{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Henter ting fra haven {{forumTopicSubject}}

I er lige nødt til at hjælpe mig endnu engang..

Silje har altid haft en dårlig vane med at hente ting ind fra haven. Det er både pinde, jordklumper, sten og visne blade - hvad haven nu har at byde på.

De ting slæber hun med inde, ødelægger dem, og de er over hele stuen - rigtig træls. Det er flere gange om dagen hun gør det.

Hvad skal man gøre for at hun ikke tager alle de ting med ind hele tiden? Det er et rigtig stort problem efterhånden, da jeg jo troede det var hvalpestreger der ville gå over, men det er ikke gået over.

Når hun kommer ind med noget henter jeg en godbid og så leger vi bytte. Jeg kan ikke få det fra hende uden en godbid, for at tror hun der er fangeleg og flygter rundt i hele stuen (og nej jeg jagter hende ikke). Hvad gør jeg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Henter ting fra haven
  • #3   8. aug 2012 Hehe, det er da ingenting *GG*

    Mine forældres schæfer/dobermann blanding tog hunde- eller kattelorte med ind og lagde dem pænt på stuegulvet.

    Min cavalier smuglede grankogler ind og splittede dem fra hinanden inde på stuegulvet *GG' Jeg åbnede munden på ham, når han skulle ind af terrassedøren for at tjekke at han ikke slæbte dem med ind smiley Tror han spiste avnene smiley Men sikke et rod, altså smiley


  • #4   8. aug 2012 Jamen jeg lukker ikke døren når Silje er ude, for så vil hun ind. Hun gider ikke hvis døren er lukket, og bryder mig ikke om hun er lukket ude - kan ikke høre hende så.. Måske man kunne sætte en plade op, og så lave lidt spyt ud der, og så fjerne pladen så hun kunne komme ind.. Det er bare MANGE gange om dagen hun daffer ud og ind, åh altså..

  • #7   8. aug 2012 Pernille

    Jamen Silje beholder det skam ikke i munden hun spreder det ud over det hele, så spyt ud ville være for sent hvis hun først er inde.

    True
    Ikke helt dumt, det er et forsøg værd. Er godt nok træt af at støvsuge 5-7 gange om dagen efterhånden..


  • #9   8. aug 2012 Det er jo det er lidt svært når man ikke ved hvornår hunden kommer løbende ind med 180km/t med munden fuld af jord og sten. smiley

  • #10   8. aug 2012 Det er faktisk en tilidserklæring at hun slæber ting med ind i jeres "hule". Hun viser dig at I kan dele.
    Jeg ville bare bede om tingen, sige tak, og bære den til et passende sted.


  • #11   8. aug 2012 Jeg er ikke helt sikker på at i forstår smiley

    Når hun kommer ind er det spredt ud over hele gulvet, for hun taber noget af det, så en del er i munden, og den anden del over hele gulvet. Så selvom jeg får det fra hendes mund, er det stadig ud over hele gulvet. smiley


  • #13   8. aug 2012 Kan du ikke bare lukke døren når hun er lukket ud? På den måde skal hun banke på for at komme ind. Og der beder du hende spytte ud/aflevere.

  • #14   8. aug 2012 Tror jeg prøver at sætte noget for døren, uden at lukke den helt så jeg kan nå at få tingene fra hende. smiley

    At lukke døren fungere ikke, lige når jeg har lukket døren ud til, sidder hun og piver og vil ind. Så kommer hun ind, og vil ud. Det fungere ikke.. Så kunne jeg skam blive ved sådan hele dagen. smiley Ser hun den lukkede dør mens hun er ude, kan hun kun fokusere på den dør, og intet andet.

    Tak for råd alle. smiley


  • #15   8. aug 2012 Vær du glad for , det kun er sten jord og blade........ der er mange hunde der kommer slæbende med døde rotter ...mus...lorte...halvrådne fugle...og alle de fine blomsterhoveder , der en gang sad på planterne i haven ...*LOOOL*

    PS:...... bare vent til hunden ruller sig i de døde dyr først... og i alle fuglelortene... smiley


  • #16   8. aug 2012 Vi gør som Pernille - er hunden på vej med noget, den ikke skal have med ind, så bliver den bedt om at smide det fra sig ved dørtrinnet. Det har indtil videre båret frugt med alle tre hunde (den sidste dog lidt nølende i forhold til de andre).

    Til gengæld er det lidt sværere at få hunden til at lade være med at gøre det modsatte *GG*
    TYV er han!


  • #17   8. aug 2012 NITTIB

    Nu skal du ikke give hende gode idéer smiley Blomsterhovedet er blevet hapset et par gange, og hele planter er blevet hevet op.. *suk* smiley


Kommentér på:
Henter ting fra haven

Annonce