1.491 visninger
|
Oprettet:
Epilepsi hos hunde {{forumTopicSubject}}
Vores Boxer på snart 3 år begyndte pludselig i aften at ryste på hovedet, det varede et par minutter. min første tanke var at det nok var et epilepsi anfald der var undervejs, men det blev altså ikke til mere. Jeg ringede til vores dyrlæge og han mente også at det nok var en form for epilepsi, fokal epilepsi hvor kun en del af kroppen er involveret, der har ikke været noget siden. Er der nogle der har oplevet dette? Vi frygter jo selvfølgelig for at det næste gang måske bliver til mere...
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 379
efterfølgende har anfaldenen kun blevet mildere:)
første anfald varede ca 30 sek- og tog ham 3 timer at komme ordenlidt på benen igen-
de andre anfald han har haft har været ca 10 sek. og det tager ham cirka en time at blive sig selv igen.
han er ikke på noget medicin for det.
så kort sagt har er de kun blevet mildere:)
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 55
Vores dyrlæge foreslog vi filmede det for han ved selvsyn kunne se hvordan det så ud og vurderer udfra det. Ved begge vores består anfaldene udelukkende af de ryster på hovedet og virker fraværende og det har aldrig været anderledes end det.
Håber du kunne bruge det til noget.
maj 2012
Følger: 35 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.626
Han har ikke haft et anfald i 4 mdr nu. Han får ikke medicin for det, pga dyrlægerne mener han ikke får anfald nok.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Nu har jeg pensioneret ham fra udstillinger, og han får mindste dosis fenemal, og klarer sig så fint. Aldrig et anfald i et år nu. Men leger vi for meget med ham, kan vi se hvornår det er nok, for når han begynder at slingre, så skal legen stoppe. Det har vi så kun oplevet en gang, men kender nu grænsen for leg.
Regner med at han holder mange år endnu, for han er i tip top form i forhold til at være 9½ år gammel. Men "gammelmands" epilepsi er vist heller ikke så voldsomt, som hvis de har det fra ung af. Har jeg ret i det?
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 40
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Jeg vil også hellere give min Baloo medicin, end at han skal have anfald, for jo længere de bliver jo farligere er det.
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 40
Epilepsi hos hunde