{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

stress ved leg? {{forumTopicSubject}}

Vores første hundetræning har lagt idag m vores mops ludvig. Der er vi blandt andre rådet til at undgå kastelege, ruskelege samt tumle lege og istedet træne.
Det sku eftersigende være ny forskning. Er der nogen der kan linke til disse resultater? Og evt. Andre der har hørt om det? Hvordan 'leger' i ellers og har det sjovt uden hunden altid ska præstere?

For mig at se er det vigtigt for hunden at have nogle af disse lege da det jo er naturlige instinkter de ska ha brugt på en eller anden måde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stress ved leg?
  • #1   3. jun 2012 Altså på træningspladsen eller hvordan?

  • #2   3. jun 2012 Nej også derhjemme. Så vi sku undgå at lege og istedet.træne men jeg nyder sgu at lege m min hvalp og synes at alt ska være træning måske lige er i overkanten for en 15 uger hvalp

  • #5   3. jun 2012 Ja men jeg vil gerne kunne lege, og træne med min hund så der også er tid til at slappe af og han ikke altid skal yde. en 15uger hvalp skal vel ha lov til at lege også ??

  • #6   3. jun 2012 Det er IKKE ny forskining sådan har det været i flere år, ingen ruske lege, boldkast og andre former for kast giver en hund der er stresset.....

  • #7   3. jun 2012 Jamen han er jo ikke stresset? Det er derfor det ikke giver mening i mine ører. At vi bliver rådgivet til ikke at gøre det når han IKKE er stresset, hundetræneren siger det GIVER stress, derfor jeg efterspørger noget dokumentation for denne påstand samt informationer om hvordan i andre så leger med jeres hunde.
    Vores mops på 15 uger kræver en masse aktivering, han søger sin mad og vi træner et par minutter flere gange om dagen, og jeg plejer når jeg kommer hjem at tumle lidt med ham eller kaste en bold han så løber efter og bider i til den er kedelig og jeg så kaster den igen. Han falder til ro så snart vi kommer op i lejligheden, men det tror min kæreste nu er forkert fordi hundetræneren siger det giver stress???


  • #8   3. jun 2012 Alting med måde. Så hvis det eneste (eller det meste) du laver med hunden er boldkast, trækkelege og ruskelege så kan det godt blive et problem. Men ikke fordi du gør det engang imellem. Charlie elsker den form for leg som belønning. Og bliver temlig vild. Men ikke mere end at han stopper med det samme når jeg siger STOP. Og så tror jeg altså ikke på at det skulle være skadeligt.

  • #9   3. jun 2012 Nej det er det jeg ikke kan forstå nemlig.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #10   3. jun 2012 Hvis en hund er let at træne med bold så er det for mig mange gode grunde til at gøre det.En hund skal syntes det er sjov at træne og hvis den vil dø for sin bold er det ingen grund til at træne udelukkende med godbidder.Så hvis din hund ikke kommer helt op at kører over leg ser jeg ingen grund til ikke at belønne ham på den måde.God træning

  • #11   3. jun 2012 Det er nu ikke til træning men udover træning vi er blevet frarådet at bruge disse lege. Det er IKKE i forbindelse med træning men udover træning:)

  • #13   3. jun 2012 Jeg er meget uenig i, at man ikke skal benytte sig af at træne med bold, bidereb eller bidepølse.

    Mine kursister har stor, stor glæde ved at jeg instruerer dem i, hvordan man bruger denne form for leg under træningen af dem efer "noget for noget"-princippet.

    Bolden/biderebet etc. bruges nøjagtig på samme måde som en guf idet man manipulerer hunden til forskellige øvelser og bagefter belønner den ved at forfølge "byttet", eller lave trækkelege.

    Typisk er de instruktørere, som advarer imod det overhovedet ikke uddannet i, hvordan man bruger det.

    At bilde dig ind, at man ikke skal bruge dette fortræffelige middel i sin træning svarer til, at man siger, at du heller ikke skal bruge godbidder, for der er NOGLE, som overfodrer deres hunde og får overfede hunde ud af det.

    Det er ganske enkelt uintelligent imo. - og typisk er det den samme type trænere/adfærdsbehandlere, som synes, at hundene skal lege, lege, lege. Mon ikke også det giver en del stress?


  • #14   3. jun 2012 Ps. ALT hvad du foretager dig med din hund er træning ( = påvirkning).

    Det er kun os mennesker, som deler tiden op i "træning" og "ikke-træning". Hundene lærer i ALLE situationer, de er i.


  • #15   3. jun 2012 jeg gik også til træning med staffordshire bullterrier og der brugte vi mere leg som godbid og DET VIRKEDE, men min kæreste var helt oppe at køre fordi vores hund jo bare er et hundebarn og selvfølgelig også vil lege og nu må vi ikke "lege" de almindelige lege mellem menneske og hund fordi det er dårligt for ham , selvom det hun handler om ca. 15minutter dagligt da han både kommer i hundeskov flere gange om ugen og lege, men også bliver småtrænet i løbet af dagen smiley Så ville egentlig gerne have set dokumentation for at det var usundt så jeg kunne se om det var fordi hundetræneren har misforstået eller noget andet smiley For synes det lyder forrykt. Er vokset op med hunde hele livet og de har leget og tumlet osv. og ingen af dem har haft stress smiley

  • #16   3. jun 2012 Synes det er noget værre vrøvl.

    Leg er en af de bedste forstærkere man kan fremdrive og at afskære sig selv fra den er i min øjne en monster fejltagelse. Den glæde man giver hunden, den kontakt, man får udviklet gennem leg med hunden er unik...

    De mennesker, der kan finde på at sige sådan har skyklapper på rent træningsmæssigt. IMO.


  • #17   3. jun 2012 Hvor er din træner uddannet?

  • #18   3. jun 2012 Jeg ved det ikke helt, det er hende her: https://www.facebook.com/pages/Aktiv-Hundeadf%C3%A6rdstr%C3%A6ning/133951496653872

  • #19   3. jun 2012 Lucca

    Tak for info.


Kommentér på:
stress ved leg?

Annonce