{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

mellem størelse hunde racer ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen håber i har lyst til at hjælpe lidt :o)
jeg søger navne på de forskellige mellem størelse race hunde
min mor har en venninde hvis hund lige er gået bort og hun har lovet at finde nogen navne på mellem størelse hunde som venninde kan kigge lidt på når den værste sorg er lagt sig lidt.
så jeg tænkte jeg ville spøger jer og hjælp til navne på de forskellig hun har haft en golden retriever og tænke at den næste hund skal størelsen være aller cocker spaniel lidt mindre eller lidt støre gør ikke så meget bare ikke helt lille eller stor som den hun har haft :o)

jeg ved ikke rigtig hvad hun vil med hunden og kun vil træning eller ikke træne så hvis i bare vil være søde og nævne dem i kender til og måske skrive lidt om hvor meget eller lidt de skal bruges så kan jeg give det vider så hun kan under søge det nærmer :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mellem størelse hunde racer ?
  • #1   23. aug 2012 Tror nu det er nemmere at du kigger i en hundebog.. For der er en million forskellige racer..

• #2   23. aug 2012 det er jo stor forskel på aktivitetsniveau, pelspleje og temperament ved at søge alene på størrelsen.

• #3   23. aug 2012 Colle har desvære ikke en ellers havde jeg skam kigget ;o)
    troede ikke der fandtes så mange :o)
    umildbare kan jeg ikke forstille mig hun er en der vil gå til træning, og heller ikke en der gider en langhåret hund
    tror hun bare gerne vil gå nogen lange ture med den og have den med rund og så aller stærelse som en cocker spaniel

• #4   23. aug 2012 Man kan godt få hunde med medium pels der ikk kræver det store pelspleje.. Der er f.eks. en hel del Spidshunde racer i mellem størrelse, men en fin pels der ikke kræver synderlig pelspleje.. Har selv to af slagsen..

Men som Connie rigtig nok siger, spiller alle de andre ting også ind når man leder efter ny hund.. Og der er en del ting at tage hensyn til..

• #5   23. aug 2012 jeg ved der er en hel der forskellige ting der spiller ind er selv igen med at finde ud af ville lille hunde race jeg skal have :o)
    men nu kender jeg hende ikke rigtig så ved ikke så meget ved bare hun havde en dejlig store golden retriever han som hun gik lange tur med :o)
    det var bare for at få lidt navne hun kunne kigge lidt på og undersøge når hun en gang er klar til en ny hund
    men kan godt se det måske ikke bare lige sådan er nævne nogen navne :o/

• #6   23. aug 2012 mine japanske spidser kræver ingen pelspleje, selvom de er langhåret...jo en børstning i ny og næ, jeg børster ca hver 14 dag med mindre der er en af dem der fælder.

jeg kan ikke rigtig give nogle bud før jeg ved hvilken type hund hun er til.

jeg synes jo min race er verdens bedste, men det er fordi dens temperament og aktivitetsniveau lige passer til mig og min familie.

• #7   23. aug 2012 jeg ved ikke om hun tænker på om der finden en mellem størelse hund som minder om en golden retriever aktivitetsniveau og temperament eller hun vil have en der kræver lidt mindre aktivering

• #8   23. aug 2012 Connie jeg har skkrevet japansk spids på den seddel jeg vil give til hende :o)
    og så har jeg skrevet en cavalier på også
    men ja det er da faktis lidt sværet når jeg ikke rigtig ved hvad hund vil
    har en forstilling om at hun ikke vil det store da hun er en lidt ældre kvinde
    tror hun godt kunne tænke sig at forsætte med at gå de lange ture som hun gjorde men ja eller ved jeg ikke hvad hund vil :o/

• #9   23. aug 2012 Gå på biblioteket og lån en hundebog. Der står også det væsentligste om den enkelte race. Det er jo vigtigt at hund og ejer matcher:o)

• #10   23. aug 2012 Christina tak for budene dem skriver jeg ned :o)
    Ved Cocker spaniel ikke er en hun vil have hun kunne godt tænke sig størelsen men hvis ikke sindet :o)

• #11   23. aug 2012 Ellers søg på nettet.. Det er en jungel, men en spændende en a slagsen..

• #12   23. aug 2012 ok der var jo så allerede lidt at gå efter
    Det skal altså ikke være de helt aktive hunde, men samtidig en hund der gider gå tur

tror som du selv er inde på at japansk spids og Cavalier er gode bud.
    jeg tager lige en tænkepause

• #13   23. aug 2012 Der er faktisk nogle hundebøger, hvor racerne er opdelt efter størrelse. Tror bla. at de er det i Politikkens hundeleksikon. Så er det supernemt for jer, at finde den rette inspiration, hvis det er størrelsen der er vigtigst.

• #14   23. aug 2012 hundebøger tja der står som regel en kvart side om fx japansk spids, det synes jeg jo ikke man får det store ud af...de test man kan lave på forskellige sider er behæftet med fejl

• #15   23. aug 2012 Connie - enig. Men hvis man lige nu kun er nået til, at det skal være en mellemstørrelse - så kan et godt leksikon trods alt måske alligevel hjælpe med at komme bare ét skridt videre smiley

• #16   23. aug 2012 det er i hvertigfald den forstilling jeg har :o)
    og så at hun har sagt til min mor at størelsen på en cocker ville være fin men hun ikke vil det sind de har :o)
    jeg har lige skrevet cain terrie, westien, og tibetansk spaniel på :o)

• #17   23. aug 2012 på denne side kan man finde størrelsen, så er det bare det med temperament og aktivitetsniveau tilbage
    http://www.hundeleksikon.dk/start_str.html

• #18   23. aug 2012 jeg tror måske at cain terrie og westien har for meget krudt i røven.
    og dem ville jeg så også kalde små hunderacer

• #19   23. aug 2012 det kunne godt være man skulle prøve sådan et hunde leksikon men det må tiden vise ind til hvider skriver jeg de navne som kommer her inde fra og dem jeg selv kommer i tanke om og giver dem hvider så kan det være jeg for en tilbage medling om
    hvillen kun tro hun vil kigge mere på og hvilken hun tænker det bestemt ikke skal være :o)

• #20   23. aug 2012 Connie okey så vil keh lige skrive et minus og et måske ved siden af dem
    og tak for linket :o)

• #21   23. aug 2012 prøv at gå ind på gi pote der er en fin lille beskrivelse af masser af racehunde.....

• #22   24. aug 2012 mange tak alle sammen jeg har brugt Connies link jeg har skrevet navne ned på alle mellem størelses hundene tænker jeg vil gå ind på gi pote og så finde højten og om de er kort eller lang håret og så skrive det ned også :o)

Kommentér på:
mellem størelse hunde racer ?

Annonce