{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny hund, efter den gamle.
  • #1   23. jun 2012 da vores lille Gi-Gi blev kørt ihjel havde vi ny hund dagen efter , det var pomeraniaen Foxy og har haft pomeranians siden året var 1989.......

  • #2   23. jun 2012 Nogle vil have en ny hund så hurtigt som muligt, andre vil vente et stykke tid.
    Du skal mærke efter hvad du føler for, og hvordan du nemmest kommer over tabet, nogle gør det ved at sørge, hvor andre får nemmere ved det, ved at fylde det tomrum den afdøde hund har efterladt, det bliver ikke det samme, men det kan hjælpe på nogen.

    Jeg synes ikke det er forkert at få en ny hurtigt efter, jeg synes heller ikke det er forkert at vente, men jeg synes det er forkert at gå efter andres mening, og ikke følge sit eget hjerte.

    Lyt til dit hjerte smiley


  • #3   23. jun 2012 Jeg er enig med Thomas, så han får lige en tommel ;o)

  • #5   23. jun 2012 Men når ny hund skal købes skal man lytte til hjernen, ikke kun gå efter udseendet på en ny hund osv. den skulle jo nødigt blive kastebold.

  • #6   23. jun 2012 Jeg tror det er et temperamentsspørgsmål. Jeg har også lige mistet min dejlige hund på 11 år (jeg har heldigvis to), og det trækker at anskaffe en ny af samme race. Men jeg er ikke sikker på, at jeg er helt parat endnu. Mærk efter, så føler du svaret. Men man skylder den nye, at den ikke skal være en erstatning, men sig selv. Held og lykke smiley

  • #7   23. jun 2012 Lige netop Anne, man skal passe meget på....

  • #8   23. jun 2012 vi har købt ny hund, en lille hvalp. som vi skal hente på fredag. så er det lidt over 14 dage siden at vi måtte sige farvel.

    men hun er ikke ny Nicki. hun er en hel anden race. og vi følte at købe en nu med det samme var det rigtige for os.
    men vi tænkte da også over det inden vi sprang ud i det,


  • #9   23. jun 2012 hun bliver på ingen måde en erstatning..


  • #10   23. jun 2012 Anja, håber det vil gå godt med den nye hund og det ikke var et "hoved under armen" køb :o)
    Synd den anden ikke blev særlig gammel, ved ikke om det bare er mig, men synes mange FB ikke bliver særlig gamle :o(


  • #11   23. jun 2012 Enig med Anne P.. Jeg kommer aldrig til at kunne forstå det der med, at man anskaffer ny hund næsten med det samme efter man mister den gamle. I mine øjne virker det til, at man er ligeglad med den gamle hund og bare skal ha en ny. Jeg ved godt, at det er meget forskelligt, og man skal også kun gøre det man synes er rigtigt, og ikke hvad andre synes er rigtigt.
    En jeg kender mistede deres schæfer efter 10 år, efter den blev aflivet hos dyrlægen kørte de ud og hentede en ny. Det er aldrig noget jeg kommer til at forstå.


  • #12   23. jun 2012 Du skal mærke efter i dit hjerte, er man klar ja så er man klar.

    Min far havde for nogle år siden et kuld JRT hvalpe til salg, en kvinde ringer og spørger om hun må komme og se dem med det samme?

    Ja det må hun da. Hun kommer og vælger en hvalp, super dejligt for hende og hvalpen. Hun fortæller så at samme formiddag blev hendes gamle JRT trådt på af en hest, og dør.

    Hun begraver hunden, ræser ind til computeren og finder min fars annonce. Hun måtte bare have en hund med det samme igen, så hun tager en af hvalpene med hjem samme eftermiddag, kun få timer efter hendes anden er død.

    Hun kunne slet ikke klare tanken om ikke at have en hund, så hun var klar med det samme smiley


  • #13   23. jun 2012 Jeg synes det er rart at kunne kigge efter hund med det samme, for at få tankerne væk. Jeg har aldrig fået hund lige bagefter alligevel, men det har mest været pga. manden. Jeg tror det ville funke bedst for mig at få hund med det samme igen.

  • #15   23. jun 2012 Jeg synes ikke tiden for ny hund spiller nogen rolle, der skal man gøre som man føler er rigtigt.

    Jeg synes dog ikke man hovedkulds skal kaste sig ud og bare købe en ny hund - man skal stadig sætte sig ind i at få en ordentlig hund fra en ordentlig opdrætter. Man skal have tiden til at finde den rette race, og så vente på den rette hund kommer.


  • #16   23. jun 2012 Det er ca. 4,5 måned siden, at jeg mistede min Bertha, jeg havde absolut ikke lysten den gang, nu begynder lysten dog stille og roligt at komme igen.
    Nu har vi også Dharma, som er 14 mdr gammel, vil gerne, at hun har lidt mere alder inden en ny kommer ind og det passer mig egentlig ganske fint.
    Det tog meget hårdt på mig, at miste Bertha, så det skal være 100% rigtigt og "i orden" for mig, når engang vi skal ud og have en lille ny.


  • #17   23. jun 2012 Synes man skal købe en ny hund når man er klar til det - om det så er dagen efter, det er op til folk selv smiley

    Personligt har jeg ikke lyst til at sætte mig i den situation, så jeg overlapper. Vil altid have 2 hunde, så jeg ikke en dag står helt uden. Jeg ved nemlig at jeg ville gå ud og købe den første hund jeg så uanset hvad - hvis jeg ingen havde. Men ved at have en hund tilbage, når nr 2 er død, det gør at jeg kan slå koldt vand i blodet.

    Der gik 3 år fra min gamle Cavalier døde til jeg fik endnu en hund. Men havde også Lilly smiley


  • #18   23. jun 2012 Man kan godt stadigvæk sørge over tabet af sin gamle hund, selv om man får en ny.

    Jeg har altid vidst, at jeg ikke vil undvære at have en hund, selv om jeg har mine katte, for jeg ville f.eks. ikke komme ud på lange traveture i mosen og andre skønne steder, for jeg gider ikke gå alene.

    Så da min gamle hund døde knapt 17 år gammel, gik der kun et par måneder, før Holly flyttede ind. Hun var en lille genbrugshund, da jeg pga. min alder ikke ville have en hvalp.

    Jeg har nu haft hende i 1½ år og jeg elsker hende, men jeg vil altid have et blåt mærke indeni efter Mandy. Jeg glemmer hende aldrig.


  • #19   23. jun 2012 Jeg tror det vigtigste er at mærke efter inden i. Jeg har før været hurtig til at få en ny hund efter den gamle og det har været det rigtige for mig. Men ikke denne gang der kunne jeg mærke sorgen var for stor og der var nogle ting jeg først skulle have bearbejdet. Derfor gik der næsten et år inden min labbedreng flyttede ind.
    Sorgen er der stadig efter den gamle men det er på en anden måde nu.


  • #20   23. jun 2012 har aldrig skulle sige farvel til hund, endnu. men da jeg brækkede foden og måtte sende mine hunde ud for at blive passet, der var jeg ved at dø af ensomhed. selv om jeg havde venner der kom forbi. savnede jeg mine piger så meget at jeg tog den store hjem igen ( hun var den der var mest rolig og så måtte jeg lokke mor og far til at lufte hende to gange om dagen) jeg kan ikke forstille mig et liv uden liv i mit hjem.. jeg ville tage den tid det tager for at finde den hund der vil passe ind hos mig og ikke bare finde hund fordi det manglede, så gik der en uge okay eller en månede eller mere er op til den rette hund smiley

Kommentér på:
ny hund, efter den gamle.

Annonce