3.266 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 97 Svar

Lovpligtig at have hund i snor? Lovpligtig at have hund i snor?

Er det ikke lovpligtigt, at have sin hund i snor?
Og de eneste områder der er undtaget er hundeskove eller indhegnet arealer?

Jeg har nemlig lige lavet en venlig bemærkning på en FB gruppe af det boligkvarter jeg bor i. De fleste mener, at deres hunde har ret til at løbe frit omkring her ude.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovpligtig at have hund i snor?
  • #1   27. jul 2012 jo det er lovpligtigtigt at holde sin hund i snor. men mindre andet er anvist- som fx en hundeskov. det er jeg ihvertfald ret sikker på:)

• #2   27. jul 2012 Nej det er det ikke, det er tilladt at gå løs med sin hund hvis man har fuld kontrol over den, med mindre der er regler om snor der hvor man går, har det fra den betjent der køre min sag mod min nabos agrrasive hund

• #3   27. jul 2012 Super. Folk mener jeg er sippet osv. Men jeg synes sgu det er små belastende, at have fremmede hunde farende op i min hunds hoved. Især når hun er ret usikker i snor. Det værste er, at folk altid råber: Den gør ikke noget.
    Og så sent som idag kom en og frontede min på en rimlig aggressiv måde.

• #4   27. jul 2012 Nåh, jeg troede faktisk der var en lov vedr. hunde skal være i snor?

• #5   27. jul 2012 Det her er ikke vedr. hundeskove. Det er ved et bolig område smiley

• #6   27. jul 2012 I skove (undtaget hundeskove) og på stranden fra d 1/4-31/9 er det lovpligtigt at have snor på. Samt kan de forskellige kommunalbestyrelser bestemme at det er lovpligtig i deres kommune. At gå uden snor kræver 110% kontrol og dyret må ikke være til gene for andre. Ligeledes skal de "forbudte" racer have snor/mundkurv på.

• #8   27. jul 2012 Okay tak. Det er vel til gene, når jeg ikke vil have hundene hilser og ejeren alligevel lader deres farer op i hovedet på min?

• #9   27. jul 2012 I et bolig område er der kun snorepligt,, hvis der er et lokalt påbud. Det er op til kommunerne at lave påbud

• #10   27. jul 2012 Okay, mange tak for jeres svar.

• #11   27. jul 2012 det er noget svineri når folk har deres hunde løse og de ikke kan kalde dem til sig. det er et kæmpe problem og det er respektløs af de hundeejere at de ikke kan acceptere at man ikke ønsker ens hun skal hilse på løse hunde der kommer farende. jeg hader det også selv Rikke Kirstine S;

ved ikke om du har hørt om en kampagne der hedder ''Hold afstand, TAK'' hvor folk der ikke gider andres hunde kommer farenede i snor eller uden hen til ens hund, bære en gul sløjfe i sin snor. ligesom at hesten bære en rød sløjfe i halen til stævner hvis den sparker. det viser at du og din hund vil gå i fred. det kan være af flere grunde; din hund er syg (fysisk) ikke kan med andre hunde, at du træner med din hund osv. vi er en masse der prøver at dele det budskab i håb om at dem som mener at deres hunde skal hilse på gud og hver mand forstår at man skal spørge først og slippe hunden løs bag efter hvis man får et ja. og ikke bare slippe hunden eller lade hunden trække hen til andre hunde i snor. for det er simpelthen bare alt for træls...

• #12   27. jul 2012 undskyld, wolf mon* som har lavet tråden.. beskeden var til dig smiley

• #13   27. jul 2012 Med hensyn til at en løs hund "ikke må være til gene", så er det ikke noget der står i loven.
    Det er sund fornuft men ikke lov.

• #14   27. jul 2012 troede faktisk man skulle have hund i snor offentlige steder med mindre det var i en hundeskov...

sund fornuft mangler mange hundeejere godt nok!!

hvis man har 110% styr på sin hund, er jeg bedøvende ligeglad med at man har den til at gå løs, men har man ikke så er det bare ikke acceptabelt i min bog!

• #15   27. jul 2012 Jeg har godt hørt om kampagnen og jeg har da overvejet, at binde en gul sløjfe på min snor. Problematikken er bare, om andre hundeejere forstår det? For det tvivler jeg på. Hvis den er løs og ejeren har bestemt sig for, at hunden skal være løs, hjælper sløjfen nok ikke alt for meget. MEN jeg synes stadig, at det er en rigtig god kampagne. For det handler om, at gøre folk opmærksomme på, at vi skal respektere hinanden. Lige her i Holte omegn er der ikke meget respekt for hinanden, og her er ældre som unge lige gode om det. Desværre. Og det gør mit og min hunds liv en gang imellem lidt mere udfordrende. Især fordi jeg ved, at det er min hund der bliver råbt af i sidste ende. Men det er en byrde vi med "farlige" hunde af udseende må leve med.

• #16   27. jul 2012 I et boligkvarter bør man så afgjort have sin hund i snor, ingen har 100% styr på sin hund, selvom nogen er pænt oppe i halvfemserne.....

Men til gengæld burde de der ikke vil hilse så holde sig væk fra de åbne områder hvor vi andre lufter hund, vi bor op af en stor brakmark hvor vi er mange der lufter vores løse hunde, generelt uden problemer, det fungerer som en uofficiel "hundeskov" men ind i mellem kommer der en hunde ejer, oftest af hunkøn, med en hund i snor, i " jeg er så lille at jeg burde bo i et hamsterbur" klassen og ved sin tilstedeværelse forhindrer resten af os i at slippe vores hunde løs, da man ved at den omgående vil spæne over for at hilse hvis den får chancen, for det gør man her!
    Så hunde i snor i boligområder, og hunde der ikke vil hilse, eller med hysteriske ejere der tror de har en baby i stedet for en hund skal holde sig væk fra de områder hvor vi andre lufter vores hunde uden snor.

• #17   27. jul 2012 Keld nu er den her tråd om lovgivning.
    Og på uopdyrkede arealer skal hunde være i snor.
    Så det er teknisk set dig der bryder loven, Og ikke hunden du mener skal være i et hamsterbur.

