{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.261 visninger | Oprettet:

Rottweiler hvalpe svage HJÆLP NU !!! {{forumTopicSubject}}

Vi er den situation at vores rottweiler tæve har fået hvalpe.... hun fødte 14 hvalpe hvor af de 9 var levende efterfølgende har hun fået lavet en operation hvor hun har fået fjernet livmoderen, problemet er at ud af de 9 levende hvalpe er 3 allerede døde og vi har netop lige genoplivet to som er så svage de ikke kan indtage føde hvad kan vi gøre ??????? dyrlægen siger de ikke kan gøre noget men allle råd modtages gerne, har læst om noget der hedder puppyboost men kan ikke finde de i nærheden af esbjerg hvor vi boer....

Alle råd modtages med kys hånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Trukket strøm til en køleskab og lavet en stikkontakt 1.500 kr.
  • Hjælp med tilstoppet Grundfoss Sololift2 WC3 2.200 kr.
  • Sengeben(hjørnestolpe) er løs og skal sættes på igen. 490 kr.
  • Wall drill for curtains and lights 400 kr.
  • Reparation af plæneklipper 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottweiler hvalpe svage HJÆLP NU !!!
  • #1   5. apr 2012 Min erfaring fra killinger siger at få noget sukkervand i dem er super til at booste apetitten.

• #2   5. apr 2012 http://www.greendog.dk/shop/newborn-27c1.html

Forhandlerliste- Rødding Dyrehospital

• #3   5. apr 2012 Druesukkervand er en super god energi boost som ofte kan få dem kickstartet lidt.
    - Har ikke afprøvet det på hunde, men brugte det meget da jeg arbejdede med grise, og det var små svagtfødte grise, som nærmest ikke kunne stå. lidt efter de havde fået dette sukkervand var de oppe og die ved moderen smiley

• #5   5. apr 2012 Sukkervand/druesukker vand er der nogen der ved om hvalpe kan tåle dette og hvordan undgår vi det kommer den forkerte vej ned ?

• #6   5. apr 2012 Hej isabelle, tak for svaret... desværre er det den fremgansmåde vi har brugt de sidste 2 døgn med disse to hvalpe men de indtager intet modermælk erstating fra sutteflasken og vi stimulerer også deres urin/afføring hvilket fungerer nogenlunde endnu

• #7   5. apr 2012 Hvor store var hvalpene fra start af - havde de en normal fødselsvægt og er de blevet svage fordi tæven ikke har nok mælk til så mange?

• #8   5. apr 2012 Jeg tænker, er hvalpene så svage at de er halvt døde, så er vejen lang. I har brug for prof hjælp og ellers vil en sidste tur til dyrlægen måske være at foretrække.

• #9   5. apr 2012 hvalpene vejede omkring 250g ved fødsel, og vil mene tæven har mælk nok for de resterende fire stor trives og der er mælk i alle hendes patter hvis man trykker en smule på dem men de svage hvalpe er pludseligt holdt op med at sutte og vil ej heller indtagemodermælks erstatning

• #10   5. apr 2012 Er de tjekket for ganespalte??

• #11   5. apr 2012 Har i prøvet "Poppyboost"? Jeg mener det er royal canin der laver det.

• #12   5. apr 2012 Hej Mette, ja det er både disse og tre andre der er gået bort

• #13   5. apr 2012 Hvis de sidste 4 trives godt - så må naturen jo gå sin gang - jeg troede det var alle resterende hvalpe der var svage.

ellers kontakt en ny dyrlæge for en second opinion

• #14   5. apr 2012 Jeg må erklære mig enig med Lars M, solvom det lyder hårdt:-(

• #15   5. apr 2012 Hej Lars, nej det er heldigvis ikke alle.... men vi har mistet 3 allerede og så to mere syntes vi lige er rigeligt.....

ja problemet er at alle dyrlæger her i omegnen er på den samme vagt telefon:
    (link fjernet)

men den ene har spist lidt modermælks erstatning inden vi genoplivede den og den ligger og sover på en varmepude

• #16   5. apr 2012 hHej Mette

Det er også lidt vores plan var også kun hvis der var nogen der havde et siidste godt fif vi kunne bruge

• #17   5. apr 2012 Så ring til en i nordjylland eller fyn - det er jo lige meget bare for at få en mening,
    Hvad med tæven - hvis hun afviser dem, så kan det være det er bedst sådan.

