{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Hund og l*rt i haven :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Har gået og tænkt lidt over dette spørgsmål i noget tid nu.
Jeg er så heldig at have en kæmpe stor have hvor hunden må færdes lige så meget som vejret nu tillader det smiley
Men fordi jeg også gerne vil have frihed til at gå i bare tær i min have, samler jeg jævnligt hundelortene op. Dette generer mig slet ikke, da jeg hellere vil det, end at gå og være nervøs for at træde i en lort, og samler alligevel også lort op når jeg går tur alligevel også smiley
Men så er det jeg tænker, jer der har have og hund smiley samler i op efter hunden? Eller lader i det bare ligge?
Jeg havde en gang en kæreste, hvor hunden faktisk kun besøgte i haven, og der samlede de ikke lortene op smiley Og det var bare så træls hele tiden at skulle kigge hvor man satte sin fod.
Men hvad mener i? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund og l*rt i haven :)
  • #2   18. aug 2012 Det er uendelig sjældent, mine besørger i haven, men hvis det sker, samler jeg det op. Jeg har da ikke lyst til at have lort liggende og flyde :/. Men hvis nu man er typen, der aldrig bevæger sig rundt i sin have, kan det måske være lidt ligemeget.

• #3   18. aug 2012 Ja! Jeg samler op. Jeg synes det er ulækkert hvis lorten skal ligge og forsvinde af sig selv. Og så kan hunden godt finde på at jokke i den, så de bliver fjernet ligeså snart de bliver opdaget smiley

• #4   18. aug 2012 Vi har endelig fået have her i andelen, og den bliver der bestemt passet og plejet om smiley andet er da klamt..

• #5   18. aug 2012 Jeg render ikke rundt efter min hund når den er i haven og venter på den har afleveret hvad den nu skal, men der samles op hver til hveranden dag.

• #6   18. aug 2012 altså i weekenderne render Uffe rundt udenfor og passer selv og da ligger han da ind imellem en lille gave i haven, ellers er det normalt nede i skoven..
    Men vi samler op når vi ser dem...
    Har lig samlet en op efter naboens hund, den var helt frisk og Uffe har ikk været i haven idag...

• #7   18. aug 2012 Skal lige siges at jeg heller ikke samler op hver dag. Samler op hver anden dag eller sådan noget.

• #8   18. aug 2012 Vi samler op nogle gange om ugen.

• #9   18. aug 2012 Altså jeg har syv ni tretten ikke haft det store problem med det med vores to små hunde. Hvis der er noget så bliver det da fjernet. Men vi har et rend af forskellige fugle, do I need to say more?
    Det var et helt andet problem da vi havde GD

• #10   18. aug 2012 På tur, samler vi op med det samme naturligvis.. I haven, samler vi ikke altid op med det samme, men den bliver gået igennem et par gange om ugen, hvor der bliver samlet op smiley

• #11   18. aug 2012 samler op nogle gange om ugen, mest effektivt på græsplænen, andet er for ulækkert. En lort kan dog godt gemme sig i bedet, så jeg ser omhyggelig efter inden jeg stikker fingrene i noget

husk også at dræbersnegle er vældig glade for sådan noget

• #12   18. aug 2012 Jeg er nu ikke så flittig. Vi har to hunde og en kæmpe grund. Som udgangspunkt fjerner jeg lort en gang om ugen, hvilket jeg egentlig synes er rigeligt. Her om sommeren, hvor jeg er meget i haven med børnene, gør jeg det dog lidt oftere, når man nu alligevel er der....

• #13   18. aug 2012 Tror da fanden der lugter af lort , når man går forbi flere haver *GG*

• #14   18. aug 2012 Mine hunde ski*** og tisser aldrig i haven / terrassen........ Det har jeg lært dem fra starten af....... Jeg går altid tur med dem , når de "skal"......... og det er ikke mere besværligt at lære dem det , end det er at gøre dem renlige indendøre.
    Jeg vil ikke have lort og tis i min have .....og op ad mine planter.....
    Og jeg samler selvfølgelig op på turene...:)

• #15   18. aug 2012 Min hvalp skider i haven, min voksne tæve gør ikke, der samles op lige så snart den er lagt/opdaget.
    Når hvalpen bliver lidt ældre skal han også vænnes af med at bruge haven som toilet.

• #16   18. aug 2012 Thomsen har aldrig skidt i haven. Han gør det på hans gåture, synes ikke det er særlig sjovt at have en hund til at skide i haven.

• #17   18. aug 2012 Jeg kan så fortælle, at min have bestemt ikke lugter af lort smiley
    Nej, jeg løber ikke rundt i hælene på mine hunde og samler lort op (jeg har heldigvis sjovere ting at bruge min tid på), men de 3-4 lorter jeg samler op hver uge, de skader nu ingen.
    Og her render både børn og voksne gladeligt i bare tæer....

