{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.680 visninger | Oprettet:

Hund skudt af nabo (BT artikel) {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige på BT og faldt over denne artikel (Advarer lige over en død, skudt hund i billedet)

http://www.bt.dk/danmark/familie-i-sorg-naboen-skoed-vores-hund

Jeg ved ikke om det kun er mig, men jeg kan ikke se problemet med at manden skyder hunden. Han har jo advaret familien. Det eneste problem skulle være hvis hunden ikke døde på stedet, men det står der ikke noget om.

Hvad synes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund skudt af nabo (BT artikel)
  • #1   27. mar 2012 Har det lidt ligesom Alter ego... Det er vildt synd for den familie, men hvad skulle hans ellers snart have gjort.. smiley

Og så håber jeg bare at han er en dygtig skytte..

• #2   27. mar 2012 Tja så kan man sørge for at ens hund ikke kan strejfe. Men dette må manden (ham der skød hunden) så osse sørge for så hans hunde ikke kommer i familiens have mere...

• #3   27. mar 2012 Ligner for mig at se at hunden er skudt ret godt, men undrer mig lidt over, at der skal to skud til. Dog synes jeg det er fair nok, ejerne af hunden har haft den i ti år, og som der står er det jo ikke første gang den har strejfet, så det der med at gå og tro, at han ikke kunne finde på det er jo så sket alligevel. Synes det er fair.

• #4   27. mar 2012 Det er selvfølgelig synd for familien, men så må de sørge bedre for deres hund.

Jeg er enig i at naboen også skal sørge for hans hunde bliver på hans grund.

• #8   27. mar 2012 selvfølgelig er det synd for familien, især børnene

men syns alligevel det er ok, da han jo netop har fulgt loven og advaret dem flere gange

bor selv på landet, heldigvis har mine naboer styr på deres hunde så vi ikk har det problem, men ved hvor stort et problem der er mange steder

• #9   27. mar 2012 Synd for familien men endnu et eksempel på at hunden bliver taberen når ejeren ikke er ansvarlig. Der skal så lidt til for at undgå disse episoder, hvorfor tænker man sig ikke om!!!!!

• #11   27. mar 2012 Hvis han har afleveret den 23 gange på et år.... Det er altså for meget.

Var der gået skår af dem ved at bygge en hundegård, eller hegne haven ind? Hvis man virkeligt elsker sit dyr, så lader man den ikke rende ind til en mand der har advaret både skriftligt og mudligt at den vil blive skudt.

• #12   27. mar 2012 Synes virkelig, det er synd..
    Fair nok, men jeg synes stadig det er skide synd, både for børn og forældre. Og manden som blev nødt til at skyde self.

• #17   27. mar 2012 Saxo smiley : Det er korrekt, men når ejeren vælger ikke at være sit ansvar bevist, så må der tages andre midler i brug, og eftersom at de var advaret, så er der ikke rigtig noget at komme efter. Hvis de blot havde hegnet haven ind, eller holdt hunden i snor, så var dette aldrig sket, så de har kun sig selv at takke. Synd for børnene, men så stoppede min sympati så også der.

• #19   27. mar 2012 Saxo

23+ afleveringer til ejer og politi, og gentagne henvendelser til ejerne har ikke gjort nogen forskel, og han er bekymret for sine egne dyr. Jeg ved ikke hvad jeg selv ville gøre. Har du evt noget alternativ på en aflivning?

Det er da noget svineri at lade en hund strejfe et sted med vildt. Skambider den sådan et kid får det kid en langt mindre human død end hunden fik.

• #23   27. mar 2012 Der kom lige en anden indgangsvinkel på i denne artikel
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/27/084400.htm

Iflg familien selv er det 9 mrd siden den har gjort det.

Så synes jeg måske at det er lige strengt nok....

• #24   27. mar 2012 De har fået op til flere advarsler, så ja, det er dødsens trist for ungerne, men så kan forældrene da for pokker lære at lukke dørene. Det fatter jeg slet ikke at man kan "glemme":..

• #25   27. mar 2012 Mcluff; Enig.
    Hvis det er 9 måneder siden sidst, så er det ikke i orden på nogen måde.

• #26   27. mar 2012 Jægeren har kun gort hvad han har været nød til at gøre....Også lige efter loven.
    I hans plantage, var der oveni vildt, der var drægtig. Hvad ville der ikke kunne ske her....
    Synd for huden, at den nu har måtte lade livet, for en bund uansvarlig ejer.....
    Jægeren har advaret ejeren i løbet af et års tid.....han har i hvertfald gjort det rigtige.

• #27   27. mar 2012 Søg nu for ikke at blande andre sager eller tidliger sammen med atiklen om Balder.
    Vh Palle

• #28   27. mar 2012 Jeg synes det er meget ulykkeligt for børnene at miste deres hund på sådan en måde :o( men lyder til der var advaret nok, så må man jo sikre omgivelserne bedre så hunden ikke stikker af.

• #29   27. mar 2012 ¤ Søster McFluff ¤

Pas på med det der står til sidst i artiklen....det omhandler ikke Balder.

• #30   27. mar 2012 ¤ Søster McFluff ¤ er enig hvis det er så lang tid siden, men kan følge det hvis det f.eks. sker en gang om ugen eller mere..... øv de stakkels unger, godt nok det der sidder fast på nethinden fra det billede, de er stadigvæk i live og er jo sikkert helt knuste over tabet :o(

• #32   27. mar 2012 Tænk at man kan være så uansvarlig, de har jo kun sig selv at bebrejde for hundens død. De forældre må virkelig have en dårlig smag i munden. Nogen mennesker skal bare ikke have hund.

• #33   27. mar 2012 Hvis man elsker sin hund og har fået flere advarsler, så holder man sin hund på egen grund.

• #36   27. mar 2012 Taget fra det link som Søster linker til:

Der er sat hegn omkring vores ejendom og vi har dermed taget de forholdsregler vi kunne. I dag er første gang i 9 måneder, hvor vores hund er sluppet fri i et øjebliks uopmærksomhed.

• #37   27. mar 2012 Efter han har advaret, må han skride til handling indenfor et år.....og det har han gjort.

• #38   27. mar 2012 Om der så var gået 11 mdr. så havde han nok også skudt den..... :o(

• #39   27. mar 2012 Andre steder står der at Lone Tofts mand havde glemt at lukke bagdøren....
    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49226431:b%C3%B8rn-knust-efter-deres-hund-blev-skudt.html

• #40   27. mar 2012 Jeg synes under ingen omstændigheder at det er okay at skyde!!!!!! Hvad bliver så det næste? Tænk hvis det var et barn, og personen er syg nok i hovedet til at skyde, fordi det må man jo med hunde....

• #41   27. mar 2012 L og P D - Nu synes jeg godt nok at der er langt fra en hund til et barn...
    Og den store forskel ligger jo også i at manden ikke har gjort noget ulovligt..

Ikke at jeg synes det er fedt at hun skød hunden (og det synes han sikkert heller ikke selv!) men der er altså forskel!

• #42   27. mar 2012 Ja der er forskel for os, men er måske ikke alle der ser sådan på det... Men er sgu ikke okay at skyde og slå ihjel..

