kommer også tråde med syge tavle hunde, det vil jeg ikke, og har ingen vidst heller benægtet... MEN jeg er også sikker på at andre opdrættere i samme klub, ville råbe op, og advare osv, hvis det var bevidst at der blev avlet syge hvalpe, pga en eller andet "FED" farve, osv...
Kan se andre har været hurtigere og har svaret på den del med de tråde du ikke havde set... Så der kan jeg jo bare sige tak, for jeg anede ærligt talt ikke hvad du talte om, altså helt specifikt... men jeg ved dog at nogle farve kombinationer er et NO GO indenfor nogle racer...
SÅ takker *C*. for lige at smide linket!!
Det jeg mener med alt det her, er at klart ALLE har ret til at være her, så længe man accepterer at andre bare ikke mener helt det samme...
og laver ma bevidst noget l*rt - så må man da også være klar over at andre vil råbe op... og er man herinde, så udstiller man jo også det man foretager sig, og på den måde vælger man jo netop selv at det er sådan tingene foregår.
Jeg respekterer bestemt at andre har en anden mening end min, det er da det der gør en debat til en debat... Dermed ikke sagt at jeg ikke vil modargumentere... for det vil jeg til hver en tid, hvis min mening er en anden!!
Personligt syntes jeg at HG kan være fantastisk lærerigt... og det er da netop fordi der er så mange forskellige mennesker herinde...
Jeg kan godt selv være skarp i min tone, men sådan er jeg som person... jeg skriver som jeg taler... og de der kender mig, ved det.. Men jeg kan da godt se at det måske kan virke hårdt på andre...
jul 2010
jul 2010
okt 2007
Der har jeg svært ved at give dig ret, for netop i tråde der vedrører avl og genetik og problematikken bag de forskellige farver osv... syntes jeg faktisk at der gives rigtig mange gode og brugbare oplysninger...
Fnidder fnadderen dukker som regle først op, når en der evt føler sig ramt dukker op i tråden...
Stod det til mig, så skulle det slet slet ikke være tilladt at avle, uden tavle på rigtig mange racer... Og dette gælder især de racer jeg ser som værende på "mode" og observationsliste racerne... For der avles på så meget skidt at det er sørgeligt og direkste skadeligt for racerne i helhed!!!
Jeg er fuldt ud klar over, at der er mange der ikke deler dette synspunkt, men det er nu engang min mening, om andre bryder sig om den eller ej!!!
Og så er vi vidst tilbage ved det tråden i bund og grund handler om... det at have forskellige meninger, ikk....
okt 2007
Jeg har læst veldokumenterede tråde, også om det emne, og jeg har læst rigtig mange links, også til sider der i den grad er videnskabligt dokumenteret...
Jeg syntes i det hele taget at viden omkring netop avl og genetik er en NØDVENDIGHED for at kunne kalde sig opdrætter...
Jeg finder det så ret interessant, og derfor søger jeg så også videre på mange af de ting der dukker op.. Men jeg kan da godt se at det ikke er nemt at finde frem til fakta, hvis man inden da er kørt "tør" - og ikke selv deltager aktivt i at finde, læse og blive klogere!!!
jul 2010
feb 2009
hehe sådan en har jeg også
håber bare ikke hun spørger om hjælp så til de emner;)
maj 2010
Hehe...
maj 2010
Jeg tror bare man skal se på hvem det er den er gal med..
jul 2010
* Frk. Chihuahua * Det kan være svært at se hvis en "stikpillen" er godt skjult i sit indlæg til en bestemt bruger......
jul 2010
maj 2010
okt 2008
Men nu mente jeg den sidste tid,,,logger sjældent på for syntes det er det samme og samme og syntes at alle sidder og spiller udskyldig og alligevel deltager på lige fod
Iøvrigt undre jeg mig over din store smiley efter indlæg,,,er du glad for at tryne andre da?? Det da ikke særligt pænt!!
Fks taler mange i den her tråd om flindt,,allergisk og nu white fordi hun lige er den sidste af dem der er elsket at blive jaget,,,og alligevel bliver der hevet en masse op om avl i farver eller ej,,det er igen personligt fnidder ikk? det som i sidder og påpeger ikke findes på hg
Og så pudsigt at dem som altid er rigtig gode til det,,rigtig gode til at sende pb"er altid er dem i trådene som overhovedet ikke kan se ,,eller oplever det på hg
Tror såmænd da bare at det er lidt af en "magtkamp" - hvor nogen ser sig mere berettiget til at ytre sig end andre, og alle kneb for at "få andre af banen" gælder...
