{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Jer der fodre med WB {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu foderet min hund på WB, den variant der hedder Green Valley i halvanden uge. Han er helt vild med den men synes han er begyndt at klø sig oppe ved munden og i øret. Han er også begyndt at slikke meget poter. Tænker om der måske er for meget protein i (30%) men har også hørt at det med proteinindholdet ikke må være for højt er en skrøne.
Har overvejet at prøve den med hest næste gang fordi den er allergivenlig men fedtindholdet er bare meget lavt og han har ikke brug for at tabe sig. Han skal snarere ta på men giver i bare jeres hund større portioner for at holde vægten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der fodre med WB
  • #1   21. jun 2012 vi variere mellem hest, lam og kanin, vi har ikke haft nogen problemer over hovedet, håber da i finder ud af hvad det er der klør. Han har ikke haft næsen i nogle brændenælder??


  • #3   21. jun 2012 True: Puha det håber jeg ikk sker. Vil helst undgå BARF. Kunne forestille mig han har svamp i poterne. Det har han haft 2 gange før hvor han fik Eukanuba. Det hjalp jeg skiftede fra det.
    Men jeg kan jo håbe at det ikke er ved alle varianter at han klør sig. Det er bare træls for har endelig fundet et foder som han ikke kun elsker de første 3 dage.


  • #4   21. jun 2012 *True angels have tails instead of wings* . Ej hvor kedelig! Jeg har aldrig hørt om en hund der fik allergiske reaktioner på WB… Var din hund allergiger til at starte med eller kom det først efter WB?

    Jeg skifter mellem alle smagsvarianterne, så jeg kigger på min hund og ser om jeg syntes hun skal have mere eller mindre foder. Dog ligger det som regel mellem 50-70g


  • #6   21. jun 2012 Lige nu får han 150 g dagligt. Det spiser han fint og som sagt skal han ta på. Jeg begynder også snart at løbe for at tabe mig og der vil jeg gerne have ham med så han kan danne flere muskler. Her tænker jeg igen på der kun er lavt fedtindhold i mange af de varianter hvor det er lavt proteinindhold. Ved heller ikke om det er foderet der gør det. Kan jo sagtens være at han kløer sig fordi han har haft hovedet inde i nogle brændælder for vi går mange steder hvor der er meget krat. Det med poterne og ørerne har min dyrlæge sagt at det godt kan være tegn på allergi men når det ikk er værre behøver han ikke over på et decideret allergifoder. Hende der trimmer ham som også har westier siger at mange dyrlæger er hurtige til at sige allergi så snart der kommer en westie ind med hudproblemer.

  • #8   21. jun 2012 Kaido har også problemer med for meget protein. Så hun er på WB Cold River. Men det nytter jo ikke så meget hvis han skal tage på smiley

  • #9   21. jun 2012 Han nægtede at spise Orijen 6 fish efter et par dage så tror ikke fisk er et godt valg men den der hedder Range Lamb har jeg også kigget på. Tror jeg prøver den næste gang. Han er snart færdig med den han har nu for købte kun 2 kg til jeg er 100 på det er det han vil spise. Kan også se han har taget på. Han mangler nok 1 kg endnu men i det mindste går det den rigtige vej. Og så er det bare så dejligt at han endelig er helt vild med et foder. Det er sådan at når jeg begynder at måle det op så springer han rundt fordi han ikk kan vente, så derfor vil jeg helst heller ikk opgive at give hak WB smiley
    Men når han så vejer det han skal kan jeg vel godt give ham de varianter der går under betegnelsen 'Low protein, low fat' og så bare giver ham større positioner? Jeg fodre ham 3 gange om dagen for han har det med at være sulten lige inden vi går i seng.


  • #10   23. jul 2012 Jeg har samme problem, bruger WB puppy, og de eneste 2 varianter der er 32% protein i.. men efter jeg er begyndt at blande det med Cold River og Wild Duck som indeholder mindre protein er det blevet meget bedre med alt det kløen osv.

  • #11   23. jul 2012 Verdens bedste: Har lige købt den med hest til ham. Han var helt vild med den den første dag men nu gider han ikk rigtig spise den. Heldigvis er jeg stædig så han spiser når han er sulten nok.:)

    Cold river er det ikk en af dem som er lavet på fisk? Det går ikk jeg giver min noget med fisk for så bliver hans pels brun.

    Har dog tænkt mig at prøve wild duck næste gang smiley


  • #12   24. jul 2012 Henriette: jeg har den med wild duck, der 1800gr tilbage i posen. Mine vil ikke ha det. Det er i en klar pose, da det var billigere. Men der står der på hvad det er. Hvis det skulle ha interesse.

  • #13   24. jul 2012 Jackie - jeg kunne godt være interesseret i den.. Hvilken pris tænker du? :O)

    Henriette - kender godt problemet, Muffin er skide kræsen... eller han bliver bare træt af det samme efter meget kort tid, derfor skifter jeg mellem varianterne så det ikke sker. og det virker bare :O)


  • #14   24. jul 2012 Verdens bedste MUFFIN: hvad siger du til 100kr?

  • #15   24. jul 2012 Du er ikke interesseret i ca. 1900g WB Range Lamb PUPPY (kan se du har en hvalp)
    Min gider nemlig ikke spise den variant.. men ellers lyder 100 kr. fint :O) Hvor i Nordjylland bor du? Bor selv i Aalborg.


  • #16   24. jul 2012 Verdens bedste: Ja tror også bare jeg må købe de små poser og skifte.

    Jackie: Vil helst ikke allerede skifte igen. Min far og jeg har købt en 15 kg pose med hest som hundene skal dele så giver det lige et par ugers chance. Ellers tak smiley


  • #17   24. jul 2012 Helt ok.

Kommentér på:
Jer der fodre med WB

Annonce