{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

17år og hvad så? {{forumTopicSubject}}

Hej, syntes lige jeg vil fortælle denne her historie.
Da jeg var 17 år gammel, fik jeg min dejlige hanhund Muffi. han var vandrøgtet og vidste virkelig ikke hvem han selv var.
Jeg tog ham under mine vinger, og elskede ham.
i starten skrev jeg spørgsmål, rundt omkring når jeg havde nogle.
men jeg blev simpelthen mødt af en mur af kommentare om min alder.
så jeg klarede det selv!! smiley og har simpelthen fået den dejligste hund, han er rolig og gør hvad jeg siger. det eneste der ikke har lykkedes for mig, er at få ham til at komme når jeg kalder (og dog, det går meget godt for tiden)

Men nu er jeg 19 år gammel, og kan bare sige til alle jeres kommentare : FUCK DEM !!
jeg så lige igen herinde at en 17 år pige havde skrevet om råd, og flere nævnte hendes alder.
Forstår det ikke, fordi hvis i skriver et indlæg, svare jeg jo aldrig "du er 43 år gammel" det kunne jeg da aldrig finde på at blande mig i!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  17år og hvad så?
  • #1   25. jun 2012 Bøvs....

• #3   25. jun 2012 Kan godt se hvad du mener, men sådan er det jo langt fra med alle i den aldersgruppe.

• #4   25. jun 2012 Kathrine N. Ja hvis den 17årige var ligeså indstillet på det som jeg var.
    men det kan i jo ikke se på den anden side af skærmen om jeg er smiley det er det jeg mener, mange gange havde jeg bare skrevet et helt normalt indlæg om opfedning og så blev min alder nævnt rigtig mange gange! :)? Det var ikke meningen at tonen skulle være negativ.

Simone, men det han du ikke se på den anden side af skærmen ?

• #5   25. jun 2012 Måske har det noget at gøre med nogle af de unges sprog, opførsel og fremtoning der gør at de ældre,ERFARNE hundefolk reagerer som de gør
    Måske fordi nogle de unge spørger om råd, så får de råd, og så vupti synes de selv de er blevet svinet til
    Måske er det fordi nogle af de unge selv synes de har 30 års erfaring selvom de kun er halvt så gamle
    Reagerer man modent, og ikke tøsefornærmet får man mest ud af de råd man får

langt de flest gange er det de unges egen skyld en tråd går i skudder mudder

• #6   25. jun 2012 Jeg fik min hund Kiki da jeg var 16 år (er lige godt 22 år nu), jeg syntes faktisk kun at jeg fik god respons herinde. Der har da været et par brokhoveder ind i mellem.

Måske du har været uheldig/ i de forkerte grupper?

Men flot at du selv har klaret det og fået en dejlig hund ud af Muffi :o)

Og som der er skrevet tidligere, det er ikke mange unge mennesker der reelt kan tage sig af sin hund, der sker meget i de år (uddannelse, flytte til anden by mm.) og mange vil gerne en masse ting. Det er så bare rigtig sørgeligt at alle bliver skåret over én kam, men det må man tage med (desværre).

• #7   25. jun 2012 Fedt indlæg smiley

Min kone købte hendes hanhund (Zambo) da hun var 14år gammel, og er snart 19, hun har altid fået en masse kommentar om hendes alder og en masse shit..
    Syntes det er fedt der er så mange yngre som kan passe ordentlig på dyr, og tit bedre end mange "ældre" kan.

• #8   25. jun 2012 Laila *DK SilkyLove * smiley har killinger smiley :
    Ved godt at min femtoning i dette emne er negativ.
    Men sådan er det jo nogle gange, og det er ikke kun unge der laver indlæg med negativ fremtoning.

men i stedet for at kommentere på alder, hvad så med at kommentere på indlægget og hjælpe de unge. der er rigtig mange gange jeg godt kunne have brugt et råd! men ikke gidet spørge, fordi så skulle jeg til at høre på "hvis du ikke ved det, er du nok ikke gammel nok til at have hund"
    du fremhæver ERFARNE ? men hvordan bliver man det hvis ikke man starter et sted?

Josefine, Søren & Gaja . :
    Tak, men det er jo alle steder de er, selv på gaden har jeg mødt dem.
    Men tilgengæld, har det nok hjulpet mig til at holde modet oppe, for nu skulle jeg fandeme vise dem, at jeg godt kunne.

