{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.846 visninger | Oprettet:

Synes f... det er at gå små sko {{forumTopicSubject}}

Ja undskyld mit sprog, men nu sidder jeg her med min (synes jeg selv) skønne (forhåbentlig) kommende jagt hund. Hun er en ren cocker spaniel på snart 5 mån. Min drøm er hun skal med på jagt også derfor jeg har valgt den race. Hun er helt perfekt af sind og str. Nu sidder jeg så og skal finde et sted hvor hun kan blive trænet til at gå på jagt. Men men men men . . . . mange steder vil de ikke tag hende fordi hun ikke er FT. Så sidder jeg bare og tænker, vi kan vel blive enige om at en cocker spaniel er en god jagt hund. uanset om den er FT. el. ej. Det er klart at en FT. har visse fordele i og emd at det er total gennem avlet jagthund. Vi valgte en alm. engelsk cockerspaniel, da hun også skal fungere som familie hund og fritids jagt. Ja jeg bliver sgu pisse bitter, over at man kan gå i så små sko.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synes f... det er at gå små sko
  • #1   19. jul 2012 Hvad er der galt i, at tilrettelægge træningen uden at være afhængig af at tage hensyn til mindre driftige hunde ?


  • #2   19. jul 2012 Det er der som sådan heller ikke noget galt i, men jeg synes at lige præcis med dette emne, handler det om jagthunde og instinkter. og instinkter ligger til racen uanset om du snakker FT. elller ej. En FT. har visse fordele i forhold til sin bygning. Og ja undskyld mig, men under ordet træning ligger jo netop at hunden skal lære . . . Men det er måske bare mig!

  • #3   19. jul 2012 er enig med klubberne, der synes at der ikke er nok jagt i en alm cocker.
    men dermed sagt, så skal de vel tilbyde træning til alle der er interesserede og engagerede?
    med mindre du har spurgt FT - træningsklubber specifikt?



  • #5   19. jul 2012 prøv ballerup jagtforening smiley

    der går hønse io skole, og hun er blevet rigtig dygtig smiley


  • #6   19. jul 2012 Beklager men jeg kan ikke se noget forkert i det.

    Det er dobbelt arbejde med de hunde, der ikke er egnet til det .. så forstår godt at de siger nej.


  • #8   19. jul 2012 krumme: jep Ballerup er gode, der må du komme med hvilken slags hund du ønsker.
    eneste krav er at du er jæger, og medlem af jagtforeningen smiley


  • #9   19. jul 2012 Har skrevet til alm. jagt foreninger. og de steder de bruger tager kun FT. Jeg står en vil virkelig gerne bruge min hund til jagt, når den tid kommer. Må ærligt indrømme at jeg ikke troede dette skulle blive et problem. Og en ting er sikkert byttet det bliver hun ikke.! Faktum er jeg synes det er et virkelig smalt sted at skilles på. Jeg er selv af den overbevisning at et cocker ikke egner sig til familie hund(LÆS: det gør den, men den kræver virkelig meget motion og næse arbejde) Og nu må hun så heller trænes til jagt. Så hvad står man så med? en helt fantastisk hund, som ikke kan få lov til at bruges det, hun i virkeligheden egner sig til. Jeg ved godt det er skrevet meget sort/hvidt. Men prøver bare lige at tegne et billede.

  • #10   19. jul 2012 Men hvorfor ikke bare melde dig i de foreninger Marie-Louise og Krumme anbefaler ? Hvad er problemet så ?

    Jeg træner privat med hunde, der er avlet til formålet - og så hjælper jeg en gang ugentlig med hunde, der ikke er ..

    Det er vel fair nok, at man ikke gider mase rundt med hunde, der skal skubbes i gang hele tiden ?


  • #11   19. jul 2012 Martine - Så det du siger er at en ren cocker ikke egner sig til jagt!!!!! Ja nu må du have meget undskyldt, Så en ren cocker egner sig til . . . . ????

  • #12   19. jul 2012 Det er ikke en FT .. hvis du ikke kan forstå forskellen ved jeg ikke helt hvordan jeg skal forklare dig den ...

  • #13   19. jul 2012 Men for nu at vende tilbage til din indignation .. hvorfor kan du ikke bare melde dig til træning der hvor Krumme og Marie-Louise anbefaler det ?

    Skal du med djævlens vold og magt ind et sted, hvor din hund ikke er velkommen ? Undskyld, det forstår jeg slet ikke ...


  • #14   19. jul 2012 julie:
    lad være med at spilde din og hundens krudt på de klubber der ikke vil træne jer.

    I er helt sikkert velkommen i ballerup Jagtforening smiley


  • #15   19. jul 2012 Det bliver nok også løsninngen og en god en. Mit problem er at jeg helt seriøst ikke tror på at forkellen er så stor hvad angår instinkt, som tidligere skrevet er vi helt enige om at en FT, har fordele i og med den også er bygget til det.

