{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Destruktiv adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige siddet og set en video herinde med en lille mini hund der gik amok på sit legetøj og flåede det istykker og lavede paringsbevægelser på det.
Hvorfor tillader man sådan en destruktiv adfærd?
Har det noget at gøre med at det er en lille hund?

Jeg ville da aldrig nogensinde tillade at min store køter sad og splittede hans legetøj ad. Han er vild med at pels tennisbolde, men jeg tager dem fra ham når han går igang. Hans pivedyr har han SÅ ondt af, så dem bærer han forsigtigt rundt på.

Nå men det jeg ville var... får din hund lov at splitte ting ad og have sådan en destruktiv adfærd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Destruktiv adfærd
  • #1   28. sep 2008 Mine hunde får lov at ødelægge deres legetøj...... For så længe de gør det, så ødelægger de ik alt mulig andet smiley

    Men ligefrem destruktiv adfærd, det har de ikke. De ligger og gnaver i deres legetøj, og så er det klart at der går små stykker af engang imellem....
    Men begynder de at ligge og "gå amok" på legetøjet, i form af at bide det i småstykker lynhurtig, så stopper jeg dem.


  • #2   28. sep 2008 Ja det gør hun.
    Emma elsker at pelse en bamse og flå alt fyld ud, så det ligger over hele stuen......det er hendes bamse og hun bestemmer hvad der skal ske med den :o)
    Det samme sker hvis hun får en papkasse, så skal den bare plukkes i småstykker.
    Men det er så ikke altid hun gider.......bamser kan godt "leve" længe her, men en dag så får den dødsstødet ........det ser jeg ikke noget galt i.


  • #3   28. sep 2008 Min hund har få ting det er ok hun spllitter ad - fx køkkenrullerør... Hun elsker pap... og når hun får det skal det splittes ad i atomer....

    Men nej, hun får ikke lov at ødelægge sit legetøj... Hun kan også finde på at forsøge at "pelse" tennisbolde, men i så fald bliver de taget fra hende... Men hun er nu i det hele tager utroligt god til at passe på sine ting.... Hun har endnu alle sine bamser, ingen af dem har fået det mindste hul...

    Og ja, jeg tror det ofte er små hunde får lov til mere end store hunde... Kender du fx en eneste chihuahua der ikke hopper op? Jeg gør ikke, men de er jo så små så man næsten ikke registrerer det.... Jeg tror dem med store hunde arbejder hårdere på den slags uvaner, da det er noget voldsommere at blive ramt af 50 kg rottweiler der stiller sig på 2 ben...


  • #4   28. sep 2008 Min hunds eneste legetøj "ska'-ta'-den" består af et stykke gammelt mørnet dynebetræk med knuder på. Det hænder at Zif flår eller svinger så meget rundt med den, at der ryger stykker af...................og gud være med det...............

  • #5   28. sep 2008 Jamen der er helt sikkert også forskel på om det er dejligt i tænderne og at de derfor ligge og "kommer til" at gumle noget istykker. Det gør Tiger da også indimellem... bare ikke dem der piver ;o)
    Og ser jeg at han ødelægger legetøj giver jeg ham et ben istedetfor... han har masser af dem og de er der for det samme.

    Den adfærd hvor de ruskes og ødelægges er den iorden? Hvornår er det leg?


  • #6   28. sep 2008 Grisling elsker oz at tømme bamser, og det får han lov til. Han ka få flere dage til at gå med sådan en bamse, og når han så får et godt stykke vat i af den, så ka han bruge flere timer på at ligge og nuldre med det.

    Falko er derimod vild med læderfodbolde.... Det første han gør, er at bide hul i den så den blir godt flad.... Dernæst får den uendeligt mange rysteture. Og læderen udenom, bliver styk for styk skrallet af den. Og til sidst hænger gummiet indeni, ude af bolden, og så er den rigtig go smiley


  • #7   28. sep 2008 At mine hunde rusker ting, og vil trække om kap med dem, det ka ik bringe mit pis i kog..... De hygger sig med det, og tager kun hva der er deres smiley

  • #8   28. sep 2008 Tiger får lov at være destruktiv når der er et formål med det. F. eks at han skal have mad ud af en colaflaske eller på andre måder at fremskaffe sig mad. Jeg har svært ved at se hvad det skal gøre godt for at flå en bamse?

  • #9   28. sep 2008 For hunden er det leg......når vi kaster bolden fanges byttet og så er det byttedriftens sidste kapitel ude i naturen......der hvor rotten /musen ruskes ihjel.....

  • #10   28. sep 2008 ............og fortæres.............

  • #11   28. sep 2008 Keldsgård: Åh jo kan godt huske da jeg havde grisen her. Han havde fundet et microskopisk hul i sofaen og kunne sidde meget længe og prøve at få polsteret ud af den ;o)
    Og jeg syntes jo også at det har et formål, når der er 2 hunde om det. Ofte er det jo leg og der får de lidt på plads hvem den stærke er.


  • #12   28. sep 2008 destruktion er når noget ødelægges med tanke på at ødelægge.....disse motiver kan ikke lægges på en hund efter min overbevisning......

