{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

gøer {{forumTopicSubject}}

hej nogen forslag til at få en hund til at stoppe med at gø. Han er på hele tiden den mindste lyd og mennesker biler køleskabet der lige siger noget eller kapslen fra opvaskemaskinen. derud over kan han ligge og slapper bare han og bjæffer og så kan han fare op og så ligger han sig igen, andre gange bliver han bare ved og ved og ved. det er ikke altid jeg tror der er en årsag til at han gør.

Jeg har prøvet metoden med at gå imod ham hjælper ikke gør det nærmest værre nogen gange.
jeg har prøvet at sig nej for det forstår han men begynder igen at gø. prøver at distrahere ham med legetøj men han ryger ligesom op i det røde felt med hans energi.
Han er en blanding mellem en mops og jack russel 1 år gammel og har damp ( hvis man skal oversætte det til menneske sprog )
nogen gode forslag ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gøer
  • #2   8. maj 2012 han kan gø på komando men han bliver ikke ved han gør en to gange og så stopper han ?så kan næsten ikke nå at sige stop /nej eller hvad det nu skulle være ?

  • #4   8. maj 2012 Det er egentlig sjovt , at mange siger hunden vil gø mere , hvis man råber......... Hvis mine hunde gør ( det gør de nu MEGET sjældent ).........Så RÅBER jeg........ TI STILLE..... eller KLAP I.....
    Og hvis de er udenfor og de gør..... RÅBER jeg..... TI STILLE eller du kommer ind.......... Og så holder de mund....

    Ved det godt..... det er den omvendte verden... men sån' er det her .... Ha ha ha


  • #5   8. maj 2012 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
    Hihi, det er det samme her! Og det virker altså.. og hunden hader mig ikke og er heller ikke bange for mig smiley

    For lige at svare trådstarter, prøv med sådan en sprøjte-ting - fyld den med vand og lige i det samme sekund som hunde gør af noget åndssvagt, så sprøjter du på den med vand. Ikke i hovedet, men på kroppen så den bliver forskrækket. Det har hjulpet på samtlige hunde jeg kender, som har haft samme problem smiley


  • #6   8. maj 2012 Det lægger til min hunds race at gø, og det er bare med at være tidlig ude med at sige, at det må den ikke, for ellers ville den gø af A L T.... præcis ligesom trådstarters smiley

  • #7   8. maj 2012 Det ved jeg min ikke er, han er vældig velfungerende og afbalanceret og gøede førhen af alt muligt mærkeligt, såsom en fugl der fløj forbi, køleskabet, hvis jeg ikke lige gav ham opmærksomhed og jeg kan blive ved. Men jeg skælder naturligvis aldrig ud, hvis han bliver forskrækket eller bange og så gøer, jeg er ikke ond smiley det er jo meningen en vagthund skal gø af alt, og i og med det er en VAGThund, så er det ikke fordi den er utryg, den skal bare advare og beskytte. Selvfølgelig skal man se situationen an først, og jeg kan godt se forskel på, når min hund er utryg og når han gør det af lyst/instinkt.

  • #8   8. maj 2012 Tro mig, efter en måned med rolig snak, ignoreren og distrahering, alt efter bogen, og det ikke virker og man ingen nattesøvn får og man læser til eksamen, så prøver man alternative metoder. Og jeg råber heller ikke som sådan, jeg siger bare meget bestemt "nej" eller "stille". Og det virker, og hunden er som sagt en dejlig afbalanceret hund, så jeg tror ikke ,at jeg har gjort noget galt smiley



  • #9   8. maj 2012 Nete G jeg vil prøve din metode jeg er så udkørt af at høre på ham hele tiden og er så træt af at jeg hver 5 min skal rejse mig og distrahere ham ligge ham i sin kurv eller sig nej på en hård og bestemt tone som bestemt ikke hjælper her da han bare glor på mig og gør videre. Tror nu også at han har vænnet sig til at få min opmærksomhed hver gang fordi jeg ikke gider høre på ham og har prøvet så mange forskellige metoder. mener virkelig han gør hele tiden men ikke sådan en voldsomt det kan være lige fra at bjæffe brumme til det helt vil de skæld ud agtig kom ikke her smiley har enda prøvet at enorere ham fordi jeg har givet ham så meget opmærksomhed men det hjælper slet ik. smiley må bare igang med at træne det videre smiley tak for hjælpen

Kommentér på:
gøer

Annonce