4.827 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Hvor mange af jer har flere dyr end i egenlig må? Hvor mange af jer har flere dyr end i egenlig må?

Hvor mange af jer bor i lejlighed eller rækkehus hvor man ikke må have mere en 1 dyr, men i faktisk skider lidt på reglerne og har 2-4 dyr? (Hunde og katte)
Er i nogensinde blevet opdaget? hvis ja, hvad skete der?

Jeg spørger fordi der er stor chance jeg for at jeg måske en dag får en lejlighed tilladt dyr, men kun ét. (Hund eller kat) og jeg har allerede kat, så han skal med, men jeg har også et brændende ønske om hund og jeg kender flere som har en hund,og kat, men kun må have ét, men dog lad som om de har en hund.

Jeg har endnu ikke hørt om nogen der er blevet smidt ud pågrund af det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange af jer har flere dyr end i egenlig må?
  • #1   27. mar 2012 Det er simpelthen så uansvarligt...

Jeg må have 1 hund, så jeg har 1 hund... På trods af at have været blevet tilbudt hunde i massevis, og et brændende ønske om en at træne med..
    - tænk over konsekvensen...

• #2   27. mar 2012 Hvor vi bor er der flere, som har flere dyr, selvom man kun må have et. Det er nemt nok med indekattene, men dem som har udekat og hund eller to hunde er blevet knaldet og måtte af med det ene dyr

• #4   27. mar 2012 Kender flere der gør dette.
    min veninde har 2 hunde hvor kun 1 husdyr er tilladt, men hun flytter så også her til sommer... hvis hun skulle være blevet havde hun nok ikke gjort det..
    har 2 søskende som begge har katte. den ene har 2 stk og den anden har 1 kat. der er dyr slet ikke tilladt(ifølge kontrakten), men ham der står for den afdeling har givet dem lov og mange andre.. og nu har der været problemer med det selskab der ejer det.. de har ville smide alle ud der havde kat, hvis de ikke blev fjernet inden en tidsfrist.. det blev så trukket tilbage fordi de så fandt ud af at manden bag alt dette var en af deres egen ansat.. smiley
    Synes det er dumt og gøre, hvis du har tænkt dig og bliver i lejligheden, det er noget af en risiko og hvad hvis du blev stillet et ultimatum mellem hunden eller katten. så heller vente eller finde en lejlighed hvor flere husdyr er tilladt smiley

• #5   27. mar 2012 Reglerne i vores gamle boligselvskab blev lavet om, så enten skulle man af med sit ene kæledyr, eller flytte. Vi havde to hunde, og den ene var gammel og velfungerende, den anden ung og meget sky. Min mor valgte at få den gamle aflivet, fordi hun ikke synes det var godt at give en gammel hund væk. Den unge har hun stadig.

• #6   27. mar 2012 Det har jeg intet respekt for, det er simpelthen og gamble med et liv. Det er sgu ikke ok.. Så må man vente, til man en dag har mulighed for det..

• #7   27. mar 2012 Manden og jeg gjorde det hvor vi boede før, i en lejlighed.
    Det hed 1 husdyr pr lejlighed, men vi havde 3 vi nåede at bo der i 7mdr før der var en nabo der fik ond bagi over det, da visevært udemærket godt vidste vi havde dem, da han selv har luftet dem en enkelt gang.

Så han blev tvunget til at tage fat i os om hundene da naboen klagede, vi fik 14 dage til at sælge 2af hundene, så vi valgte bare at sige lejemålet op og flytte smiley

• #8   27. mar 2012 Jeg har i Luna's første mange år levet med Oliver, min kat. Men han blev aflivet i oktober, så nu er vi kun os. Jeg vil så brændende have en hund til, men jeg tør simpelthen ikke.

• #9   27. mar 2012 Vi må have én hund eller én kat.
    Og vi har en hund.
    Selvom jeg brændende ønsker en hund mere, så vil det enten kræve special aftale eller et andet sted at bo.
    Og jeg nægter at skulle af med en ny og anden hund, fordi at reglen ikke bliver overholdt.

så.. chancen bliver ikke løbet her.

• #10   27. mar 2012 Jeg synes det er SÅ uansvarligt at gøre! Kunne aldrig nogensinde finde på at gøre det. Hvis jeg skulle udleje min lejlighed, ud finder ud af reglerne vedr dette ikke bliver overholdt, ville udlejer blive smidt ud.

• #11   27. mar 2012 vi har taget chancen med vores to indekatte der i papirene kun er en, de er begge mørke.