• #43   27. mar 2012 L og P
    det kan du da på ingen måde sammenligne....
    det har jo intet med hinanden at gøre

en hund der strefjer efter gentagende advarsler

fair nok at de har fået deres have indhegnet, men det hjælper jo så ikke når man glemmer at lukke døren

i min verden tjekker man da sådan noget efter, eller er det bare mig???

vill da aldrig ku tilgive mig selv hvis jeg havde glemt at lukke døren og min hund(e) var stukket af og måske kørt over

det er lovligt for manden at skyde hunden, og den har ikke lidt - da loven nemlig også forskriver at det er lovligt såfremt man har jagttegn
    det er jo ikke bare hvem som helst der bare må skyde løs efter en hund

havde jeg haft en hund der havde strefjet så meget og fået alle de advarsler, så ville jeg da ha endnu en grund til at tjekke en ekstra gang om døren nu også var lukket ordenligt

• kenneth s
    kenneth s Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #44   27. mar 2012 Et skud burde have været rigligt.. men ligefrem to er lige voldsom nok, men han har handlet efter loven. Når han har advaret osv så er den ikke længere. At hunden for første gang er brudt ud efter 9 månder. Hvad har den så lavet i de andre 3 måneder af året?

Men ja, det er ærgeligt at det skal ende på den måde for hunden.
    Ansvar ansvar ansvar...

Kapitel IV
    Ufredsbøder, uvane husdyr m.v.
    § 13. Når husdyr, som uden hjemmel færdes løse på fremmed grund, forgæves er søgt optaget, kan besidderen straffes med bøde for ufred.
    § 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
    Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
    Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil i øvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.

• kenneth s
    kenneth s Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #45   27. mar 2012 Til de nysgerrige
    https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=8560

• #46   27. mar 2012 Han har jo loven på sin side, jeg kunne nok også godt blive så træt af at have en fremmed hund rendende at jeg fik den skudt.

Iøvrigt syntes jeg det er mærkeligt at man sidder og "poser" sammen sin døde hund til ære for fotografen.

• #47   27. mar 2012 Hvor svært er dert at holde styr på sin hund????
    Hegn den skide have ind uanset om man bor på landet eller ikke.
    Det er da skide synd - men det var bare en dyr lektie, for dem.

• #48   27. mar 2012 Jeg kunne ALDRIG skyde en hund, elsker hunde!
    Men katte derimod siger mig ikke noget, så hvis det var en kat vi havde gående i haven, så kunne tanken godt falde mig ind..
    Så jeg forstår det egentlig godt!

• #49   27. mar 2012 Jeg synes slet ikke det er iorden det der er sket, og slet heller ikke at loven er skruet sådan sammen at det er iorden ! !

Som jeg læser det har familien jo gjort noget ved det, siden det er 9 mdr. siden den sidst har været ude og strejfe. At manden så har glemt at lukke døren helt, det kan jo ske for en hver.

• #50   27. mar 2012 En labrador kan sagtens løbe vildt op og bliver de stresset så mister de ungen. Det er uansvarligt at lade sine hunde løbe rundt hvor der er vildt, da man risikerer at vildtet løber væk fra grunden og så er det lige pludselig en investering der løber væk.

• #51   27. mar 2012 jeg så som 6 årig en chaw slå flere smålam ihjel - og jagte min pony - den bed mig da jeg forsøgte at gøre noget.. da åolitiet kom skød de den uden varsel.

jeg har intet til overs for forældrene - det er synd for ungerne. men efter så mange advarsler så burde de have gjort noget.

jeg har der i mod stor respekt for jægeren der gav hunden en hurtig død - var den blevet ramt af en bil og havde lagt i en grøft og lidt. så havde der ikke været så meget historie i det andet end at familien var dum.

jægeren har udvist stor omhu - gjort alt der stod i hans magt. på et eller andet tidspunkt er nok - bare nok --

• #52   27. mar 2012 ditte - det burde bare ikke ske for en hver - slet ikke når man ved at naboen har et jagtgevær - og har af alle kanaler meddelt dyret bliver skudt.

• #53   27. mar 2012 Hundemutter - nu med dkk racevinder .:

Ej men det gør det jo. Og det kan jo være han har lukket døren, men ikke ordentligt og at den så er gået op. Helt ærlig man gør det jo ikke bevidst.

Vores nabo har da også jagtgevær og revolver, men derfor sker det da også for os, at døren ikke lige blev lukket ordentligt.

• #54   27. mar 2012 nejmen du har så heller ikke hentet dine hunde tre gange hos politiet og din nabo harheller ikke afleveret dem over 20 gange hos dig. du har ikke modtaget brev fra din nabo om at den ville blive skudt - i henhold til loven hvis den gik på grunden. og du har heller ikke læst i dagspressen at de ville blive skudt hvis de gik på grunden.

jeg syntes det er så sørgeligt at jægeren har været nød til at gå så langt og alligevel så fatter hans naboer ikke en skid af det hele..

min bedstes hund ville også gå i byen. det betyder at hun slev den dag i dag over 10 år efter hunden er død - tager i døren tre gange for at sikre sig den er låst.

• #55   27. mar 2012 Ditte P: hvor mange gange mener dy det er iorden at "uheld" sker? Han har jo afleveret hunden ikke mindre end 23 gange før og de er blevet advardet. Desuden har han også nogle dyr han er nødt til at tage hensyn til. Og hvis han ikke havde skudt den, hvad skulle han så have gjort? Det er jo heller ikke fordi at han ikke har givet dem en chance... Nej, de eneste der har ansvaret er ejeren.

• #56   27. mar 2012 hvis hunden var blevet jordet ned af en bil og smadret i atomer - så havde vi aldrig læst om det her - så var det bare endnu en hund der ikke blev passet ordentlig på af sine ejere..

• #57   27. mar 2012 Ja, man må da sige at nedskydning trods alt er mere humant end nedkørsel.

Det der med at min hund bliver ramt af en bil og overlever med svære skader.. Det er nok mit værste mareridt. Allerede der har jeg grund til at min hund altid er i snor eller under skarp bevågning.

uheld er skam også sket her, men ikke uden at jeg har skammet mig som en pisket over det, og de fejl har jeg altid i baghovedet når jeg omgås hunden. Næste gang er det altså ikke sikkert at han kommer uskadt over vejen.

• #58   27. mar 2012 Selvom genboen har loven på sin side så er det 9 mdr siden den sidst stak af og de har hegnet deres grund ind, så jeg syntes nok at det var en drastisk beslutning genboen tog, det virker næsten som om han har ventet på det skulle ske. Jeg bliver lidt ked når man i dagens Danmark ikke længere har plads til fejltagelser og uheld.

• #59   27. mar 2012 Jeg synes nu mest af alt det synd for hunden! Den har ikke haft nogle særlig ansvarlige ejere og har nu måtte lade livet!

• #60   27. mar 2012 med 23 afleveringer - så syntes jeg nu nok han har udvist temmelig meget overbærenhed.

• #61   27. mar 2012 Hundemutter, ja men det er 9 mdr siden sidst det viser vel at de , godt nok efter mange afleveringer har gjort noget ved det ( bedre sent end aldrig :-)))
    og at dette var et uheld,

• #64   27. mar 2012 Jeg håber blot, at familien ikke anskaffer sig en anden hund, de er jo ganske afgjort ikke i stand til at tage ansvaret for en hund. Man risikerer en ny hund lider samme skæbne.......

Naboen må skyde i.h.t. loven, og gør det - hvis han har hjorte gående i indhegning, hvad han formodentlig har, så forstår jeg ham udemærket. Hvis de bliver stresset af en jagende hund, så kan de nemt smide lammene, forlade dem eller komme til skade, i værste fald løbe sig selv ihjel mod hegnet etc.

Familien bærer selv ansvaret.

