Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor sover jeres hunde?
  • #1   17. maj 2012 Vores sover i sengen med os.
    Var faktisk ikke meningen, men kan vi ikke rigtig lave om på nu smiley

• #2   17. maj 2012 Han sover under sengen eller i sengen. Det kommer lidt an på, hvor varmt det er, om vi begge ligger i sengen eller hvad han lige har lyst til. Han fylder ingenting og flytter sig, hvis man ruller hen på ham

• #3   17. maj 2012 Hehe, samme her!! smiley

• #4   17. maj 2012 Min sover på egen madras ved siden af vores seng :O)

• #5   17. maj 2012 Uffe sover i Bryggers, han har kun bryggers døren til køkkenet er lukket..
    Vi sover ovenpå i vores soveværelse...

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.824
    #6   17. maj 2012 Mine sover i sengen med mig. Silas vil helst være under dynen - han graver mig i ansigtet hvis han ikke bliver lukket ind under den ;D
    Lilly sover på hovedpuden eller ovenpå dynen.

• #7   17. maj 2012 Tinna: Maddie og Maya elsker også at ligge under dynen! De er nu også så dejlig bløde mod benene =)

Det værste er så bare når de kommer i løbetid... (-_-) Eller hvis de lige har været en tur i mudderet ;P

• #8   17. maj 2012 Mine sover i kurven eller under sengen, men altid inde hos os.

• #9   17. maj 2012 Vores puddel ligger i hendes kurv lige ved siden af sengen. Sengen er dog ikke off-limit for hende og hun hopper da også op og vækker os om morgenen når hun skal tisse, men ellers foretrækker hun selv at sove i kurven.

Kan ikke se problemet i at vovsen ligger i sengen, ville dog selv vaske sengetøjet ofte hvis det var tilfældet herhjemme smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.824
    #10   17. maj 2012 RCM: Det er da også hyggeligt. Nu er Silas hårløs og ikke typen der mudre sig, så meget. Så han er bare dejlig varm at have under dynen.
    I gamle dage brugte man den race som varmedunk under dynen, så han gør faktisk bare hvad racen har gjort i mange hundrede år ;D

• #11   17. maj 2012 Lige hvor hun har lyst til. Men oftest imellem vores ben i sengen. Men når vækkeuret ringer om morgenen så skal hun lige under dynen og riiigtig putte i håb om at vi så ikke står op smiley

• #12   17. maj 2012 HundenesVen: Ja, det er så også mindre fedt det at sengetøjet skal vaskes så tit. Men hva faen, det er så hyggeligt at have sine puttegrise i sengen smiley

Tinna: Ej hvor fedt, så er han jo også nærmest avlet til at være sengehund ;P

• #13   17. maj 2012 RCM T : Ja, men det må man jo bare ta med... Vi har planer om en Whippet til næste år, og har jo hørt at de eeeeelsker at ligge under dyner, så når den tid kommer skal jeg vist igang med at vaske smiley

• #14   17. maj 2012 Jeg har haft hunde i sengene, og det gider jeg ikke mere, så de sover i stuen, i deres egen senge/puder

• #15   17. maj 2012 Jeg tror alle hunde helst vil sove i sengen hos deres mennesker hvis de må smiley

• #16   17. maj 2012 Tror bare min synes det er for varmt, hun har prøvet, men går hurtigt ned med tungen ud af munden smiley

• #17   17. maj 2012 Min ligger med mig i sengen men når manden kommer ind så gider han ikke være med os ret længe, tror det bliver for varmt, så hopper han ned og ligger på sit lammeskind ved siden af sengen, men om morgenen kommer han og hopper op igen, det er så hyggeligt med hunden i sengen :-))

• #18   17. maj 2012 Ja, det gør Maya også en gang i mellem. Ned på det kølige gulv =P

• #19   17. maj 2012 Vores 4 sover i deres respektive kurve eller sofaen. De har adgang til hele huset undtagen gæsteværelse og vores soveværelse.

• #20   17. maj 2012 Vores hvalp på 16 uger går med op i sengen og ligger om aftenen, men efter noget tid går han i kurven og ligger sig, og kan så finde på i løbet af natten lige at komme op at ligge lidt i sengen men går hurtigt ned igen, fordi han får det for varmt... Men kun godt at han ikke vil ligge så meget i sengen, ellers bliver det ihvertfald ikke sjovtfor min kæreste og jeg, når hsn bliver ældre, for vores hundebasse bliver vidst ret stor smiley

• #21   17. maj 2012 Her sover mine hunde.... det har de gjort fra de var 8 uger...... Jeg har selv lavet " buret "...... Det står i mit soveværelse..... de elsker det ... og går selv i seng om aftenen , når de har nat-tisset.....