MEN vi bor også i ejer og har tilladelse til en hund og en kat, havde ikke turdet i lejebolig med mindre min mor eller ven eller andet var helt med på at overtage katten hvis blev opdaget.

• #12   27. mar 2012 Louise P - jamen er det jeres eget? Ellers er det jo en lejebolig?

• #13   27. mar 2012 Jeg ville aldrig i mit liv turde tage den chance.
    lige så sådanne punkter er jeg regel-rytter *G* hihi

• #14   27. mar 2012 Sugar: Der er ofte reglement i ejebolig om man må have husdyr - selvom man ejer kan man ikke altid bestemme hvis fælles reglementet siger noget andet. Hos os skal vi også have tilladelse til at have husdyr som man får fra bestyrelsen, ellers er det ikke tilladt at have.

• #15   27. mar 2012 * ejerlejlighed self smiley

• #16   27. mar 2012 Hvis du virkelig ønsker en hund, udover din kat, så tag en snak med udlejer. Måske han vil gå med til det. Hvis ikke, så vent til din kat ikke kan mere og derefter anskaf dig en hund.

Brud på de her regler, er med til, at der findes så mange lejligheder, hvor man ikke må have dyr..

• #17   27. mar 2012 Så forstår jeg Louise.. smiley

• #18   27. mar 2012 Jeg ville ikke turde!

• #19   27. mar 2012 Vi måtte have et dyr her hvor vi bor, da vi flyttede ind. Et år efter foreslog jeg at udvide tilladelsen på beboermødet, og der blev flertal for et ja. Så nu må vi have to. Og det har vi så.

• #20   27. mar 2012 Jeg tror nok jeg vil gøre det du forslår "Nivolai og Marlene" smiley

• #21   27. mar 2012 Det er så uansvarligt sådan noget. Det er skyld i så mange unødvendige aflivninger af dyr.
    Har ikke tal på hvor mange annoncer med, Hund til salg, fordi vi ikke må have hund i lejligheden, skal væk inden mandag, ellers aflivning.
    Hader folk der er så ansvarsløse. Stakkels dyr.

• #22   27. mar 2012 Sådanne uansvarlige handlinger, er det der ofte ender med :
    " det er med blødende hjerte at jeg går af med..."
    Dybt godnat..

• #23   27. mar 2012 Jeg har ingen respekt for folk der bevist vælger at bryde de kontrakter .... Den eneste det går ud over er dyret og vælger ejen ikke igen så at bryde reglerne når der er ro på i lejeren...

• #24   27. mar 2012 Jeg ville ikke turde.

Men da jeg flyttede hjemmefra spurgte jeg udlejer om jeg måtte have dyr. Han gav intet svar og skrev intet i lejekontrakten. Jeg valgte så at have hund og kat og jeg hørte aldrig for det fra udlejer.

Her hvor jeg bor nu må jeg gerne have dyr, vi har dog ikke en aftale om hvor mange.

• #25   27. mar 2012 Nu kunne jeg aldrig drømme om at gå af med mine dyr, hvis jeg blev smidt ud.. så ville jeg bare flytte.. Så helt uansvarlig er jeg ikke hvis det er smiley

• #26   27. mar 2012 Jeg stemmer i med koret. Hvor jeg bor må man også have enten en hund eller en kat. Jeg har så en hund, ville rigtig gerne have en mere da hende jeg har ikke kan leve op til mine ønsker om en konkurrence hund, men jeg elsker hende og ville aldrig turde at anskaffe en mere for hende her er væk. Vil simpelthen ikke så i valget mellem to hunde.

• #27   27. mar 2012 * Frk. Chihuahua *

Du skriver at du da ville flytte hvis det blev opdaget...

Så ville det måske være smartere at flytte FØR du anskaffer dig dette ekstra dyr,...

eller er det bare mig der tænker sådan???

• #28   27. mar 2012 hvis man er ansvarlig, så anskaffer man sig en lejlighed hvor man må have de dyr man har. Om man vil flytte med begge dyr eller ej, gør ikke en ansvarlig i mine øjne. Man er ansvarlig hvis man har styr på lejlighed INDEN man skaffer sig flere dyr..

• #29   27. mar 2012 I min gamle lejlighed havde jeg altid flere dyr end jeg måtte. Startede med 2 hunde, men fordi den ene på papirene ikke var min, gjorde de ikke noget ved det. Hun døde dog også kort efter vi flyttede ind.
    Så havde jeg katte sammen med Lilly i flere år og til sidst kom Silas. Havde de 2 hunde + en kat i lejligheden i næsten 2 år, før jeg ikke turde mere og flyttede til et rækkehus hvor man må have 2 hunde/katte.
    Katten flyttede til et andet hjem og jeg tog hundene med, og nu bor vi her uden at have for mange dyr og har aldrig følt mig så lettet før.

