970 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvor mange godbidder giver i? Hvor mange godbidder giver i?

Hej alle sammen jeg tænkte på hvor mange godbidder giver i om dagen?
- hvis man skal give godbidder hver gang hvalpen gør noget godt skal han jo have virkelig mange om dagen.
- jeg tænker bare skal man ikke passe på med at give for mange, kan deres små maver holde til det?
- hvad gør i?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange godbidder giver i?
  • #1   4. aug 2012 Ingen smiley

• #2   4. aug 2012 når jeg har haft hvalp, har jeg målt hvalpens dagsration af foder af om morgenen og så givet dem som guffer i løbet af dagen

du har helt ret, det bliver hurtig til mange

• #4   4. aug 2012 Vi bruger hovedsageligt hans foder som godbidder til belønninger i løbet af dagen. Til træningsbrug bruger vi lidt ekstra godt.

• #5   4. aug 2012 Jeg gav ikke Fie godbidder, hver gang hun gjorde noget godt.. Men ovendrevent glad stemme og ros er også bare toppen for de små.. Men når de er hvalpe, behøver man ikke rigtigt at købe sig fattig i godbidder.. Jeg blev rådet til bare at bruge dens tørkost, og først senere hen begynde på godbidderne..

• #6   4. aug 2012 Her bruger vi også primært foderet. Så kommer der dog lidt ekstra lækkert på når vi er på træningspladsen, pølse, frikadelle el.. Plus jeg kommer gerne fx nogle pølsestykker ned sammen med foderet, så de engang ind imellem foderet også får et pølsestykke. Men al foderet bliver brugt på træning og søg/spor.

Hvis du bruger mange godbidder istedet for foderet risikerer du, at din hvalp ikke får det den har brug for ifm af mineraler, vitaminer og rigtig sammensætning af næringsstoffer.

• #7   4. aug 2012 Vi brugte også bare tørfodderet i starten, da hun er meget madglad, og ellers brugte vi nogle Eukanuba hvalpekiks, som hun var helt vild med, og var god til følsom mave smiley Vi nåede dog kun at få en pose, da vores dyrehandler pludseligt ikke havde dem mere smiley

Og Mille fik godbider hver dag den gang, der er jo en masse der skal roses smiley

• #8   4. aug 2012 Jeg ved ikke, hvor mange, de får. Hvis du spørger sem selv, vil de nok sige: for lidt!

Jeg bruger tørfoder af en anden variant til at give lidt, mens vi går og andre almindelige ting. Skal de have noget ekstra lækkert, f,eks til træning eller netop, da de var hvalpe og vi også trænede ting herhjemme mange gange om dagen, skærer jeg pølse, ost eller fiskefrikadelle i bittesmå bider. De behøver jo ikke få en mundfuld hver gang, de sluger den alligevel bare smiley

F.eks til hvalpetræning, når det på trods af de små bidder er blvet til en stor mængde guf på en dag, har jeg bare droppet aftensmaden, men det er jo ikke så holdbart at gøre hver da.

• #9   4. aug 2012 Dina får virkelig mange godbidder, hvis man tænker i antal.
    Men mængden er ikke ret stor, for hver enkelt bid er meget lille.

Jeg klipper feks en welldone bøfstang ud i mindst 50 små godbidder.
    Eller en skive kød, kan blive til samme antal, når den er skåret ud.
    Hun er ret ligeglad med, om godbidden er 2x2 mm eller 2x2 cm eller om hun får en hel skive. Hun sluger det bare, så derfor får hun mikroskopiske bidder, og gør alt for, at få en af dem.
    En enkelt skive skinke fra en pålægspakke, kan blive til utroligt mange små stykker, når man skærer dem ud i små firkanter. Sådan en kan nemt blive til 60-70 små stykker. Eller en cocktailpølse, kan blive til mindst 20-30 godbidder.

Jeg har små pakker med godbidder liggende i fryseren, og hver aften ligger jeg en ny pakke i køleskabet.
    En pakke kan bestå af en cocktailpølse, en skive skinke, en skive kød, eller andre ting.
    I øjeblikket har jeg en masse små pakker med kaninkød i små tern, som vi bruger til træning og på skovture.

Ind i mellem køber jeg en hel pakke cocktailpølser, og så er der godbidder til en hel måned.
    Jeg laver også selv godbidder ud af ovnstegte leverstykker, som er meget små.
    Vi har næsten lige vundet 100 welldone stænger, så der er godbidder til meget meget lang tid, når de bliver klippet ud i stykker.

Dina har aldrig prøvet, at få en hel welldone stang. Det er det slet ingen grund til.
    Hun er meget slank nu, og det skal hun gerne blive ved med at være.

Hun har stort set aldrig haft dårlig mave, og havde det heller ikke som hvalp.

• #10   4. aug 2012 Floyd får mange godbidder i løbet af dagen.

Det er typisk rester fra aftensmaden, eller ost

• #11   4. aug 2012 Bruger også dres foder til godbidder. Så kan du trække den nogelunde mængde fra hovedmåltiderne.
    I øvrigt behøver den ikke at ha' godbidder hver gang den gør hvad der ønskes. Ros med en glad stemme, kan have samme gode effekt :o)

• #12   4. aug 2012 Jeg giver efter behov og trækker evt så i foderet =)

Jeg har altid træningsbidder i lommen, og han får en når han selv mener han har været dygtig (ikke så ofte som man kunne frygte, men han ved sagtens hvornår man har gjort noget man kunne forventes at blive belønnet for haha)

Kender du de der bløde stænger man køber i supermarkederne? Sådan 1 er rigeligt til mine ture med hunden - træner vi ryger der dæleme mange ned ; )

Hvalpe behøver jo ikke kun arbejde for mad, det kan også være leg, bold, pivedyr osv - og mens de er små hvalpe er træningen jo 10 gange 4 min på en dag, så det er måske ½ af de stænger i bittesmå stykker der er tale om =)

• #13   4. aug 2012 Her får Julius også godbidder hver dag smiley
    - og han får også has mad ved siden af.
    - vi har fundet nogle super små godbidder som han elsker, både for at han ikke skal tage 5 min. Om at spise dem men også fordi vi syntes det er mange om dagen smiley
    - men kan godt være vi skal begynde at bruge noget af hans mas også smiley

• #14   4. aug 2012 Jeg har altid godbidder i lommen så der kan ryge et par stykker på en gåtur, men de er meget små, til træning derimod er godbidderne lækrere og der ryger mange, men han får ikke aftensmad den dag.
    Min gider ikke spise sit foder som godbid, han er ikke særlig mad glad, kan jo være fordi han får for mange godbidder smiley men han er meget slank så pyt smiley

• #15   4. aug 2012 Du kan blande pølse stykker ost og andet godt sammen med noget tørfoder og lade det ligge i solen til dagen efter også kommer det hele til at dufte af det samme *S*

• #16   4. aug 2012 Okay smiley
    - tak for alle jeres svar smiley

• #17   4. aug 2012 Alt for mange :o) Hver dag til træning, og på søgeøvelser samt i problemløsningsopgaver.

• #18   4. aug 2012 Alt for få her... Det må jeg ærligt erkende - vi er ikke gode til at få godbiderne frem til ros og træning i løbet af dagen.

Kommentér på:
Hvor mange godbidder giver i?

Annonce