• #65   27. mar 2012 Nej det har jeg heldigvis ikke, men så havde jeg også flyttet hvis min nabo havde truet med at skyde den...
    Ved det er iorden det han har gjort, men som jeg skriver synes jeg bestemt heller ikke loven på det punkt er iorden...

* Tjeaz & Pinknaptostrupperen *:

Jeg synes bestemt også ansvaret ligger hos ejeren, hvem ellers skulle det ligge ved ??
    Men derfor var det jo nok stadig ikke bevidst, at døren ikke var lukket.
    23 gange er slf. 22 gange for meget, men derfor synes jeg stadig ikke det er iorden at skyde en hund.. Naboen har loven på hans side, hvilket jeg synes er helt forkert, at man må det.

• #67   27. mar 2012 Holtevejen H:

Loven burde være anderledes. sådan at det ikke kom helt der ud hvor naboen blev nød til og gøre det.

• #68   27. mar 2012 hundemutter. hvis hunden var blevet jordet ned af en bil og smadret i atomer - så havde vi aldrig læst om det her - så var det bare endnu en hund der ikke blev passet ordentlig på af sine ejere..

Lige sad jeg også og tænkte på. En hund på en vej, der kommer der ikke advarsler først. Der siger det bang =død eller værre kvæstet hund.

• #69   27. mar 2012 Uanset hvad er det sq ik i orden i min verden ...

Skal de så også skyde hans hunde nu hvis de kommer rendene ,,, hold da op med skyderi vi kan få i lille dk nu ... advare først og så må der skydes ... for langt ude .

• #70   27. mar 2012 Stakkels børn.. Sys kun det er helt ok han skyder den hund når familien ikke kan finde ud af og holde den hjemme.. Det er sket så mange gange og alle de advarsler de havde fået- Så elskede de nok ikk sin hund højt nok hvis ikke de kunne finde ud af og holde den inde !!!

• #73   27. mar 2012 Ser man på de oplysninger der er givet i de to artikler, så har naboen indfanget hunden 23 gange i løbet af 4-5 år, 20 gange afleveret den til familien og 3 gange hos politiet. Det der dælme tålmodigt - især når han har vildt på sin grund.

Det er rigtig synd for børnene og for hunden at den måtte lade livet, men de ansvarlige for hundens død er forældrene. At naboen har indfanget hunden 23 gange er jo ikke bare fordi der er sket en smutter, det er fordi forældrene ikke har været ansvarlige hundeejere og har været fuldstændig respektløse overfor naboen, der har været så venlig at komme med hunden direkte til dem 20 gange (!) og bedt dem om at holde den på egen grund.

Havde de taget ansvar efter den første gang, så ville der jo også have været plads til en smutter eller to eller tre eller fire. Naboen skød jo først hunden den 24. gang.

Som jeg ser det, så har naboen været meget tålmodig og give rigeligt med advarsler og endda sat en annonce i lokalavisen - helt efter bogen. Og det med at han nu skal udstødes, det siger da vist mere om familien og lokalsamfundet end det gør om naboen.

• #74   27. mar 2012 Men det jo så nemt for familien at vaske deres hænder for eget ansvar ved at tørre hele skylden af på naboen.
    Havde de nu taget deres del an ansvaret alvorligt og fået bedre styr på egen hund, så kunne situationen nemt have været undgået. Desværre et godt eksempel på at man ikke fejer for egen dør først.

• #75   27. mar 2012 Marianne .: Så vidt jeg kan se, så bor de ikke just i et villa kvater, men på landet (han har hjorte samt andre dyr) Og hvordan kan du mene at han er hysterisk? Det er 24 gang hunden viser sig på hans matrikel. Hvor mange chancer skal de hundejer have inden deres ansvarsløse holdning får konsekvenser for dem?

• #77   27. mar 2012 Ditte P

Hvis man ved at ens hund er tilbøjelig til at strejfe og naboen har prøvet at råbe en op, så må man jo gøre alt for at det ikke kan ske igen...

Hvis man er distræt anlagt og frygter ikke at få lukket dørene ordentligt, så må man jo investere i et tilstrækkeligt hegn omkring huset og en havelåge, der kan smække i af sig selv.

Det er så trist, at jægeren har set sig nødsaget til at skyde hunden :-((

• #80   27. mar 2012 Ja hans vildt på grunden. Det er utopi at tænke at en retriever ikke har sin naturlig instinkt som jagthund, bare fordi den har været familiehund.

• #82   27. mar 2012 Bluntbull

Det er 24. gang at hunden er kommet ind på hans grund. 20 gange er den afleveret inde ved naboen, 3 gange ved politiet og denne gang blev så den sidste smiley

Men 24 gange !!!

Men hvordan ville du så foreslå at man løste problemet, når hundeejeren ikke selv tager ansvaret på sig?

• #84   27. mar 2012 Suzy

Jeg er enig i at det virker dobbeltmoralsk, når hans hunde også er blevet afleveret hjemme. Men der står ikke om det er sket 1-2 gange eller hvor ofte det lige er sket.

Og nej, jeg tror heller ikke, han havde skudt hunden, hvis det var noget, der skete MEGET sjældent...

• #85   27. mar 2012 Bluntbull

Hunden er 10 år - naboen har IKKE boet der i 10 år smiley

Kan være tidligere ejer ikke havde vildt på grunden smiley

• #86   27. mar 2012 Jægeren har været deres genbo i 4-5 år siger lokalavisen...

• #87   27. mar 2012 Hvornår i al verden fatter div. hundeejere, at de ret faktisk har et ansvar. Det er fuldstændig urimeligt at skulle stå model til at folk gang på gang lader deres hunde strejfe.

Virkelig synd for børnene at skulle miste deres elskede hund, - men mest synd fordi de skal vokse op med total uansvarlige forældre som ikke på det punkt kan vise sig som gode rollemodeller.

Jeg synes det er helt i sin orden, at naboen har gjort brug af sine lovformelige trusler her. Hvor meget skal man finde sig i?

• #88   27. mar 2012 Loven er på jægerens / genboens side og ejeren har været uansvarlige, men hvorfor skal hunde være taberen, giv dog disse mennesker en bøde på 10.000 for at have en omstrejfende hund, det lærer folk af, at skyde den tror jeg desværre ikke de lærer af ,da familien taler om hævn i form af udstødning af denne genbo fra byen beviser jo at de ikke ser sig skyldige eller???

• #92   27. mar 2012

http://www.youtube.com/watch?v=3GRSbr0EYYU

Jeg er helt smadret af grin (lyden), men samtidigt er det altså ret frygteligt... Overvej hvis det var dine dådyr med tilhørende kid.

• #93   27. mar 2012 hehe ja Søster, den giver et grin at lytte - se på pga mandens desperate råb på en hund der ikke gider høre efter, men synd for dådyrene at blive jaget rundt med...

• #94   27. mar 2012 Han burde nok melde sit til hundetræning ;o)

• #95   27. mar 2012 sit = sig

• #96   27. mar 2012 Jeg er ikke enig i at det er iorden at han skyder hunden!! Hvis han virkelig er så glad for dyr, så ville han slet ikke kunne skyde en hund! Han er da helt idiot, han kunne have taget hunden og givet den til et internat og så kunne det være familiens advarsel, og så kunne han sige at han havde ret til at skyde hunden næste gang den kommer ind på hans grund! det er da også helt vildt og stå og skyde et husdyr, jeg håber der er langt mellem deres haver for ellers er det da dybt uansvarligt!
    Jeg giver jer ret i at hundens ejer, er for dum de ikke kan holde deres hund på deres egen grund, men deres dumhed skal da ikke gøre at det er iorden at hunden skal dø!!