  • #16   19. jul 2012 hvis det er almindelige træningssteder, er det mærkeligt at de ikke ønsker alle slags hunde... (kamphunde undtaget)

    men nu er jeg instruktør i dansk gravhundeklub, og der er det netop kun gravhunde og gravhundelignende hunde der kan modtage træning smiley


  • #17   19. jul 2012 jamen problemet er vel ikke større, end at du træner i Ballerup jagtforening, og nå¨r i er klar, går i til prøve, og sender en kopi af det strålende resultat til tvivlerne smiley

  • #18   19. jul 2012 Marie-Louise

    Netop smiley

    Det vægter altid lidt tungere, når der er resultater bag ordene ..


  • #20   19. jul 2012 Krumme: det er jeg med på.

    Marie-Louise: Det er planen.

    Martine: Nej hun er ikke en FT, hun er en cocker. Og hun kan i min verden blive en lige så god jagthund som en FT. Cocker kan. Hvis ellers hun bare kunne få lov. ( jeg er med på nogle steder gerne vil tag hende) jeg bliver nu engang bare en smule små fustret over at man i MIN verden kan skellne så hårdt. Du har ret til din mening og jeg til min.


  • #21   19. jul 2012 Julie : kender det. jeg er heller ikke velkommen med Funky af samme grund.

    Men DJR holder prøver du må deltage i.


  • #22   19. jul 2012 I din verden kan hun blive ligeså god som en FT ?

    Puha, <i>den</i> sti ønsker jeg slet, slet ikke at gå ned af ..


  • #23   19. jul 2012 undskyld er hun ikke en FT nu er jeg forvirret.. troede den havde DJR tavle?

  • #24   19. jul 2012 Glem mine svar havde ikke læst første tråd ordentligt..tror bare jeg går i seng..

  • #25   19. jul 2012 Hun er dkk men djr.

  • #26   19. jul 2012 ærgeligt at spanielklubben ikke vil træne hunde uden tavle - der ligner deres race. smiley

  • #31   19. jul 2012 Undskyld lidt off topic. Hvad er FT?

    PS: HAHA Der kom så svaret 8-)


  • #33   20. jul 2012 Det bedste for alle er vel at finde et hold der passer til dig og din hunds niveau/evner/drift.

    Ingen hverken du/din hund eller øvrige deltagere vil få noget ud af at blive sat sammen på et hold hvor niveau/evner/drift er så forskellige.

    Man kan sammenligne det med skoler der også niveau inddeler børn for at opnå bedste resultater hele vejen rundt:)

    Håber du finder et godt hold og din hund bliver rigtig god:)


  • #34   20. jul 2012 Martine - Det der pisser mig total af, er at du kan skrive at en cocker spaniel ikke er egnet race.! Det er det værste gang vås jeg længe har hørt. Du behøver ikke kommentere. TAK

  • #35   20. jul 2012 Julie - ikke for at tage nogen parti eller træde nogen over tæerne, men jeg ser altså ikke at Martine skriver at en alm. cocker ikke er egnet. Mere at den ikke har de samme jagtdrifter som en field trial cocker. Der er måske også en grund til at mange der køber FT cockere, nok pga. den søde udseende, ender med at have en hund der "løber på væggene", fordi de ikke kan tilfredsstille dens energiniveau/jagtdrifter smiley

    En alm. cocker kan godt bruges til jagt. Ved at der er flere DKK opdrættere der bruger nogle af deres hunde til jagt, men derfor er driften stadigvæk langt større hos en FT cocker smiley de er ikke på samme niveau, så jeg forstår måske godt de jagtklubber der kun tager FT'er ind.

    PS. jeg blev i øvrigt forvirret over følgende som du skrev længere oppe:

    "Hun er dkk men djr. " - har den så DKK eller DJR?


  • #37   20. jul 2012 Tak fordi jeg ikke behøver at kommentere .. men prøv at spørge dig selv, hvorfor din hund ikke er velkommen de steder hvor de tager FT ind .. måske kan du selv finde frem til svaret ...

    Eller prøv at læse hvad alle andre skriver i tråden - og se om du måske kan få noget mening ud af deres indlæg.


  • #38   20. jul 2012 Det er jo blot en enkelt tur på google, der viser lidt af forskellen på de to racer...

    http://www.hunde-forum.dk/debat/3705-field-trial-spaniel-vs-cocker-spaniel.html
    http://www.hunde-forum.dk/debat/29939-ft-cocker-spaniel.html
    http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/502216-ejere_af_cocker_spaniel

    ...Og det bliver da alle steder bekræftet at en FT Cocker er mere en jagthund end en almindelig Cocker og at en almindelig Cocker er mere en familiehund?


  • #39   20. jul 2012 Selvfølgelig er der da forskel på en FT og en engelsk!!! Hvordan kan man have en cocker og seriøst påstå, at udseendet er den eneste forskel på de to?

