{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Bider den/angriber den mennesker??? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved godt, at vi som er herinde, nok er gennemsnitlig meget mere hundetosset end en alm. dansker.... men nu var jeg ude og gå med min veninde bette FB'er på omkring 10-12 kg. Hun er meget rolig og ja ignorerer mennesker, hvis de ikke henvender sig.

Jeg skal ind i to butikker, hvor jeg spørger om lov, om hun må komme med ind. De siger de ja til begge steder. Det er på Frederiksberg i KBH.

Begge steder er der så en ansat, og en kunde som spørger om FB'eren bider eller angriber mennesker, og om det er en kamphund?

Endte med, at jeg viste hunden tænder og hendes underbid... tænderne er sådan mere eller mindre kastet ind i munden, og de ligner små kegler, som ligger og flyder derinde smiley og ja prøvede så at forklare en del, så godt jeg kunne... men jeg synes det er lidt underligt, at folk har det sådan... specielt med sådan en lille hund.

Eller oplever andre også dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bider den/angriber den mennesker???
  • #1   6. jul 2012 Nu er det godt nok en boxer jeg har, men 3 gange er jeg blevet spurgt om hun var en kamphund.. Første gang tror hun var omkring 12 uger.
    Emmi er ikke andet end en lille glad klovn, der elsker alt og alle. Det er helt ubegribeligt for hende, at det ikke er alle der synes hun er en lækker lille hunde prut;-) Så nej kamphund bliver hun aldrig.

• #2   6. jul 2012 Jeg tror lidt at ordet kamphund er blevet det nye sort... de mennesker aner ikke en dyt om, hvad en kamphund er, så hvis den ikke ligner en Lab/Schæfer/Golden eller har lang pels, så tror folk, at det er en kamphund.

• #3   6. jul 2012 Jeg oplever tit at børn spørger om hunden KAN bide, og jeg svare altid "Det kan alle hunde jo, men den plejer hun ikke at gøre"

• #4   6. jul 2012 altså det siger vel lidt at min lille pølse-delle er blevet forvekslet med både ambull hvalp, amstaff hvalp, bulldog osv smiley

• #5   6. jul 2012 Jeg har oplevet et par stykker der har spurgt om min hund bider og hver gang tænker jeg:
    "Hmm.. Tror du jeg ville lade dig snakke med ham hvis han bider"
    Det er sgu noget underligt noget at spørge om.

• #6   6. jul 2012 FB? Mon nogen hurtigt kan fortælle mig hvad den er forkortet fra? Umiddelbart tænker jeg fransk bulldog, men det ville være latterligt.......

• #7   6. jul 2012 Fransk Bulldog ja... den er god nok.

Freja.. ahhaha... ja sådan en Mops er en djævel smiley

En ting var folks holdning til Elmo... den var upræget præget af angst og frygt.... og alle troede, at han åd både børn og voksne ... og ja det kunne ikke være længere fra sandheden smiley

• #8   6. jul 2012 Om en fransk bulldog angriber og bider og om den er kamphund...
    Det var sgu dagens grin!

• #9   6. jul 2012 Tja. var til et arrangement, hvor der var mange folk og en del hunde, kom så med min lille Buller på dengang 10 mrd. idet jeg gik forbi en stor voksen mand, sagde han sådan en kamphund, skal have mundkurv på..
    Jeg må indrømme jeg blev noget paf, vendte mig bare om og gloede Ondt på ham..

• #10   6. jul 2012 Åh det er så bekendt smiley men ligefrem en fb.. Der skal man altså gøre sig mere end umage for at se noget farligt

• #11   6. jul 2012 Jeg er mere nervøs for en gravhund....

