{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Ved hun at jeg er gået? Alene hjemme træning hvalp {{forumTopicSubject}}

Er i gang med at træne alene hjemme træning med min nye hvalp og da det er et stykke tid siden sidst jeg har trænet vil jeg lige høre jer - Har trænet siden mandag. Først ind og ud af døren med det samme. Så flere og flere sekunder på.

Vi er oppe på et minut nu, jeg træner når hun er træt. Så ligger jeg lidt foder/godbidder på gulvet ved kurven og går så ud af døren. Radioen er samtidig tændt.

Når jeg kommer ind ligger hun stadig i kurven og gumler løs, men det virker slet ikke til at hun har opfattet at jeg er væk? Jo altså hun kigger på mig når jeg går ud af døren, men ellers ikke. Hun har mere travlt med det jeg har lagt.

Tror i at hun er klar over at hun er alene og hvis ikke får hun så noget ud af træningen?

Er jo klar over at de skal være beskæftiget og er også sikker på at hun ville blive utryg og pive løs hvis jeg bare efterlod hende frisk og uden noget.

Synes det er svært at vide hvornår jeg kan putte mere tid på, for ved ikke hvad der vil ske når hun har spist færdig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ved hun at jeg er gået? Alene hjemme træning hvalp
  • #1   7. jun 2012 Hvis hun ser på dig når du går ud af døen ved hun udemærket at du er gået men er bare rigtig dygtig og ikke reagere videre på det andet end at foretage sig det hun var igang med. Fortsæt den gode træning og giv hende evt. et ben hver gang du går i stedet for, de holder længere tid når du skal til at være væk i længere tid af gangen smiley
    Du gør dig selv en bjørnetjeneste ved at gå for hurtigt frem.

• #2   7. jun 2012 Okay så er vi da på rette vej:) Jeg er nemlig også meget obs på ikke at gå for hurtigt frem. Hun er på mange punkter en selvstændig hvalp og har ingen problemer med at rende rundt nede på det grønne område i det høje græs hvor hun ikke altid kan se mig. Hun kan også sagtens være i stuen mens jeg er på badeværelset. Men når jeg er i lejligheden og hun skal sove skal det helst være på mig eller op af mig.
    Hvad slags ben vil du anbefale? Så er tanken vel at hun skal lægge sig til at sove når hun er færdig/ikke gider mere?

• #3   7. jun 2012 Det er næsten ligemeget, bare der er lidt kød på de kan få af så det lokker endnu mere og så skal det være så stort at hun ikke kan sluge det smiley Jeg køber gerne okseknæ elle hvad de elles har de steder jeg kommer... Kraftben kan også være en mulighed smiley

Jo det er tanken... fordelen ved ben er at de ikke får fyldt maven på samme måde som når du giver foder/godbidder for at aflede opmærksomheden... så skal den bette jo nærmest luftes bagefter smiley
    Når de ligger og tygger efter en luftetur bliver de rolige og falder ofte i søvn efter noget tid smiley

• #4   7. jun 2012 Og rå ben kan sådan en lille hvalp godt tåle i hendes mave? For så er det da super. Min mors hund får barf, og de har to kg kalkunhalse liggende i fryseren som hun åbenbart ikke vil spise. De er små og vil da sikkert være perfekte så:) For min tanke omkring foder /godbidder er nemlig også at de er rimelig hurtigt spist og skal det jo ud igen. Men de ben skal hun vel så kun have når hun skal være selv? Så når jeg kommer retur får jeg lokket den fra hende igen? Så det forbliver en positiv ting hun får når hun skal være selv?

• #5   7. jun 2012 Ja selvfølgelig kan hun det... personligt kender jeg ikke nogle hunde der har taget skade af at få ben smiley Ja giv hende det kun når hun er alene, så bliver det nemlig en positiv ting for hende at være alene smiley Når du så kommer hjem kan du give hende en guf og tage benet fra hende og så kan hun luftes smiley
    Det er da pefekt at du lige kan hapse lidt fra din mor!

• #6   7. jun 2012 Jeg er måske bare kylling, men jeg har hørt alt for mange skrækhistorier om hunde der er blevet kvalt i deres ben osv. imens de var alene. Jeg ville ikke uden opsyn give min vaps noget der potentielt kan sidde fast i halsen. smiley

• #7   7. jun 2012 Line N:
    Også derfor jeg skriver det skal være noget der er så stort at hun ikke kan sluge det smiley

• #8   7. jun 2012 Michelle - hvis de er små ville jeg ikke gie dem når hun er alene. Vi giver oksehudsben (tror jeg det hedder) men ve at Nala æder den stille og roligt, min venindes hund der imod blodgør dem og sluger den i en mundfuld,

• #9   7. jun 2012 Tak for jeres svar. Jeg har netop købt tørret oksekallun. Det er hun helt vild med. Gav hende en her til eftermiddag, sagde"kommer igen" og gik ud af lejligheden. Blev udenfor 1½ minut og da jeg kom ind igen lå hun bare i kurven og gnaskede og logrede da hun så mig. Hun gad ikke engang komme hen og sige hej:) Har bestemt at det lækre kun er til når hun skal være alene = positivt.

• #10   7. jun 2012 Det lyder som en rigtig god plan smiley

Kommentér på:
Ved hun at jeg er gået? Alene hjemme træning hvalp

Annonce