{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gøer
  • #2   15. dec 2011 ulla ....når jeg vil tage hende løber hun,:)

    hvis jeg sidder i sofaen med noget står hun også på gulvet og gøer og gøer,men gør jeg antydning til at rejse mig løber hun:)


  • #5   16. dec 2011 To racer der gøre meget blandet sammen i en, god fornøjelse:o)))
    Du må i gang med at opdrage..


  • #6   16. dec 2011 Lyder ikke til hun har fået den basale hvalpeopdragelse ?
    For så må du jo starte fra bunden og først og fremmest få bygget noget tillid op mellem jer to.


  • #7   16. dec 2011 Nøj hvor er I dog hurtige til at sige at folk ikke har opdraget deres hunde/hvalpe.

    Trådstarter: Du kan gøre flere ting. Du kan som du allerede gør ignorere hvalpen, gerne vende siden til når I sidder og spiser for ikke at give den opmærksomhed med kroppen.

    Der ud over kan du vælge at aflede hvalpen med f.eks. mad søg eller aktiverings legetøj. Eller et tyggeben/kødben. Og huske at rose meget stille og roligt når hunden vælger at lægge sig og ikke sidde og pive/gø.

    Du kan vælge at give hvalpen en timeout hvis den begynder at gø. Det vil sige at I sætter jer for at spise og hvis hvalpen begynder at sige noget, så siger du kort nej eller ah ah og sender hunden ud i et andet rum hvor man lukker døren. Så gør man tilbage til bordet i ca. 1 min og når hunden er stille på den anden side af døren går man hen og åbner døren. Siger ikke noget, men går tilbage til bordet og spiser videre. Så bliver man ved indtil hvalpen har forstået at man ikke får noget ud af at gø.

    Du kan også kombinere to af måderne. F.eks. både afledning og timeout.

    Håber du kan bruge rådene..


  • #9   16. dec 2011 du kan gøre som Louise siger, og så kombinere det med at have hende i snor når I spiser. Gøer hun, så ud i kurven. og gentag i det uendelige, så vil hun tilsidst lære det smiley

  • #10   16. dec 2011 Ulla: Så lokker man hunden ud i det rum man vil have den istedet for at jage den.

  • #11   16. dec 2011 Louise: Men hvis den ikke lystre mangler den da opdragelse, længere er historien jo egentlig ikke, vi har vel alle været der. smiley Jeg tror stadig det ville være bedst at starte hvalpetræningen forfra og få noget tillid og samarbejde hund og menneske imellem op og køre. Så vil hun få en hund der lystre af lyst og ikke en der skal tvinges/lokkes..

  • #14   17. dec 2011 Hun er jo kun 5 mdr - det kan man da ikke uopdragent? Hun er stadig en hvalp....
    Tålmodighed..... Jeg tror du gør det helt rigtige ved blot at ignorere hende. Det tager bare lang tid.... Min erfaring er at på et tidspunkt går det op for hunden at den ikke får noget ud af det og så stopper den.
    Min erfaring er også at lige når man tror den aldrig lærer det, så kommer det helt af sig selv.
    Men hvis bare man reagerer 1 gang så lærer den det forkerte.
    Herhjemme (Neo 6 mdr) handlede det vidst mest om et stort ønske om at få opmærksomhed, ikke tiggeri, når vi jo ikke lige havde tid og sad ved bordet. Vi ignorerede ham så meget vi kunne og lige inden vi mistede tålmodigheden så rejste vi os og gik ud i køkkenet (uden overhovedet at kigge på ham) og så tilbage igen.
    Lige pludselig en dag så stoppede han smiley



  • #15   17. dec 2011 For mig lyder hun bare som en "teenager"

Kommentér på:
gøer

Annonce