Synes altid man skulle gå og skjule sig før, så det er bare ikke rigtig det værd.

• #30   27. mar 2012 Jeg kender mange som bor i rækkehus som har flere dyr end de to de må have. Og jeg ved de bare får skrevet de andre dyr op hos andre de kender derude som ikke har dyr.. Så kan boligselskabet ikke røre dyrene.. Dyrene har jo lov til at være på besøg eller blive passet af andre.. smiley
    Snedig gjort..

• #31   27. mar 2012 Jeg har to hunde, men hvis jeg kun måtte have en, så havde jeg kun en. Det er simpelthen SÅ uansvarligt at bryde reglerne, og det er jo hunden der kommer til til at betale prisen.

• #32   27. mar 2012 vi havde indekat der hvor vi boede før, men det var fordi alle andre også havde det uden at boligforeningen sagde noget til det, dog ville jeg aldrig gøre det med en hund for katten kunne altid komme ud til mine forældre hvis det gik galt

• #33   27. mar 2012 Jeg kan ikke se hvad det uansvarlige er - så længe man er opmærksom på konsekvensen af at bryde reglerne og er villig til at flytte for det.

Vi boede et sted hvor vi måtte ha' én hund og én kat, vi havde på et tidspunkt 4 hunde + et hvalpekuld, og så også lige 30 marsvin smiley
    - Alle vidste vi havde 4 hunde, det lagde vi ikke skjul på.

Vi sørgede bare for at de f.eks. ikke fik lov til at svine i fællesområdet, sørgede for at de ikke generede naboerne osv. og spurgte jævnligt naboerne om hundene generede - de syntes bare de var hyggelige.

Men vi vidste da også at vi risikerede at blive smidt ud, og så måtte vi jo ha' taget den konsekvens - vi havde en "nødplan".

Det kan jeg ikke se det uansvarlige i, så længe det ikke generede nogen og så længe vi var klar til at ta' konsekvensen af det.

Men vi boede der i over 3 år uden problemer og sagde selv lejligheden op.

• #35   27. mar 2012 Tja, hvis man selv mener man godt vil gå til dyrlægen og aflive sin hund, når det bliver opdaget, så kan man jo tage chancen.
    Ellers søger man et sted hvor dyret må være.

• #37   27. mar 2012 Lige nu "bor" (jeg har ikke adresse her) mig og Eddie med min kæreste i hans 1 værelses ungdomsbolig, hvor man selvfølgelig ikke må have hund. Alle i opgangen ved det og har aldrig sagt noget til det. Dette har stået på i ca. 4 mdr nu, imens vi har kigget efter en to værelses hvor man må have hund, som to personer på su har råd til. HELDIGVIS har vi fundet en lejlighed og flytter i weekenden. Jeg kan virkelig ikke vente til at jeg kan give Eddie et ordenligt hjem (:
    Jeg var selvfølgelig heller ikke flyttet ind til kæresten hvis det ikke var sikkert at det kun var midlertidigt, det lå bare så dejlig tæt på min skole, så kunne jeg jo komme en hel time før hjem og lufte Eddie..

• #38   27. mar 2012 Brug hjernen, før du køber hund. S
    - For man er jo tvunget til at aflive hunden hvis det bliver opdaget, man kan jo ikke blot flytte smiley

• #39   27. mar 2012 Nu skriver flere, de ville flytte, hvis de blev opdaget. Det er jo altså ikke ligefrem huse/lejligheder hænger på træer hvor man må have mange dyr. Så det er nemt at sige "så flytter jeg" men kræver jo altså stadig, man kan finde et andet sted ,hvor man må have flere dyr.

Jeg har engang haft flere dyr end tilladt. Men den sidste blev først skaffet lige inden jeg skulle flytte. Så for mig var det ikke et problem, da jeg havde andet hus, hvor jeg måtte have de dyr jeg havde.

Men man KAN ikke regne med, man bare lige finder noget andet, hvor flere dyr er tilladt. Og så bliver det i sidste ende tit og mange gange dyret, som bliver taberen.

• #40   27. mar 2012 - ˜”°*º* Chiko*º*°”˜ -
    - Det er helt klart ikke nemt at finde noget hvor ens dyr er tilladt, men personligt så havde vi da en nødplan som hed at blev vi smidt ud for at ha' for mange dyr og vi ikke kunne nå at finde noget andet at bo i, jamen så vidste vi at vi kunne bo hos mine svigerforældre og det var sådan set også aftalt med dem fra vi fik hund nr. 2.

