Træning af forældre eller hund? {{forumTopicSubject}}
Ja overskriften er måske lidt mærkelig, og kræver en forhistorie.
Herhjemme er hunden familiens hund, ikke desto mindre mener Anton selv at han er MIN hund. Og det er da også mig der gør alting med ham, går, træner, fodrer, strigler og leger. Ikke sådan at hvis jeg er afsted, så ligger han bare i et hjørne og ikke kommer ud, så passer mine forældre naturligvis rigtig godt på ham, og går gode lange ture osv. men i hverdagen er det altså mig der gør det meste. Hvilket naturligvis har gjort, at han har knyttet sig meget til mig.
Problemet er så lidt herhjemme, at når jeg er i rummet, så laver han ikke ballade ( i hvert fald ikke helt så meget
) og han er meget mere omgængelig, men når jeg ikke er der, så kan han virkelig være teenager med stort T! Og på trods af at mine forældre er gode til at sige NEJ bestemt og stopppe ham i det, så gør han det 2 sekunder efter igen. Lidt som om at han har respekt for dem når de siger det, men sekundet de vender sig om, så er det glemt.
Så er spørgsmålet, er det mine forældre jeg skal træne og i så fald hvordan?
Eller er det hunden der skal trænes? Og er det så noget jeg kan, eller skal jeg lade de gamle om det?
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
Man kan også se i vores hjem, hvem der går til træning med hunden.
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 267
mar 2011
Sæt dig ned på gulvet ved hunden. Hold din ene hånd fladt lodret ud fra kroppen, når hunden dutter med næsen på hånden får den en godbid. Det er en rigtig god øvelse til at skabe kontakt.
jan 2012
mar 2011
Ellers kan du også holde hænderne knyttet ud til siden mens du sidder/står med en godbid i hver, og lige så snart hunden kigger dig i øjnenene, får den en af godbidderne.
jan 2012
mar 2011
Synes dut øvelsen er helt fantastisk. Desto bedre hunden bliver kan du skifte hånd og flytte den helt væk fra kroppen
jan 2012
Men tak for gode råd!
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.387
Træning af forældre eller hund?