• #18   5. apr 2012 ja tror jeg vi vil prøve.............. nej gør hun ikke, de ligger dog på en varmepude lige nu

• #19   5. apr 2012 Hvis de slet ikke vil spise så er der kun at made dem med sonde istedet.

• #20   5. apr 2012 Hej Vibeke , vi har desværre ikke sådan en og har ingen erfaring med det, dette er vores første kuld hvalpe smiley

• #21   5. apr 2012 Hej Vibeke
    Dyrlægen har sagt de ikke kan gøre det store ved det.....

roadrunner... var også mere hvis der var en erfaren opdrætter eller noget herinnde som havde et trick der har virket for dem

• #22   5. apr 2012 Ring til varde dyrehospital, den på nordre boulevard. Jeg ved ikke hvem der har vagten der men de er alle yderst kompetente.

• #23   5. apr 2012 75220988

• #24   5. apr 2012 hej vivi mange tak det vil vi prøve

• #25   5. apr 2012 mine rottweiler hvalpe får altid druesukker vand når de er nyfødted ind til tæven kan tage sig af dem ,også hvisb der er lidt problemer med væske ,

• #26   5. apr 2012 har i prøvet at dryppe lidt sukkervand ind i deres mund med en pippette eller en lille sprøjte?

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 345
    #27   5. apr 2012 Det er meget svært at rette op, når de er så langt ude. De skulle måske have haft lidt erstatning tidligere, men det er jo for sent nu. Har de haft varme nok fra starten af? ER de først blevet kolde, er det meget sværere. Så masser af varme ved hvalpene, evt. som en griselampe el.lign. Jeg plejer at fodre svage hvalpe med engangssprøjter, små bitte mænger mælk, lige så stille, så de kan nå at synke det. I starten hver time, indtil de liver lidt op. DET kan lade sig gøre, men det er svært og der skal en god portion held til også, når de allerede er svage.
    Nu har de jo været rigtig mange, men syntes også 250 g. er rimeligt lidt for en rottweiler hvalp, hvis de er ægte. Jeg har haft nyfødte på det dobbelte. Held og lykke med dem alle.

• #28   5. apr 2012 Hej Melanie er det nogen man kan gøre ved hunde ? uden deres system tager skade af det......

Ja der har været rigtig mange og der største af dem vejede kun på den gode side af 300g, men skal siges at der også er noget labrador i moren til hvalpene.
    Ja de skulle have haft det lidt tidligere, de har dog pattet fint indtil for ca. 24 timer siden og det stoppede ret pludseligt så undre os meget, men nu får resten ihertfald erstatning som supl. till morens mæklk

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#29   5. apr 2012 Hvor gamle er de nu? Jeg har selv mistet mange hvalpe i starten af mit opdræt, da de ikke fik varme nok i starten. Vi fik en obduceret på et tidspunkt og det var akut lungebetændelse og der var altså varme i rummet.

• #30   5. apr 2012 Er tæven undersøgt for yverbetændelse?
    Desværre tror jeg det bliver svært at redde de hvalpe, men du kan eventuelt prøve at give dem ymer med lidt piskefløde, æggeblomme og lunet med lidt honningvand. En opskrift jeg har opflasket alt fra pindsvineunger til rålam på.
    Også gedemælk er godt, hvis du kender nogen med geder. Det har en sammensætning der minder meget om hundemælk.