Når jeg så selv går i seng ... så lukker jeg " buret "...... så de ikke fiser rundt og larmer om morgenen , inden jeg vågner... :o)

• #22   17. maj 2012 Hov .... glemte linket

(link fjernet)

• #23   17. maj 2012 Min hun sover i sengen under sengen på sit tæppe... Meeen helst under mors varme dyne så man ikke fryser... smiley

• #24   17. maj 2012 Ollie sover delvist oppe i sengen ved siden af hovedpuden og delvist på gulvet/under sengen.. Hun bestemmer selv, men er et rent vane-dyr, så op og ligge i sengen skal hun altid - gerne mens jeg læser - og så hopper hun for det meste ned igen når jeg slukker læselampen smiley
    Qira sover nede i soveværelset ved mine forældre.. Hun er helt klart min fars hund(eller... Han er hendes menneske:o))) og kan ikke finde ro i et andet værelse end soveværelset, hvis hun ved at far er hjemme.. Hun hopper op i sengen og siger godnat, men hopper så ned igen og sover hele natten i kurven - som hun slet ikke kunne lide i starten, men nu er hun ikke til at lokke væk :o) Vi er enige om, at hundene gerne må komme i sengen, men min mor kalder dem ned, hvis de fylder..

De har jo også meget pels og gider egentlig ikke være i sengen så længe smiley

• #25   17. maj 2012 *NITTIB* Det ser rigtig hyggeligt ud og flot lavet !... Kan godt lide ideen med at det er kommode-agtigt,..

• #26   17. maj 2012 HundensVen .

Tak.... :o)..... Ja, det ser lidt mere " møbelagtigt " ud ... en de alm. hundebure... :o)

• #27   17. maj 2012 I sengen, om sommeren når det bliver for varmt så kan det være de fortrækker til gulvet

• #28   17. maj 2012 Den ene i køkkenet og den anden i entre.. De skal hen over sommeren begynde at sove i deres nye hundegård smiley

• #29   17. maj 2012 De sover begge i sengen og Enzo helst under dynen, han kommer og skraber på dynen når han skal ind under smiley
    Syntes selv det er så hyggeligt og kunne ikke forestille mig at sove uden dem.

• #31   17. maj 2012 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *

Fedt bur !

• #32   17. maj 2012 Kan godt lide at stortset alle lader deres hunde sove hos dem i sengen! smiley

• #33   17. maj 2012 Hvorfor kan du godt lide det ?

• #35   17. maj 2012 Silje sover ALTID i sengen, helst oveni mit ansigt, eller rundt om min hals. :-)) Får hun det for varmt, smutter hun ned i fodenden. Under dynen gider hun ikke være.

• #36   17. maj 2012 Tjaaa.... ingen af alle de hunde jeg har haft i over 45 år... har sovet i sengen....... Jeg gider ikke ligge og snuse alle de hundehår op i næsen..... og gider ikke ligge og rulle rundt i sand...jord....og alt muligt andet " grissefy " sån ' nogen hunde kan slæbe op i min seng....

Sengen er MIN... og KUN min....... Jeg sover jo heller ikke i deres " seng "... Ha ha ha

• #37   17. maj 2012 - . Schæfertossen . -

Hvorfor har Zacko aldrig været inde i huset? Spørger af nysgerrighed.. smiley

• #38   17. maj 2012 I sofaen eller kurven. Tia sove en sjælden gang i sengen.

• #39   17. maj 2012 r

• #40   17. maj 2012 Vi vil ikke have dyr i sengen eller sofaen. Det er voldsomt uhygiejnisk.
    Vores hunde må sove i deres egen sofa i udestuen, eller overalt i huset på gulvet. De vælger selv. Nogle gange sover de udenfor, andre gange i stuen.

• #41   17. maj 2012 Vores hunde sover i soveværelset. De kommer op og putte godnat, og så går de i seng under sengen eller på en hundeseng i rummet. Om morgenen kan de godt sove i fodenden, eller om vinteren hvis der er køligt. Ellers får de det for varmt. Men jeg havde dem gerne alle tre i sengen og under dynen hvis de ville smiley

• #42   17. maj 2012 Link ligger ved siden af min seng, magoo ligger under min dyne

• #43   17. maj 2012 Han sover i sin kurv, som er i soveværelset.

• #44   17. maj 2012 Sofus sover sammenkrøllet på min hovedpude, Olga lægger sig som regel i fodenden hvis ikke hun foretrækker at sove i køkkenet. Dejligt med små søde skødehunde *hooost* smiley

• #45   17. maj 2012 Martine: Fordi jeg tror at langt de fleste hunde helst vil være der. Det handler selvfølgelig også om hvad de er vant til, men de hvalpe jeg har haft har altid været tryggest i sengen hos os. Og ja, de kan selvfølgelig også selv vælge hvor de vil sove, men de vælger sengen.

Så det kan jeg godt lide at de må, i stedet for at ligge helt alene i et andet rum eller sådan

• #46   17. maj 2012 Alfisten Natasja: Haha, godt sagt, "thumbs up" smiley

• #47   17. maj 2012 Min sover på sin fatboy i stuen eller på sit tæppe i soveværelset.