Come on, han kunne have gjort mange ting, man ved jo godt at politiet ikke gør en skid i disse sager! Så må man da snakke sammen! Eller han kunne indhegne hans grund bedre, for der står jo også at hans dyr er løbet ind til balders ejer.

En hund skal aldrig dø, fordi dens ejere er uansvarlige!

• #97   27. mar 2012 Jannie H: Er det fair at HAN skal hegne sin skov og vildt ind blot for at naboens hund ikke kommer ind og genere hans dyr?

• #100   27. mar 2012 Ejerne af hunden har åbenbart ikke holdt nok af den, til de ville forhindre det der er sket.
    Med så mange advarelser de har fået, kan de kun bebrejde dem selv.
    Hunden betaler prisen for ejernes uansvarlighed.
    Man må bare håbe de ikke får hund igen.

• #103   27. mar 2012 Saxo <3: Det har du da måske ret i at hunden burde have været, men det har da intet med jægeren at gøre? Han har ingen beføjligheder til den slags. Han har afleveret hunden 3 gange ved politiet, så burde de måske have gået hårdere til værks, det er ikke til at sige.

• #106   27. mar 2012 Ja det er synd for hunden, men den mærkede nok ikke så meget.

Jeg kan godt forstå ham, hvis han har andre dyr og måske med unger/kid what ever.

Min gamle nabo fik lemlæstet omkring 30 lam og får, før de fik indfanget naboen 2 hunde!
    Det var bestemt ikke noget kønt syn.

Folk skal holde deres kræ på egen grund og i snor hvis skidtet ikke kan et 100 % indkald.

Det er altså kun ejeren der kan takke sig selv for det er kommet så vidt, havde de holdt styr på kræet fra starten havde den været i live endnu

• #107   27. mar 2012 Synes det iorden. Jeg havde på et tidspunkt to lorte gravhunde som kom og sked i min have og to hanhunde der sprang over mit hegn når min tæve er i løb. Og der måtte jeg ringe efter politiet der dog advarede ejer og jeg måtte sætte ekstra højt hegn op for at holde andres hunde ud.
    Ud over døjede jeg med katte som tissede og rissede alt selv bilen.

Hvorfor skal jeg lide under andres valg af dyr. Tror genboen havde det på samme måde.

• #109   27. mar 2012 Hunden kunne lige så vel være løbet ud foran en bil.

At aflevere hunden tilbage til ejer 23 gange og til politiet 3 gange, det er virkeligt meget.
    Familien kan kun bebrejde dem selv for ikke at have hunden mere.

Hvis man virkelig holder af sin hund, så passer man da bedre på den.

• #113   27. mar 2012 Det er egentligt lidt ligemeget om man synes det er ok eller ej - manden har ikke overtrådt loven, og så er den lissom ik meget længere.

.... jeg synes fx heller ik at det ok at jeg skal glo på genboens udendørs juletræ h efter år til han selv synes at det skal væk (det står der stadig)......

• #115   27. mar 2012 Selvfølgelig er det ikke ok, men skylden skal ikke lægges på ham, der skyder men de uansvarlige ejere - desværre er det hunden, der betaler prisen.

Jeg synes faktisk at, det viser et rimeligt stort ansvar, at naboen har bragt hunden tilbage så mange gange som han har - han har da forsøgt at råbe op omkring problemet så det vil noget, inden han skyder hunden.

• #116   27. mar 2012 Hold nu op med at samligne det med børn - og at han er en skydegal person der bare fyrer løs til højre og venstre - de var advaret - længere er den ikke

• #117   27. mar 2012 Enig Mamma. Det er deres og udelukkende deres egen fejl.

• #118   27. mar 2012 Og det kan da godt være at den var fredeligheden selv med børn og handicappede - men det betyder ikke at den så ikke gik på vildtet. Det ene er ikke ensbetydende med det andet.

Hvis naboens hund æder vores kat, så kan jeg ikke bruge til noget at den er sød ved børn.

• #119   27. mar 2012 For nogle år siden, havde jeg lyst til, at skyde en nabos hund. Den dræbte alle hønsene, og sprang ustandselig ind på vores hestefold og jagtede hestene og bed dem i haserne. Den bed også vores søns bukser i stykker, da han kom cyklende.
    Vi afleverede den til politiet flere gange, og bad ejeren holde den hjemme, uden effekt.
    Jeg havde virkelig lyst til, at skyde den hund.
    Men, hestene klarede det selv, og en dag da den var efter vores gamle hest på 32 år, fik den et spark i panden, så den faldt bevidstløs om. Hvis ikke jeg var hoppet ind på folden, og havde hevet den ud, så var den blevet trampet ihjel.
    Den jagtede ikke vores heste mere, efter den dag, men hærgede stadig omegnens hønsegårde.
    Jeg tror der var mange, som havde lyst til, at skyde den hund.
    Hvis den virkelig var blevet skudt, så havde ejeren nok ikke ment, at han selv havde været uansvarlig, selvom den fik lov til at strejfe om, efter utallige advarsler og klager over, at den skadede og dræbte andre dyr.

• #120   27. mar 2012 Mette A

"Lone Toft fortæller, at de tit har afleveret Johnny Pedersens egne hunde, hvis de har været løbet hen til dem."

(link fjernet)

• #121   27. mar 2012 Jeg forstår dem simpelthen ikke. Hvorfor blæse det op til noget stort, og tage offer rollen på sig. De var advaret MANGE gange (tror ikke jeg havde haft så meget tålmodighed!) Familien ligger som de har redt. Trist, ja. Men de har kun sig selv at takke. Hvis de havde levet op til deres ansvar, så havde de stadig haft en hund.

• #122   27. mar 2012 *Mamma* ROSA *: Hvad med hans rådyr? Skal de lide under at hundeejeren ikke kan finde ud af at holde sin hund hjemme på egen matrikel?

• #123   27. mar 2012 *Mamma* ROSA *: Det er rigtig nok, den havde ikke taget nogen, men skulle han have ventet på at det var sket? Hvorefter han så endnu engang kunne gå ned med hunden til dem?

• #124   27. mar 2012 *Mamma* ROSA *: Hvis han virkelig havde det, tror du så han havde ventet til han havde afleveret den hos dem 23 gange? Ej, den eneste der har fejlet er ejerne.

• #125   27. mar 2012 Syntes det er helt fint han skød den.
    Det er ynkeligt at ejerne står frem og prøver at få melidenhed over deres egen uansvarlighed.
    Forbyd dem at få hund igen....

• #126   27. mar 2012 *Mamma* ROSA *: Det ved jeg heller ikke om den gjorde, men nu er det en jagthund, og han havde råvildt som skulle have kid og dem var han bekymret for pga. hunden.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #127   27. mar 2012 Kan udmærket forstå at han skyder den.Som jeg skriver i en anden tråd så vil mange uheld være undgået såfremt folk fulgte de regler der er.Folk tror de kan lave deres egne regler og så piver de når straffen falder.Syntes det er uansvarligt af ejeren og synd for jægeren at han bliver nød til at handle som han gør.

Vi skal huske på at ikke alle er glade for hunde og tænke over hvordan vi opfører os over for andre.