• #12   6. jul 2012 En ting er, at folk ikke er til hunde, og ikke bryder sig om dem... men at spørge om den bider eller angriber... tror de seriøst, at os med hunde løber rundt med total sindssyge hunde, som bare skal lugte blod og så dræber de. (er med på, at der er hunde, som ikke er søde, men de fleste er da) smiley

• #13   6. jul 2012 Bumbum.. Jeg har faktisk aldrig oplevet at folk har spurgt om Bacchus bider - han har åbenbart så venligt et udtryk, at de hellere end gerne vil snakke med ham.. Mine ildere derimod.. Ifølge ikke-ilderkyndige mennesker er det nogle blodsugende, bidende bæster, der er umulige at gøre tamme. De æder både fingre og spædbørn.. Åh ja :o)

• #14   6. jul 2012 Ork ja, det spørgsmål får vi ofte o_O. Eller "Du skal ikke gå derover, det er de der dræberhunde" Eller forældre, der hysterisk hiver deres børn til sig:O Sammen med spørgsmålet; " Jeg troede det var forbudt at øre- og halekupere i DK?" Hvilket jeg jo kun kan bekræfte:) Men de er også i 95% af tilfældene Mops...eller kaniner...eller katte:D

Ej, de fleste henvendelser ender heldigvis positivt, når vi lige får sludret lidt;)

• #15   6. jul 2012 Tror ikke nogen har spurgt om Kia bider/vil angribe. Hun gider slet ikke snakke med mennesker eller fremmede hunde så de har ikke haft den store begrundelse for det :o)

Men jeg tager meget hensyn til alle, især ikke-hundemennesker, da jeg gerne ser at alle får en god oplevelse hvis de skal interagere med min hund, inklusive hunden :o)
    Mange er forståeligt nok på forhånd skeptiske over for hende pga. racen ...

Min gamle hund var der heller ikke nogen der spurgte om hun bed ...

Men nu er schæferen jo også ret nem at læse ...

• #16   6. jul 2012 Vi har heller ikke det store behov for at hilse til højre og venstre...men jeg svarer da på tiltale;D

• #17   6. jul 2012 Haha, jeg har også fået spørgsmålet om en FB jeg passede var en amstaff. Rimlig sjovt og alligevel trist.

• #18   6. jul 2012 griner her tror folk at jeg kommer gående med 2 ræve.

• #19   6. jul 2012 Jeg læser ikke at den bliver forvekslet, men at de spørger ind til det.. Når hunden er i butikken skal de jo sikre sig den ikke skader kunderne

• #20   6. jul 2012 Altså den ene var en kunde i butikken, som bare kiggede og spurgte mig.

Den anden var en ansat, som sagde ja til, at der måtte komme hunde i butikken, og efter et par minutter så spurgte han så, om den bed?

Så det var nu ikke for at sikre noget tror jeg... så skulle de jo bare sige nej til hunde, da man jo aldrig kan vide sig sikker på, hvad andre siger om deres hunde.

• #21   6. jul 2012 Har ikke endnu mødt nogen der har spurgt om Emmi bider. Måske fordi hun logrer alt hvad remmer og tøjler kan holde og ligner en der griner over hele femøren hver gang hun møder nogen. Men har da mødt et par stykker der er gået en stor bue uden om os, kan selvfølgelig være de gør det hver gang de møder en hund, hvem ved smiley

• #22   6. jul 2012 Jeg er aldrig blevet spurgt om mine hunde bider (jo, af børn) på trods af at den ene er et kæmpe skrummel på 60+ kg og 77 cm - men jeg ville godt kunne forstå, hvis folk spurgte.

I bund og grund mener jeg ikke, at en hund hører til i en butik, med mindre det er en dyrehandel - og jeg kunne aldrig finde på, at spørge om mine hunde, store eller små, må komme med i butikker... Og selvom jeg er hundetosset ud over alle grænser, kan jeg godt forstå, at folk, der ikke bryder sig om hunde, og ikke kan skelne alle de forskellige racer fra hinanden, kan spørge om en FB - eller hvilken som helst anden hund bider, for hvor skulle de vide det fra.

Da vi fik vores føste hund, ville ungerne så gerne vise ham på skolen. Uden at tænke dybere over det, fulgte jeg dem en morgen i skole med hvalpen i snor og tog ham med ind på skolen. Langt de fleste synes det var fantastisk, men flere børn viste sig at være meget meget bange for hunde, og brød sig bestemt ikke om dens tilstedeværelse, og en pige viste sig at være meget meget overfølsom overfor bla. hunde - den oplevelse gjorde at jeg nu mener, at vi ikke kan "pådutte" andre, at de skal være i nærheden af vores hunde i f.eks. butikker osv..

