{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
426 visninger | Oprettet:

Træning af forældre eller hund? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften er måske lidt mærkelig, og kræver en forhistorie.

Herhjemme er hunden familiens hund, ikke desto mindre mener Anton selv at han er MIN hund. Og det er da også mig der gør alting med ham, går, træner, fodrer, strigler og leger. Ikke sådan at hvis jeg er afsted, så ligger han bare i et hjørne og ikke kommer ud, så passer mine forældre naturligvis rigtig godt på ham, og går gode lange ture osv. men i hverdagen er det altså mig der gør det meste. Hvilket naturligvis har gjort, at han har knyttet sig meget til mig.

Problemet er så lidt herhjemme, at når jeg er i rummet, så laver han ikke ballade ( i hvert fald ikke helt så meget smiley ) og han er meget mere omgængelig, men når jeg ikke er der, så kan han virkelig være teenager med stort T! Og på trods af at mine forældre er gode til at sige NEJ bestemt og stopppe ham i det, så gør han det 2 sekunder efter igen. Lidt som om at han har respekt for dem når de siger det, men sekundet de vender sig om, så er det glemt.
Så er spørgsmålet, er det mine forældre jeg skal træne og i så fald hvordan?
Eller er det hunden der skal trænes? Og er det så noget jeg kan, eller skal jeg lade de gamle om det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af forældre eller hund?
  • #1   22. jun 2012 Hvor meget har dine forældre haft med hunden at gøre fra i fik den? Der skal gerne skabes tillid og respekt mellem hund og ejer, og dette er noget man skal gøre sig fortjent til. Det lyder til, dine forældre må træne lidt kontakt til hunden smiley
    Man kan også se i vores hjem, hvem der går til træning med hunden.

• #2   22. jun 2012 Ja det er ret begrænset hvor meget de har trænet kontakt med ham smiley De går med ham når jeg ikke gør det, men der skal mere til at skabe et bånd. Vil jeg sige til dem næste gang han bliver en rod når jeg går smiley

• #3   22. jun 2012 En rigtig god øvelse; DUT ØVELSEN.
    Sæt dig ned på gulvet ved hunden. Hold din ene hånd fladt lodret ud fra kroppen, når hunden dutter med næsen på hånden får den en godbid. Det er en rigtig god øvelse til at skabe kontakt.

• #4   22. jun 2012 Okay, den har jeg faktisk ikke hørt om før! Det tror jeg både dem og jeg skal prøve smiley

• #5   22. jun 2012 Det er virkelig godt smiley Hver gang jeg sætter mig ned til min hund, prøver hun altid at dutte mine hænder for godbidder smiley
    Ellers kan du også holde hænderne knyttet ud til siden mens du sidder/står med en godbid i hver, og lige så snart hunden kigger dig i øjnenene, får den en af godbidderne.

• #6   22. jun 2012 Kigge øvelsen kender jeg fra træning, men den er også super! Den gør at min hund nu nogle gange stirre på mig hvis vi træner, og venter på godbiden. "Problemet" er bare at han gør det også på min fætter, som tror at han vil æde ham fordi han stirrer på ham! smiley

• #7   22. jun 2012 Krøyer gør det samme, så den med hænderne til hver side bruger vi ikke mere, da hun konstant stirre på mig smiley
    Synes dut øvelsen er helt fantastisk. Desto bedre hunden bliver kan du skifte hånd og flytte den helt væk fra kroppen

• #8   22. jun 2012 Man føler sig rimelig iagtaget når man har en hund der sidder O.O og stirrer på en smiley
    Men tak for gode råd!

• #9   22. jun 2012 Griner ja det kan være en af ulemperne ved kontaktøvelserne, Akita stire så konstant at folk er bange for at hun kigger igennem dem.

Kommentér på:
Træning af forældre eller hund?

Annonce