• #128   27. mar 2012 Den nye hundelov giver politiet mulighed for at give bøder til sådan nogle uansvarlige ejere, men det sker bare ikke, når der ikke er tale om en "liste hund"
    .Det kunne være klaret ved at aflevere hunden til politiet, og politiet så gav ejeren en bøde på 1000 kr, som loven giver dem mulighed for, samt 1200 kr. for at hente den på nærmeste internat.
    Hvis det var sket de gange den var afleveret til politiet, så tror jeg nu nok ejeren var lidt mere ansvarlig.

• #131   27. mar 2012 Hvis i syntes loven skal ændres så kig forbi tv2. der her de en afstemning om der skal rettes i lovgivningen.

Så hunde, kommer ind under hundeloven.
    Ganske vist har han handlet korrekt, men må give tina ret fra DB. at den der har tabt er hunden, og den har ikke vidst at den ikke måtte. Dette er op til dennes ejere at holde den forsvarligt inde på egen grund. Derfor skal der være muligheder, som i denne sag, at man simpelthen må fjerne hunden.

At skyde den holder ikke i dagens dk. Det er jo ikke alle der har våben, og så kan man jo "bare" få jagttegn, hvis man har problemr med naboens hunde.

Sket er sket, men det må kunne ændres

Jeg går personligt ind for at have hund, under ansvar, da dem der ikke kan finde ud af det øddelægger det for alle os andre. Ment på den måde, at det var hundens ejere (der burde s.....), og ikke hunden. Da det aldrig vil kunne falde tilbage på hunden, men den anden side af snoren. UDEN UNDTAGELSE!

Ps. har selv to hunde, som godt ved hvor grunden går til. Selvom døren står åben.

• #133   27. mar 2012 der findes osse adskillige kælekaniner der er blevet skambidt og/eller rystet ihjel af de her søde og rare og helt harmløse familievovser.... så igen, at en hund er en sød og rar familievovse betyder IKKE at den ikke har noget jagtinstinkt.

• #134   27. mar 2012 nu ser det da ud til at man vil ændre den over 100 år gamle lov, tak for det.
    (link fjernet)

Som loven ser ud i dag har genboen lov til at skyde hunden, men loven er meget gammel og overhovedet ikke tidsvarenden. Det er selvfølgelig ejeren der har ansvaret men jeg opfatter ikke at de overhovedet kan se at de har gjort noget forkert ( andet et uheldet med at glemme lukke døren) og fordi de ikke har forstået alvoren i genboens trusler så har de ikke lært noget. De viser sig i pressen som offre og forsøger måske med succes at få samfundets sympati , og vende borgerne i byen mod genboen, selvom han har juraen på sin side. Jeg mener derfor at det er loven der skal laves om gerne til stor bøder, penge er desværre et af de stærkeste midler at ramme mennesker på.

• #135   27. mar 2012 Udenfor pædagogisk rækkevidde Nope, det kan helt af sig selv "vågne" imens man ikke er hjemme....
    Havde et fint hjemmelavet bur med en undulat i, den var ude og flyve fra tid til anden og Rotten var lige glad med den, men kom en dag hjem fra at havde været oppe og handle, så sad hun i stuen og så meget ulykkeligt på mig, drejede hovedet og så hen på en kasse og tilbage igen på mig, fornemmede godt der var noget galt, i kassen lå fuglen død med et hak i sig, det ene hjørne på burets gitter var presset ind, så han var fløjet ud af buret og da vi ikke var der vækkede det åbenbart hendes jagtinstinkt.... nytter ikke at skælde ud, sådan er det også kan man lære at sætte fugl højere oppe end hunden kan nå :o/

• #136   27. mar 2012 Syntes det virker underligt at han vælger at skyde hunden første gang han ser den efter 9 måneder. Men man kan jo heller ikke forvente at alle bruger fornuften og nok kunne regne ud at det nok var et uheld at hunde pluselig dukker op igen på sin grund efter 9 måneder. Og som nabo må han da ha vist at de havde fået hegnet haven ind. Og lige et hurtig spørgsmål , ser ud til hunden blev skudt med riffel , hvad er det nu sikkerheds afstanden er ? 6000m?

• #137   27. mar 2012 * Mamma del Culo Maculato *
    Forstår godt hvor du vil hend , men når han ikke har set den i over 9 måneder på sin grund , så burde man vel kunne regne ud at det nok var et uheld? og som nabo , mon ikke han osse godt viste de havde fået hegnet haven ind.Men jeg er fuldt ud klar over at han er i sin fulde ret til at skyde den , men hvorfor ikke gøre det nogle af de gange det er sket inden for kort tid , hvorfor vente med at gøre det første gang den dukker op igen efter 9 måneder?

• #139   27. mar 2012 * Mamma del Culo Maculato *
    Nu havde det jo osse gjordt noget , de havde fået hegnet haven ind , dog noget kun for sent! At det så i sidste ende er en glemt havelåge er rigtig trist , de havde holdt hunden på egen grund i 9 måneder inden uheldet.

• #141   27. mar 2012 Anne P det er forfærdeligt, og som jeg har skrevet både her og i den anden tråd om Balder så er det men den nuværende lovgivning ejeres fejl og genboen har juraen på sin side. Jeg mener dog at loven skal ændres så man stadig skal straffe uansvarlige hundeejer men ikke tillade at man skyder kæledyr. Da loven blev lavet vist nok i 1873( med nogle omskrivninger for 60 år siden) havde man ikke hunde som kæledyr. Jeg støtter både ministren og dyrenes beskyttelse i en ændring af loven så den bliver tidssvarende.

• #142   27. mar 2012 De skulle få bøder, store bøder 3 gange og så skal hunde tvangfjernes, men så langt tror jeg ikke mange sager kommer.

• #143   28. mar 2012 "C" Det gør man muligvis ikke men det ved man ikke før man prøver. Hvis man giver op på forhånd så skete der aldrig nogen fornyelse :-)))

• #144   28. mar 2012 Det kan du meget vel have ret i. Men at tvangsfjerne en hund kræver jo at den er hjemme og, vigtigere endnu, at du kan bevise at det er den hund der er rendt ud, og at den ER rendt ud... Og det hjælper ikke i det øjeblik den faktisk er til gene/fare for naboerne.

Det her med skydning kræver ikke rigtigt noget bevis, for man advarer, og så nakker man hunden når den er i gang med det den ikke må. Det er ikke sådan at du kan misbruge den lov ret let ved f.eks at gå ind til din nabo og skyde deres hund.

• #145   28. mar 2012 Søster, Misbruge og misbruge nej det kan man nok ikke ustraffet, men det handler for mig om det at nogle mennesker nemlig dem med jagttegn har ret til at dømme og udøve loven selv, det er der ingen andre der kan / må. Vi har i dette land en lovgivende, en udøvende og en dømmende magt og den konstilasion er vores land opbygger på.Det er også her det i min verden går galt når vi taler om loven om listehunde hvor man fraviger dette.

• #146   28. mar 2012 Folk med jagttegn har til gengæld også gennemgået nogle processer for at opnå den ret. I dette tilfælde har politiet været inde over sagen, og den er altså fulgt til punkt og prikke.

Så var der til gengæld hende her, som trods frafrald på våbensigtelsen stadig blev sigtet for overtrædelse af dyreværnsloven, netop fordi hun ikke fulgte protokollen:
    (link fjernet)

• #147   28. mar 2012 Søster ja de har gennemgået nogle processer for at kunne skyde dyrene "rigtigt" men det er her jeg mener at loven skal laves om så den ret stopper ved kæledyr, jagttegn ikke burde give jægere ( læs folk med jagttegn ) ret til selv at udføre dommen over folks kæledyr.
    Præsten bliver forhåbningsvis , eller er blevet dømt til fængsel.