Dette citat er taget ud af skabet,,,for nemlig nogen tror,,eller troede de bestemte det hele på hg og ku tillade sig det hele,,og pludselig fandt de ud af at det kunne de ikke og så skifter man navn,,hunde ud og forlader forum..det kan jeg kun smile af!!
okt 2008
okt 2008
jul 2010
jul 2010
okt 2008
Folk har jo lov at gøre som de vil..og skal jo selv stå til regnskab for det!!
jul 2010
okt 2007
Hmmm mener du at fordi man svarer nogen i en tråd, så er de jaget???
Hvad pokker er nu det for en holdning at komme brusende med??
Du vælger at skrive til *CA* her, er det så fordi du jager hende??
Helt ærligt, ja jeg har skrevet til både Flindt og White, men det er da vel klart at man skriver, når man har noget at sige til de indlæg de kommer med... nu vi taler om at sidde og spille uskyldig, for det passer da meget godt lige her....
Du syntes at nogen sidder og spiller uskyldige?? Ja det syntes jeg jo så helt ærligt også, derfor får de svar på tiltale når det sker...
"alligevel bliver der hevet en masse op om avl i farver eller ej,,det er igen personligt fnidder ikk? det som i sidder og påpeger ikke findes på hg" skriver du...
Jamen det er da klart der gør det, når det nu er det emne en kommer ind på...Men hvad er det lige der gør dette/disse emner til person fnidder??? ..
okt 2008
Jeg spørger dig hvor der står vi bare skal avle derud af?? Jeg kan nemlig ikke se det...eller læses der mellem linjerne??
Går vel ud fra at folk får en salgs kontrakt og begår avler sig ukorrekt får man jo medhold når man går videre....sådan er købeloven jo
okt 2007
for når det handler om avl- så skal det være gennemtænkt, og i den grad ikke bare som man vil, da det jo netop IKKE kun er en selv man skal stå til ansvar overfor!!!
Det er hvalpekøberene og ikke mindst hvalpene man skal stå til ansvar overfor... Men ja, jeg er fuldt ud klar over at nogen er sindssygt ligeglade... så længe de bare tjener på det de laver!!!
jul 2010
jul 2010
jul 2010
okt 2008
Jeg er kun glad for min hukommelse...
Ja jeg har slettet mine hunde,,men det er nu længe siden...langt tid inden alt det her "fnidder" jeg har været frosset før og ikke blevet tøse fornærmet og holdt mig væk pga det,,det ligesom det jeg hentyder til!!
Jeg sendre helle ikke pb"er til folk men dæk profiler fordi jeg ikke tør stå ved hvad jeg mener!!
The one,,du må jo tænke lige hvad du vil ligesom andre må tænke det
Aino gider du svare på hvor du ser det henne? Kan ikke se jeg skriver det noget sted henne?
jul 2010
Jeanette: White nej det kun det negative der skal frem,,ikke det positive det må du da have lært!!
Så at forsøge sig frem, måske det går godt måske ikke, men hva betyder det......
Jeg kan godt se hvem der har problemerne.....
okt 2008
Aino det er dig der lægger ud med det avl ting,,ikke mig,,,men nu vender du det til at det så er mig der gør sådan,,har du det bedre nu??
okt 2008
Skrevet: 27-03-2012 17:11:45
Lol skal der nu til at avles på alt og man så bare læner sig tilbage og håber alt går godt, sikke da en indstilling at ha, vi forsøger os lige frem o.O
DET skriver du,,altså dig der starter ,,ergo må du jo tænke sådan??
jul 2010
Næ nej, det var ikke mig der spurgte ind til om det gik godt, samt det næste.... det var det der fik mig til at tænke i den bane ... jeg har ikke lavet hvalpe i mange år, vil ikke avle på noget man ikke mener der bør avles på, for mig er det ikke nok der er noget der går rundt på 4 ben som det sikkert er for nogen andre ;o)
White, håber da hun vil svare som du gerne selv gør ;o)
jan 2012
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Skrevet: 27-03-2012 17:22:20
Ja White der var problemer.*
Du HAR fået svar??
jul 2010
feb 2011
@ White, du skriver et sted at du tror at hg er lavet for hygge, og ja selvfølgelig er det det, og for at kunne få råd, vejledning og viden.... det er der også meget af herinde, synes jeg...
