{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.765 visninger | Oprettet:

L S
L S
Tilmeldt:
4. apr 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 83

"Falske" hunde på HG {{forumTopicSubject}}

Hvor mange af hundene her på HG tror I, ikke er ejet af brugeren der har oprettet dem.

Jeg har både i går og i dag set hunde oprettet hvor jeg tvivler at de ejes af brugeren, da billederne findes andre steder på internettet, billederne er gamle og der er uoverenstemmelser med årstal o.s.v.

Jeg er sådan set ligeglad, men hunden er ofte noget ekstraordinær, og det skaber en hvis interesse fra andre brugere, så der sidder måske bare en opmærksomhedssøgende bruger ude bag skærmen som desværre ikke har sin egen hund, men gerne vil være en del af HG og kunne skrive bemærkninger til andres hunde, vinde udfordringer m.m. Men det er vel ikke det der var tiltænkt med HG.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Falske" hunde på HG
  • #1   24. apr 2012 Ved ikke hvor mange der er opettet nu, men hvis jeg støder på en profil og hvis jeg kan google billederne, så sender jeg det videre til en hjælpeadmin som sørger for at få den slettet.

  • #2   24. apr 2012 Syntes bare det er noget mærkeligt noget..

    Jeg gider ikke at lege politi herinde og holde øje med om folk+hunde er fake.. Jeg syntes sku det er sørgeligt at man ikke kan kende forskel på virkelighed og drømme og derfor digter historier..


  • L S
    L S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 83
    #3   24. apr 2012 Men er det kun hunden der bliver slettet? Jeg er jo sådan set ikke interesseret i at være skyld i at brugeren bliver slettet, der er jo ikke nogen ond mening bag brugerens opførsel, kun måske et behov for opmærksomhed

  • L S
    L S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 83
    #4   24. apr 2012 Ja jeg kunne jo også bruge tiden bedre end at gå og lege politi, men både i går og i dag så jeg nogle hunde der blev oprettet som på den ene eller den anden måde var lidt ekstraordinere. Så jeg søgte på internettet efter mere info om de pågældende racer og så fandt jeg de samme billeder på et andet internet galleri

  • #5   24. apr 2012 Det er kun hunden der bliverr slettet.

  • #6   24. apr 2012 Trist at man har brug for "lånte fjer" for at kunne gøre sig på HG...så trænger man da til at få et liv...*GG*

  • L S
    L S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 83
    #7   24. apr 2012 Nej fandt hunden igen, brugeren havde ændret navn

  • L S
    L S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 83
    #8   24. apr 2012 Alter ego: din ekstraordinært søde hund har tillige et genialt navn smiley

  • #9   24. apr 2012 Mine skulle også meget gene være mine egne *GG*

  • #11   24. apr 2012 Det var heller ikke ment som alle der kan googles.
    Men billeder fra f.eks udenlandske sider (kenneler f.eks) osv hvor man ikke er i tvivl.


  • #12   24. apr 2012 Jeg skal ærligt indrømme at det ikke er noget jeg ligger ret meget mærke til. Men underligt det er det da.

  • #13   24. apr 2012 Jeg ved self. ikke om det er det samme. Men min hest på heste-galler,i kan da også googles og de fleste billeder der kommer frem der, er dem jeg har på hestegalleri....

  • #14   24. apr 2012 Jeg er stødt på en der skriver det ikke er vedkommendes hund, men ejeren er på profilen ind i mellem..
    Som ovn i købet har optrådt ikke venligt.
    Men kan vedkommende se man melder det, og hvad så ?..... Så laver de en ny, og man bliver gennem chikaneret.


  • L S
    L S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 83
    #15   24. apr 2012 Michelle J: Det jeg mener er; at når jeg googler den pågældende race, samt det specifikke karakteristika hvorved hunden skiller sig ud. Så kommer jeg via billedet ind på en udenlandsk internetside: kennel eller galleri, hvor der findes de samme billeder som på HG:

    I går havde en bruger oprettet en sjælden race herinde, billederne lignede dog ikke andre billeder jeg havde set af den pågældende race.
    I en tråd i forum nævner vedkommende, at racen er skabt ud fra nogle andre hunderacer, hvoraf en af disse racer havde jeg aldrig hørt om før. Jeg googler denne race og frem kommer de billeder hun havde sat på HG, disse billeder leder mig videre til et andet(udenlandsk) internet galleri, hvor man kan se de nøjagtig samme billeder som på HG, men der er her tale om en anden race og billederne er dateret til 2008, men hunden på HG er ifølge ejeren født i 2010. Da jeg gør brugeren opmærksom på denne "genganger" fra 2008 så sletter brugeren hunden.



  • #16   24. apr 2012 Ja det er da ualmindeligt trist at folk føler sig nødsaget til at lyve omkring ejerskab af hunde.. Men det siger så lidt mere om dem end om så mange andre..