• #18   27. jul 2012 jeg bor i et bolig kvarter,og vi har en mark hvor hundene må løbe løs,og ellers ikke

• #19   27. jul 2012 du har helt ret wolf mon * men for at få folk til at forstå er man nødt til at gøre dem opmærksomme. vi sætter sedler op og gør alt hvad vi kan få at få det spredt. noget er man i hvert fald nødt til at gøre, for synes sjældent man støder på en hunde ejer nu til dags der ved hvad almindelig respekt overfor andre hunde ejere er.

der er en facebook gruppe med folk der støtter og ligger plakater ind af ''Hold afstand, tak'' så vi kan få det op at hænge så mange steder så muligt og få spredt budskabet. hvis du var interesseret... smiley forstår din frustration fuldt ud. her hvor jeg bor er der også meget lidt respekt.. smiley

ved ikke helt hvad jeg skal mene om det du skriver Keld R; man må vel respektere hinanden.. og hvis man gerne vil lufte sine hund løs med en masse andre hunde hvorfor går man så ikke i en rigtig hundeskov.. så er spillereglerne det sammen for alle. jeg kan da ikke gå uden om et åbent område, altså et sted hvor der er marker og folk kan finde på at lufte deres hunde løst, fordi at jeg ikke gider at min hund skal tumles af andres hunde..?? spørgsmål; er man hysterisk fordi man ikke ønsker sin hund tumlet af ukendte hunde? og forstår ikke hvad du mener med; eller med hysteriske ejere der tror de har en baby i stedet for en hund?

• #20   27. jul 2012 hvis jeg er ude og gå en tur skal der ikke løbe en hund hen til min hund med mindre jeg har sagt god for det. er det ikke sund fornuft? er det ikke sådan det burde være? er det ikke ren respekt?

• #21   27. jul 2012 Housebuster - jeg ved at jeg bryder loven, sammen med en del andre, på dagligt basis, og når der kommer en hund i snor blive mine kaldt ind og sat i snor til den er væk, men nogen gange står vi måske 5 hundeejere og venter på at den ene i snor skal forsvinde.

Michelle, jeg forstår godt at nogen ikke vil have deres små hunde tromlet over af store hunde, men så kan man jo holde sig væk fra risiko områder

Jeg bor 100 meter fra det førnævnte område, mine hunde kommer der 4 gange om dagen, nærmeste hundeskov er 15 km væk, så en kombination af jeg hellere vil lufte hund end køre bil, og alm. mageligstes gør at de bliver luftet der.

• #22   27. jul 2012 Wolf Mom

Folk må godt gå med deres hunde løse, - men kun hvis man kan kontrollere dem. Og kun, såfremt den pågældende by ikke har indført snorpåbud for alle borgere, - eller rettere deres hunde *s*.

Og når du tydeligt frabeder dig løse hunde op i hovedet på dig og din hund, så skal man kalde hunden til sig inden det sker. Kan man ikke det, begår man faktisk lovbrud - udover at man selvfølgelig er yderst hensynsløs.

Ja, jeg mener jo ikke, at det bør være nødvendigt, at frabede sig den slags, - det burde være en selvfølge, at folk spurgte om lov, før de lod deres hund komme op til din.

• #23   27. jul 2012 Undskyld, - men det lyder som om folk ikke har fantasi til at forestille sig, at hunde godt kan være løse OG samtidig afstå fra at løbe op i hovedet på andre hunde.

Hvorfor denne holdnng?

Er det fordi det aldrig ses?

Jeg har lært mine hunde at gå frit, - men samtidig har de også lært, at det er et absolut no go at løbe op til andre hunde.
    Kun på kommando får de lov at hilse.

Og det ønsker jeg da, at man respekterer. Mine løse hunde er IKKE en invitation til at andre skal alde deres hunde drøne op i hovedet på mine.

Er det så svært at forstå?
    Er det for meget at bede om?

• #24   27. jul 2012 Det er jo fantastisk som Naturbeskyttelsesloven begrænser mulighederne for at gå en tur med sin velopdragne hund uden snor. Selv ejerne af skove og uopdyrkede arealer er pålagt at holde deres hunde i snor på sådanne arealer ;-(.
    Strandene er heldigvis stadig en mulighed i vinterperioden.
    Det er den enkelte kommune som skal udgive bestemmelser om hvor hunde skal være i snor, hvis der ikke er pålagt et generelt påbud om at hunden skal være i snor så skal den som udgangspunkt altid være under fuld kontrol.
    Den skal også være under fuld kontrol i hundeskove og på stranden

• #26   27. jul 2012 Keld R

<b> Men til gengæld burde de der ikke vil hilse så holde sig væk fra de åbne områder hvor vi andre lufter hund...</b>

Hvorfor i al verden dog ikke!!!????

Har du ( I ) så lidt styr over jeres løse hund, at du (I) ikke kan kalde den til jer? I så fald bør du (I ) slet ikke slippe den løs.

Så hvis man godt vil gå med sin hund løs, - men IKKE gider have en masse andre hunde rendende op i hovedet på sig og sin hund, - hvor mener du så, man kan få lov?

• #27   27. jul 2012 Keld R. skal jeg holde mig væk fra ''de'' områder?! hvad er ''de'' områder? her hvor jeg kommer fra går jeg tur på stier, for ikke at møde så mange mennesker, men jeg møder DAGLIGT sådanne mennesker og hunde der bare går løs og de råber at hun ikke gør noget.. jeg er bedøvende ligeglad med om deres hund ikke gør noget. for det første har min hund dårlig ryg og knæ. hun er lige blevet opereret i knæet og af den grund må hun kun færtes i haven. hvorfor skal jeg bede folk om ikke at lade deres hunde spæne hen til min hund? måske har deres hund aldrig gjort noget, men det kan være at den bare ikke kan lide min hund og så laver sit første angreb, det skal da ikke gå ud over min hund at folk ikke kan holde styr på deres?! det kunne også være min hund blev bange/forskrækket/ville forsvare sig selv og bed den hund der kommer farende, så får min hund også skylden fordi den ikke må bide?? men jeg holder da min i snor. du kan da ikke bare bede folk der går i snor med deres hunde om at holde sig væk fra de/det område du lufter på fordi du ikke gider køre 15 km til det sted hvor der luftes som du ønsker det.

det forstår jeg simpelthen ikke...

Lise L; Ja, jeg mener jo ikke, at det bør være nødvendigt, at frabede sig den slags, - det burde være en selvfølge, at folk spurgte om lov, før de lod deres hund komme op til din. - det burde nemlig være en selvfølge!!