Hundes temperament - eller tendens til at bide afhænger jo ikke af hunden fysiske størrelse. Jeg kender ikke en døjt til katte, og spørger sikkert også dumt ind imellem...

• #23   6. jul 2012 Trine B ... ja der har vi nok lidt forskellige holdninger, og det kommer nok også an på hunden, men hende her synes det er meget hyggeligt at komme med i butikker, og det sker så sjældent, så jeg kan ikke se, at det er et problem. Hun er i kort snor, så jeg kan ikke se, at jeg pådutter nogen noget som helst. Hun er ikke i nærheden af at røre andre mennesker eller på nogen måde genere dem.

Hvis jeg havde en større hund... eller går med den Lab jeg passer, så tager jeg den heller ikke med i butikker... men igen så ville det komme an på hunden.

Jeg svarer jo også pænt på div. spørgsmål, da jeg var vant til meget med min gamle hund.. jeg undrer mig nu bare mere og de spørgsmål. Jeg har det fint med, at andre ikke kan lide hunde.

• #24   6. jul 2012 Set fra mit synspunkt handler det ikke om, at hunden synes det er hyggeligt at komme med i butikker - det handler om, at man, uden at ville det, risikere at genere andre mennesker ved at tage sin hund med.

Der en mennesker, der ikke bryder sig om hunde, eller ikke kan tåle hunde, uanset om de er små, store, nok så venlige og omgængelige, og det er efter min mening vores pligt som hundeejer at respektere det.

Jeg kunne hverken drømme om at slæbe min bette hund på 12 kg med i butik - ej heller min Broholmer på 60 + kg, selv om han er nok så rolig og omgængelig - og ville elske det.

Jeg bryder mig ikke om katte og fugle og krybdyr - og personligt vil jeg gerne kunne gå i butikker uden at skulle støde på disse.

• #25   6. jul 2012 Ja der var så ikke andre muligheder i dag.. jeg skulle ud, og hun havde været alene, så skulle ikke forlades igen.. sådan er det... og vi kan sagtens være uenige på dette punkt smiley

• #26   6. jul 2012 Da vi bestemte os for at vi skulle have en fransk bulldog, havde jeg en kammerat der dybt seriøst, ville vide om det nu også var em go ide at anskaffe sådan en kamphund og om vi havde overvejet hvilket problemer det kunne give os i hverdagen at rende rundt med sådan en? Folk ville jo undgå os og vi ville nok få svært ved at få den passet........

Reelt set, sød tanke fra min vens side, men jeg skrald grinende simpelthen ;o)!

Derudover har jeg på de to uger vi har haft hund, blev spurgt om han er amerikansk bull og boxer... Suk smiley

• #27   6. jul 2012 Uenighed er der altid plads til :O)

• #28   6. jul 2012 Jeg vil så også være uenig med dig Trine, ja der kan være mennesker der er overfølsomme men hunde må komme i bussen og i toget og folk bruger parafume m.m så er man uheldig at være overfølsom må man jo tage sine forhols regler når man færdes udernfor, sorry, men jeg mener faktisk at man burde have lov til at medbringe dyr mange flere steder i dette land og jeg var så positiv overrasket over at Peanut måtte komme med ind på cafeen i Gilleleje så længe han var i snor, derinde gik forøvrigt en labbe, hyggeligt smiley Dem der ikke kan tåle hunde kan jo vælge en anden cafe, ligesom jeg vælger en cafe uden småbørn smiley

• #29   6. jul 2012 Haha. Ja og min chi, som mindst tror han er en løve, jagter folk rundt for at kæle. "suk"

• #30   6. jul 2012 Ja egentlig tænker jeg jo også, at jeg da pådutter folk min passehunde ret meget... jeg har ikke bil, så hopper i tog og bus konstant.... og ja bare ved at gå på de smalle fortov pådutter jeg vel dem "mine" hunde i deres nærhed.