    Dog vil jeg lige sige at går man på google og søger på Lhasa Apso Kato under billeder, så kommer alle mine billeder frem.. smiley


  • #17   24. apr 2012 Der er ret mange falske hunde herinde. Kender til en profil som har hvert fald 3 falske. Desværre kan jeg ikke finde beviserne trods timers søgen. Men jeg ved at hundene er falske da jeg tidligere har fundet falske hunde fra denne bruger og har stemt hende ud og hun har blokeret mig. Hun er bare blevet bedre til at skjule sine spor.

  • #18   24. apr 2012 Tror det er børn der opretter ekstra profiler, så de kan vinde i udfordringer osv . .. . det er også nogle gange dem der opretter falske annoncer på markedet, og det er pænt ud sagt, møg irriterende!!

  • #19   24. apr 2012 Selvom det nok ikke sker, så burde det måske være værd at overveje en aldersgrænse, evt. med noget cpr validering her på siden, ja også på de andre sider for den sags skyld.. Netop for at undgå "falske" hunde, falske annoncer, falske profiler osv..

  • #20   25. apr 2012 har et par gange set der har været nogle der har tv stjålet andre brugeres hunde her inde, og regnet med de kom godt fra det smiley uhyggeligt !! smiley men også lidt skægt at følge med i , for de bliver taget på et tidspunkt.
    Loke er frit tilgængelig for alle, et par søgninger på google. og der findes de første 500 billeder af ham og mig .. ville dælme være nemt at lade som om man var os.. men har tilpas mange hundevenner til at det ikke ville kunne lade sig gøre uden de blev opdaget.. smiley
    hihi..
    ungerne , eller de voksne "børn" morer sig sikkert.. smiley meld det, og grin af det.. bom videre.. smiley
    tror der findes maaaaaaange her inde.. eller også sørger folk bare ikke for at få deres hund registereret ind i DHR , der er nogle tal jeg ikke kan få til at passe. men er også dårlig til matematik. men prøv i at tage en race, og søge på hvor mange der er heer inde, og se om i kan finde ud af hvor mange der er reg. i DHR ? smiley


  • #22   25. apr 2012 Maria - Nu er det heller ikke sådan så at ens cpr-nummer skal ligge frit tilgængeligt.. Men at man skal oplyse sit cpr-nummer ved oprettelse så admins kan se at man er den man udgiver sig for og at man er gammel nok..
    Lige som på DBA.. Der kan man både være cpr-valideret og NemID-valideret, netop for at folk kan se at man er reel og ikke bare en fake person der snyder folk..

    Det burde måske være værd at overveje..

    Eller f.eks ved oprettelse af hunde oplyse chip-nummer eller nummeret hvis ens hund er tatoveret.. Og så at admins kunne tjekke op på det med DHR.. Netop for at undgå at folk opretter falske hunde..

    Det er bare foreslag som er gode til at forebygge falske profiler og falske hunde.. smiley


  • #23   25. apr 2012 * Carina * jeg er bare bange for man kommer i konflikt med persondataloven. For en del år siden var der jo ejerskiftekort med - sammen med stamtavler - når vi solgte katte, men de blev fjernet grundet persondatalovens regler.

  • #24   25. apr 2012 Tjah... Mine hunde har da gamle billeder der kan findes andre steder på nettet(da jeg jo har lagt dem ud andre steder også) og de er altså IKKE falske... Oven i hatten så er jeg ikke så god til at opdatere deres profiler, da jeg har bedre ting at tage mig til.

    Men jeg er nu også fløjtende lige glad med hvad folk synes... Lige nu ved jeg at Cassi sidder ud i gangen og surmuler over hun ikke må komme ind i stuen, da gulvet er nyvasket og lige skal tørre inden der kommer hundepotter på. Og jeg ved at Joy formentlig ligger hjemme hos min far og snorker, hvis han da ikke har fået lov til at komme uden for.

    Og jeg ved at jeg bruger næsten alle ugens dage på at træne med mine hunde og at jeg det næste halve år skal til konkurrence med dem hver eneste weekend. Det er der jo ingen herinde som kan vide om det er sandt, men det vigtigste er nu at jeg ved det...

    Det skal lige siges at jeg aldrig er blevet beskyldt for at have "falske" hunde oprettet...


  • #25   25. apr 2012 aha , maria, niks smiley dog ikke.. Men tvivler stærkt på antallet alligevel. se bare annoncerne der vrimler frem hvor hvalpene ikke er chippede, de folk der vil spare "glemmer" bare at få det gjort .. hunden løber væk. og bom.. ingen chip.. ingen chance for at få hunden igen smiley og endnu et liv sidder og venter på at dø på internatet.. men sidespring.. smiley ..


Kommentér på:
"Falske" hunde på HG

Annonce