• #148   28. mar 2012 vi har jo allerede en lov med bøde hvis hunden strefjer
    og af billederne har den heller ikk hundetegn

kan ikke huske præcis men mener det ville koste en bøde på 5-8000

gang så det med de 23 gange

men nej genboen har jo været så flik bare at aflever den til dem stedet for at afleverer den til politi/internat

jeg støtter ham fuldt ud!
    selvfølgelig er det synd for hunden og børnene, men ejerene af hunden er altså de skyldige her

og så en lille side bemærkning
    hvorfor er det lige at man skal poserer for fotografen med børnene ved den døde hund, meget mærkeligt i min verden...

• #149   28. mar 2012 Kennel Daimond
    vi har jo allerede en lov med bøde hvis hunden strefjer
    ja det har vi nemlig så giv manden en stor bøde istedet og fjern den lov om bekendtgørelser om mark og bla bla.

• #150   28. mar 2012 Kennel Diamond Ones C

Fordi det sælger...

Citat Lone Toft:

Hun har nu kun hævn i tankerne.
    "Jeg sagde til ham, at han kommer til at fortryde det. Jeg håber, han bliver udstødt her i området. Jeg ved, at alle naboerne tager afstand fra det," siger hun.
    Det generer Lone Toft voldsomt, at jægeren Johnny Pedersen formentlig har juraen på sin side.
    "Jeg vil kæmpe for at få lavet denne lov om," siger hun.
    "Så er Balder i det mindste ikke død forgæves."

og hele artiklen

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49226431:b%C3%B8rn-knust-efter-deres-hund-blev-skudt.html

Hun går nu efter at få loven lavet om. Og sagen har fået så meget publicity at loven vil blive gået efter.

Jeg håber, ministrene tænker sig gevaldigt om! For konsekvenserne bliver hurtigt uoverskuelige, hvis der ikke er andre sanktionsmuligheder end en bøde når det kommer til uansvarlige hundeejere. Hvis det bliver gjort legitimt at lade sin hund strejfe, så kommer der til at være flere pelsede katte, kaniner, marsvin, høns og hvad andre kæledyrsejere eller kan have i haverne og derudover kommer så de vilde dyr og fugle som ikke har en ejermand til at råbe op om, hvor synd og uretfærdigt det er.

• #151   28. mar 2012 Sarah enig det hun gør i artiklen er usmageligt for det betyder at hun ikke har lært en fis af det der er sket, hun påtager sig ikke ansvaret selvom det er soleklart at det er hendes og hendes mands fejl og ansvar, men man kan ikke forandre sig hvis man ikke kan se man gør fejl så derfor lærer de intet. At hævne jægeren( genboen ) er for det første meget umodent for det andet har han jo iflg nuværende lov til det han gjorde. Det eneste jeg er enig med hende i er at loven skal laves om.

• #152   28. mar 2012 Det bliver desværre mere og mere usmageligt :-((

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49257493:balders-ejere-overvejer-at-flytte.html

• #153   28. mar 2012 Sarah, ja det sørgelige er at de ikke forstår at de havde et ansvar hvor de fejlede, og hvis hun vil forsøge at ændre loven så skal der saglige argumenter til ikke en der ansvarsløst sætter sig selv i rollen som offer.

• #154   28. mar 2012 Hold da helt op - hun har jo ikke fattet en skid!

• #155   28. mar 2012 ""Hvad sker der, når mine børn cykler forbi? Han har et jagtgevær - hvem ved, hvad manden kan finde på," siger Lone Toft med henvisning til hendes to hjemmeboende børn."

*facepalm*.. Man har jo ikke handlet i affekt. Der er blevet advaret, og han er så åbenbart typen der er konsekvent. Det er altså bare SLET ikke lig med at han måske en dag kunne finde på at bruge cyklende børn som skydeskiver.

""På trods af usikkerheden erkender parret dog, at det kan blive svært at sælge huset. De håber i stedet, at Johnny Pedersen selv flytter.

"Vi håber, at han vil blive frosset ud og selv vælger at flytte langt væk herfra," siger Lone Toft.
    "

Sorry, men manner jeg kan blive gal på dem over sådan en udtalelse! Hold kæft, hvor er det egocentreret at lægge hele skylden ene og alene over på den nabo, og få malet ham i så usympatisk lys. Det er ejers ansvar at holde hunden under kontol, ingen andres. Jeg ville ikke have et problem med at have ham som nabo, for jeg kan holde hunden inde (og vi kan nok begrænse uheldene til langt under 23+). Jeg gider bare ikke bo i Holbæk.

• #156   28. mar 2012 Hvor er det kvalmende at de fortsætter og endnu mere at folk falder for deres følelsesladet pis! Jeg synes det er ulækkert sådan som de fører sig frem i medierne om deres kære, lille, søde Balder, som var en handipaccet piges bedste ven.

Hvis de nu bare havde taget mandens og vel og politiets ord alvorligt og taget sig selv i nakken, så havde de stadig haft en hund.
    Kan slet ikke følge dem i at lave sådan et stort nummer ud af den her sag, som egentlig slet ikke er nogen sag. De har ikke levet op til deres ansvar som hundeejer og det bøder det så for nu.

Ta' en kiks og kom videre. Det er fandeme ikke fair at bebrejde jægeren for at han vil beskytte sit vildt, og hvorfor skal man også finde sig i at naboens hund kommer rendene konstant?

• #157   28. mar 2012 Enig Søster - jeg ville ikke have problemer med at have ham til nabo.

Jeg bor så i Holbæk *GG*, men inde i bymidten smiley

• #159   28. mar 2012 Kennel Daimond, ja det er skrækkkeligt, men der findes flere alternativer i min verden der kan stoppe det, skydning af et kæledyr er ikke et alternativ.

• #160   28. mar 2012 Er der en støttegruppe for jægeren i Holbæk? Jeg synes at han udstilles meget dårligt og unfair, og vil gerne give ham min støtte. Min hund har for nylig jagtet en kat hen til naboen og jeg havde det enormt dårligt over det, så hegnet nu er på vej.

• #161   28. mar 2012 jeg ville bestemt også gerne støtte ham!!!

at familien på den måde fralægger sig ALT ansvar er helt til grin, det jo for dælen deres skyld - men de vil de tydeligvis bare ikk indse

• #162   28. mar 2012 Har ikke hørt om nogen støttegrupper for jægeren. Ikke endnu i hvert fald. Kæft jeg synes det er synd for manden - følt sig presset til at skyde og nu det her mediecirkus smiley

Debatten raser i aviserne og på forums.

I den lokale avis Nordvestnyr var sympatien med familien i går og nu er der flere der går ind og forsvarer jægeren.

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/151003:Holbaek--Labrador-skudt-af-genbo

• #163   28. mar 2012 Mamma del Culo, han havde forhåbentlig tænk på konsekvenserne inden han handlede, han traf et valg og det må han stå for dermed ikke sagt det var et let valg eller at han nød det.
    Cynthia : ja han udstilles selvom han intet forkert har gjort juridisk men jeg afstår alligevel fra at støtte nogle af parterne, familien bruger pressen til at få familie Danmark til at syntes de er offre, og det er de så sandelig ikke.
    Fordelen ved denne presse omtale er for mig at se at man på borgen får øjnene op for en gammel lov der skal laves om, at fremgangs måden familien bruger nærmer sig usmageligt er en anden sag.

