{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Hvordan ved man at en hund har/får glæde ved hund nr. 2? {{forumTopicSubject}}

Scenarie:
Gammel hund 2 år, kastrat, ny hund 7 måneder, intakt. De har boet sammen i 10 dage.
Ny hund vil meget gerne lege og ligge tæt på gammel hund, ligger op til leg på en pæn måde. Gammel hund går HVER gang sin vej, når ny hund kommer.
Ny hund bider gammel hund i øre og ben for at lege. Gammel hund ignorere det, og en sjælden gang giver han til
sidst lidt "modstand" i form af lidt "hold dig væk" leg. Altså ikke helhjertet leg (gammel hund plejer gerne at ville lege med andre hunde).
Gammel hund opsøger aldrig ny hund, og har lidt svært ved at slappe af i den nye hunds selskab.
Gammel hund sætter ny hund på plads en sjælden gang, f.eks. når ny hund går for tæt på når gammel hund forsøger at sove, men ellers aldrig.
Gammel hund har ikke ændret direkte adfærd efter ny hund er kommet, men er ikke så opsøgende mere (på sine mennesker), og ligger tiere
for sig selv. Gammel hund har en enkelt gang savlet uhæmmet, med al sandsynlighed pga stress, efter ny hund er kommet.

Alt i alt virker gammel hund ikke interesseret i ny hund på nogen måde. Er der nogle hunde der bare har det bedre som
alene hund? Eller er chancen stor for at disse to vil få glæde af hinanden på længere sigt?
Det der selvfølgelig frygtes her er, at gammel hund bliver for stresset af ny hund, og egentlig ender med ikke at
få glæde overhoved af ny hund.

Hvad tror I? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan ved man at en hund har/får glæde ved hund nr. 2?
  • #1   25. feb 2013 Det er ikke alle hunde der ynes det er fantastisk at dele hjem med en anden hund. Jeg er på ingen måde i tvivl om at Reiki ville foretrække at bo selv hvis man spurgte ham.

    Ham og Gaia enes fint, det er ikke sådan at det er to hunde der ikke tåler synet af hinanden eller noget.
    Det sker da osse en (meget) sjælden gang at de tager en fælles løbetur e.l. Men 90% af tiden er de blot to hunde som bor under samme tag, uden i øvrigt at have meget tilfælles.
    De enes som sagt fint, har sjældent konflikter imellem dem osv. De har bare ingen glæde af hinanden what so ever.

    Vil så lige understrege at de begge trives, ingen render rundt og sygner hen fordi de skal dele tilværelsen med hinanden.
    De har bare absolut intet sammen, udover at de tilfældigvis deler adresse.

    Nu er hund nr to hos mig ikke anskaffet til glæde for f'rste hund, den er 100% anskaffet til glæde for mig -men jeg havde da håbet at Reiki osse ville synes det var lidt fedt at få en kammerat, og de første 14 dage lignede han osse en der syntes hun var ret fantastisk. Herefter lignede han en der tænkte " har vi ikke snart passet den der ting længe nok" smiley

    Jeg bruger meget tid på at være sammen med hundene hver for sig. Det synes JEG er vigtigt, og jeg ville være mere ked af at miste kontakten mellem hund og mig, end at de ikke har den store kontakt med hinanden. Så jeg kan godt leve med det er sådan.


  • #2   25. feb 2013 Sidst mine forældre anskaffede ny hund, havde de en i forvejen.
    Og hun var ikke synderligt begejstret for den lille nye han.
    Hun tolerede ham men hver gang han kom og lagde sig ved hende - for han ville bare så gerne smiley - så gik hun..

    Men som tiden gik ændrede det sig virkelig og de blev virkelig gode venner.
    Tror bare ikke hun gad det der små-hvalpe-noget smiley


  • #3   25. feb 2013 Giv det mere tid.
    Her tog det en måned før hundene begyndte at lege sammen.
    Hvis din han stresser om to-tre uger og viser at han tydeligvis ikke ønsker samværet, så ændrer det sig næppe.
    To ligeværdige hunde er helt sikkert det bedste. Den yngste vil jo også have det træls med altid at blive afvist. Leg er nemlig meget vigtigt for mange unghunde.


  • #4   25. feb 2013 vores er gode venner i dag, men det tog mindst ½ år, og den ældste ville have været lige så glad uden den nye, det er jeg helt sikker på..

    derfor hund nr 2 er menneskets valg, ikke hundens..

    Vores ældste gjorde stort set det samme som du TS beskriver, og jeg synes faktisk det var mega synd for vores hvalp, hun gjorde alt det rigtige for at få et tæt forhold med hygge og leg .... men blev afvist, i dag leger de af og til, men vil tro at mindst 50% af gangene afvises hun stadig...


  • #5   25. feb 2013 Her tog det små 4 måneder før gammel hund gad ny hund. Det kan tage tid, og det kan være de aldrig kommer til at være bedste venner. Det må man jo bare acceptere. smiley

  • #6   25. feb 2013 Jeg har en hund der var lidt over 4 da jeg fik en ældre hund. Jeg tror de legede sammen 3 gange i det halve år jeg havde den gamle. De enedes fint da de lige fandt ud af, at der var nok af mig til dem begge. De delte bare stue, men foretrak klart mit selskab. Min unge virkede heller ikke påvirket da jeg fik aflivet den gamle pga. sygdom. De havde som sådan ikke glæde af hinanden, men min unge havde godt af, at der var en anden hund, for hun var meget harmonisk, og derfor slappede han lidt mere af på ture.

    Nu har jeg fået hvalp i onsdags, og lige så snart hvalpen havde set den store an, legede de. Maden deler de IKKE, men mit selskab deler de gerne, og de tager gerne nogle ordentlige ture rundt i stuen. Jeg tror og håber de nok skal få god glæde af hinanden også, selvom det selvfølgelig er okay hvis de hellere vil passe sig selv smiley


Kommentér på:
Hvordan ved man at en hund har/får glæde ved hund nr. 2?

Annonce