  • #13   28. sep 2008 Jeg kan overhoved ikke se, at det kan sammenlignes med destruktiv adfærd.....selvom det sikkert ligner.
    Emma er nok det mest rolige gemyt man kan tænke sig, men hun skal da også have lov til, at lege........hun gider så ikke grave huller eller hænge i et bildæk, men papkasser og bamser er sagen når der skal "rases lidt ud"


  • #14   28. sep 2008 Zisca render også rundt i haven o rusker især bolde og pinde. . Hun har gnavet flere bolde i stykker, og jeg kan ikke se det er så galt. Forskellen er nok at hun gør det stille og roligt. Sine tyggeben smider hun med., og har det sjovt med det. Jeg synes det er fint hun kan aktivere sig selv også.

    Nu har jeg ikke set den video du omtaler, så det er lidt svært at sige om det er ok eller ej, men ligefrem at parre legetøjet ville jeg ikke acceptere.



  • #15   28. sep 2008 Min den gamle elskede osse at dræbe bamser,samt kunne hun få en af de andre med i legen,så var det fedt,men sidste kamp med bamsen,var hendes alene..

    Ser ikke noget galt i det og nu er det meget sjældent mine har legetøj,der er til at splitte..

    Da jeg ikke gider rydde op efter dem smiley

    Men dæk og trætove har de engang imellem


  • #16   28. sep 2008 Hvis jeg havde sparet de penge op , jeg har brugt på hundelegetøj....... så kunne jeg købe et hus på Strandvejen....en yacht....en Limousine... og alligevel have penge tilbage..... *GG*

    Alt bliver gnasket i stykker.....( ikke FLÅET i stykker )..... men de gumler og gumler til det er microstykker.
    Bamser har jeg vænnet mig til at pille vattet ud af inden de får dem....da jeg ikke tror det er særlig sundt for dem , hvis de æder noget af det...
    Pivedyr mangler ører...knurhår...ben...arme...næser.... i løber af 2 minutter...og resten er " dødt " efter en 1/2 time.... *LOOOOL*

    Men min store Berner Sennen....eller min lille Mops kunne ikke drømme om at gnave noget i stykker....:O)


  • #17   28. sep 2008 Selv er STOR Tow-knude -halløj.... kan de gnaske igennem på kort tid.... så alle trådene ligger allevegne....:O)

  • #18   28. sep 2008 He he NITTIB......
    Vi giver jo vores hunde legetøj netop fordi de må lege med det.......det er ikke sikkert vi er enige i deres måde, at lege på, men jeg ville aldrig forvente at Emma bar rundt på hendes bamser helt forsigtig.......jeg kan se hvor meget hun hygger sig med, at lirke en syning op på bamsen og det første hvide fyld kommer til syne og man kan se hun tænker YES.....det var sku derinde.......weeeee........ATTACKKKKK......og så plukker hun ellers bamsen, ....ikke sikkert den bliver tømt den dag, men så genoptager hun "aflivningen " nogle dage senere :o)


  • #19   28. sep 2008 jeg har så e hund der selv passer så godt på sit legetøj at det sjælendt er nødvendigt at købe nyt...

    alle hans 3 bamser er fra januar og lever endnu..

    hans pivedyr har han 1 tilbage fra januar, og så har han fået nye undervejs

    hans reb går så i stykker i sidste ende når vi trækker om kamp..


    ____________________

    det du kaldte destruktiv adfærd kan jeg slet ikk forbinde med det. synes virkelig ikk det kan sammenlignes..

    noddie rysker da også sit legetøj, og ska han da ha lov til...
    men når han har hygget sit længe nok med et pivedyr og der går hul på. tager jeg det naturligvis fra ham


  • #20   28. sep 2008 Smilende Susie ¤ Ding Dong Sussi ¤

    Det er ikke en gang løgn...... hvordan dælen kan de liiiige finde den syning ... de er sgu bedre til det , end JEG er , hvis jeg skal sprætte en syning op... *GG*

    Og de er eksperter til liiiige at få en hjørnetand ind liiiige der , hvor piveren sidder og får den gumlet løs........tænk hvis de sluger piveren en dag, og den sidder fast i halsen...... så skal man høre på det piveri hele tiden , når de trækker vejret.....
    Næææ ud med den piver, lige så snart jeg ser den er gnasket løs... *LOOOOL*


  • #21   28. sep 2008 Lille Tulle får lov til at ødelægge alt hendes legetøj af og de ting jeg finder til hende. Hun elsker at ødelægge bamser i 1000 stykker. Det er jo nemlig hendes ting.
    Hun ødelægger aldrig andet af så det er helt fint med mig


  • #22   28. sep 2008 Zisca kan også få meget tid til at gå med at gnave en pind i stykker... i meeeeget små stykker... og hun får også lov til det, men ude i haven.

  • #23   28. sep 2008 Balto er temmelig beskyttende overfor sit legetøj. Så her i huset er ALT hans legetøj i hele stykker. Det bliver aldrig ødelagt.
    Men giver jeg ham ern tom køkkenrulle eller en tom pose fra hans foder, så skal det splittes i atomer.


Kommentér på:
Destruktiv adfærd

Annonce