{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

nabos hund render i min mave {{forumTopicSubject}}

min nabe til venstre har fortalt mig at hun flere gange har set min nye nabo til højre lade hans hund rende i gennem hækken og ind i min have. hvilket jeg ikke vil have. men ville vente med at sige noget til jeg selv så det.

idag da jeg sidder inde i min stue ser jeg så hunden. den hygger vældigt inde i min have. bum bum tænker jeg og går ud i min udestue til min overrakselse står ejeren så inde i hans have, og intet gør- han ser mig og skynder sig ind og lader stadig hunden være i min have.

jeg venter til han kommer ud igen- og siger så cital: kan du så få din hund ind til dig selv, den skal godt nok ikke rende i min have- hvortil han bare siger nej nej undskyld og går ind igen.

armen for helvede da. mangel på repsekt siger jeg bare.¨
hunden er en aggrasiv ung schæfer tæve. ikke just en hund jeg bryder mig om , og da slet ikke når jeg har en datter på halvandet der ogsså nogen gange er med ude i haven..

hmm hvis han nu ikke respektere min "order" hva så,? hvad kan jeg så gøre?
bestyrelsen i mit område er sku ikke særligt effektive mht til klager osv:)
på forhånd tak:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nabos hund render i min mave
  • #2   12. maj 2012 Gå til politiet med det?

    Tag billeder - evt film, når din er i din have.


  • #3   12. maj 2012 Find en reklame med tilbud på hegn. Skriv "venlig hilsen fra din nabo" og læg den i hans postkasse.

  • #4   12. maj 2012 Hvis han ikke reagerer på du siger det til ham (jeg ville gå over og banke pænt på og tage en stille og pæn samtale med ham til at starte med), ville jeg da helt sikkert meddele det til politiet. Tit og ofte virker det når de så ringer til manden og siger "sæt hegn op eller hold styr på bæstet":)

  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #5   12. maj 2012 Sker det igen, så se om du kan fange hunden og indlever den så til politiet. Tag evt halsbånd af (hundetegn).

    Dette vil gøre at ejer får en bøde for at lade hunden løbe løs, en for manglende hundetegn og så skal han betale for den tid hunden skal være i pension inden de finder frem til ham.


  • #6   12. maj 2012 Skriv en advarsel i den lokale avis - find en jæger - få ham til at skyde kræet.

    Så er den ged da vist barberet ....


  • #7   12. maj 2012 stefan- tror sku han glor noget hvis jeg pløkker hans hund:))
    kan se den har skidt ihaven. kan jeg ikke godt forlange at han samler det op? det gider jeg sku ærligtalt ikke gøre:)


  • #8   12. maj 2012 kb j-- hmm for at være ærlig så tør jeg faktisk ikke komme til den. den knurre og gør bare man kigger på den?:)

  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #9   12. maj 2012 Martine

    Det var forhåbentlig en dårlig joke?
    Man skyder ikke bare sådan andres dyr. Der findes 99% af tiden en mere fredelig og ordenlig løsning.

    Kimmie.

    Kunne du evt tage billede af hunden i din have og så bede politiet tage sig af det?
    Og jeg tænker selvfølgelig på når alt andet (fornuftig snak) er afprøvet.


  • #10   12. maj 2012 hb-- shhiiitt det havde jeg sku ikke set at der står mave:PP så hellere i haven;))

  • #11   12. maj 2012 Tag det nu roligt.
    Du tager en pæn snak med ham og forklarer din bekymring og så håber du på den ikke er længere end det.
    Langt de fleste mennesker er modtagelig for god sund fornuft, han har sikkert ikke tænkt over det var til gene


  • #12   12. maj 2012 Har den skidt, så smid lorten tilbage, gerne så den rammer havebordet smiley Fortæl ham så han ikke er i tvivl at han skal holde hunden på egen grund. Næste er politiet, sig bare du føler dig truet af hunden...