• #28   27. jul 2012 Keld hvorfor skal ejere af små hunde holde sig væk fra de områder, hvor du vælger at bryde loven?
    Hvorfor kan du ikke finde et sted, hvor det er lovligt at lade din hund løs?

Det bekræfter endnu engang at det der er behov for er at politiet håndhæver loven.I stedet for flere forbud.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #29   27. jul 2012 Keld R.Så du mener at dem der rent faktisk overholder loven har mindre ret til at være der i forhold til dig og dem du lufter med.Nu har jeg mødt folk med den holdning før, ellers ville jeg være rystet men der skal efterhånden mere til.

• #30   27. jul 2012 Nu er jeg faldet lidt fra i indlægget. OL åbningen skulle lige ses *s*

Hmm, Keld. Jeg må ærligt sige, at jeg ikke er en fan af din holdning. Den virker meget egoistisk. Hvis man vil have sine hunde løs, synes jeg det skal være i en hundeskov eller noget lign.

Og jeg synes ikke, at det er for meget at forlange, at os med usikre eller syge hunde beder ejerne af den løse hund om, at få deres hund under kontrol eller i snor. Der skal være plads til alle.

• #31   27. jul 2012 det er meget uansvarligt at have sin hund til at gå løs uden at have styr på den når der kommer andre mennesker og hunde...

• #32   27. jul 2012 Det er bestemt ikke sjovt. Det er ikke lang tid siden, at en finsk laphund kom farende fra en legeplads og den sat sig lige i ryggen på min. Det har ikke lige frem hjulpet på min tillid til andre hundeejere.

• #33   27. jul 2012 Og desværre er der større tolerance når en "cute" hund gør noget end, hvis det var en muskelhund, schæfer eller lign. racer.

• #34   27. jul 2012 Som sædvanlig bliver indlæggene læst som fanden læser biblen, jeg skriver jo at jeg tager mine hunde i snor og venter til der er fri bane, jeg respekterer dem der ikke vil hilse, og jeg udtrykker bare en irritation over at en enkelt hunde ejer der holder på sin ret "ødelægger" lufteturen for adskillige andre hunde og ejere i stedet for at lufte et andet sted end der hvor der som regel altid er løse hunde

• #35   27. jul 2012 åh ha! hvorfor skal en hund sætte sig i kødet på en anden før man ved at det er et alvorligt problem med løse hunde!!!

den med hund i snor for skylden uanset hvad. hvis jeg havde min hund i snor og en hund kom løbene frit hen til min og min hund bed den. hvem ville så være ''monsteret''??? min hund og mig selv?! men det er jo ikke mig der har bedt den komme hen til min hund.

• #36   28. jul 2012
    Hvis en af mine hunde løb løs hen til din og fik et hak i tuden, så er det da bare det der sker når man ikke kan holde snuden for sig selv, det ville aldrig blive en politi eller forsikrings sag, forhåbentlig lærer min hund noget af det smiley

• #37   28. jul 2012 Det var dog en mærkelig holdning Keld, jeg synes det er normal respekt at sørge for ens hund/hunde ikke er til gene for andre heller ikke på områder de må være løse på, hvis jeg ser nogen kommer gående med deres hunde i snor i vores skov hvor hundene må være løse så kalder jeg hundene ind og får dem på plads indtil de er gået videre.

Men ligefrem at sige hvis man ikke vil have tromlet sin lille hund ned så må man holde sig væk smiley
    Nej det synes jeg bestemt ikke, alle har ret til at lufte deres hunde og må sige der er kun 2 slags hunde jeg ikke synes er ok på et fritluftnings område, og det er hunde der bider ( er aggrasive) og høj løbske tæver, det kan virkelig pisse mig af.

• #38   28. jul 2012 Jeg opgiver snart denne dialog
    Læs og kommenter det jeg skriver, ikke det i tror jeg skriver

• #39   28. jul 2012 Keld R; hvorfor skal din hund lære noget at at få et hak i snuden? hvad så hvis den fik mere end det? det er da din pligt som ejer at passe på din hund!!! og jeg kommentere det du skriver.

• #40   28. jul 2012 hvis man kaldte sin hund til sig når den skulle passere et andet menneske eller et menneske og en hund, så ville den slippe for pryl af en hund i snor? ville det ikke være bedre?

• #41   28. jul 2012 Keld, hvis jeg nu vil lufte min hund på "din" mark. Så skal du bare lige vide at min hund ikke kan lide andre hunde (slet ikke hanhunde) Min luftes i snor . Skal jeg så finde mig i at jeres hunde styrter ånds-forvirrede over til min !!!! Du kan da ikke tillade dig at have denne egoistiske holdning. I er nok sådan en lille sammenspist gruppe , som ikke tolerere andre fremmede hunde. Jo jo jo jeg kender jeres type :=O

• #42   28. jul 2012 Keld hvis du eller dine venner ejer brakmarken, så forstår jeg din pointe.

• #43   28. jul 2012 Jeg arbejder på at lære mine hunde ikke at hilse før de har fået lov, den ene er godt 2 år og den anden er kun 3 måneder, den store er næsten i mål, den lille er er pænt stykke fra, det at nogen hunde ikke gider hilse, er gnavne osv er en del af den opdragelse som kun kan komme ved praktisk erfaring, jeg er aldrig længere væk fra dem at jeg kan gå i mellem før noget udvikler sig, det har heldigvis ikke været nødvendigt med de 2 vi har nu, men har prøvet det med en tidligere hund.
    Den lille er en 19 kilos baby som bliver en 70+ kilos hund, så det er ekstra vigtigt at han lærer det i tidlig alder.

• #44   28. jul 2012 Og så skriver jeg lige en gang til at jeg tager mine hunde i snor når vi møder andre i snor.

Marken er kommunal jord, og vi er ikke specielt sammenspist, alle er velkomne med hunde i alle størrelser

• #45   28. jul 2012 ja du arbejder på at lære dem ikke at hilse før de har fået lov, det er jeg glad for at høre. men det skal ikke gå ud over fremmede, det er jo ikke dem du skal bruge til at lære din hund det?

''jeg er aldrig længere væk fra dem at jeg kan gå i mellem før noget udvikler sig'' det burde ikke være nødvendigt. for din hund skal ikke løbe hen til fremmede uden den har fået lov? og hvad så hvis ikke du når at gøre noget før de sidder i flæsket på hinanden? - nogen gange er det altså kun et blik der gør at de fare i hovedet på hinanden. en hund behøver ikke nødvendigvis knurre en hel masse før den gør noget.