• #18   18. aug 2012 ja jeg render nu også med bare tæer.
    møder jeg en lort, ja så samler jeg selvfølgelig op...værre er det jo heller ikke

• #19   18. aug 2012 Vi samlede også op i en lille skovl og smed de ind til rhodendendronen (staves?!)
    - Så fik den også lidt gødning! smiley

• #20   18. aug 2012 Dina må gerne besørge i haven, hvis hun vil. Det sker bare sjældent, fordi vi går i skoven et par timer hver formiddag ( der samler jeg også op).
    Men kommer der en bæ i haven, så bliver den samlet op med det samme.
    Jeg samler i øvrigt også op efter vores kat i haven. Det er nemt, for de begge besørger kun i et bestemt hjørne af haven, hvor der er noget krat og sandet jord.
    Jeg vil ikke risikere, at jeg selv, eller børnebørnene træder i en klat med bare tæer, og jeg vil ikke have det til at ligge og lugte.
    Jeg synes det er nemt at samle op med en hundepose, gammel brødpose, frysepose el lign.
    I haven bruger jeg meget billige hundeposer, men i skoven bruger jeg de gode tykke med håndtag, så de kan sættes fast i en karabinhage i mit bælte, og sidde og daske der, til vi kommer hjem.

Det er egentlig sjovt, at de kun besørger indenfor ganske få meter, når vi har 7000 kvm grund, men det må jo være det sted, som de synes bedst om.
    Jeg tjekker bæ-hjørnet hver dag.
    Kattens bakke bliver tjekket et par gange om dagen, og der samler jeg også op i hundeposer, med en lille skovl.

• #21   18. aug 2012 Ja jeg samler op i haven og på terassen efter Silje, andet ville da være lidt klamt. Men det er ikke hver dag, så meget laver hun alligevel ikke.. Gør det omkring hver anden dag..

• #22   18. aug 2012 Vi samler puhaer op hver eftermiddag, ellers lugter der simpelthen for træls. Vores have er delt i to, så vores søn kan færdes i en puha-fri del.

• #23   18. aug 2012 Peanut laver aldrig pubad i haven, hvis det er sket 1 eller 2 gange samles det op med det samme. Tisser gør han engang imellem men vi går ture minimum 4 gange om dagen og det samler vi op.

• #24   18. aug 2012 Jeg samler op når der ca er en 4-6 stykker smiley Gider ikke rende efter hver L*** og min hund laver gudskelov mest på et lille stykke græsplæne på den ene side af huset, hvor vi ikke sådan render rundt smiley

Tilgengæld skal han altid vande min fine hindbærbusk, så den er blevet lidt vissen. Har dog sagt til drengene vi først kan spise hindbær, når vi ikke har hanhund længere, he he

• #25   19. aug 2012 Hunden kan kun gå på toilettet når det er noget højt at gemme bagdelen i smiley .. en stor fordel i det daglige smiley

hun gør kun noget i haven hvis vi ikke har været ude ved hestene en dag.. nemt og hurtigt at samle op smiley
    men jo den ene bliver samlet op inden græsset skal klippes smiley

• #26   19. aug 2012 Jeg samler op dagligt. Har en tæve som IKKE skal noget når vi er enten på tur eller hos andre.

Vi har lige været hos mine forældre i tre dage, og næææ nej hun ville ingenting men da vi landede hjemme var det første hun skulle i haven og gøre sit. Hun tissede også kun to gange på de tre dage, så det er slut med lange weekender nogen steder.

• #27   19. aug 2012 Går en runde på gårdsplads og i have morgen og aften og samler evt. efterladenskaber op... Gider ikke at det ligger og stinker!

• #28   19. aug 2012 Det er ikke en fast del af min hverdagsrutine at samle bæ. Ude i den indhegnede have "samler jeg op", når jeg alligevel er der, - de bliver smidt ind i hækken med mindre jeg ikke har fået samlet op i et stykke tid...så graver jeg et hul... Når hun har lagt en bæ på den anden side af huset, så vælger jeg at være ret ligeglad. - jeg går der sjældent, og ellers er det kun rævene, rådyrerne og harene der jokker i dem.

Hvis jeg samlede op hver gang i små plastposer, og desuden tømte kattebakke i skraldespanden, ville der slet ikke være plads til affald:-) - Får kun tømt hver 14. dag.

• #29   19. aug 2012 Her bliver efterladen skaber kun samlet op hvis de bliver lagt på en tur.. Vaps ligger aldrig en lort samme sted, og helst inde i vores hæk (der består af mange buske) som er rundt om hele grunden.. men støder jeg på en midt i haven (sker ikke længere) så bliver den pænt kastet ind hækken

Kommentér på:
Hund og l*rt i haven :)

Annonce