Men man når nemmere ind til unge ved at råde og vejlede, end ved at være bedrevidne ! smiley

• #9   25. jun 2012 Jeg fik den samme smøre smiley også da jeg var 16 og boede i egen lejlighed med kæreste og hun .. nu jeg 18 år, bor snart i hus og har snart 4 hunde.. Hmm..

en på 15 kan have MERE erfaring med dyr end en på 65 smiley

• #10   25. jun 2012 Claus H : det giver jeg dig ret i, mange ældre har tendens til at at ovrefodre deres hunde osv, men det blander jeg mig da ikke i, kan kun komme med de råd jeg har? og kan godt være de ældre herinde, ville begynde at glo lidt hvis jeg spillede bedrevidne !

• #11   25. jun 2012 måske har det noget at gøre med ens opførsel ligeledes ens måde at skrive på..! men det kan nu nogen gange være problemer uanset om man er 17 eller 94...
    men der er altså nogen 17 årig der ihvertfald har en meget mærkeligt måde at skrive på herinde...

• #12   25. jun 2012 Det eneste jeg beder jer om, er at tænke over det (: og at i kan gøre livet bedre for de unges hunde, hvis i råder og vejleder i stedet for at fortælle os om vores alder !

• #13   25. jun 2012 Hvornår faen kommer like/enig knappen til det skrevende oplæg smiley

• #14   25. jun 2012 Bettina, Eigiel & Balou smiley L : er bare glad for at nogle er enige med mig. og jeg ikke er den eneste ! smiley

• #15   25. jun 2012 Der er kun et at gøre - væn dig til det. I hele ens liv vil man blive sat i forskellige båse, som man ikke har bedt om at være i.
    Andre mennesker vil altid forsøge at definere ens erfaringer, ens holdninger, ens handlinger ud fra deres egen forforståelse. Det er en del af det at leve i en social sammenhæng.

Der er kun en måde at komme ud af de båse på - og det er ikke ved at råbe RØV, men i det stille gøre som man ellers ville have gjort. Og dermed bevise man ikke hører til i den pågældende bås.

Det er et livsprojekt - og man kan vælge om man vil beskæftige sig mere eller mindre med, hvad folk tænker og tror om en.

• #19   25. jun 2012 Jeg bliver simpelthen rystet nogle gange når jeg kigger med her inde, syntes folk bliver tumlet ned ( mildt sagt) Så snart man ser nogle søge hjælp bliver folk angrebet, og endnu vildere er det jo yngere de er, syntes det er rimelig sørgeligt, man søger jo ikke hjælp eller stiller et spørgsmål for at blive rakket ned, men for at komme videre og blive bedre..
    Men vi kan desværre ikke komme ud om de sure "bedre vidende" mennesker, de er over det hele efterhånden smiley

• #20   25. jun 2012 Hvis man ikke kan lide at være steder, hvor andre ved bedre end en selv, så er det nok lidt problematisk at befinde sig på et debatforum - og endnu mere at spørge til råds, i det det i sig selv forudsætter at man erkender den merviden andre har om det man spørger om...

Ingen aldersgrupper har noget at lade andre høre her. Ingen grupper generelt har noget at lade andre høre.
    Her kan være beskidt, her kan være sjovt, her kan være lærerigt og her kan være dødssygt. Sådan er det med sociale netværk på nettet...

• #21   25. jun 2012 * BATDOG * : det var et eksempel, ligesom jeg brugte som eksempel, at min hund var for tynd, og vandrøgtet.. det var ikke en generalisering .

• #25   25. jun 2012 Isabelle m du er sku da ikke gammel smiley Lige gyldig alder kan man jo føle sig truffet, eller løfte øjnbrynene og tænke wow smiley
    Men det er lidt rystende smiley Selvfølgelig lytter man og prøver at tage det til sig, men kan godt forstå nogle trækker sig tilbage med deres spørgsmål når de bliver "spydet" smiley

• #28   25. jun 2012 Det er der skam heller ingen grund til at gøre Isabelle m
    Jeg føler mig utrooooligt gammel om morgenen smiley haha smiley
    Haha så er der en god forklaring smiley Uhh bliver spændende med små hvalpe smiley
    Syntes nu også tit og ofte det ser mega sødt ud med en lidt overvægt hund (hvis den altså ikke er besværet af det) Men det lidt ligesom med børn de er BEDST tykke hah smiley

• #29   25. jun 2012 Som 17 årig, kan jeg sagtens forstå din frustration. Vi har som mange ved lige taget en forladt schæferhvalp i vores varetægt. Hunden skulle hentes hurtigst muligt da den ellers skulle aflives.