• #31   5. apr 2012 Hej Mette

De er 3 dage gamle nu.
    kan godt være jeg skal prøve og skaffe en varmelampe til dem de ligger på e varmepude lige nu med et håndklæde over

tæven har ikke yverbetændelse kunne godt prøve den anden blanding ´men tror den vil blive lidt tyk for de små pus at sluge

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#32   5. apr 2012 Husk også varme til de friske, det kan jo desværre hurgtigt vende, jeg mener der skal være omkring 25 g. i rummet i ligger i.
    Det er vigtigt at du ikke afprøver en masse forskellige ting til dem, det kan deres maver slet ikke klare. Hold dig til erstatning og sukkervand og selvfølgelig modermælk, hvis de begynder at spise. Jeg mistede selv et kuld på 10 rottweilerhvalpe, som fik en hjemmelavet blanding, jeg altid havde held med. Dyrlægen mente dog jeg skulle skifte til modermælkserstaning, der var købt færdig. Det gjorde lige, at alle 10 hvalpe fik diarrè og døde i løbet af få dage.
    Det du skal bruge nu er masse og tid og tålmodighed, jeg har haft hvalpe, hvor det er lykkedes, men desværre også rigtig mange, hvor det ikke er.

• #33   5. apr 2012 man skal godt nok vide hvad man gør og havde alt hjemme inden man skal havde hvalpe .det er ikke bare sådan at knipse med fingerne ,har altid en varmelampe til at hænge over fødekassen ,de må ikke få træk så dør de ,hvorfor fik deres mor taget sin livmor når hvalpene ikke er så gammle at de kan klare sig selv,fik af vide af en af de gammlæe dyrelæger at den tager men ikke så længe der er små hvalpe der dier hos deres mor da det kan nedsætte mælken hos tæven,og hun ikke vil kendes ved de små

• #34   5. apr 2012 VI prøver nu at give de 4 andre raske hvalpe noget modermælks erstatning for at komme evt. problemer i forkøb, men de vil ikke have det, tror ikke det smager så godt som tævens mælk, nogen der her en god ide eller det bare tålmodighed ?

• #35   5. apr 2012 kan det være herpes? der fødes nemlig svage hvalpe, og der er det meget vigtigt at de har det varmt nok...Er de født til tiden eller måske for tidligt?

og også generelt, for hvalpe i den alder skal have tilsat varme, hvis der ikke er en rum temperatur på20+(de producerer ikke varme selv) så går de til.

• #36   5. apr 2012 Hej Mette, Mange tak for de gode råd vi har lige fået lidt erstatning i dem og de sover nu på varmepuden med de andre friske, og jeg prøver at skaffe en varme lampe....

Laila, jeg det er helt korrekt og vi har også undersøggt en del osv. men må indrømme lige den varmelampe er glippet desværre. Livmoderen blev taget da den havde krøllet sig sammen og der var en masse rester af moderkager osv. i den så derfor rådede de os til at få den fjernet hvilket vi gjorde de har dog ikke fået noget at vide om de kan nedsætte mælke produktionen

• #37   5. apr 2012 Hej Lykke

De er født til tiden og vi regner med de er små fordi der var 14 af dem i hende.

Der er ca. 22 grader i rummet hvor de er, har dog lagt dem alle på en varme pude nu.

Ville dyrlægen ikk havde opdaget hvis tæven havde herpes under operationen ?

• #38   5. apr 2012 Er der nogle der ved hvor meget vand/sukker man skal blande sammen hvis man vil prøve dettee ?????

• #39   5. apr 2012 Jeanette: nej det er ikke nødvendigvis noget man ser..du kan evt prøve at spørge om tæven kan testes for det...

Jeg har selv prøvet at have 14 fødte hvalpe hvor kun 6 overlevede...de var også meget små. Og ja jo mindre de er, jo sværere kan det være at holde liv i dem..

• #40   5. apr 2012 Hej Lykke

Ok det må jeg lige have hørt vores dyrlæge om.

Ja det er meget svært men vi kæmper videre med godt med varme, erstatning en gang i timen også tilbage og sove igen på varmepuden

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#41   5. apr 2012 Hvis du ikke allerede har det, så godt med varme i rummet de ligger i, indtil du evt. finder en varmelampe.
    Er de friske med små tykke varme og varme at føle på? tager de på? Det kan jo være, at de lige havde spist og var mætte, da du forsøgte at fodre dem. Hold rigtigt godt øje med, om de piber, bliver koldere eller ikke sutter, så er det igang med erstatningen med det samme.

• #42   5. apr 2012 Hej Mette

Der er skruet op for varmen nu og de to kritiske hvalpe er en smule forbedring da vi tvang noget erstatning i dem for en times tid siden den ene har lige selv suttet en smule hos moren.