• #48   17. maj 2012 I sofaen smiley

• #49   17. maj 2012 Sammen med os i sengen smiley

• #50   17. maj 2012 På gulvet eller i hans kurv.

• #52   17. maj 2012 Cosmo falder som regel i søvn i senge, men går hurtigt ned, da det bliver for varmt for ham.
    Så har han fået den idé, at når væggeuret ringer om morgenen, hvis man ikke står direkte op, så skal han op og putte.
    Så er det ikke nemt at stå op, selvom uret har ringet flere gange smiley

• #53   17. maj 2012 daisy og lucky sover imellem os og molly har en pude i hovedenden af sengen som hun gerne sover på dog har hun pt hvalpe så hun sover jo sammen med dem i en stor kurv smiley

• #54   17. maj 2012 Luna sover i min seng.

• #55   17. maj 2012 De sover normalt begge i sengen.
    Sofus inden under dynen, og Kaya oven på dynen

• #56   17. maj 2012 Nando skulle have sovet i soveværelse dog på en dyne , meeeen min mand lavede fejlen at tage ham op i sengen første nat og siden har han sovet i fodenden i min side på et badelagen ....

Nu ligger landet sådan at jeg har rengøringsvanvid så må erkende vores senge bliver redt med nyt hver , hver anden dag ... og soveværelse rengjort hver dag samt resten af hus hver dag ... Så lidt af en udfordring at han sover i seng , men hyggeligt nok smiley

• #57   17. maj 2012 Hvor de vil - hvilket i 98% af tiden er i vores seng

• #58   17. maj 2012 I den store "hundekurv" i soveværelset...ville ikke undvære det for noget. Jeg har MEGET sengetøj og bakterier skal vi jo udsættes for;))

• #59   17. maj 2012 Jamen gamle Eva erhvervsret om af børnene, så i en af deres sengenog gerne under dynen. Ka'Tika skal gerne ud om natten så hun sover ved mig og gemalen i hendes kurv ved siden af sengen

• #60   17. maj 2012 Umm iPad driller, der skulle stå rift om af børnene

• #62   17. maj 2012 I bryggerset

• #63   17. maj 2012 Vores ligger oppe i sengen når vi går i seng men smutter oftes ned under sengen eller ligger ved døren ud til vores taresse, men når så uret ringer så skal han da lige komme og hjælpe os ud af sengen... Han er en værre putterøv...:-)

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #64   17. maj 2012 Hvor den har lyst og det er for det meste i sofaen.Har haft hunde der elskede at være i sengen men det gider hende her ikke.Tror at det er totalt ligegyldigt hvor en hund sover så længe den har det godt og bliver brugt om dagen

• #65   17. maj 2012 min ligger hvor han har lyst, han har en kurv ved siden af sengen hvor han for det meste sover i nattetimerne, han starter næsten altid i sengen og så hopper han ned når vi begge ligger i sengen.. og så kommer han for det meste op og godmorgenputter.. når vi ikke skal på job bliver han liggende når vi andre står op der sover han længe.. men det er lidt forskelligt om han vil være i sengen eller ej..
    Jeg personligt synes det er hyggeligt når han ligger og putter imellem os, og det kræver så bare at vi vasker sengetøj lidt oftere..

• #66   17. maj 2012 Jackline ligger altid i sengen når min kæreste er ude og rejse og hun ved når han er hjemme går hun i sofaen.. Er mest tryg når hun er tæt på mig når jeg er alene da hun har Reverse sneezing og har haft nogle grimme anfald om natten.

• #67   17. maj 2012 Tjalfe sover i sit bur, eller i sin lænestol. Buret er selvfølgelig åbent.

• #69   17. maj 2012 RCM T

Jaja hver sin begejstring .. jeg synes bedre om hunde, der har et fedt liv, bliver brugt og er aktive, ikke bliver kastrerede, ikke bliver overvægtige, ikke bliver fyldt med medicin for at holde sig i live, ikke bliver overløbet af en masse hunde, som de ikke bryder sig om alligevel, ikke bliver tvunget til kontakt med hverken mennesker eller hunde, hvis de ikke er interesserede, ikke bliver nægtet opdragelse, så de aldrig får lov at løbe frit ...

- så skidt da være med hvor de sover !!!

• #70   17. maj 2012 Emmi sover i kurven i gangen, men kunne hun selv bestemme blev det i sengen.

• #71   17. maj 2012 Isabelle :
    Det kan da godt være du synes det er synd for hunden.. men så snart døren bliver lukket ved han det er godnat.. han er jo sammen med os resten af tiden når vi er hjemme.. han har også kun bryggerset når vi ikk er hjemme... synes ikk han har behov for at have hele huset..
    desuden er han adskilt fra flokken, som du kalder det, uanset om døren er åben eller lukket da han ikk er med oppe på første salen, det har han aldrig været og kommer det heller ikke.

