2.946 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hund med til Italien på ferie Hund med til Italien på ferie

Er der nogen som har prøvet det ?
Vi skal selv køre.

Skal jeg sørge for andet end:
Korrekt vaccination - både alm. og rabies - tjek (d. 01.05.12)
Chipning af hund - tjek
Hundepas - tjek
Sundhedsattest - bliver gjort samtidig med vaccinatino, eller skal det være tættere på afrejsetidspunkt ?
Skal man melde det nogen steder, til de italienske myndigheder eller noget for at tage ham med og i så fald hvor (hjælp gerne hvis du ved noget - link e.l.)
Skal have snakket med dyrlægen om forebyggelse mod sandfluer og den sygdom de kan give hunde.

Har brug for mest mulig viden, så vi ikke kommer i problemer.

Viden angående de lande vi skal køre igennem - Tyskland og Østrig - er også velkommen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med til Italien på ferie
  • #1   29. apr 2012 Når jeg har mine med til udlandet og da jeg hentede Kirk havde jeg flexline og sele med. Selvom jeg ellers altid går med dem uden snor og har fuld kontrol, ja så køre de altså MEGET stærkt på de tyske rastepladser, så en sele de ikke kan komme ud af og så en flex til at give en smule frihed.

• #2   29. apr 2012 I Italien kan politetiet til hver en tid forlange mundkurv på din hund og det er meget almindeligt at de også gør det, uanset race og hundens venlighed. Så en mundkurv er et must og træning for hunden i brug af den inden ferien er nok en god ide smiley

• #3   29. apr 2012 Mundkurv - næsten tjek. De skriver på campingpladsen at hunden skal bære en sådan, så den skal jeg have købt indenfor den nærmeste fremtid og have vænnet ham til inden vi skal af sted.
    Men vidste ikke at jeg kunne blive nød til at rende rundt med mundkurven i lommen udenfor campingpladsen eller hvis vi gik en tur ind til byen om aftenen. Men det husker jeg lige.

• #4   29. apr 2012 nu ved jeg ikke hvordan det er med tropisk hjertelungeorm i Italien, men hvis der er det så skal du beskytte med et middel der hedder advocate, det gives via pipette i nakken et par dag før afrejse og virker en måned, jeg gav det sidste år da vi havde hund med til Frankrig, smitten kommer fra snegle og er tit i fugtige sydlige områder, at de slikker på græs sneglen har bevæget sig henover er nok.... du skal have recept fra dyrlægen for at få det på apoteket

• #5   29. apr 2012 Hanne M
    Tak - det skriver jeg på listen også om det jeg skal snakke med dyrlægen om.

• #6   29. apr 2012 Jeg tror ikke den med mundkurven holder længere.
    Det er rigtigt, at der var et tidspunkt, hvor regeringen vedtog, at hunde over en vis højde skulle bære mundkurv i offentlig rum.
    Men det kunne ikke håndhæves og blev trukket tilbage.
    Så ingen mundkurve i Italien.

• #7   30. apr 2012 Inge: Det forstår jeg så ikke. Vi skal til Italien her til sommer og ved hendvendelse til vores rejseberau var beskeden at vi skulle være forberedt på at blive påbudt mundkurv.
    Det er ikke et krav at de skal gå med mundkurv, men polititet kan forlange det og gør det ofte var beskeden, og så er det selvfølgelig et krav smiley
    Det skal tilføjes vi ikke have oplyst hvilken race vi har, så det er ikke derfor smiley

• #8   30. apr 2012 Jeg bor i Rom 5 måneder om året, og møder aldrig hunde med mundkurv, hverken Pittbulls eller andre "farlige" hunde.
    Men som skrevet ovenfor, var det på et tidspunkt et lovkrav, men det er det ikke mere.
    Så din rejsearrangør er nok lidt "bagud", smil.

• #9   30. apr 2012 Italienerne har muligvis en lov om mundkurv... men de følger den ikke. Har ikke mødt en eneste hund m. mundkurv i Italien.

• #10   30. apr 2012 inge R
    Nu du så kommer til Italien så ofte, ved du så om der er mere udover det ovenstående jeg skal tage højde for ?
    Er der nogle steder man skal melde hundens ankomst, udover campingpladsen som jo fik besked da vi bookede ?

Vi tager mundkurven med under alle omstændigheder. Bette be safe than sorry.

• #11   30. apr 2012 Anne R - Jeg synes, det hele lyder fint.
    Italienerne er normalt glade for hunde.
    Vi har vores to med alle vegne både på barer og restauranter.
    Vi spørger selvfølgelig først, men det er kun sket meget få gange, at vi ikke har været velkomne.
    Det eneste jeg umiddelbart kommer i tanke om, er at du skal undersøge om din hund er vaccineret mod leptospirose.
    Det er vist ikke alle vacciner, hvor den er med.

• #12   30. apr 2012 inge R
    leptospirose-spørgsmålet tager jeg med til dyrlægen - han skal vaccineres i morgen.

• #13   30. apr 2012 Jeg er meget spændt på at have ham med derned i vores sommerferie - det er første gang vi tager hund med udenlands på den måde. Og jeg er meget spændt på hvad han siger til varmen - det er jo sommerferie.
    Har printet diverse ud om hedeslag m.m. så vi ikke først skal opfinde den dybe tallerken dernede.
    Havde også tænkt mig en af de allerførste dage, at finde et telefonnummer på en dyrlæge, skulle vi stå med et problem midt i ferien. Det regner jeg dog ikke at der bliver brug for.

• #14   30. apr 2012 Ja, det er nok ikke en dårlig ide, at vide hvor dyrlægen bor.
    Just in case"
    Vi har altid haft vores hunde med på ferie, og alle har nydt det.
    Og nej, du skal ikke melde hundens ankomst nogen steder.
    Rigtig god ferie!

• #15   30. apr 2012 Tak smiley
    Og tusind tak for info smiley

Kommentér på:
Hund med til Italien på ferie

Annonce