• #46   28. jul 2012 ''Og så skriver jeg lige en gang til at jeg tager mine hunde i snor når vi møder andre i snor.'' - det er også godt, men du skriver jo også at hvis folk ikke vil have tromlet deres hund så må de gå et andet sted hen?

''Marken er kommunal jord, og vi er ikke specielt sammenspist, alle er velkomne med hunde i alle størrelser'' - alle er velkomne, bare ikke ejere med hunde i snor som ikke ønsker en hund der kommer flyvende hen i hovedet dem...

• #47   28. jul 2012 For mig lyder det som man kun er velkommen hvis man ikke overholder loven . Min hund skal ikke lære din hund det , ved at give din hund et hak i snuden !!!! Det er også bare med til at min får endnu mere selvtillid til at hugge ud efter andre....Jeg vil ikke have jeres løse hunde render hen til min !!!!

• #48   28. jul 2012 Jeg har haft hunde i over 25 år, og har heldigvis aldrig haft en hund der har været oppe og slås, lidt markeringer fra min eller den anden hund men ikke mere.
    Men selvfølgelig kan det ske, de gange mine hunde er løbet hen til en i snor er det fordi den er dukket op på et tidspunkt hvor jeg ikke har været opmærksom nok, det er dog sjældent det sker og en risiko jeg er villig til at acceptere, den store er som sagt næsten på plads og den lille kører stadig på hvalpe licens

• #49   28. jul 2012 du besvare ikke nogen af vores spørgsmål?

en risiko DU er villig til accepter! jamen gud jøsses Keld R!!! jeg vil ikke tage nogen risiko med min hund, men det kan jeg åbenbart ikke bestemme, for det bestemmer du jo allerede for mig hvis jeg kom lidt ubelejligt ud fra en sidegade på DIN gå tur. ej nu må du lige stoppe?

hvordan træner du at dine hunde først må hilse når du har sagt ''værsgo''? tager du chancen hver gang en person kommer med sin hund i snor?

• #50   28. jul 2012 Keld R.
    Forstår du da ikke, at vi "hysteriske" madammer med to småhunde (chihuahuaer), der kommer gående med to "Rottweilere i forklædning"? For det er jo netop ofte de små hunde, der sender nogle MEGET kraftige signaler (frygt/aggression), ved at nærmest selv løbe lige op i gabet på sådan en større hund, der bare kommer tonsende lige op i masken på dem, når de er i snor (hvad de næsten altid er). Sådan en tilløbende større hund, kan have de bedste intentioner om at hilse. Men bli'r mødt af to arrige og forsvarsberedte "kamphunde". Lige i brøkdelen af et sekund, skifter din hund sindsstemning, så du ikke kan genkende den. For den reagerer nemlig helt normalt på de aggressive signaler, småhundene sender imod den. Og så bider den. Og det er ALTID de små der bli'r taberne i det spil pga. deres ringe størrelse.
    Jeg har mere end ofte mødt folk, der forskrækket har måtte lave en "lynredning" og gribe fat i deres løsgående hunde, der desværre ofte løber langt foran deres ejere. "Guuud, han har ALDRIG gjort sådan noget før", siger de så. Nej, men de kender altså kun deres hund til knurhårene. For mødt med de "rigtige forkerte" signaler, kan der gå vilddyr i enhver, ellers godmodig hund.
    I der bor ude ved marker og åbne vidder, har ikke eneret på dejlige ture med jeres hunde. Jeg bor selv sådan. Og mine hunde og jeg, elsker at gå lange ture ude i naturen. Er der fri bane, får de lov at løbe frit. Men så snart jeg spotter en hund i det fjerne, får de snore på. Og det forventer jeg også fra den anden part. Ellers skal jeg nok højtråbende gøre opmærksom på det.
    Jeg har selv haft Schæferhunde i 25 år. Dengang skulle de passe på mig. Nu har jeg små Chihuahuaer. Nu skal jeg passe på dem.
    Med en flexline, kan enhver hund få en god fornemmelse af "frihed". Og så kan man ellers lade den rende løs, når der er frit for andre hunde. Det er altså ikke hunden som synes at det er så forfærdeligt at gå i snor af og til. Det er en eller anden ide, nogle mennesker mener er deres hunds ret. Men det er det ikke.
    Snor på, når man møder andre hunde. Så kan alle gå en dejlig tur, uden at skulle frygte for at få en stor fætter lige op i hovedet hele tiden.

• #51   28. jul 2012 Hvordan kom en sidegade ind i dialogen?

Jeg stopper her, skal aftenlufte og i seng

• #52   28. jul 2012 Tina J. jeg er nødt til at kopiere det du skrive og gemme til en anden gang jeg støder på en der ikke forstår budskabet. for du skriver lige nøjagtig min tanker ned sort på hvidt. hvis man ikke ser logikken i det du lige har skrevet, jamen så må jeg snart give op smiley

• #53   28. jul 2012 du skriver ''fordi den er dukket op på et tidspunkt hvor jeg ikke har været opmærksom nok,'' det kan være jeg kommer gående fra en vinkel hvor du ikke kan se mig.. og med det DUKKER jeg lige pludselig op og du er uopmærksom.. går ikke ud fra at du er så uopmærksom at du ikke kan spotte en hund der går et stykke foran dig. DER kommer min sidegade fra...

• #54   28. jul 2012 og du besvare stadig ingen spørgsmål?

''Jeg opgiver snart denne dialog
    Læs og kommenter det jeg skriver,''

• #55   28. jul 2012 fair nok, hundende skal jo også passes.

HUSK SNOR.

• #56   28. jul 2012 Jeg nyder personligt at lade min hund løbe uden snor - fordi jeg kan se, at hun nyder det. og det er også mest praktisk at kaste med bold på den måde smiley

MEN der er tid og sted. Jeg kender min hund og ved, at hun kan virke aggressiv overfor fremmede hunde og mennesker. Hun er lille og tidligere gadehund, så hun har visse nøkker. Jeg kommer også med parolen 'Hun gør ikke noget', men samtidig holder jeg hende tilbage så den anden hund selv kan vise, om den vil sniffe eller ej - og ejeren selvfølgelig også kan bestemme selv. Hun gør og knurrer, og andre hunde skal have lov til at gå uden om hvis de vil. Og hvis det er en type hund, som jeg ved hun vil reagere på - som regel alt der er større end hende, og især sorte/mørke hunde - er jeg ekstra obs på at hale flexlinen ind så jeg har styr på hende.