• #164   28. mar 2012 Jeg ved godt hvem jeg helst ville bo ved siden af. Håber ikke at familien vælger at flytte hen i nærheden af os, men herude ville de også risikere at deres næste hund blev skudt hvis de ikke har bedre styr på den end at den kan stikke af over 20 gange på en 3-4 år og at de efter de første 2-3 venlige henvendelser om at holde hunden på egen grund ikke gør noget ved det.

Derudover så lyder de ufattelig usympatiske med deres udtalelser til aviserne.

• #165   28. mar 2012 Mamma jeg har haft samme tanker, men synes bare at han bliver groft anklaget. Jeg må håbe at han har et godt netværk der støtter ham i denne sag

• #166   28. mar 2012 Er det virkelig dagens Danmark, at man må genere sine medmennesker over flere år, og derefter, når konsekvensen rammer, så er man pludselig offeret. Trist:(

Vil ikke gøre mig klog på hvorvidt loven bør ændres eller ej, eller hvorvidt skytten har handlet korrekt, selvom jeg tager hatten af for hans laaange tålmodighed med familien.

Dog kan jeg ikke lade være med at tænke på hvordan jeg selv ville have gravet mig langt ned, hvis min hund, gentagne gange blev afleveret på mit dørtrin, med påbud om at holde den inde. Og stod politiet med ham på armen, 1, 2, 3 gange ovenikøbet, så havde jeg som det sidste søgt trøst i medierne, men tværtimod nok holdt mig inden døre med en våd sammenrullet avis solidt plantet gentagne gange i panden på mig selv, mens mine unger ærligt fik forklaret at deres mor var en klaphat, og ikke resten af verden omkring.

Men jeg har måske misforstået at vores hund, er og bliver vores hund, og ikke alle andres ansvar og plage. Tror dog ikke mine naboer hopper på den tese:-)

• #167   28. mar 2012 Kan kun sige de skal ikke flytte ind i nærheden af mig. Jeg gider nemlig heller ikke folks fritgående hunde.

• #168   28. mar 2012 o.O C nogen savner vist drama hvis man påstår sådan ting, kan da slet ikke forestille mig manden skulle gøre noget sådanne....

• #169   28. mar 2012 Senste link.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1733421.ece

• #170   28. mar 2012 Anne P. Jeg er så enig. Jeg støtter ham også gerne.

• #172   28. mar 2012 Jeg er ikke på FB, så kan ikke være med der....

Sry for OT.... Hey igen Anne :o) Håber du ikke smutter igen, synd for alle de gode indlæg om Rotten der smuttede sammen med dig :o(

• #174   28. mar 2012 ja der skal jo så bare laves en lov der kan straffe ejeren så de forstår det.

vi hegnede selv vores have ind da vi fik hund, den er endda opdraget til ikke at må gå ud på fortovet.

og brugte vores nabore lige så meget tid på deres hunde og katte så ville vi have lidt mere fred i gårdspladsen ( hilsen en der 2 gange idag leverede naboens hund tilbage)

• #175   28. mar 2012 Bella, ryster bare på hovedet af dig - hvad bygger du den sidste antagelse på.

Var han skydetosset, så havde han for længst skudt hunden, han har sgu' da udvist en nærmest engleagtig tålmodighed med alle de advarsler, familie har modtaget. Og familien er bare ligeglade, lader deres iøvrigt halsbåndsløse hund strejfe videre omkring på mandens marker og genere vildtet.

Du havde da forhåbentlig været en mere ansvarlig hundeejer og var slet ikke kommet i deres situation, de har jo åbenbart været totalt ligeglade med hunden siden de hverken har lyttet til naboen's eller politiet's advarsler.

• #176   28. mar 2012 Hvem starter den støttegruppe op?

• #177   28. mar 2012 Jeg støtter hverken familien , der selvfølgelig har ansvaret eller genboen der skød Balter selvom han har juraen på sin side, men som jeg før har skrevet så støtter jeg en lov ændring der fratager enkeltstående grupper at skyde folks kæledyr, der må være, og er andre løsninger. Loven er fra 1872 8 justeret for 60 år siden sidst) og idag indgår både hunde og katte som familie medlemmer hos mange mennesker og ikke som bæster som i 1872.
    Forøvrigt er det usmageligt den måde familien bruger pressen på ( også pressens ansvar) og desværre tror jeg ikke at de har lært noget fordi de ikke kan se deres fejl og så er det svært at lære.Men det positive er at fordi pressen har fokus så vågner Borgens folk og vi får forhåbentligvis en ny lov og så kan man samtidigt håbe at fordi det omhandler hunde at de så kigger en ekstra gang på hundeloven og loven om listehunde så den også bliver lavet om, og så har Balders død og al presse omtale ikke været forgæves.

• #178   28. mar 2012 'Mamma di cane piu del mondo ' Nice skrevet :o) håber også der kommer ændringer ud af det her.

• #179   28. mar 2012 Mamma Rosa, Tak altid dejligt med støtte, har følt mig lidt i modvind i dag men jeg overlever og kæmper for mine synspunkter :-)))))

• #180   29. mar 2012 Nu er kamphunde jo blevet ulovlige at avle i dk, hvorfor de æder jo ikke alle børn. Men det er jo nok bedre tingne sker frem for at forebygge.

Faktum er at ham der er offeret og faktisk overholdte loven, er headhuntet idag pga nogle åbenbart latterlige individer i lille danmark, og jeg håber da at sådanne personer aldrig på noget tidspunkt får brug for politiet eller andre instanser, da de åbenbart slider højt og helligt på dansk lovgivning.

Men jeg håber da på at politiet finder alle dem der vil jægerne ondt. Sådanne personer skal hænges ud offentligt da de er de rigtige lov brydere.

• #181   29. mar 2012 Lena J, Headhuntet til hvad ?
    Hvis du læser så er de langt de fleste enige om at jægeren har handlet med juraen i ryggen, og derfor er det ikke ok at hænge ham ud, for det der er hundeejerens ansvar. Det jeg vil er at lave loven om og det har jeg givet mange grunde til og også forslag på alternativer i denne eller en af de andre tråde om Balder.

• #182   29. mar 2012 Inde på eb bliver manden headhuntet. Han har været nødsaget til at gå under jorden sammen med hans familie pga. Den måde familien har håndteret denne sag og tudet i medierne. Han har modtaget dødstrusler og folk køre frem og tilbage foran hans hjem. Synes det er grotesk.

• #183   29. mar 2012 ok jeg forstår, fik det ikke til at hænge sammen fordi headhuntet betyder person der udvælger særlig kvalificerede personer til (ledende) stillinger, sorry fik det ikke til at stemme med historien :-:)))

• #184   29. mar 2012 Mamma del Culo, enig det viser bare at familien desværre intet har lært, og desuden jagter man ikke mennesker det har vi politiet til hvis noget ulovligt var sket, men alt andet er selvtægt og at folk hopper med på familiens og pressens usmagelige medie stunt fatter jeg ikke.
    Som alle sikkert ville jeg ikke have valgt skydning som løsning, men jeg ville aldrig bebrejde genboen, har udnyttede bare hans ret.

• #185   30. mar 2012 Jamen, - så lad os dog sige, at hunden i dag er et fuldgyldigt familiemedlem, og lad os så lige spørge os selv, om vi med god samvittighed ville sende vores 4 åringe søn/datter ( menneskebarn!) alene ud på vejene og tulle rundt uden opsyn af nogen som helst art.

Hvilket ramaskrig ville der ikke være, hvis en familie gjorde det?