De andre er også kommet over på varmepuden men virker frisk og er lige blevet lagt till moren og sutter igen, vi vælger dog at supplerer lidt op med lidt erstatning for at være sikker på de får nok.

Hvilke blandingforhold skal man bruge til sukkervand ved du det ?

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#43   5. apr 2012 Jeg har faktisk ikke rigtigt selv brugt druesukker, prøvede det først fornylig, jeg mener det var ½ druesukker tablet til 1 dl. vand, da jeg brugte det. men evt. at google det, jeg mener der er rigtig mange meninger om det.

• #44   5. apr 2012 Ok, men det går også meget fint med lidt modermælks erstatning af gangen og så tilbage på varmepuden og sove lidt så tror vi holder os til det ene produkt lige nu

• #45   5. apr 2012 22 grader ???? Det er altså for lidt.... Smid termometret ind i hvalpekassen skal

Man anbefaler rumtemperaturen til at være:
    • 29-32°C i 1. leveuge
    • 26-29°C i 2. leveuge
    • 23-26°C i 3. leveuge
    • 23°C i 4. leveuge

• #46   5. apr 2012
    Hej Christina

temperaturen i rummet er stigede..... hvalpene ligger på en varmepude under eet håndklæde prøver lige at måle temperaturen der

• #48   5. apr 2012 Hej M.P

Mange tak for svaret smiley

Ang. din puppybooster tror jeg vi lige venter, de svage er ved at komme godt med meget lidt erstatning af gangen og så tilbage på varmen igen, de drikker begge to selv en smule af gangen nu.
    Vil meget gerne have dit nummer i tilfælde af det kikser igen, det sætter vi virkelig stor pris på.

Vi vil helst selv se om vi ikke kan klare det, men vi holder alle muligheder åbne.

Vi har fokus på hendes patter og intet der endnu

• #49   5. apr 2012 Du kan give dem mælken med en engangssprøjte, det er nemmere at tvinge i dem, det er bedst hvis du kan få mælken fra tæven af, men ellers erstatning, pas på når du trykker på sprøjten, giv kun lidt af gangen, men tit.
    Jeg ville give hver 2 time til de selv begynder at vise tegn på at være friske.

• #50   5. apr 2012 Puppyboost gives indenfor de første døgn. Når man venter hvalpe, forbereder man sig ved at indkøbe nødhjælpsprodukter. Da især hvis man venter så stort et kuld.
    Hvis hvalpene er raske, men tæven er dårlig, så kan en ammetæve være løsningen. Hvis hvalpene er svage, så kontakt dyrlægen.

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#51   6. apr 2012 Jeanette P: hvordan går det med de små?

• #52   7. apr 2012 Hej Mette

Efter en varmelampe kom til og erstatning hver time en nat suttede de to små selv igen og nu laver de ikke andet at spise og sove og er blevet nogle fine runde basser

Så til dem som kom med en masse gode råde til os takket være jer overlevede de to svage hvalpe og er nu lige så stærke som alle de andre ,vi kan ikke takke jer nok betyder virkeligt meget for os,

• #53   7. apr 2012 det lyder super:-) så har de nok været for kolde, men det kan man jo heldigvis rette op på:-)

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#54   7. apr 2012 Det lyder rigtigt godt, man er slet ikke klar over hvilke betydning varmen har. Fortsat held og lykke med dem alle.

• #55   7. apr 2012 mette de dør af at have det for koldt, da de ikke selv kan producere varme

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#56   7. apr 2012 lykke: Det var også derfor jeg foreslog varmelampe, det er næsten det vigtigste ved hvalpe at varmen er der. Vi har selv betalt dyre lærepenge, da vi startede for 25 år siden og selv om der var radiatorvarme, døde 3 hvalpe af lungebetændelse. Dengang var det jo ikke så nemt at finde alle de oplysninger man kan få idag. og får de først væskemangel, bliver de jo hurtigt rigtig kolde og så er det først svært at rette op på. Så dejligt når det lykkes.

• #57   7. apr 2012 Mette: nej du har ret, det finder man tit også ud af på den hårde måde som ny opdrætter:-)

Kommentér på:
Rottweiler hvalpe svage HJÆLP NU !!!

Annonce