Gåture uden snor er i visse områder, og oftest mellem midnat og kl. 5-6 alt efter ugedag og årstid. Jeg foretrække de lokale boldbaner, for der er hun 'hegnet ind' men kan stadig løbe alt det hun vil.

Så jeg siger, at ture uden snor er helt okay, når det passer sig. Man skal have nok styr på hunden, men der er der desværre delte meninger om, hvad styr på betyder. Det er lige så meget for min hunds skyld at jeg ikke lader hende rende løs over det hele. Jeg ved jo ikke, hvordan person eller dyr vil reagere på hende, om hun så knurrer eller indbyder til leg.

• #57   28. jul 2012 Keld

Du svarer slet ikke på mit spørgsmål.

Jeg har lært mine hunde at gå frit, - men samtidig har de også lært, at det er et absolut no go at løbe op til andre hunde.
    Kun på kommando får de lov at hilse.

Og det ønsker jeg da, at man respekterer. Mine løse hunde er IKKE en invitation til at andre skal alde deres hunde drøne op i hovedet på mine.

Er det så svært at forstå?
    Er det for meget at bede om?
    Er det kun de hunde, som er i snor, at du viser hensyn overfor?

• #58   28. jul 2012 Kjeld R.
    Hvis man kommer forbi med sin hund, i et øjeblik hvor du er opmærksom, og den ikke nøjes med en markering på din hund.. Hvad så?

Jeg er en af dem som har en forbudsliste hængene over hovedet, så kom der en løs hund hen til min, hvor ejeren ikke fatter en meter af mine opråb, så får den et lås i røven.

• #59   28. jul 2012 Lise det afhænger af det signal du og hundene sender, hvis de går fri ved fod, så kommer mine i snor, hvis de strejfer rundt 30 meter fra dig og snuser, og du ikke kalder dem til dig, så kalder jeg heller ikke mine ind.

STB mom, hvis min hund løber hen til din som er i snor, vil det aldrig blive dit eller din hunds problem hvis der sker noget, det er mit ansvar, og min hund der har gjort noget forkert, og jeg ville aldrig bebrejde dig eller din hund hvis der skete noget.

Jeg ville nu nok også fatte dine råb..... Er ikke ligeglad og diskussionen er kommet langt fra min oprindelige indlæg om gensidig forståelse for forskellige former at lufte sine hunde.

Jeg fik ørene i HG maskinen, fint nok, hvis vi var enige blev det kedeligt, jeg blev hurtigt sat i " den gør ikke noget og vil bare lege" kategorien, det passer faktisk meget godt på mine hunde, men betyder ikke at de får lov til at løbe hen til andre der ikke vil hilse.

Der er desværre mange der læser det de vil og fortolker det et andet sted hen, men sådan er det nok når man er lidt provokerende i sine udmeldinger, det er svært at læse når man ser rødt.

• #60   28. jul 2012 Men er det ikke uansvarligt overfor din hund, at det skal sættes i en situation, hvor den kan få ørerne i maskine? Hvordan mon så ikke den bliver derefter.
    Jeg har heller ingen ønske om, at min nogensinde kommer derud hvor HAN skal sige fra.

Jeg ved godt, at det måske er blevet drejet, og det ikke er det du mente med din historie. Men vi andre ser måske hvad der KUNNE ske, med den holdning du har.

Det kunne jo være, at der hvor i kunne lide at have jeres hunde fri, kunne andre også lide at være. Bare med deres i snor. Hvorfor skulle de så finde et andet sted at være, fordi det er her i mener, i burde være?

Samtidig tænker jeg. Hvordan lære du dine hunde, at man hilser først på komando. Er det uden snor?

• #61   28. jul 2012 Bor i et område med omfattende sti systemer og masser af grønne områder, der er plads til alle, der er andre områder i nærheden der hovedsageligt bruges af folk der lufter i snor, og der slipper jeg heller ikke mine.

Jeg træner på hundeskole, som regel uden snor, og ude i verden ved hjælp af en sporline

Jeg ønsker heller ikke at min hund bliver bidt, du spurgte til en situation som i teorien kan opstå, og jeg gav dig min mening om skyld og reaktion, håber aldrig jeg kommer til at opleve det, og er også opmærksom på hvad der kommer hen mod os.

• #62   28. jul 2012 Vi har også maser af stisystemer hvor jeg bor.
    Når jeg går hjemmefra er det sjældent planlagt, hvilken tur jeg går. Albert skal ud og snuse nye steder. Vi finder altid på noget nyt. Jeg ville da være træt af, hvis mine ture skal begrænses, fordi andre vil have " hundeskov " der hvor de vil.

Vi skal jo alle være her smiley

• #64   28. jul 2012 ''jeg forstår godt at nogen ikke vil have deres små hunde tromlet over af store hunde, men så kan man jo holde sig væk fra risiko områder''

''
    Hvis en af mine hunde løb løs hen til din og fik et hak i tuden, så er det da bare det der sker når man ikke kan holde snuden for sig selv, det ville aldrig blive en politi eller forsikrings sag, forhåbentlig lærer min hund noget af de''

''hysteriske ejere der tror de har en baby i stedet for en hund skal holde sig væk fra de områder hvor vi andre lufter vores hunde uden snor.''

måske føler du dig misforstået Keld R; men jeg må sige at jeg synes ikke det er så mærkeligt med disse udtalelser ^ hvis du virkelig tager din hund i snor og respektere folk der ikke vil have en løs hund komme spændene hen til deres, så er jeg kun glad for det. men det ændre ikke dine udtalelser som jeg synes er helt ude i hampen. smiley

''STB mom, hvis min hund løber hen til din som er i snor, vil det aldrig blive dit eller din hunds problem hvis der sker noget, det er mit ansvar, og min hund der har gjort noget forkert, og jeg ville aldrig bebrejde dig eller din hund hvis der skete noget.'' - det er også ''flot'' af dig eller hvad man skal sige, at du er voksen nok til at stå ved at DIN hund løb hen til en anden i snor og kom til skade og at du ikke melder den anden. men jeg kan forsikre dig, det er der ikke mange der ville!

jeg har en hund jeg ikke stoler 100% på ikke stikker af efter en fugl eller en hare. hvis jeg har hende løs er det KUN steder hvor jeg kan se hvad der færtes, for ellers stoler jeg ikke på hun bliver ved mig. jeg kan sagtens få hende til mig, også hvis jeg kan se en hund forude. men fordi jeg ikke ved om min hund kan finde på at løbe hen til en anden (både hund og menneske) så har jeg hende i snor. det er sådan du mener du gør? og det er også fint, men dine andre udtalelser stikker for mig bare lidt imod det sidste du har skrevet...