• #72   17. maj 2012 Her sover hundene i gangen i deres kurv smiley Der er dog lukket af med børnegitter ind til stuen/resten af huset, da de ellers ville udnytte det og være i alle møbler eller i vores seng.. nej tak siger jeg bare.. smiley

• #74   17. maj 2012 Vores sover i sengen hvis de har lyst men som regel er det for varmt for dem, men de kan så godt finde på at vække en Kl 5-6 stykker for at blive løftet op i sengen og så putter de bare der smiley total hygge

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 6
    #75   17. maj 2012 Louis sover på sin egen dyne ved siden af min side af sengen, Nia sover i sin kurv ved siden af min forlovede på hendes side af sengen.

På sofaen sover de begge sammen med os under tæppet, hehehe..

• #76   17. maj 2012 Jeg har endelig fået Riiini tilbage i sengen og jeg synes det er skøøøøøøøønt.
    Jeg har virkelig savnet det i den periode hvor vi havde 2 hunde som ikke kunne sammen, så de måtte sove i hvert deres bur. Men nu har vi kun Riiini og han ligger lige præcis hvor han skal om natten, nemlig i min side af sengen :-))))

• #77   17. maj 2012 martine thumbs up

• #78   17. maj 2012 Benny sover på gulvet, han har dog fået sneget sig ind i soveværelset, men i sengen kommer han altså ikke, eller i møblerne for den sags skyld.

Jeg skal ikke have en stor, langhåret Schæferhund i sengen.

• #79   17. maj 2012 Min sover inde på mit værelse, enten i sengetæppet på gulvet eller i sengen smiley jeg har intet problem med hunde i sengen, men ville nok ikke foretrække det hvis der var flere eller store hunde smiley

• #80   17. maj 2012 Kato sover i sengen lige ved siden af mig.. Men når kæresten er her så sover han på gulvet (Kato, ikke kæresten).. Det er ikke noget jeg har lært ham/vænnet ham til at gøre.. Det er bare noget han selv har valgt.. smiley

• #81   17. maj 2012 Mine sover i køkkenet i deres kurve. Vi har valgt at soveværelse, samt drengenes værelser, er total dyrefrie..
    Tro ,ime ville blive meget forvirrede hvis de pludselig skulle slæbes med i seng, hvilket aldrig sker, da jeg synes det er direkte ulækkert, med dyr i sengene

• #82   17. maj 2012 ...og ja for dullen da...HØRT martine:))

• #83   17. maj 2012 Helt enig Martine smiley
    Når det er sagt, sover begge whipper under min dyne og gravbassen i sengen hos min søn smiley

• #86   17. maj 2012 Isabelle: så må man jo gå ud fra at du f.eks ikke tager ud og handler, men bestiller varene hjem fordi vovse ikke må være alene overhovedet. Du lukker så heller ikke døren til toilettet, du siger nej til at tage steder hen din hund ikke må komme og du har kun et arbejde hvis du kan arbejde hjemmefra eller have hunden med??

• #87   17. maj 2012 Fordi man er " social " med sin hund.... betyder vel ikke , at man skal ligge i sin seng og holde om den hele natten..... og dække op til den på spisebordet..... bade med den...... og lade den ligge mellem benene på een ... når man " hygger "sig med manden / konen / kæresten ..
    For så må jeg godt nok sige , at mine hunde burde fjernes pga. mistrivsel og tortur.......*LOOOOL*

• #88   18. maj 2012 natasja: læs nu det hele istedet for kun at tage en sætning ud. Isabella får det til at lyde som om det er dyremishandling ikke at ligge i ske med sin hund, jeg spørger så bare om hun så heller ikke har et job, tager ud og handler osv. som største delen af alle mennesker der har hund jo faktisk gør... for DK består så af et helt samfund af hundemishandlere..

• #91   18. maj 2012 I ske med mig :-).

• #92   18. maj 2012 Er enig med bl.a. Isabelle M.

Mine to hunde sover, hvor de vil, men ved sengetid kommer de altid op i sengen til mig og kattene. Bliver det for varmt, lægger de sig på gulvet.
    Og jo, jeg kan godt være der selv, for jeg har en stor seng og ingen mand:-)

Ser jeg TV, ligger de som regel ved siden af mig eller i mit skød, hvis der ikke allerede er optaget af en af kattene.

Vi bor SAMMEN og ikke hver for sig.
    Af og til forstår jeg ikke, hvorfor nogen i det hele taget har hund, når de alligevel ikke er ret meget sammen med dem.

• #93   18. maj 2012 Her har vi hverken hunde i møblerne eller i sengene - jeg synes det er uhygiejnisk og jeg tror faktisk også de ret hurtigt vil få det alt for varmt.

