951 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Destruktiv adfærd Destruktiv adfærd

Hej!
Ja nu er jeg snart ved at gå ud af mit gode skind! Hver evig eneste dag når jeg kommer hjem, er der et eller andet ødelagt. Og det er ligemeget om det er 1 time eller 6 timer. Indtil videre har jeg mistet ALLE mine sko, et gulvtæppe, en jakke, viskestykker osv...
Jeg gør simpelthen et eller andet forkert. smiley

Balder har altid noget at lege med, mad, vand, tyggeben osv.. Men han gider kun de ting han ikke må få.. smiley

Han går i hele lejligheden, men har overvejet om det er det, der er problemet? Jeg nægter at sætte ham i bur, men kunne godt indskrænke hans plads lidt.. Eller måske skal han ikke have legetøj?

Nu når jeg tænker over det, så gør han det faktisk også når vi er hjemme.... Hmmm.... Og nej det er ikke fordi der ikke er alternativer - eks. kan han altid gå i haven og tygge alle de grene, ben og bolde han drømmer om.. HJÆLP!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Destruktiv adfærd
  • #1   13. jul 2012 Prøv at søge på alene hjemme problemer. Der er en mio tråde.

• #2   13. jul 2012 Inden jeg går er vi som regel i haven lige og tisse og kaste pind i 5 min. Så går jeg hjemme fra ca. 10 min efter. Som regel følger han med ud i gangen, sætter sig og ser mig lukke døren..

• #3   13. jul 2012 Nicolai og Malene: Ja jeg har surfet lidt rundt, men jeg synes jo også det er mærkeligt at han gør det når vi er her. Det sker ikke nær så tit, men det sker at man tager ham i at ligge og ødelægge en sko eller lign..

• #4   13. jul 2012 Det er der sikkert også mange der vil sige, men nu har jeg læst lidt rundt omkring, og der står mange steder at man IKKE skal stimulere sin hund inden man tager afsted.. Det kan køre hunden op til leg eller noget i den stil.. Så jeg er ret blank smiley

• #5   13. jul 2012 God gåtur med hunden, så den kan få brugt dens energi ( stresslege, boldkast er NO GO )
    idt hjernearbejde når hun forlader den (mælkekarton, marvben osv)
    og så går du 5 min og kommer ind igen.. Haner ikke tryg når du forlader ham smiley

• #6   13. jul 2012 hun=du smiley

• #7   13. jul 2012 Ja, det er måske bedre med en gå-tur. Den med mælkekartonen, er jeg virkelig glad for, hvorfor havde man ikke selv tænkt på det noget før smiley
    Nej jeg kommer nok ikke udenom at det er utryghed, men hvordan gør jeg ham så tryg? Er det en langsom tilvending til at være alene hjemme (igen)..?

• #8   13. jul 2012 Husk at proppe godbidder i mælkekartonen.. Det glemte jeg selv en dag, hundene skulle være selv. - de blev SÅ skuffede smiley

• #9   13. jul 2012 American bulldog: sikke en gang pladder at de er for gamle til at lære. Det er dig der er for doven til at bryde deres vaner hvis de ikke lære det.

• #10   13. jul 2012 Hvis Balder gad søge, så ville jeg gøre det, men det er som om han ikke har interesse for det. Jeg kan gemme lækre godbidder som han normalt elsker, men han gider ikke selv arbejde for at få dem..

• #11   13. jul 2012 Ja jeg må prøve at starte forfra.. Åhaa.. smiley Hvad mener i om at han er i hele lejligheden? Har det den store betydning?

• #12   13. jul 2012 Hasta Abajo - den havde jeg heldigvis regnet ud smiley

• #13   13. jul 2012 Nu han er så glad for at kaste pind kan du måske bruge vores morgenaktivering. Vi går op i skoven(som vi er så heldige ligger forenden af vejen) Jeg samler 6 -8 forskellige pinde op og har en lille kniv med og sætter et X på alle sammen. Så dækker jeg dem af og går ca. 10-20 meter fra dem og begynder at kaste pindene ind i underskoven. så går jeg retur.Giver alle en kiks og så bliver de sat til at søge. En af gangen. De andre skal ligge afdækket imens. De får først en godbid når de returnere en pind med et kryds på.

• #14   13. jul 2012 Nicoline - Så er det ikke lækkert nok! - Pølser, frikadeller.. alt mulig lækkert. - Om morgenen så kast hans morgenmad ud på græsset, og lad ham hygge sig med det. Der gik lidt tid for vores tæve, at finde ud af.. Hey, jeg skal da have snotten ned i jorden smiley

• #15   13. jul 2012 American Bulldog: jeg står ved min udtalelse og jeg har levet af undervise hunde som Ambull.

• #16   13. jul 2012 Jeg tror Balder ville gø helt vildt, hvis han blev lukket inde, så jeg holder mig til godt med plads så..

Ja må på jagt efter hans livret så.. Han bliver jo vanvittig forkælet så. smiley

• #17   13. jul 2012 Nicoline: så du mit indlæg højere oppe?

• #18   13. jul 2012 Så fjern de ting, der ligger, som er lækre at bide i. smiley

• #19   13. jul 2012 Sarah, super fed øvelse smiley -Der må godt nok ligge mange pinde med X'er i skoven hvis du gør det hver morgen smiley
    Jeg vil huske den øvelse til når min vaps er ældre, og forstår forskellen på pinde/mos/blomster/m.m. ^^

• #20   13. jul 2012 Sarah: Ja jeg kan ikke helt følge med.. smiley Balder er ikke så trænet endnu (fik jeg sagt han er en hvalp?) Men på længere sigt, lyder det som en rigtig god leg.. Indtil videre er der nok øvelse i bare at komme tilbage med en pind og aflevere smiley

Hasta Abajo: Nu er det lidt svært at fjerne gulvtæpper fra gulvet smiley

• #21   13. jul 2012 Nete: fordelen ved kun at have en hund er jo at man kan kigge godt på den ene pind man kaster når man starter at man kan kende den igen.:)

Og ja der ligger lidt men jeg har Nova og hun er den fødte "makulator" og hun skal nok sørge for at vi ikke genbruger pindene.

Nicoline: du starter ved du viser ham pinden, holder i halsbåndet, kaster - lader ham se hvor den lander og så trækker 2-3 meter baglæns og lige snurre en gang rundt om jer selv. Så har han mistet fokus på nedslagsstedet og når du så slipper ham så skal han bruge næsen for at finde pinden.

• #22   13. jul 2012 Nete: men når man lufter 4-6 hunde så skal der et eller andet til at man kan genkende pindene når de kommer med dem:)

• #23   13. jul 2012 Okay det må jeg virkelig prøve smiley Nu har jeg lige været i haven og smide en masse skinke i tern (det jeg lige havde i køleskabet). Det var en total succes, så såden øver vi for eftertiden i at søge.. De lugter jo også ret kraftigt.. smiley

Kommentér på:
Destruktiv adfærd

Annonce