• #31   6. jul 2012 Men nu er der vel ingen, der er bange - eller overfølsomme for småbørn? De kan være trælse - og skrige, helt sikkert....meen, det er kun irriterende, og kan ikke sammenholdes med at være angst for hunde - eller overfølsomme. En hund kan vel også bedre være alene hjemme mens ejeren går i butikker end et barn? En hund er trods alt et kæledyr og ikke et barn.

Har I noglesinde prøvet at være angst for noget? Sådan rigtigt? Det er modbydeligt - og en del mennesker har det altså sådan med hunde.

Egentlig synes jeg blot, at man skal tage hensyn til hinanden, og respektere, at alle ikke er så hundetossede, som vi herinde er :O) Jeg kan godt forholde mig til, at et menneske uden kendskab og interesse for hunde kan tro, at en FB er en muskelhund. Jeg kan også sagtens forstå, at de fleste mennesker ikke bryder sig om, at min 60 + kg tunge Broholmerhvalp kommer galoperende imod dem... Lige som jeg ikke kan se, og ikke er interesseret i, om en kat er en alm. huskat eller en maine coon...

Jeg ELSKER mine hunde, og synes hunde er noget nær de mest fantastiske skabninger, men jeg elsker, repsekterer og tager også hensyn til mine medmennesker - hundetosser eller ej :O)

• #32   6. jul 2012 Trine B... jeg vil nu heller ikke sammenligne med børn... selvom de ret ofte er ret så irriterende smiley

Jeg synes også jeg tager hensyn... og genere ingen heller ikke i en butik de meget få gange, at det sker. Butikkerne er altså ikke så små, at de bliver tvunget til at røre ved den eller lign. så hvis de er så allergiske, så genere jeg dem mere i bus/tog og nærmest ved at stå ved siden af dem på gaden.

Jeg kan skam også sagtens forstå, at de kan tro, at en FB på 12 kg er en dræber, men undrer mig over spørgsmålene.

• #33   6. jul 2012 Nu var sammenligningen heller ikke børn - hund, men valget vi alle har inden vi går ind i en butik eller på en cafe, og det kan sammenlignes.:-)

• #34   6. jul 2012 har også en FB på de 14 kg, og jeg oplever tit at folk tror hun er farlig..

"nej og i har endda klippet halen af hende" - nej det har vi ikke !

Viborg er en stor "løbe" by, og der løber mange mennesker rundt i parken, hver dag sker det at en skal lige til at løbe forbi os, for så at stoppe op og spørge mig om hun bider ud efter dem hvis de løber forbi, fordi hun ser så farlig ud .. WHAT? farlig ud..

• #35   8. jul 2012 altså når vi campere har vi hundende med overalt og ned igennem en gågade kommer de altså også med ind i forskellige butikker og har aldrig haft problemer med det, jeg spørger altid, men har mange gange fået at vide af butikkerne at hvis der ikke står et skildt om at hunde ikke må komme ind må de gerne komme med ind.

• #38   8. jul 2012 Folk må gerne spørge.... men jeg undrer mig stadig.. og ja de får pænt svar.

• #39   8. jul 2012 Ja, forleden spurgte en dame mig om Mille var en pitbull smiley Hahaha

• #40   8. jul 2012 Jeg er også blevet spurgt om hunden bider. Svaret er altid - jeg kan ikke garantere noget, men han har i hvert fald aldrig gjordt det før.

• #41   8. jul 2012 når vi campere gør jeg faktisk også meget ud af at opdrage andre menneskers børn,
    og fortæller dem gerne at man ikke må snakke med en fremmede hund der er bundet, og at de ikke må snakke med tøsserne hvis vi ikke lige er ude.

• #43   8. jul 2012 Mai - enig. Det er alligevel det folk mener når de spørger om de må hilse, så for mig gør det ikke noget.

• #45   8. jul 2012 blir ked af at høre, at folk åbenbart tror at gravhunden bider... smiley

Kommentér på:
Bider den/angriber den mennesker???

Annonce