Men der er altså også folk der finder debat hyggeligt, og som synes at viden vokser ud af debatter....
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 226
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
okt 2007
Du skriver...
"The one,,du må jo tænke lige hvad du vil ligesom andre må tænke de" Citat slut
Det er da korrekt at jeg som andre må tænke hvad man vil, det må du da også, ikk??
Det eneste jeg skriver er at man dælen dylme ikke må gøre hvad man vil når det drejer sig om avl.... for det kan man hverken være bekendt overfor hvalpene eller køberne, hvis man ikke tager hensyn til hvad det er man sætter til verden!!!
Føler du dig ramt af det Jeanette???
okt 2007
jeg har også et liv udenfor internettet, jeg har været der, men det er vildt længe siden, for jeg kan ikke huske mit Password og log in :O/
Så jeg har givet op...
jan 2012
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Kommer man med dokumenteret viden, ja så er man enten tavlesnob eller også har man ikke noget liv.
Og så til White der skriver, at der er for meget "fnidder og for lidt oplysning/indhold" ????
.... til det vil jeg bare sige, at det er rigtig ærgeligt at du har slettet de fleste af dine mange, mange tråde - for der var tydelige beviser for, at der blev delt rigtig mange faktuelle og videnskabelige artikler og andet materiale - noget det helt prellede af og blev afvist med de mærkeligste begrundelser - og ja fnidderen, hmmmmm var det kun vi andre i de tråde, holdt du dig for god til det???
Ja, her skal være plads til alle, men jeg vilel godt nok ønske, at der ogs åvar plads til de gode diskussioner og at der var plads til, at man råber vagt i gevær når noget ikke er som det skal være rent etisk.
feb 2011
feb 2011
okt 2007
Det er forsøgt....
Det eneste der kommer tilbage er en lydfil med en helt vild hysterisk latter og ordene - haha du er f*cked!
Så er der evt andre muligheder???
*CA*
der er nok ikke andre muligheder!!!
apr 2011
Du sidder her i tråden og skriver at:
" det simpelthen bliver for meget "advarsel" og uden dokumenteret fakta"
"der er for meget fnidder og for lidt oplysning/indhold"
"...men det seriøse og dokumenterede syntes jeg ind i mellem er for lidt synligt"
Jeg er udmærket klar over, at det ikke kun er dig der har slettet mange af de tråde du har oprettet - HA´erne har også - men det ændrer jo ikke på, at i de tråde du oprettede om dine hunde, der var der rigtig mange links til dig omhandlende videnskabelige artikler og forskninsresultater -så dine påstande om, at lige det mangler på HG passer jo slet ikke - du vil bare ikke høre på, at det du har gang i måske ikek lige er så smart.
Så skriver du igen og igen at her skal være plads til alle - og ja det skal der og det er der - men nogle løber måske bare lidt træt i altid at skulle have mundkurv på og ike kfår lov til at skrive deres oprigtige mening. Man skal kringle sig rundt i underlige formuleringer for at få sin holdning frem for at det ikek skal blive til udhængning og for at nogle ikke skal føle sig trådte over tæerne - man skal gå med listesko.
Det dræber debatterne!!
apr 2011
jul 2010
"White nej det kun det negative der skal frem,,ikke det positive det må du da have lært!!"
Jeg tror det er det værste bræk jeg har læste her indere til dato, det er noget være sludder det positive ikke skal frem, og det der skrives nu er ikke stilet mod nogen bestemt race eller type, MEN........
Hvis nu man avler hunde der får en nyresygdom der er arvelig, som gør hunden med 95% sandsynlighed dør når den er 2½ år gammel, hvorfor så døje med at fremhæve noget positivt. Det må da være i ALLE avleres interesse disse hunde ikke bliver avlet på både for racen men også for hunde ejers skyld.
Eller skal man sige når køber kommer retur efter 2½ år og klager sig, så bare sige nej det var ærgerligt vil du prøve igen ?
Dette er for mig noget der gør sig gældende for alle arvelige sygdomme som kan medføre tidlig død eller andre skavanker der er til gene for hund eller ejer.