Vi har tre hunde, de må sove hvor de vil, de lægger sig som regel rundt om sengen i soveværelset om natten, der har vi madrasser og en hundekurv - men mange gange ligger de bare inde i stuen på parketgulvet.

• #94   18. maj 2012 - . Schæfertossen . -
    Zacko sover i sit hundehus udenfor.
    Tino i sin dertil-indrettede HUNDEkurv. - Hun kommer kun i sengen hvis hun bliver bedt om at hoppe op.
    Zacko har aldrig været indenfor i huset.

Hvorfor (af ren nysgerrighed) har din hund aldrig været indenfor i huset?? Hvad gør I så om vinteren?

• #95   18. maj 2012 Mine sover der hvor de har lyst til, hvilket for 99 % = SENGEN. Kunne ikke ønske mig det anderledes.
    Forstår simpelthen kke dem der syntes at der er ok at hunden sover i bryggerset. En hund er et flokdyr, og burde ikke være seperaret fra resten af flokken. Jeg syntes det er dyreplageri! Om man ønsker sig hunden i sengen er en smagsag, men adgang til en kurv i soveværelset burde være en selvfølge i min verden

• #96   18. maj 2012 Cody sover på en madras ved siden af sengen (i min side) eller på et tæppe (i min mands side). Nogle gange lægger han sig ud i køkken/stue på dørtrinnet til soveværelset.
    Jeg ønsker ikke at have hund i sengen under nogen omstændigheder smiley

• #97   18. maj 2012 Mine kan ligge hvor de vil på gulvet,minus i min stue og på Olivers værelse..

• #98   18. maj 2012 Jeg kan virkelig heller ikke sætte mig ind i, at hunden er sepereret fra familien, selvom det ikke er nødvendigt den sover i sofaer og senge. Men jeg oplever tit, at være i familier, hvor hunden kommer ind i stuen og bliver bedt om at gå ud i gangen og lægge sig. - min hund er en del af familien. Det var vores tidligere hund også (newfoundlænder) selvom hun ikke måtte være i sofaer og senge smiley

• #99   18. maj 2012 Er også enig med Isabelle, at have hund der ikke må være hvor flokken er , det er synd medmindre man har en flok hunde, den behøver ikke være i sengen eller sofaen men i samme rum som flokken .
    Schæfertossen, jeg er også nysgerrig hvorfor har din hund aldrig været i huset ????

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#100   18. maj 2012 Kan ikke få ind i hovedet at det er synd for en hund at have sit eget sted at sove.Min hund kan frit vælge og gider ikke være i mit soveværelse, nu kan jeg så forstå at det skal jeg tvinge hende til det fordi at hun er et flokdyr?om døren er åben eller ej vil i mit tilfælde være ligefedt for når hun efter en lang og god dag sover er det til når jeg står op og det går løs igen

• #101   18. maj 2012 "De fleste hunde er fint tilfredse med bare at kunne lugte, se og høre deres ejere. Det kan de fint fra gulvet, hvis hundehår ikke er ens ynglingsmorgenmad." Fuldstændig enig Natasja:)

• #102   18. maj 2012 Hunden sover, hvor det passer ham...

Starter i sengen, slutter ofte i sengen... Men ud over det tøffer han rundt i omkring i huset og lægger sig alt efter hvad der lige frister...

Jeg har det sådan, at hvis man tager på arbejde i 8 timer, dyrker fritidsinteresser, der ikke involverer hund i 4 timer, knokler rundt med det huslige de næste 4 timer og så sover i 8 derefter - så er det mere end synd for hunden at den ikke får lov at være sammen med sin ejer om natten.... Men det er så ikke sovestedet, der er et issue, men hele hundeholdet....

• #103   18. maj 2012 Riiini har da også et tæppe/pude på gulvet han kan lægge sig på, hvis han vil. Men tror umiddelbart at han tilbringer det meste af tiden rundt omkring i sengen. Men det står ham da frit for, at lægge sig på sin pude, på gulvet i soveværelset eller gangen, men ikke mindst er han velkommen i sengen hvis han vil.

• #104   18. maj 2012 Når jeg er hjemme fra job, synes jeg at hunden skal kunne være i selskab med mig/os så meget den lyster. Den skal bare holde sig væk når vi spiser, da vi ikke gider hunde ved madbordet.

• #105   18. maj 2012 "Tortur og dyremishandling" ...

I er dælme fantasifulde udover det sædvanlige ..

• #106   18. maj 2012 Hvorfor er det totur og dyremishandling, at hunden ikke sover i sengen???
    Ja, jeg fatter ingenting...

• #107   18. maj 2012 Hold da fast....

Det var godt nok noget af en voldsom dom!!

Jeg ser det hverken som tortur eller mishandling, fatter faktisk slet slet ikke at man kan få sig selv til at benytte de ord i denne sammenhæng... Hold da op altså!!!

• #108   18. maj 2012 må erklære mig enig med charlotte, martine og line.. men igen hvad ved jeg..