• #65   28. jul 2012 Nu vil jeg bare svare på trådens start smiley
    Nu ved jeg ikke hvor trådstarter bor, men her i Aalborg kommune er der snorepåbud på ALLE offentlig tilgængelige steder....der er lavet en skærpelse af hundeloven, som gælder hele Aalborg kommune...også landzoner.

• #68   28. jul 2012 Isabelle..okay smiley
    Ja det bliver nok mere og mere udbredt, men tror ikke mange er klar over det her i Aalborg...der ser ikke sådan ud smiley

• #70   28. jul 2012 Isabella; måske har jeg misforstået noget, det er muligt... men jeg synes ikke det er mærkeligt... har forstået at han tager sine hund i snor, for det skrev han senere. jeg referere bare til et problem der KAN opstå pga. af sådan en holdning...

og det med at sige venligt ''600 kr'' er nyttelyst med de hundeejere der bor her hvor jeg kommer fra som er nær Aalborg... smiley

• #71   28. jul 2012 Isabelle..he he...tvivler på de reagerer på det. Bor et sted hvor der ALDRIG kommer politi og landbetjenten ser vi ikke meget til, men der er kun en enkelt hundeejer her, som jeg kunne få lyst til, at sige det til ellers rører det mig ikke, at hunde er løse så længe ejer har styr på kræet.
    Og de fleste skal nok få deres hunde i snor når jeg kommer....de har erfaret, at Emma ikke gider deres hunde smiley

• #72   28. jul 2012 I vores boligkvater skal der være snor på hunden- man får tre advarsler og så bliver man smidt ud hvis det ikke overholdes. Ligeledes hvis hunden er stukket af på egen pote- 3 strikes and out smiley Og alle overholder det- for ellers klager jeg smiley Jeg gider ikke løse hunde alle vegne- det er nemlig altid de ustyrlige 'der ikke gør noget' som vi møder og 2 ud af 3 af dem gør altid noget!

• #74   28. jul 2012 her hvor jeg kommer fra er det i hvert fald et stort problem.

• #75   28. jul 2012 men det skal du jo bare være glad for. smiley

• #77   28. jul 2012 jeg bliver da glad for at høre at der er nogen steder hvor dem der vil lufte sin hund i fred og ro, kan få lov til det uden af skulle planlægge ens gåtur efter hvor der muligvis findes en masse løse hunde og uansvarlige hundeejere... smiley

• #78   28. jul 2012 Isabelle. Det må være rart ikke, at have oplevet nogen ubehagelige hændelser! Desværre er det, hverdag for mig. Mindst en gang om dagen møder vi en løs hund eller en tosset hunde ejer der insistere på, at hundene skal mødes.

• #79   28. jul 2012 Wolf Mon* sådan er det også her desværre. og det er så svært at komme igennem til dem... smiley

• #80   28. jul 2012 Ka' kun være enig Wolf Mom.
    Det sker igen igen her. Og med de samme tankeløse hundeejere. Og med de holdniger må man jo kun kunne tolke det som total ligegyldighed ovefor andre hundeejere. Man må jo også tit indres. For ellers, kan det være pesoner, som man i vores lille by, ellers kender som både høflige og selvstændigt tænkende mennesker. Men når de skal ud i naturen med Fido. Ja så lader de altså hjernen hænge hjemme på knagen. De tillader sig endda at blive fornærmede og mine gentagne opfordringer til at give deres hund snor på. Bare lige på de knudepunkter, hvor rigtigt mange hundefolk passerer hinanden. Om de så slipper kræet løs ude på de frie markstier må de da selv om. Det gør jeg jo selv, når kysten er klar. Men at insistere på, at de til stadighed skal have fuld ret til at lade Fido styrte afsted, laaangt foran dem.....ude af syne og kontrol, for at komme galopperende, når de hører den larm og virak, der affødes , når mine to små pølser (i flexliner), bli'r overrasket af deres store Lab, der vælter lige op i snuderne på dem. Jeg bli'r SÅ træt af sådan nogle hesynsløse fjolser, der udviser nul respekt for andre hundeejere. De mener at åbenbart at de har helt ret til at gøre som de lyser. Loven? Hva'ffor en lov? Må man ikke lade sin hund løbe løs? NEJ! Ikke når den gang på gang drøner tværs over åer og markveje og er totalt DØV for al deres råberi efter den. Uden at vi skal banke hinanden oven i hovedet med loven hele tiden. Kunne man så ikke bare ønske sig et mindstemål af hensyntagen og ansvar overfor hvad ens egen hund laver?

• #81   28. jul 2012 Har det som Isabelle...har ikke oplevet ubehagelige hunde her eller nogen af de andre steder jeg har boet. Men jeg har lært mig, at være meget opmærksom og ser jeg en løs hund står jeg stille og venter på, at ejer får kræet indfanget.
    Sker det ikke vender jeg om.
    De gange en hund har forvildet sig hen til os har ejer været overordentlig kvik på fusserne til, at hente den. Emma´s lyd og kropsprog fortæller dem, at de gør klogt i at skynde sig.
    Ikke fordi hun hader alle hunde for det gør hun bestemt ikke, men hun hader hunde som kommer spurgtende hen og overrumbler hende og så lyder hun vildt farlig, men det er kun i munden...hun har aldrig gjort nogen fortræd og vil heller ikke gøre det smiley

• #82   28. jul 2012 Misha har heller ikke gjort nogen fortræd, men jeg synes det er synd at hun skal provokeres af andres løse hunde til evt at gøre dem noget... det er da bare ikke iorden at min hund skal tyraniseres af andres løse hunde!! og hundeejere det kommer i snor med deres hund, men lader den trække hen til min imens de spørg; må de hilse og inde jeg når at sige nej er deres hund helt henne ved min. det er sguda ikke iorden...

• #83   28. jul 2012 og jeg går ikke den anden vej hvis der kommer en løs hund. jeg tramper hen imod den imens jeg råber NEJ!!!!