  • #13   12. maj 2012 er på ingen måde ude på at der skal ske hunden noget overhovedet.
    ingen skal skydes eller lign:))
    selvom den er møg træls.
    men kommer den ind og jeg er derude med min datter så skal den godt nok holde sig væk. eller for den altså et spark i fem-øren!
    ikke en optimal løsning. men så er datteren min vigtigere!


  • #14   12. maj 2012 tina- håber da at de fleste mennesker godt selv kan regne ud at man ikke lufter hund i andres lukket haver:))

  • #15   12. maj 2012 Kimmie V - Jeg ville forlange at han selv samle op, men hvis man kigger på loven så er det grundejer der skal rydde op og ikke hundeejer.
    Hvis det var ved mig og min nabo ikke ville smale op efter hans så havde jeg samlet den op og kaste den over i hans egen have.


  • #16   12. maj 2012 Ellers skal du være klar med haveslangen, en gang vand har de respekt for. Synes ikke naboen virker for snu.

  • #17   12. maj 2012 K/B J

    Næ, det er skam seriøst nok.

    Jeg skriver ingen steder at man "bare" skal skyde folks dyr. Hvis du læser hvad jeg skriver, står der at hun skal sætte en advarsel i lokalavisen, finde sig en jæger og lade ham skyde hunden.



  • #18   12. maj 2012 Havde det været min nabo, havde jeg været brændt helt af, ved den totalt ligegyldige måde at reagere på, når man talte til ham... Det er helt sikkert!!

    Han havde prombte fået afvide at den hund ALDRIG skulle indfinde sig i min have igen, og hvis han ikke forstod det, så ville han nok fatte det når han blev anmeldt til politiet for kræet!!

    Jeg hader uansvarlige hundeejere!!!
    For de er SÅ meget skyld i at alle andre hundeejere bliver mere og mere upopulære!!
    Hva fanden ligner det at stå og glo på at ens hund render inde i nabohaven??
    Uhhh han skal være glad for at han ikke er MIN nabo!!!


  • #19   12. maj 2012 Interessant tråd og utroligt så forskelligemåder folk ønsker at løse problemer på,,,
    Er da noget forundret over at der ligefrem forslåes at skyde hunden inden man harvtaget en snak med naboen omkring dette?


  • #20   12. maj 2012 K/B J: Det var da godt nok noget mærkelig noget at foreslå at hun skal pille halsbåndet og hundetegn af hunden, så gør hun jo også noget ulovligt. Mon ikke der er en anden og mere voksen måde at løse problemet på.

  • #21   12. maj 2012 Du kan også sætte hegn op så den ikke kan komme ind til dig. Ved godt at det er træls at du skal ofre penge på det, men tror måske at det vil være meget fornuftig så du og din datter kan færdes rolig i din have. Jeg har også hegn oppe i min have det er ikke så meget for at holde min hund inde, men faktisk mere for at holde andres hunde ude.

    Med hensyn til hundelorten ville jeg lade den ligge, banke på hos ham og tage en fornuftig snak med ham, hvis han ikke er lydhør så samle lorten op og læg den på hans trappe uden pose. Købt noget hegn, og lad den derefter ligge. Det tager alt for meget energi at drive hets mod hinanden og det komme aldrig noget godt ud af det.


  • #22   12. maj 2012 Hvis snakken ikke dur, kan du også filme den og tage billeder af den i din have og derefter kontakte politiet og hører hvad de vil gøre ved det. Men ville prøve med en snak først.

  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #23   12. maj 2012 Martine.

    Okay. Mener nu stadig ikke at hunden skal lade livet uden den faktisk har gjort noget.

    About.

    Grunden til det med halsbåndet er at langt de flest har temmelig meget respekt for noget der rammer pengepungen.


  • #24   12. maj 2012 Man kan godt ramme pengepungen uden selv at skulle gøre noget ulovligt. F.eks med billede og video dukumation.