• #109   18. maj 2012 Ch, sådan håber jeg da ikke man holder hund - at det meste samvær med den er når den får lov til at sove i ens seng!!!

Et godt hundeliv set i mine øjne er ikke om hunden må være i senge eller møbler - det er timerne ud over de timer hunden sover der tæller - kommer den ud og får frisk luft og motion - bliver den metalt stimuleret - får den social kontakt - kort sagt har man den tid og det overskud det kræver at have en hund, får man puttet noget spændende ind i dens dagligdag, så den ikek bare ligger som putte og kælehund?

• #110   18. maj 2012 Præcis Kennelmor!!

• #111   18. maj 2012 Kennelmor - Det er gyldne ord du kommer med! Jeg er helt enig!

• #112   18. maj 2012 Tjaaaa... ud fra det der bliver skrevet..... så må jeg fluks stryge mine hundes 5-6 ture i naturen.... underholdning med naboens hunde i haven .....slæbe dem ind fra terrassen , når jeg sidder ved puteren... og hive og trække dem op i sengen..... og holde godt fast på dem ( bare sån' lidt socialt omklamrende ), så de ikke smutter ud på terrassen igen .....
    Håber dælme ikke jeg bliver meldt til DB... for tortur... fordi de ikke ligger i min seng om natten..... *LOOOOL*

• #113   18. maj 2012 Gud hvor er det typisk HG at hænge sig i ord.

• #114   18. maj 2012 Anne R *I love my Silky's* - Tavlemafioso .

*Synes godt om*

• #115   18. maj 2012 Her sover de hvor de vil. De må være overalt.

• #116   18. maj 2012 Dyreplageri er nok lige at tage i :-))
    Jeg syntes det er synd hvis en hund er alene hele dagen efter en morgen tur i haven og en tur til i haven efter ejer er kommet hjem og derefter igen er overladt sig til sig selv fordi den ikke må komme i stuen. og heller ikke være i soveværelset eller tilstødende rum, desværre tror jeg der er en del der har hund på den måde og det mener jeg er synd. At den bliver stimuleret, trænet, luftet og derefter er træt og sover i sit bur el ligenden er ikke synd, hunden er jo træt og skal have fred til at sove.

• #117   18. maj 2012 Jeg har kendt en mekaniker der havde en schæfer - den var værkstedshund - og den havde det rigtig godt, selvom den sov i værkstedet om natten - den holde vagt!!!
    Om dagen gik den rundt med ejer, kom med på ture når han skulle hente noget, ud at se på noget osv - den oplevede noget hele dagen, snakkede med kunderne og kom til lidt træning en gang eller to om ugen - men den sov alene i værkstedet om natten - og den fangede da også et par indbrudstyve i de år han havde den - tror sgu den var meget tilfreds med tilværelsen selvom den ikek sov under hans dyne!!

• #118   18. maj 2012 Kennelmor
    Den havde jo også sin ejer omkring sig hele dagen. Den historie kan man jo ikke sammenligne med hunde som er alene hjemme hele dagen fordi ejerene er på job og hvor hunden så ikke må være i selskab med ejeren når ejer så er hjemme og så oveni hatten skal sove i f.eks. et bryggers. Jeg siger ikke den skal sove i sengen, men en sådan hund har ikke meget kontakt med sin "flok" = familien den bor hos. Kan ikke forestille mig at det er en lykkelig hund, når man ved at hunde er flokdyr.

• #119   18. maj 2012 Nej, jeg skrev også bare indlægget, fordi jeg synes folk ligesom gør det med at hunden får lov til at sove unde dynen hos dem til noget der gør dem til fantastiske hundeejere - det synes jeg ikke de er.
    Jeg tror hundene ville være meget lykkeligere, hvis de blev brugt i løbet af dagen, frem for at previligiet de havde i livet, var at få lov til at sove i sengen.

Vores hunde har mange forskellige livsvilkår - ligesom vi mennesker har - men en værksteds/vagthund kan være lige så tilfreds med tilværelsen som en hund der sover under dynen hos ejeren.

• #120   18. maj 2012 Jeg synes ikke jeg er en mere fantastisk hundeejer fordi jeg lader ming hund sove i sengen - og jeg holder af at den gider sove i sengen hos mig, det er hyggeligt. Hvis den ikke gad sove der, kan den frit hoppe ned

• #121   18. maj 2012 tror da vist nok i har misforstået noget med Uffe..
    Om natten sover han i Bryggerset..
    Om dagen når vi IKKE er hjemme er han i bryggerset..

Men når vi er hjemme han sammen med os.. vi har bare valgt at han ikke skal op på første salen da det eneste der er deroppe er værelser og badeværelse...
    Vi aflukker ikk uffe fra at være sammen med os..

• #122   18. maj 2012 Vi gjorde altså det samme med Vaks, som Betina gør med Uffe.

