{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

steriliseret i går.,,, maven i gang ??? {{forumTopicSubject}}

ja vidste ikke lige hvordan den begrænsede overskrift skulle lyde...

Nova blev steriliseret i går, jeg hentede hende i dag til middag... de sagde at hun intet havde spist på dyrehospitalet, men jeg ved ikke om hun har haft afføring mens hun har været der....

Hun har spist meget efter hun er kommet hjem, til frokost og igen kl 17.30 ca...

Men hun har ikke haft afføring, har kun haft hende ude på græsplænen og hun har tisset... skal jeg gå en lidt længere tur med hende nu, eller vente til imorgen, hun går lidt stift og sover hele tiden....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  steriliseret i går.,,, maven i gang ???
  • #1   17. apr 2012 takker...

• #2   17. apr 2012 Bliver "de" natten over når "de" skal steriliseres ? Jeg står overfor det inden for kort tid, og jeg er meget bekymret.

• #3   17. apr 2012 @ Linda, nej som jeg forstår det på langt de fleste andre så har de fået hunden hjem samme dag.... men min dyrlæge siger han foretrækker at overvåge dem det første døgn også for at sætte godt gang i helingsprocessen ved at sikre sig at de ikke rører sig for meget... han siger at de nemmere ligger sig og sover og holder sig i ro når de alligevel bare er der... og så har vi jo også hvalp herhjemme.... han syer på en anden måde end flertallet så vidt jeg kan forstå, med indvendig syning med selvopløsende tråd, det betyder at hun fx ikke skal have fjernet sting, om denne måde også er en af grundene til at han vil have det på den måde ved jeg ikke....

Fik steriliseret tæve ved samme dyrlæge i 2007 eller 08, det gik super godt... der er heller ikke som sådan problemer med hende her, hun sover bare, og har som sagt spist godt, men hun er klart mere påvirket end de forrige var.... og så er jeg nok blevet mere pylret med alderen...

• #4   17. apr 2012 end den forrige skulle der stå

• #5   17. apr 2012 Tak Kathrine og Hanne, jeg kommer nok til at pippe lidt, når det bliver min tur.

• #6   17. apr 2012 så er jeg forhåbentlig nået godt over det og kan trøste : )

• #7   18. apr 2012 Jeg har for 3 uger siden (26/3) fået kejsersnit på en af mine hunkatte (en Devon Rex) og det har været et megaproblem at få gang i hendes mave igen...
    Efter 2 døgn havde hun stadig ikke haft afføring og hun har fra d.28/3 - 13/4 fået laxoberaldråber 1-2 x daglig for at holde maven igang,hun har hele tiden haft vandladning.
    Dyrlægen kunne ikke give noget bud på hvorfor maven ikke virkede på naturligvis,så jeg foreslog at prøve noget alternativt...
    Kontaktede en der giver akupunktur og hun ville gerne give det et forsøg og miraklernes tid er endnu ikke forbi smiley
    Nu efter 3 behandlinger er maven kommet igang og jeg har ikke givet
    Lax.dr. siden i fredags og mimsen er glad og godt tilpas.
    Så vær meget obs på at maven kommer igang og sørg for at hunden også er ordentlig smertedækket.

• #8   18. apr 2012 @ hanne... tak, ja jeg ved det er vigtigt derfor skrev jeg også herinde for at høre folks erfaring og hvornår man skulle få tæven ud at gå selvom den hellere ville sove.... men hun havde en smule afføring i aftes/nat inden vi kom i seng....

• #9   18. apr 2012 tilgengæld synes jeg stadig hun er mærkelig vims i opførsel.... hun vimser, logrer lidt ligner lidt et "undskyld", sådan plejer hun slet ikke at være... og hun trækker sådan sært rundt på bagenden endnu.... tror der er noget der irriterer hende.... ; ( nå har lige givet mad og en ½ pille så må vi se dagen i dag...

• #10   18. apr 2012 Fie var lang tid om at komme af med afføring efter det indgreb og hun var næsten altid over et døgn om at komme sig over narkosen

• #11   18. apr 2012 Mine havde ikke problemer med hverken at tisse eller have afføring.

