{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

Epilepsi hos hunde {{forumTopicSubject}}

Vores Boxer på snart 3 år begyndte pludselig i aften at ryste på hovedet, det varede et par minutter. min første tanke var at det nok var et epilepsi anfald der var undervejs, men det blev altså ikke til mere. Jeg ringede til vores dyrlæge og han mente også at det nok var en form for epilepsi, fokal epilepsi hvor kun en del af kroppen er involveret, der har ikke været noget siden. Er der nogle der har oplevet dette? Vi frygter jo selvfølgelig for at det næste gang måske bliver til mere...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Epilepsi hos hunde
  • #1   16. jul 2012 vores poms har haft disse anfald- første gang vendte han sig på ryggen, benene i vejret og HYLEDE som en gal- vi to slf til dr dyr. diagnosen blev højest sandsynligt epilepsi-
    efterfølgende har anfaldenen kun blevet mildere:)
    første anfald varede ca 30 sek- og tog ham 3 timer at komme ordenlidt på benen igen-
    de andre anfald han har haft har været ca 10 sek. og det tager ham cirka en time at blive sig selv igen.
    han er ikke på noget medicin for det.
    så kort sagt har er de kun blevet mildere:)

• #2   16. jul 2012 Vores boxer Carlos har epilepsi og har haft en del af disse anfald hvor han ryster hovedet fra side til side (nej bevægelse). Han er nu på medicin mod epilepsi, hvilket har givet en kraftig reduktion i anfald og anfaldenes længder. Vores boxer blanding Bølle har det på samme måde, dog har han kun 2-5 korte anfald om året og får derfor ikke medicin.
    Vores dyrlæge foreslog vi filmede det for han ved selvsyn kunne se hvordan det så ud og vurderer udfra det. Ved begge vores består anfaldene udelukkende af de ryster på hovedet og virker fraværende og det har aldrig været anderledes end det.
    Håber du kunne bruge det til noget.

• #3   16. jul 2012 Min husky har epilepsi - han brækker sig, falder om på gulvet, savler, ryster, pisser, og nogle gange skider, og er helt fraværende.
    Han har ikke haft et anfald i 4 mdr nu. Han får ikke medicin for det, pga dyrlægerne mener han ikke får anfald nok. smiley

• #4   17. jul 2012 Min Baloo fik epilepsi sidste år omkring sommertid. Når jeg tænker mig om, så var det stress relateret. Han stivnede nogen gange, andre gange kunne han ikke rejse sig, og det værste anfald var han i kramper i ca. 3 min. Der troede jeg godt nok han stod af.

Nu har jeg pensioneret ham fra udstillinger, og han får mindste dosis fenemal, og klarer sig så fint. Aldrig et anfald i et år nu. Men leger vi for meget med ham, kan vi se hvornår det er nok, for når han begynder at slingre, så skal legen stoppe. Det har vi så kun oplevet en gang, men kender nu grænsen for leg.

Regner med at han holder mange år endnu, for han er i tip top form i forhold til at være 9½ år gammel. Men "gammelmands" epilepsi er vist heller ikke så voldsomt, som hvis de har det fra ung af. Har jeg ret i det?

• #5   17. jul 2012 Min ene hund for medicin og har fået det i 4-5år nu og vi har kun haft et anfald siden så jeg er super glad for hans medicin... Jeg ville ikke undvære det, Jeg ved godt at det forkorter hans liv men jeg vil heller hav en glad og frisk hund i 6 år end jeg vil gå og være bange for et anfald hele tiden. Men dukan ikke gør andet end at holde øje med hunden og ringe til dyrlægen hver gang det gjord jeg og efter han havde haft 3 anfald på 2 mrd. så fik han sin medicin.

• #6   17. jul 2012 Helt enig "lykkelig ejer af 2 hunde". Det kan forkorte hundens liv, men jeg tænker at mennesker får også epilepsi medicin, og der har jeg ikke hørt at de lever kortere.

Jeg vil også hellere give min Baloo medicin, end at han skal have anfald, for jo længere de bliver jo farligere er det.

• #7   17. jul 2012 ja nemlig og jeg tror det skader mere med anfald end med medicin. Og så er det heller ikke sjovt at se en hund med anfald og selvom de siger at det ikke gør ondt på hunden så kan det på ingenmåde være sjovt for den heller... Min hund er mega ked af det bagefter for han ved jo godt at han ikke må tisse og "prutte" indenfor og det "kommer han til" når han har et anfald....

Kommentér på:
Epilepsi hos hunde

Annonce