  • #25   12. maj 2012 Der er nogen der først tager det seriøst når de bliver ramt på pengepungen. Tager man ikke hundetegn af, er der nogen betjente der er så "søde" at ringe direkte til hundeejer for at han skal spare penge. Den sidste hund der var opppe i medierne var ikke blevet skudt, hvis politiet havde givet de bøder der kunne gives..

  • #26   12. maj 2012 K/B J

    Det er ikke tilladt at pløkke ejeren ....


  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #27   12. maj 2012 Martine.

    Hahahaha nej det er det selvfølgelig (og heldigvis) ikke smiley


  • #28   12. maj 2012 Der er ellers ret meget forebyggelse i at pløkke ejeren i stedet for hunden smiley


  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #29   12. maj 2012 Mamma del.

    Så hvis man ikke mener at man bør skyde hunden, så mener man at man stiller vand ud til den?
    Det var da en noget underlig kommentar.


  • #30   12. maj 2012 Mave *GGG*

    Nej, det var lige sjovt xD

    - Men ved virkelig ikke, hvad du kan gøre o.o


  • martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 23
    #31   12. maj 2012 fang hunden , gå et par 100 m væk med den og bind den til en lygtepæl og sæt en besked om at få styr på sin hund.. ;D

  • #32   13. maj 2012 Ja *Mamma* - Jeg foretrækker altid i første omgang at løse konflikter på en venlig og lidt gemytlig måde frem for at true med bål og brand. Det opnår man mest ved.

    Det er jo heller ikke af vejen at prøve at få et godt naboskab. Nabostridigheder kan forpeste hverdagen for mange, og måske er det en selv, der en anden gang kvajer sig.


  • #33   13. maj 2012 Nu kan man altså ikke bare sådan skyde folks hunde i et villakvarter (det lyder som om det er et område hvor man bor tæt?) -våbenloven skal altså overholdes, så det forslag er jo ikke så brugbart;o)

    Jeg ville da i første omgang tage en snak med ejeren -ikke mens hunden er i din have (det ender alt for hurtigt i unødig "skænderi"), men istedet gå derover og bed om at der bliver fundet en løsning, så hunden bliver hjemme (om det så er snor eller hegn er jo for så vidt ligegyldigt).

    Lad være at hidse dig op, tale grimt e.l. selvom det måske er svært hvis ejeren er ret ligeglad.

    Hvis det ikke hjælper, så fortæl at du næste gang hunden er i din have, vil melde det til politiet.
    -og GØR det, hvis det sker igen (snup evt et billede som dokumentation)
    Skriv ned hver gang den er i din have, så du kan dokumentere at det altså ikke bare er en enkelt smutter.

    Loven om mark- og vejfred giver dig osse mulighed for at optage hunden. Tjek selv lige loven for nøjagtig beskrivelse af hvordan den slags skal foregå (forudsat det da er en hund der er forsvarlig at indfange).
    Det er noget med at ejeren skal gives besked inden 24 timer, og du kan så kræve betaling for at have taget vare på hunden i den tid den har været hos dig indtil ejeren henter den.
    Man KAN jo så trække den et par timer inden man kontakter ejer -liiige vente til ejeren er godt hylet ud af den over at hunden er væk;o)
    Måske forskrækkelsen sammen med at pungen skal op af lommen, kan få ejeren til at gøre noget.

    Man kan i princippet osse fjerne evt hundetegn (hvis den da overhovedet bærer et sådan) og aflevere som bortløben, så vil ejeren osse komme til at betale for at få sin hund igen.

    Men som nævnt: er det ikke kun loven om mark- og vejfred der skal overholdes for at måtte skyde hunden. Det samme skal våbenloven, så man kan ikke bare advare naboen, og så ellers plaffe løs i sin baghave, hvis man bor i et område med tæt bebyggelse


Kommentér på:
nabos hund render i min mave

Annonce