{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

siberian husky {{forumTopicSubject}}

er der nogen der har noget erfaring med unge siberian husky's adfærd? Sa vil jeg gerne spørge lidt til råds. min hund fylder snart 3 år og er begyndt at få lidt adfærds problemer .. han er blevet meget dominerende overfor andre store han hunde. han er slet ikke sådan overfor små han hunde eller hun hunde. så vidt jeg er blevet orienteret har denne race ikke tendens til at føre sig frem på den måde og lægge op til slagsmål.vi kommer i en hundepark og derude kommer der en rottweiler som ALTID er oppe at slås med andre han hunde. og vi snakker hver gang denne hund er der. så sent som i dag gik det så ud over min hund. normalt når jeg har set at rottweileren har angrebet andre hunde derude er de andre hunde stoppet med at gøre modstand. men ikke min, han blev ved og fik virkelig ordentlig fat i den anden hund og han havde bestemt ikke tænkt sig at stoppe før jeg fik skilt dem ad. er det bare en fase de skal over eller har nogle siberian husky et eller andet der gør at de tænker, du skal ikke lægge dig ud med mig? ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  siberian husky
  • #1   15. apr 2012 Jeg kender ikke racen som sådan.... men måske din er blevet "helt" voksen, og bare ikke gider andre hanner, og det vil jeg som sådan ikke kalde adfærdsproblemer. Det kan være en meget naturlig ting.

    Jeg forstår slet ikke man kommer i en hundeskov, hvor der sker sådan nogle ting...

    Jeg ville holde min hanhund væk fra andre store hanhunde, og sørge for at han ikke får fat i andre hanner.... lade ham lege med tæver, og de hunde han kender i forvejen og kan med.


  • #2   15. apr 2012 Det er meget normalt, at en husky ikke overgiver sig. De kommer normalt ikke i konflikt, fordi de er så mentalt stærke, men hvis det var min, der decideret blev angrebet, så kan jeg forsikre dig for, at han heller ikke ville overgive sig.

  • #3   15. apr 2012 Huskyér gir sig ikk i en slåkamp. Det er gerne til den anden ligger helt stille at den holder op. Men de plejer ikk at være dem som starter det op..... Så hold ham fra andre store hanhunde som vil slogs. Det ville jo være træls hvis der begynder at blive mere fokus på Siberian husky racen, At det bliver en "kamphund"... Hvis du forstår hva jeg mener smiley


  • #4   15. apr 2012 louise & Elmo

    han kan godt med de fleste andre hunde der kommer derude. hende der har denne rottweiler har allerede fået taget 3 hunde fra sig pga. lignende situationer. og alle folk er utilfredse med hun kommer der og de fleste vælger også at gå sin vej når de ser hende. men ingen siger noget til hende om det, det kan ikke være rigtig folk skal frygte at komme i en hundepark på grund af 1 hund der ikke kan opføre sig ordentlig.

    Karina: tak for dit svar, jeg har bare set både schæferhunde og laborador overgive sig mod den rottweiler. ville bare mene en schæfer er lidt mere en fighter end en siberian husky er


  • #5   15. apr 2012 camilla S: jeg kan sagtens følge dig smiley er glad for at få bekræftet mit spørgsmål

  • #6   15. apr 2012 Jakob... ja jeg er ikke fortaler for hundeskove, da man ikke kan vælge hundens legekammerater, da der netop kommer disse trælse typer.

    Du skriver selv, at han er blevet dominerende over for flere hanner... så det er vel ikke kun denne ene???

    Jeg ville i hvert tilfælde tage mine forholdsregler... i disse tider skal der altså ikke meget til, før et uheld kan føre til en anmeldelse hos politiet.... og der er en del hunde, som har bidt som er blevet aflivet... så jeg ville ikke risikere noget med min hanhund bare fordi den ikke gider andre hanner.... og jeg ser det ikke som et større problem... det er meget naturligt hos mange hanhunde.


  • #7   15. apr 2012 var det svar jeg ledte efter smiley mange tak smiley


Kommentér på:
siberian husky

Annonce