Det er så bare blevet ødelagt nu *G*
    Han sover normalt på enten mit eller min søsters værelse. I sengen, på gulvet, under bordet - Som det passer ham.

Nogen gange sover han stadig i gangen, fordi det har han lyst til.

• #123   18. maj 2012 Vi har besluttet fra start at Uffe kun sku ha bryggers når han sov og var selv hjemme... Men når han bliver større og ikk har teenage-nykker osv må han gerne få stue og køkkenet med... men så længe han ikk er renlig og til tider har nykker for, forbliver han i bryggers..
    Så ka i mene hvad i vil, men jeg mener ikk det er dyreplagerig...

• #124   18. maj 2012 Martine: har jeg nogensinde sagt at mine hunde ikke får alt det du har nævnt? Det er fuldstændig deres valg at de vil sove i sengen hos os, for guderne ved da at hvis de ville sove i et andet rum i den fjerneste ende af huset, så skal de da være så hjerteligt velkomne til det.
    Og så vil jeg også godt lige sige, at jeg ikke ser det som "mishandling" eller "synd for hunden" hvis den sover i en kurv på gulvet eller hvad ved jeg. Mine erfaringer siger mig bare, at hunden til hver en tid helst vil være hos sin flok (menneskerne)

Iiih altså, jeg synes sQ folk tager ting for personligt nogen gange. Hundegalleri, hestegalleri, gnavergalleri osv... Det er det samme over alt, altid skal der være nogen der bringer andre i dårligt humør

• #125   18. maj 2012 Godt nok sover mine hunde ikke i sengen.......og jeg er ikke pylret med mine hunde.....
    Men jeg synes dælme det er meget lang tid en hund bare skal være i et bryggers..... 8 timer , når man sover.... 8 timer , når man arbejder.... og så ellers når man ikke er hjemme..... f.eks handler ind... og hvor man ellers er henne ... evt besøg hos nogen uden hund....

Hvis en hund / hvalp ... skal opholde sig i et bryggers 16-18-20 timer i døgnet...... så synes jeg slet ikke man skal anskaffe sig en hund overhovedet.......
    Det er sgu da et ualmindeligt sørgeligt liv for en hund.... eller andet dyr :o(

• #126   18. maj 2012 her bliver mine hunde i den grad totureret, og mishandlet, de 2 af dem lægger i bur om natten, og de 2 andre lægger i bryggerset... de kommer ikke i møbler, og jeg lukker dem væk når vi får gæster.

derudover så får de ikke særligt ofte gåture, ja det er nok kun lige rundt om et par huse, og så ellers i haven...

jeg bruger mine hunde som jeg mener de skal bruges, de går spor, de laver lydighed, og så laver de C-arbejde.

jeg mener nu ikke mine hunde mangler noget. og de tager bestemt ikke skade af at blive lukket væk fra mig. for når de så er sammen med mig, så er jeg sammen med dem, og ja lige nu lægger de alle 4 med stængerne i vejret på deres puder på GULVET. en enkelt lægger direkte på gulvet.... GISP

• #127   18. maj 2012 patricia medkællinge jyde .

KÆMPE GISP...

Når nu de har stængerne i vejret er du så overhovedet sikre på de er I LIVE, eller om de måske er bukket under for den tortur og mishandling du udsætter dem for???

• #128   18. maj 2012 "Hvis en hund / hvalp ... skal opholde sig i et bryggers 16-18-20 timer i døgnet...... så synes jeg slet ikke man skal anskaffe sig en hund overhovedet.......
    Det er sgu da et ualmindeligt sørgeligt liv for en hund.... eller andet dyr :o("

<b>E N I G !</b>

• #129   18. maj 2012 patricia, nu er der også forskel syntes jeg om der en en hund i huset eller flere, så er de jo deres egen flok.
    Alfisten , enig gåture hvor han kan snuse og opleve nye dufte elsker min hund og jeg nyder også turene , ind imellem kan vi små træne lidt lydighed.

• #130   18. maj 2012 alfisten, jeg gider ikke gå med mine hunde hver dag, så vil jeg hellere køre til marken, skoven eller stranden, hvor hundene der kan snuse, tisse og skide...

og ja de får også gåture, det er bare ikke hver dag... idag har 2 af dem dog fået... og tvivler på de andre lider.... de har nemlig fået deres træning, og så har de været ved stranden.

• #131   18. maj 2012 the one...
    nej kan faktisk godt frygte lidt for lennox, han gider ikke engang rejse sig for en godbid....

• #132   18. maj 2012 det kalder jeg ikke gåture... i min verden er gåture i snor...

men udover det får de heller ikke strand, skov eller mark ture hver dag...

• #133   18. maj 2012 patricia, hvad er så en gåtur ? kalder du det gåtur hvis de er i snor eller? jeg syntes nok at de bedste gåture er uden snor men det kan ikke altid lade sig gøre,

• #134   18. maj 2012 mamma jeg har skrevet lige ovenfor at jeg mener en gåtur er i snor

• #135   18. maj 2012 at du mener min defination er forkert, må være din mening.