Jeg kunne aldrig finde på at sælge en hund der giver køber ekstrem forhøjet chance for ekstra udgifter i form af dyrelæge, da man kunne have undgået det med hensigtsmæssig avl.
Er de ting i orden så ser jeg ikke noget galt i at fremhæve det positive i hundene uanset klub eller afart osv. men er det ikke i orden så vil det negative da altid overstige det positive.
Og det handler ikke om dig Jeanette selv om du så gerne vil ha det til det, hver gang nogen skriver noget generelt så forsøger du at gøre det til personligt angreb på dig og dine hunde.
jul 2010
Inden vi går i gang med det skal ALT det teoretiske være på plads, bl.a. om den nyresygdom der er spottet i Shih Tzu så der er masser af læsning om genetik, tests osv. så der går måske år endnu inden vi er klar til det, men hellere det og så tilfredse købere.
Kan ikke lade være med at forestille mig at få sendt en hund ud og så efter nogle få år dør kræet og så er der bare ulykkelige børn tilbage
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Og jeg synes responsen, eller netop manglen på dette, ifht til det indlæg, er så uendeligt sigende!!
jul 2010
Ja det vidste vi jo, så snart du ikke vil eller kan argumentere så er legen ved at være slet.
Men når andre gør sådan så kræver du selv svar............
Jeg mangler stadig svar og nej jeg giver f*nden i dine kilder
jul 2010
Nu har jeg efterhånden stillet samme spg mange gange, og kan se C også har spurgt mere end 1 gang, det bliver også ignoreret.
jan 2008
jan 2008
Right.
Og hvordan skal man så kunne forholde sig til sådan en hemmelig test?
Jeg mener, hvis man ikke kan og må finde oplysninger om den, hvordan kan man så overhovedet bruge den som dokumentation for resultater?
jul 2010
Så må det jo tale for sig selv.
*REST MY CASE*
apr 2011
jan 2008
Jeg mener, hvis man ikke kan og må finde oplysninger om den, hvordan kan man så overhovedet bruge den som dokumentation for resultater?
okt 2007
Jeg er i den grad rystet...
White for pokker, hvis du har patent på en sådan test, ville du da ikke være særlig smart, hvis du bare sidder fast på den, for så længe den ikke er offentliggjort, vil dine resultater jo være ubruglige... Altså, dine ord er jo ikke nok dokumentation for at den i realiteten kan bruges til noget, og det klogeste ville da være at smide bomben så du kunne tjene på dit patent - altså hvis dette findes!!
Men jg må jo erkende at jeg tvivler, og tænker at du ikke har den tilgang til tingene som du skriver om, men blot forsøger at gøre merle genet mere "tilladt" - men sådan fungerer tingene jo bare ikke!!!
Alle der ved bare en smule om avl og genetik, og Merle farven i brug, ved jo at der er en grund til at dette ikke er noget der skal leges med... og lader være!!!
Mens der stadig er - heldigvis få - der benytter denne farve i avlen, tiltrods for de gener det kan have for de hunde der kommer ud af det... hvad jeg kalder det, er ikke så særligt pænt... et pænere ord for det er nok Egoisme - eller noget i den retning....
Jeg tror dog stadig på, at de der avler disse hunde, gør det udelukkende af EN årsag... PENGE!!!
Fordi de kan narre folk til at tro at denne "sjældne" farve er helt iorden og sund... og så vender de deres købere ryggen når hvalpen er ude af huset!!!
okt 2007
og min tanke gang, ja klart det siger nogen om min tankegang om disse mennesker, det skal og vil jeg da slet ikke lægge skjul på... der er intet andet end foragt til overs på de der avler hunde uden skrubler af nogen art, og modsætter sig al almindelig genetisk viden...
Hvis der skulle foreligge en sådan test som du skriver om, så ville den være ude i det åbne n u, det kræver blot at få kender den, så da den ikke er det, jamen så må det jo være dit eget patent du taler om... For jeg er ret sikker på at ingen med patent på den slags, ville dele dette med nogen, før det blev offentliggjort, og personen kunne tage sin velfortjente ære for at have lavet dette gennembrud for videnskaben omkring gentik og DNA osv...
Så den køber jeg bare ikke White, tilgengæld så kan jeg jo se at mine ord slet ikke er så forerte... for der er rigtig mange købere der står med problemer med deres "syge" hunde - alt pga en avlers leg med avl - og det er jo ikke bare set en gang - men RIGTIG mange gange!!