Jeg ville aldrig ha' anskaffet mig mere end det tilladte, hvis vi ikke havde haft dén mulighed.

Men også fordi det er så svært at finde lejebolig hvor man må ha' dyr, så endte mine svigerforældre med at købe et hus hvor vi lejer os ind - så skal vi aldrig mere tænke over dét med om vi må ha' dyr her, hvor mange osv. - og jo, det er selvfølgelig skrevet i kontrakten, selvom det er svigerforældrene vi bor hos.

• #41   27. mar 2012 Hvis man bare flytter, hvis man bliver opdaget, hvorfor så ikke flytte til start, til et sted hvor det er lovligt...

Der er ingen regler om hvor mange dyr vi må have. Det var der heller ikke i vores tidligere bolig. Jeg ville ikke flytte et sted ind, hvor mine dyr ikke var tilladt. Det er dyrene der kommer til at bøde for det og så lige til er det altså ikke at finde et sted af bo, hvor dyr er tilladt... Slet ikke, hvis man ikke er rig.

• #43   28. mar 2012 Der er rigtig mange der får opsagt lejemål fordi de snyder med dyr i boligen....

Desværre tænker folk ikke særlig langt, for har en boligforening mange problemer med sådan noget, kan det føre til et generelt forbud mod husdyr !

Men ofte tænker vi jo kun på os selv og ikke længere frem....

• #44   28. mar 2012 Hvis det er så enkelt og finde ny bolig, hvorfor så ikke bare gøre det med det samme.

• #45   28. mar 2012 Da jeg købte min grund kontant for 27 år siden, ja der nærlæste jeg ikke lige det som grundejerforeningen havde bestemt omkring dyr....Det var mit 4 køb, og jeg kunne slet ikke forestille mig, at man her ude hvor mågerne vender kun måtte have een hund eller een kat.
    Men det står der faktisk....Og helt erligt, jeg er fløjtende lige glad med denne klausul, og det er jeg ikke alene om....Noget mere tåbeligt skal man lede længere efter.

• #46   28. mar 2012 Det turde jeg ikke. Min økonomi er ikke til at jeg bare kan flytte fra den ene dag til den anden, og jeg ville være mere end almindeligt ked af at skulle af med den ene.

• #47   28. mar 2012 Sugar ja det er vores egen ejer, hvis det var lejet privat ville jeg aldrig turde med mindre udlejer sagde god for det

• #48   28. mar 2012 Da vi boede i vores gamle lejlighed havde vi 3 katte, selv om man kun må have et dyr.. boede der i 12 år, de 9 med 2 katte og 5 år med 3 og eneste klage vi fik var da den ene hankat pga sygdom begyndte at strinte og en af naboerne syntes der lugtede(katten måtte kort tid efter aflives), så ingen over antallet..
    Men ser ofte folk lufte 2-3 hunde selv om man kun må have 1.. har dog ikke et problem med hvad mine naboer holder så længe de ikke larmer..

• #50   28. mar 2012 Min kæreste og jeg fik vores Olde Victorian Bulldogge da vi boede i en stor 1 værelses i midtbyen,hvor man ikke mådte have hund, jeg ringede til udlejer og snakkede min sag og fik lov til én hund. Buster elskede den lille lejlighed og man kunne mærke på ham at han bare nød altid at være i samme rum som os- "lige i nærheden". Men så fik vi alligevel lyst til noget større cirka 7 mdr. efter. så vi sagde lejligheden op og ledte efter noget større, så flyttede vi i til sejs i en 2-3 værelses og fik nr. to smiley Hun var egentlig en vi skulle passe men vi forelskede os og købte hende. Idag bor vi i et stort hus vi har lejet i frederiks på 130 kvm med stor dejlig indelukket have og plads til høns og ged smiley - Det er super og vi må have alle de dyr vi vil. Vi planlægger at købe huset når vi begge stiger lidt i indkomst efter uddannelser.

Jeg syntes bare man skal sørge for altid at have en stabil plan b. Hvis man forelsker sig hovedløst i en lille pjevs 2 mdr. inden man skal flytte, jamen så går det jo nok alt sammen. Man skal bare være 1 skridt foran.

• #51   28. mar 2012 Jeg ville ikke turde, en af mine veninder blev nød til at skille sig af med sin hund, ellers ville hun blive smidt ud af hendes lejlighed.. Ville aldrig selv tage chancen, anskaffede mig først Charlie da jeg flyttede i en lejlighed hvor men må have hund.

Kommentér på:
Hvor mange af jer har flere dyr end i egenlig må?

Annonce