• #136   18. maj 2012 En gåtur betyder for mig, at hunden får lov og tid til at "læse aviser" smiley
    Mine hunde er altid i snor - på vores daglige gåtur i mosen i 5 meter lang flexline og i trafikkeret område i kort line.

Til gengæld kan de dagen lang rende ud og ind i en indhegnet have på ca. 700 kvm, som de lyster. De bruger nemlig de store kattelemme.

Så sent som i dag oplevede jeg nede i mosen en dame med en brun labrador.
    Den havde et bredt og tætsiddende pighalsbånd på og hver gang den ville snuse til noget, fik den et ryk i snoren.
    Jeg tror ikke, den hund nød sin lange gåtur smiley

• #137   18. maj 2012 Jeg tager altid mine hunde ud til steder hvor de kan gå fri og med mulighed for at møde andre vovser smiley De nyder det i fulde drag.

Og ja, så er der masser af udetid på gården også, uendelige kys og kram og træning på hyggeniveau smiley

Jeg mener selv at de lever det perfekte hundeliv =) (håber jeg bestemt også de gør)

• #138   18. maj 2012 aaarh, 16-18-20 timer var Vaks ikke inde hans lille ''værelse''.
    Jeg sover sjældent 8 timer, og så får han lov til at lave sine ting om morgenen, og så SOVER han.. frivilligt, også i weekenderne, til kl. 14, hvor jeg kommer hjem eller.. ja, er stået op kl. 9-10 stykker.

Min hund led sq ingen smerte ved at være inde på det lille badeværelse, da han var yngre. Jeg vil faktisk vove at påstå, at han følte sig meget tryggere derinde, end hvis han havde hele huset for sig selv.

• #139   18. maj 2012 Alfisten helt enig jeg er lige kommet tilbage fra en kort aftentur i snor ( ikke mig men hunden) kort fordi vi gik en lang kl 19.30. Gåture med og uden snor, med flexline eller hvad man nu foretrækker er præcis som natteravnen skriver, som at læse avisen, snuse og strinte op ad hver lygtepæl man møder ( hanhund) og det kan tage lang tid at gå 1 km smiley
    Alexandoria, ja nogle hunde er mere trygge i små rum når de er alene hjemme og det er da helt fint men hverken 16.18 eller 20 timer, når min en sjældent gang er alene max 2-3 timer så er han i køkkenet og gangen og det fungerer fint, men ellers må han være overalt undtagen i mit tøjværelse :-)) men han vælger at være hvor vi er.

• #141   18. maj 2012 ja vi lever så ikke op til de der "Brugshundefolk går ikke tur" vi er lige kommet hjem fra 1½ -2 timers gå tur med friløb indlagt.. og vi var da ude og træne i formiddags...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#142   18. maj 2012 Nu elsker jeg selv at gå lange ture med min hund.At tro at en hund ikke kan have et godt liv uden er jeg ikke enig i.De hunde jeg kender der ikke får de lange og mange ture er bestemt ikke stresset og de får så brugt sig selv igennem træning.Mange af dem ville blive stresset hvis de skulle være på konstant.

• #143   18. maj 2012 Schæfertossen, det samme som Tino vel laver indenfor ? smiley

• #146   19. maj 2012 Men nu ved jeg ikke hvor mange hunde I har, men kan de ikke begge være indenfor? Ligsom mine hunde? smiley

• #147   19. maj 2012 "Desuden er Zacko jo ikke min, men en jeg uddanner for hans ejer"

"Han ser kun mig i hele verden, og gider kun træne. Han nægter at lade sig røre af andre, pg det er da ikke lige en familiehund."

Får I så ikke et problem, når han leveres tilbage efter endt træning?

Pokker tage mig, om jeg ville have hund på den måde smiley

• #148   19. maj 2012 2 små chi i sengen under dynen, to cockere i deres egne senge, en på hver sin side af sengen. Det er mange i et soveværelse, men vi sover godt.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#150   19. maj 2012 For mig må folk have hunde som de har lyst til så længe de bare har det godt og det lydet det til i tilfældet her.Tror man skal passe på med at tro at den måde man selv vælger at holde hund på er mere rigtig i forhold til andres.

• #151   19. maj 2012 ENIG Max H ...

For i følge folk herinde yder jeg tortur og dyremishandling ...
    Og HALLO .. Bare fordi vi ikk vil ha hunden i soveværelset, og for den sags skyld oppe på første salen hvor soveværelset ligger, har Uffe det skide godt...

• #153   19. maj 2012 <i>Tror man skal passe på med at tro at den måde man selv vælger at holde hund på er mere rigtig i forhold til andres.</i>

Bravo !

• #154   19. maj 2012 max så sandt som det er sagt..

Kommentér på:
Hvor sover jeres hunde?

Annonce