    Ja, en cocker kan blive en super jagthund - min ene cavalier er også en rigtig god jagthund, men det gør den da på ingen måde til noget, der kan trænes på samme vilkår som en rigtig jagthund :o)


    Når man træner en gruppe hunde og skal træne så målrettet som man skal på hard core jagthunde-hold, er det vigtigt, at gruppen er så homogen som muligt og FT'ere HAR altså meget mere drift end en cocker - det er jo derfor det er så vigtigt, at folk ikke køber dem og tror det er en super familiehund.

    Og ja, man kan sagtens jagttræne en engelsk, men man kan da også så meget andet med den :o) Det lyder på dig (TS), at hvis du ikke kan gå på jagt med din hund, så kan du ingenting - det er jo ikke rigtigt.


    Men held og lykke med, at finde en god klub at træne jagttræning i - det kan godt lade sig gøre! :o)


  • #40   20. jul 2012 Jeg kan ikke forstå du ikke kan finde en klub, da jeg gik til træning med met ESS var der flere cockere. Gik til træning i spanielklubben region 2

  • #41   20. jul 2012 Der er jo flere i tråden der anbefaler nogle klubber TS kan træne i - Lyder bare til, at det ikke er "drømme klubberne"? smiley
    Men man skal jo starte et sted..


  • #43   20. jul 2012 Der bliver længere oppe draget sammenligning af FT og Formel 1. Af ren nysgerrighed, er der klubber der tager Formel 1 ind men ikke labber?

  • #45   20. jul 2012 Tak krumme smiley
    Til selve emnet: Tag dog en af de klubber der vil have dig. Jeg kan ikke forstå hvorfor du vil ind et sted hvor du ikke er velkommen.
    De har ret til at sige fra, og det er alligevel lidt svært at differenciere i så høj stil, og du risikere at føle dig bagud konstant, og bliver næppe sjovt for hverken jer eller de andre. Selvfølgelig kan din hund blive jagthund, men du er nødt til at acceptere at det skal ske i din hunds tempo!
    Man kan jo også tydeligt mærke hvis man er kommet på et for dygtigt eller sløvt lydighedshold el. Anden sportsgren på de hold med blandede racer!
    Jeg selv overvejer at finde noget lydighed for sheltier, for min tæve har noget mere fart på end de andre hunde, så hun keder sig!


  • #46   20. jul 2012 Julie, hvis du har jagttegn synes jeg at du skal gøre som foreslået, melde dig ind i Ballerup jagtforening, de er super med deres hundetræning, jeg har selv gået der med den ene af mine, og der er cockere bestemt velkomne, cockere kan være fine jagthunde, så ingen problemer der. Jagtforeninger er ligeglade med stamtavler.

  • #47   20. jul 2012 Nina: ja den fatter jeg heller ikke en brik af: "Hun er dkk men djr. " ??

  • #48   20. jul 2012 Sarah - ja den er ret forvirrende. Enten mangler hun et "ikke" eller også har TS måske misforstået noget ang. stamtavler smiley jeg ved det ikke smiley måske TS kommer på banen i dag og kan hjælpe med svaret?

  • #49   20. jul 2012 Der skulle stå hun er DKK og ikke DJR.

  • #50   20. jul 2012 Jeg er fuldstændig klar over forskellen på de to racer. Men at man kan påstå at en cocker ikke egner sig til jagt, jeg gentager mig selv noget vås. Ari
    Hendes drivkraft bliver ikke den samme nej! Men jeg læser det som om at jeg ikke burde bruge hende. Da hun ikke egner sig. Og her siger jeg så bare, at jeg ikke er enig. Og nej jeg har heller ikke lyst til at være et sted hvor vi ikke er velkomne. Jeg finder et sted hvor hun er. Og kan få lov til at gøre det hun synes er så sjovt!


  • #52   20. jul 2012 Heldigvis har jeg aldrig mødt en træningsklub som krævede at ente. tavle eller ren brugslinier....Jo for mange år siden, men de fik at vide de skulle tage alle uanset tavle eller linier....
    Så kan jeg heller ikke helt forstå at det skal være træner som ren bestemmer om pågældende kan optages eller ej..En dygtig hundeføre kan få en ellers håbløs hund til at være rigtig god. Og omvendt. Så det må være hundeføren somk skal til en start bestemme hvor hunden trænes henne...
    Hvis føren ikke har evnerne, ja så må træner venligt anbefale at træne et andet sted.....


  • #53   20. jul 2012 Julie - Okay smiley tak for "opklaringen" smiley

    Jeg syntes bare stadigvæk ikke at der er nogen der direkte siger at den ikke egner sig, blot at den ikke har samme drive. Men pyt smiley håber du finder et godt træningsted og at du får det ud af din hund som du gerne vil smiley


  • #54   20. jul 2012 Nina, Rasmine og abeungen:

    Skrev følgende:

    - Martine - i går kl.22:10
    Beklager men jeg kan ikke se noget forkert i det.

    Det er dobbelt arbejde med de hunde, der ikke er egnet til det .. så forstår godt at de siger nej.

    Hvis ikke det er at sige en cocker spaniel ikke er egnet, ja så ved jeg ikke.


Kommentér på:
Synes f... det er at gå små sko

Annonce