• #84   28. jul 2012 Michelle...nej det er selvfølgelig ikke iorden. Grunden til, at jeg vender om er, at jeg ikke ønsker min hund skal have dårlige oplevelser og ser ingen grund til, at opsøge dem. For jeg VED at man ikke kan forvente, at de andre hundeejere tænker som jeg og sikkert har "verdens sødeste" hund...så hvis det er muligt ændre jeg bare min rute smiley

• #85   28. jul 2012 forstår godt du ikke ønsker din hund i de situationer.

jeg har bare prøvet at gå væk, men så følger kræet efter. :-S

• #86   28. jul 2012 He he...ja så er det da endnu sjovere, at gå den anden vej....så kommer ejer på arbejde når hunden er på vej væk fra ham smiley

• #87   28. jul 2012 bare ikke så sjovt hvis den når hen til min hund.. :./

• #89   28. jul 2012 § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen. Er hunden ikke mærket og registreret, fremlyses den. Det gælder dog ikke, såfremt hunden bærer skilt, som nævnt i § 1, stk. 1. Hvis besidderen ikke inden 3 døgn efter, at underretning eller fremlysning har fundet sted, indløser hunden ved at betale de udgifter, som optagelsen har medført, kan politiet afhænde hunden eller lade den aflive. Et eventuelt overskud ved afhændelsen tilfalder ejeren, hvis han melder sig inden 3 måneder og godtgør sin ret, og ellers statskassen.
    Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om afhændelse af optagne hunde.

Stk. 2. I politivedtægterne kan der optages bestemmelse om, at hunde på de i stk. 1 nævnte steder altid skal føres i bånd, ligesom det af færdselshensyn kan bestemmes, at hovedreglen i stk. 1, 1. pkt. uden for de der nævnte områder skal komme til anvendelse for bestemt angivne veje eller ejendomme.

Stk. 3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermanpinschere, rottweilere, bulldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois´er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket
    eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelsen gælder ikke hunde, der benyttes af politi, hæren, skov --eller jagtbetjente, vagtselskaber o.lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid.

Stk. 4. Uden for byer og områder med bymæssig bebyggelse påhviler det besidderen af en hund at drage omsorg for, at den ikke strejfer om.

Stk. 5. Løsgående glubske hunde må ikke uden politiets tilladelse anvendes til bevogtning af pladser.

Stk. 6. Under ganske særlige omstændigheder kan politiet tillade, at bestemmelserne i stk. I, 1. pkt. og stk. 3, samt de i medfør af stk. 2 udfærdigede politivedtægter fraviges for et begrænset tidsrum.

Sakset fra hundeloven =)

At have fuldt herredømme over hunden er et vurderingsspørgsmål - men ingen kan vel være uenig i, at det indebærer at man sørger for at ens hund ikke opsøger mennesker eller dyr?!
    - Uanset om det så er på friløbsområder og hundeskove; for på disse områder gælder den almene lov såmen stadig; der er bare et par ekstra i mange hundeskove; feks at hunden ikke må bære halsbånd når den slippes af linen..

• #90   28. jul 2012 Det var lidt af en debat jeg fik sat i gang smiley

Idag blev jeg endnu en gang mødt af en løs hund, denne gang fik jeg trådt foran Chanel og fik råbt hele 3 gange, "tag din hund i snor, min er nervøs!" Ejeren fik mumlet et eller andet underligt og gik lige forbi mig med hendes lille dværgpinscher som stadig gøede min i hovedet. Det endte med, at jeg puffede den væk med foden og så skred den efter sin ejer. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan folk kan være så ligeglade.

Jeg kan ikke lade vær med, at få lidt ondt i maven, for et bid fra Chanel også ville den være død. Og desværre ville det være Chanel der skulle aflives, på trods af, at jeg er den ansvarlige hundeejer. Jeg gad godt vide, hvordan man kunne forbedre sit lokal samfund. Kræver det, at man skal til at informere folk om almen pli og respekt?

• #91   28. jul 2012 Wolf mom

Vi bor i samme boligområde og jeg forstår udemærket godt din fustration smiley

Jeg har aldrig mødt dig og din hund, udover når den sidder i bilen, når i skal et sted hen, hvor den begynder at gø af Mille, og det er jo tydeligt at hun er en usikker hund der er utryg ved situationen smiley

Jeg forstår heller ikke at folk ikke kan finde ud af at have deres hunde i snor her i området, og har også set et par gange når det er gået "galt" med jer, hvor der er kommet en hund rendende langt fra sin ejer hen til jer, og jeg synes at i skal gå til Vagn med det, det kan ikke være rigtigt at vi alle ikke kan være her smiley

Det med den gule sløjfe, tror jeg ikke vil fungere, jeg tror ikke så mange kender til den desværre. Jeg ville nok prøve at råbe til ejerene, at hunden er aggressiv, istedet for nervøs, det kunne måske få dem til at kalde på dem! smiley

• #92   28. jul 2012 Hej Lotte

Ja, det er smadder irriterende. Men det hele bliver så småt bedre. Det værste er, at det hele sidder i kæften, hvis hun først får lov til at hilse, er hun den første til at underkaste sig og indbyde til leg. Folk ser hende gø og forbinder det med det samme, at hun vil dræbe andre hunde.

Jeg vil ikke råbe, at hun er aggressiv, for det sender et forkert signal. Hun er ikke aggressiv men nervøs og usikker i snor smiley

Men ja, det kunne godt være jeg skulle gå til Vagn med det. Det var her hun blev angrebet af en fri finsk laphund.

• #93   28. jul 2012 isabelle; selvfølgelig er din hund ikke underlig. Misha gør heller ikke andre hunde noget hvis de kommer hen til hende (tror jeg ikke, man ved jo aldrig) det er MIG der ikke vil have folks hunde i min hunds ansigt! jeg finder mig bare ikke i det. almindelig respekt må folk finde frem, for jeg gider det ikke!