Men det glæder mig da, hvis du ikke er en af dem...
Og jeg er netop IKKE bekymret over nye tiltag... Men bekymret over at nogen misbruger folks tro derpå, når de i virkeligheden ikke holder i det lange løb!!!
Men kom med !beviset" på at denne nye test er mulig, og at resultaterne ligger der og er veldokumenteret... så er jeg den første til at stikke næven frem og sige at jeg tog fejl!!
Før dette sker, tror jeg ikke på at denne test er fundet!!!
apr 2011
Og The One - bare så ingen misforstå, så må man indenfor collie gerne avle på blue merle hunde, de skal bare parres med en tricolour - IKKE med zobel.
okt 2007
Det er jeg klar over, ja... men jeg taler som også mere generelt, derfor nævner jeg netop hverken racer eller andet i mit indlæg... :o))
*. - ja det er faktisk ret underligt... samtidig med at man selv råber op, og ikke tror på noget der ikke er videnskabligt dokumenteret selv, så mener man at andre er snævertsynede fordi man ikke tager ord uden fakta og dokumentation for gode vare
White...
kom med dokumentationen, før kan jeg på ingen måde tage ord fra dig seriøst vedr denne test!!
apr 2011
White - moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt - eller?
Jeg er helt enig i det The One skiver, nemlig, at du kræver videnskabelige beviser (som du har fået i hobetal) når vi andre fremføre en kommentar, men du selv behøver ikek fremlægge beviser for dine udtalelser, der må vi bare tage dit ord for et ord - hmmmm!!!
aug 2008
okt 2007
Nogen kalder det "løse" forbindelser...
jeg kalder det "kortslutning"!!!
apr 2011
okt 2007
Nej nej det er jo helt forkert... Det er kun når det gælder oplysninger der kommer fra alle andre brugere!!!
*C*.
ja det ville være en holdbar forklaring... ;O))
jan 2008
når du har mulighed for det, vil du så ikke svare på mine spørgsmål white:
Siger du at det SLET intet er at finde på hele World Wide Web der understøtter at der er en test på vej der kan det du siger?
okt 2007
for pokker da... kan du slet ikke selv se, at det er for langt ude... du sidder og råber op om dokumentation osv hvergang vi andre skriver noget.... mens du mener vi er snævertsynede fordi vi ikke vil acceptere dine ord alene for denne såkaldte test???
Jeg må erkende at jeg finder det ret underholdende - altså hvis du selv tror på den - for jeg må sige at så længe du ikke kan lægge dokumentation for det, så anser jeg det ikke for andet end hjernespind... hvis det så er, det ved jeg ikke, kan jo være nogen andre har bildt dig andet ind, uden dokumentation, og at det såre simpelt er fordi du IKKE har dokumentationen for alt det du smider ind - at du ikke vil give os den!! Altså fordi du ikke kan af den simple årsag at du ikke selv har set den!!!
jan 2008
White: der er intet gement eller nedladende ved mne spørgsmål, er du ikke sød at svare på dem?
Jeg vil virkelig gerne høre din vinkel på hvordan man rent faktisk kan bruge dine oplysninger...
så igen:
når du har mulighed for det, vil du så ikke svare på mine spørgsmål white:
Siger du at det SLET intet er at finde på hele World Wide Web der understøtter at der er en test på vej der kan det du siger?
apr 2011
okt 2007
Enig!!!
White...
Som kennelmor skriver, så har du ret, det nytter ikke at forsætte her, for dine udokumenterede påstande og mærkværdige teser er der ingen hold i så længe det blot er dine ord!!
Kom med dokumentationen herfor i stedet, for indtil denne forelægger er der jo ingen der tager det for gode varer også kaldet sandt med et andet ord!!!
Jeg finder det rent faktisk fuldstændig ude i hampen, hvis det forholder sig som du sidder og påstår her... for en sådan test ville være banebrydende - så selvfølgelig ville den blive offentlig gjort - altså hvis den kan dokumenteres videnskabeligt!!!
aug 2006
feb 2011
(hver gang jeg læser Maculato, kommer jeg til at tænke på kontorets markuleringsmaskine, der æder alt) : =)
Pas nu på hvad du siger eller skriver herinde.