Zenta lå på bordet i narkose fra 9.30 til 12.30 (En anden historie hvorfor det tog så lang tid), hun blev hentet kl. 15. og vel hjemme kl. 16 lavede hun begge dele i haven, gik ind og fik lidt mad og så sov hun smiley

• #12   18. apr 2012 Nu er det jo 2 døgn siden hun blev opereret, hun fungerer fint med mad, tis og afføring.... men sover stadig meget, har lige været en lille tur ude at gå med hende, kom til at gå lidt for langt, så hendes tempo dalede væsentligt, så jeg endte med at bære hende hjem.... så helt frisk er hun nu ikke....

• #13   18. apr 2012 Uha jeg gik slet ikke med Zenta i de dage. Men jeg måtte heller ikke for dyrlægen. Zenta blødte indtil på 9 dagen.

• #14   18. apr 2012 @ Nu som medløber, blødte ?? Der er absolut intet blod fra Nova nogen steder.....hendes ar er fint og helt lukket.....

• #15   18. apr 2012 Hanne -
    Vi fik stiriliseret Daffy her i Januar, og hun havde først aføring på 3 dagen efter operationen, og man kunne se hun bestemt ikke syntes det var nemt at komme af med det .. dyrelægen sagde dog også at hun ville kunne være en smule besværet i starten grundet hendes mave muskler ville kunne være ømme.
    Hun var så også meeeeget længe om at komme sig.. næsten 4 dage gik der før hun var helt sig selv igen ...

• #16   18. apr 2012 @ Belinda & jesper, ok en trøst at høre.... for nogen tid siden var jeg ved dyrlægen, der kom en retriever og så sagde de "ja og den blev steriliseret i går", den gik helt normalt og logrede osv, så synes jo så min Nova virker meget mere "syg" .....

• #17   18. apr 2012 Ja blødte ud gennem arret. De fandt ud af på operationsbordet at hun var bløder, så de havde svært ved at stoppe hendes blødning igen.

• #18   19. apr 2012 Hanne -
    Jeg arbejder i en " pet shop " med tilknyttet dyrelæge ( dog ikke den dyre læge der stirilisede Daffy ) og de hunde jeg har set komme der inde fra, har også været super friske meget hurtigt, så vi var selv meget overrasket over Daffy var så skidt så mange dage efter..
    Men ifølge min egen dyrelæge er der bare nogle der har sværre ved nakosen end andre smiley
    kan dog trøste dig med at Daffy efter de 4 dage stort set var sig selv 100% og idag er der INTET at se på arret .. det er SÅ flot ... smiley sender en masse knus til Nova - hun er snart helt frisk igen smiley

• #19   19. apr 2012 @ Belinda... det der er med Nova tror jeg ikke har med narkosen at gøre, hun spiser osv jo fint og virker ikke til f at have kvalme.... men hun bevæger sig mærkeligt, og hun sætter sig hurtigt når hun går, og hun vil sådan faktisk gerne gemme sig lidt.... hun virker lidt undskyldende, nervør, usikker, det er svært at beskrive... normalt er hun en hund med høj hale og stolt fremtoning, nu er hun sådan en lidt ydyg undskyldning for sig selv..... en de siger på dyrehospitalet at det er normalt, og når alt fungerer og hun ikke har feber osv, så er det nok fordi det strammer, og hun er øm i mavemuskler osv.... vi holder øje og håber på at henover weekenden bliver hun mere normal...

• #20   20. apr 2012 Årh lille pus ...
    Daffy gjorde PRÆCIS det samme ..
    Tror helt sikkert det er fordi hun stadig er lidt øm .. Daffy fik først sin høje hale og gode humør igen da hun fik sin "dragt" af ..

• #21   20. apr 2012 ok har hentet noget stærkere smertestillende i dag som hun skal have sämmen med aftensmad, hun er klart bylde øm..

Kommentér på:
steriliseret i går.,,, maven i gang ???

Annonce