Wolf mon*; det er også den måde jeg reagere på, men den hjælper altså bare ikke her. derfor har jeg taget gul sløjfe i brug i håb om det er en udvej. jeg er træt af at blive svinet til fordi jeg ikke vil have min hund skal hilse på alle mulige. et møde med den forkerte og så har jeg måske en hund der er ødelagt for livet. synes det er sørgeligt at det skal til og være en belastning at gå tur med sin hund, bare fordi man forlanger lidt afstand.. :-S

Lotte; jeg ville heller ikke sige at min hun var noget andet end den var.. Misha lyder farlig, for hun skriger og piver af andre hunde der går forbi. det er jeg ved at prøve og træne hende fra, men det bliver ødelagt af de hundeejere der ikke forstår at holde sig væk gang på gang og jeg er ved at gå ud af mit gode skind. det med den gule sløjfe skal jo spredes... ellers ved ingen det? og tro mig det er i fuld gang smiley hvis jeg møder nogen hvis hun løber hen til min og jeg råber de skal få den i snor og de svare; den gør ikke noget.. så råber jeg heller; NEJ, men det gør JEG! og så må man se hvor hurtigt de får den i snor.

• #94   28. jul 2012 Michelle B

Personligt vil jeg hellere sige at min hund er noget den ikke er, i forhold til at udsætte den for et negativt møde med en anden hund, som kunne have været undgået ved at sige dette smiley Min kærestes forældre har også en meget usikker hund, som ikke kan lide andre hunde, og de oplever også dagligt de hunde som kommer rendende og ejeren som råber "den gør ikke noget" så svare de bare, Nej, men det gør min, så kan de pludseligt godt kalde deres hund hjem igen smiley

• #95   28. jul 2012 Lotte; hvis jeg sagde det ville det rygtes i den her lille by og det vil jeg ikke have hængene på min hund. så siger jeg hellere at jeg gør noget. for det tror jeg ikke min hund gør, folk må forstå at jeg træner når jeg går tur + min hund er fysisk syg og skal derfor ikke hilse. hvorfor kan de ikke bare acceptere sandheden?!

• #96   28. jul 2012 Michelle B

Nu tænker jeg ikke på at man skal bilde nogen noget ind, men sandheden er jo at en usikker hund kan blive ekstrem farlig hvis den bliver trængt op i en krog. Så derfor kunne TS sige noget som, nej men det gør min, eller: Min hund kan ikke lide andre hunde, netop for at undgå sådan en situation smiley

Selvfølgelig skal du ikke sige at din hun er agressiv hvis blot det er for at få ro til at træne smiley

• #97   28. jul 2012 det er det jeg mener, min hund har dårlig ryg og knæ og skal derfor hverken lege eller hilse på andres hunde, fordi hun er voldsom når hun gør det og det kan skade hende selv. + jeg træner at hun ikke skal skabe sig fordi hun ikke må hilse på alle hunde. men folk er af den overbevisning at de socialisere deres hund ved at lade den hilse på ALLE og det skal gå ud over min hund at de ikke har mere viden end det.. smiley

• #98   28. jul 2012 og hvis jeg siger at JEG gør noget, hvis hunden kommer hen til min hund. så ville det ikke være en løgn. for jeg passer på min hund..

• #99   28. jul 2012 Jeg har os en lidt usikker hund, men prøver og arbejde på at d bliver bedre så han får en masse gode oplevelser med andre hunde! MEN jeg blev så sent som igår overrumplet af en stor lab der kom løbende uden snor nede ved stranden hvor vi kom gående på stien med min hund i snor. ejeren var tydeligvis fuldstændig ligeglad med at jeg sagde at min hund var usikker, for jeg fik en kæmpe sviner og fik at vide at jeg da havde meget og lære og jeg bare var sippet osv!

• #100   28. jul 2012 ved snart ikke hvad jeg skal skrive mere. SÅDAN EN IDIOT! har oplevet det samme og jeg er så rasende på de mennesker det gør helt ondt.

• #101   28. jul 2012 Majken J

Det er intet mindre end respektløst! Forstår simpelthen ikke disse hundejere.

• #102   28. jul 2012 Ja havde os bare lyst til at råbe at han var en kæmpe idiot, men vi gik bare pænt videre uden at sige noget... Tror jeg var lidt i chok!!

• #103   28. jul 2012 det er nemlig problemet! man står bare tilbage total chokket over deres vanvittige opførsel!! en eller anden dag, springer jeg i luften på sådan en hundeejer.

• #104   28. jul 2012 Keld

<b>''STB mom, hvis min hund løber hen til din som er i snor, vil det aldrig blive dit eller din hunds problem hvis der sker noget, det er mit ansvar, og min hund der har gjort noget forkert, og jeg ville aldrig bebrejde dig eller din hund hvis der skete noget.'' </b>

Og hvor mange gange tror du, at der skal til at hunden "siger fra" overfor sådan en fremmed hund, som voldsomt og uhøfligt kommer drønende op i hovedet på den, før den udvikler en intolerance overfor den slags situationer og begynder at blive mere og mere intens i sin "sigen fra"?

Selvom man som dig i det mindste ikke BÅDE vil lade sin hund løbe op i hovedet på fremmede hunde OG bebrejde disse for evt. modreaktioner som evt. kunne skade din egen hund, så kan jeg på INGEN måde se, at der ikke "sker" noget.

Hvis der ikke "skete noget", tvivler jeg på, at jeg havde så mange hundeejere med hundeproblemer i den retning.

Jo, Keld - der sker noget, - og derfor er ENESTE ordentlige, hensyntagende, hunde- og menneskevenlige måde at opføre sig på, at SPØRGE hundeejeren inden man giver sin hund lov til at mødes med en fremmed hundeejers hund.
    Og kan man ikke kalde sin hund til sig, når der er andre hunde i nærheden, så må man give den en lang line på. Den ER opfundet.

• #105   12. okt 2012 Det er da helt iorden man ikke vil have at enhver hund hilser på éns egen! Vil da heller ikke have en masse hunde op i hovedet på mine når jeg går tur! Heldigvis har dem der går med løse hunde på løgeskov fuld kontrol over deres hunde. Alle går pænt ved deres side, eller er højst 1 m. foran ejeren. Har aldrig oplevet en ustryrlig løs hund her smiley
    Men hvis der kom nogen hund farene op i hovedet på mine (undtagen Ronja da hun er en lille hvalp, og Tjarco da han er sød over for alle) skulle de da nok blive sat på plads! Ikke af mig, men af mine hunde.
    Men har aldrig oplevet det her på løgeskov, og håber aldrig jeg kommer til det smiley
    Har man ikke lov til at gå tur med éns hunde i fred. Man lader da heller ikke éns børn hilse og lege med et hvert barn man går forbi på gaden.

Kommentér på:
Lovpligtig at have hund i snor?

Annonce