• #186   30. mar 2012 Jeg er fuldstændig enig med Charlies Moar, og denne families far og mor er imo bare prototypen på TOTAL ansvarsløse hundeejere.

Jeg har i denne her forbindelse INTET sympati for dem.

• #187   30. mar 2012 INGEN sympati ( skulle der have stået)

• #188   30. mar 2012 Kom så Mamma del culo maculato, start den gruppe smiley Jeg er desværre arbejdssøgende og det vil ikke se så godt ud at jeg startede gruppen, men har bestemt ingen skrupler med at støtte op om sagen

• #189   30. mar 2012 Hvis det havde været en rottweiler, eller gud forbyde det! En listehund! Så havde en stor del af Danmarks befolkning rendt rundt med alskens våben for at køre kål på køteren :o(

Er der en støttegruppe for den stakkels mand?

• #190   30. mar 2012 Fantastisk interitiv!

• #191   30. mar 2012 Er helt sikker på at der nok skal komme flere til.

• #192   30. mar 2012 Jeg tror at det vil hjælpe hvis gruppen åbnes. smiley

• #193   30. mar 2012 Lise å lad os dog sige, at hunden i dag er et fuldgyldigt familiemedlem, og lad os så lige spørge os selv, om vi med god samvittighed ville sende vores 4 åringe søn/datter ( menneskebarn!) alene ud på vejene og tulle rundt uden opsyn af nogen som helst art.
    Det har jeg nu set en del eksempler på at forældre gør og ser det dagligt når jeg kigger ud af mit vindue, men alle burde heller ikke have børn :-))

• #194   30. mar 2012 Har ansøgt, og deler den. Men ja, gør den endelig åben:o)

• #195   30. mar 2012 Øhh... Hø... Hvordan er det lige man deler smiley ?

• #196   30. mar 2012 Mamma: De forældre har man jo så også gerne sine holdninger om, ikk:o) Og kan næppe tilskrives som værende deres ansvar voksne nok:o) Ligeledes med hunde:-)

• #197   30. mar 2012 ... I dont know...

Prøv at kigge i gruppeindstillingerne og se om du er admin?

• #198   30. mar 2012 Tjaez: Øh, leder også lige:D Troede det var ligesom med andre ting:o)

• #199   30. mar 2012 Du må endelig sige til hvis du finder den, for tror sgu jeg er blevet blind ;o)

• #200   30. mar 2012 Kan tilføje venner, meeen, men det er mig en anelse imod, da folk gerne selv skal have valget;o)

• #201   30. mar 2012 Enig. Tror nu heller ikke jeg har nogle hundevenner på min liste, men det kunne jo være at jeg blev overrasket :o)

• #202   30. mar 2012 Kopierede sidens gruppens adresse; smed den på forsiden, og voila, nu er den delt.

• #203   30. mar 2012 Tjaeh, vi kunne jo også bruge den metode. Så langt havde jeg ikke lige tænkt over ;o) Hov.

• #204   30. mar 2012 Helt i orden at han skød den, forstår ikke at han ikke har gjort det før.
    Og at familien siger at den ikke har været smuttet i ni måneder, det er sikkert løgn.. Hvis ikke, jamen så skal de da have en medalje, for at holde deres hund inde så længe.. Eller nowet..

• #205   30. mar 2012 Cocio: LOL - jeg er enig - så kandiderer de da til en medalje - sikken bedrift at holde hunden hjemme i 9 mdr.. (en anelse ironi anvendt)

• #206   30. mar 2012 Cocio:den ikke har været smuttet i ni måneder, det er sikkert løgn.
    Nu bliver vi nødt til at holde os til de ting vi kan læse i pressen, ellers kan det jo også være løgn at genboen har hente den 23 gange og så sporer debatten helt ud.

• #207   30. mar 2012 hvis familiens hund er opgraderet til fuldgyldigt familiemedlem er det så ok at sende støjende unger til dyrlægen for at blive aflivet ?

problemet er netop at folk anskaffer sig en sød lille ting som vokser sig stor og krævende.

vi burde jo nok have et dyrpoliti som vi ser i feks usa, der tager sig både af dyrene og personerne bag.

nu har jeg arbejdet inden for landbruget i 15år og der bliver brugt mange penge på at ramme den enkelte landmand, men folk med dyr kan nemt uden konsekvens mishandle og behandle dyr som det dem passer, ud over der er der ingen faste rammer for fodring af kæledyr.

så der kan nemt dø feks 1000 kaniner årligt uden dyrlæge opsyn eller rådgivning af korrekt fodring uden der på nogen måde er en konsekvens, dyr som er kæledyr kan uden vidre anskaffes uden så meget som at have åbnet en bog om emnet.

ud over dette så syntes jeg familien med hunden der blev skudt skulle tage deres ansvar alvorligt og dysse det hele ned igen, jeg syntes det er sørgeligt at en familie vil stille sig til rådighed for en flok blodliderlige fotografer for at forblænde det faktum at de ikke havde sørget for deres kæledyrs sikkerhed generelt.

havde det været samme cirkus hvis hunden blev kørt ned ? det er vel ikke et mindre vigtigt familiemedlem lige meget hvordan den kommer af dage.

jeg syntes generelt at familien med hunden skal offentligt gå til bekendelse.

loven kan ændres, men der skal stadig være mulighed for forulempede parter at kunne træde til. så er det bare om det korrekte valg ikke ville være at have et direkte politi der kun tænker på den alm borgers kæledyr.

dette skal i særdeleshed også gælde katteejere der har end stor del frihed i både anskaffelse og bortskaffelse af deres kæledyr. hvorfor skal jeg feks gøre rent efter min hund som iøvrigt går i en indhegnet have når vi er hjemme. når naboens kat uden problemer kan komme ind og efterlade noget jeg syntes er meget irriterende at hunden skal finde.

• #208   30. mar 2012 Lena J enig og Dyrepoliti er en rigtig god ide og et hundekørekort / licens en hundeskat til af finansiere dette dyrepoliti så er vi ved at være der hvor vi burde være i et land som vores :-))

• #209   30. mar 2012 Fin låge i deres indhegning iøvrigt. Bestående af en palle man lige skubber lidt til side, når man vil ind og ud, utrolig hundesikker indhegning.....

• #210   30. mar 2012 Mamma del Culo, så har jeg nogle der skal med :-)))))

• #211   30. mar 2012 Har ansøgt gruppe. Fuldstændigt forrykt at jægeren skal behandles sådan.
    Nu har jeg haft hund/hude i 40 år, og ingen af mine har strejfet.
    Mine har lært fra hvalp at ingen går gemmen havelågen uden min. halsbånd. End ikke jeg kan kalde dem ud hvis ikke de har halsbånd på.

• #212   31. mar 2012 Det er jo ikke raketvidenskab at holde en hund inde. Vi skulle jo gerne være den klogeste art af de to.

Selvfølgelig kan der ske en smutter, det er sket for mig med min første tæve, der hørte legende børn og stak af for at være med, men der lærte jeg så at en Tervueren snildt kan forcere en hæk på 180 cm med hønsenet indeni.

En Tervueren kan åbenbart også finde ud af at dreje et det jordspyd den er bundet til op af jorden og løbe hen for at kravle over hækken, men der nåede jeg at fange hende da hun var halvvejs over - og efter i smug at have observeret hvordan hun fik drejet spydet op, så kom der krog i muren til snoren til de få gange hvor hun var i haven uden at jeg var med. Hun lærte aldrig at åbne en karabinhage, heldigvis. smiley

Kommentér på:
Hund skudt af nabo (BT artikel)

Annonce