Jeg følte at jeg gjorde en god gerning ved på kort tid at undersøge om vi kunne have hunden. Men når jeg nævnte at vi måske kunne tage den fik jeg mange positive men godt nok også mange negative tilbagemeldinger, bla på grund af min alder. Super frustrerende når man synes man arbejder for en god sag. Andet at påpege var også at jeg åbenbart ikke var egnet til at have schæfer (synes nogen) at det var for dårligt at jeg købte hund impulsivt osvosv. Virkelig mange nedladende kommentarer mange stedet fra, og igen synes jeg det var lidt ærgerligt når
    Jeg arbejde for noget godt.

Jeg tror mange skal tænkte over hvordan de fremlægger deres bekymringer. I stedet for at skrive at man som 17 årig er for ung til opgaven, kunne folk jo
    Pænt spørge om man mener man er rustet til opgaven. Så har man en chance for at tale sin sag, før man bliver helt stemplet som uegnet hundeejer

• #30   25. jun 2012 Når du nu lige skriver, Camilla - har du overvejet, at din fortolkning af det skrevne kan være kilden til den dårlige fornemmelser og ikke så meget intentionerne bag?

Måske det helt generelt er et problem. Ikke bare for 17 årige, men for rigtig mange, der kommer til at tillægge andres ord lidt for meget...

• #31   25. jun 2012 -MH- jeg er da også 19.. Jeg ´har allerede grå hår smiley

• #32   25. jun 2012 CH: Det har jeg helt sikkert tænkt. Men jeg mener at hvis det er muligt at tolke tingene så negativt, så kunne de være udlagt bedre og på en måde så der ikke være så stor risiko for at modtageren misforstod budskabet.

Jeg oprettede ligeså et andet emne herinde hvor jeg dagen efter hundes ankomst, havde haft den med til købmanden, og ''forladt'' den udenfor. Det var rigtig mange også super forargede over, men jeg vælger at være forstående overfor det, og skriver gentagne gange at det er ok at de er bekymrede, men at jeg har styr på hvad jeg laver. Så længe det kan accepteres, at de kommer med deres mening, jeg kommer med min, så er det fint med mig.

• #33   25. jun 2012 Nej, vi er ikke enige om at alle kan passe en hund, så længe de har sat sig ind i tingene.
    Teori og praksis er for forskellige.

Nej, alle der sætter sig ind i tingene er ikke nødvendigvis gode hundeejere. Det ene handler om om viden, det andet om at handle og føle - det er helt forskellige ting.

Det sidste ved jeg ikke rigtig hvordan hører hjemme i forhold til emnet, så det lader jeg lige ligge smiley

• #34   25. jun 2012 Fordi man sætter sig ind i at passe en hund, betyder ikke at man KAN passe en hund.

• #35   25. jun 2012 Det er jo ikke alle der bruger hjernen når de har købt en hund.

• #36   25. jun 2012 -MH- Nej, sig ikke ordet gammel.. Det knager allerede i knæene smiley

• #37   25. jun 2012 Sjov tråd TS. Gem den og læs den om 10 år

• #38   25. jun 2012 Synes heller aldrig jeg har fået negativ respons før episoden med vores nye hund.

På hestegalleri har jeg altid debatteret ret heftigt, og stødt mange folk i løbet af min tid derinde. Men sådan er det, når man brænder så voldsomt for tingene smiley

• #39   25. jun 2012 Camilla - der har du måske dit svar.

Folk brænder for tingene - og så bliver de ikke pakket ind.

• #40   25. jun 2012 CH: Det har du helt sikkert ret i smiley

• #41   25. jun 2012 Et andet problem ved og få hund som 17 årig er : hva med uddannelse og flytning evt kærester byture osv .. Der er bare rigtigt mange ting der venter forudsige tit og ofte er det hunden der betaler med og flytte mange gange eller få sprøjten når de ikke længere passer ind i det liv man som 17 årig ikke engang rigtigt er startet på .... Derved ligger mit problem i teenagere har hund

• #42   25. jun 2012 Super fedt smiley Dejligt at du kan mane nogle fordomme i jorden og sætte kvæulanterne lidt på plads. Jeg tager hatten af for dig smiley

• #43   25. jun 2012 Tulle: Men i stedet for at dømme på forhånd, kunne man så ikke vælge at spørge om folk har tænkt på det? Jeg blev nemlig også bombet med de ting der, men jeg havde jo styr på det (hunden skal blive ved min far) og det ville folk have vidst hvis de havde spurgt, i stedet for at drage til egen konklusioner smiley

• #45   25. jun 2012 Isabelle m: JA! Lige præcis smiley

Kommentér på:
17år og hvad så?

Annonce