{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Hold af baby joggere {{forumTopicSubject}}

Har nogen af jer mødt dem ?

Jeg kommer jo ofte i Bernstorff parken, og her forleden sidder jeg på græsset med to veninder, jeg ser dette hold af joggere med barnevogne og tager min Chihuahua i skødet, først løber hold instruktøren ( uden barnevogn ) igennem og beder os holde hundene væk da hun er bange, hvilket vi gør, og så vælter det ellers forbi med barnevogne. Flere af dem vælger så at køre forbi lige bag mig, så jeg har dem på alle sider, Chikkka min Chihuahua bliver forskrækket og prøver at komme væk smiley hvilket hun jo ikke kan. Dette har resulteret i jeg nu har en nervøs hund på tur smiley har altid været så glad for hun ikke var nervøs som mange Chihuahua kan være, men dettte blev ødelagt på få sekunder.

Andre der har mødt disse, eller deltager ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold af baby joggere
  • #1   26. aug 2012 De fleste kørte på stien, og jeg forventede de holdte sig på stien da jeg jo tog mine hunde til mig ud på græsset.

  • #2   26. aug 2012 Nej.. Men har hørt om det smiley jeg synes det er en meget god ide, men de skal da holde sig på stien alle sammen

  • #3   26. aug 2012 Jeg syntes det er et MEGET dårligt sted at holde det i Bernstoffparken, de kan ikke se hvad der er foran dem da de løber så tæt. Og der er mange hunde. Jeg syntes dette hold var ret respektløs.

    Men jo kan godt se det smarte blot ikke i denne park.

    Det forbudt at cykle derinde og syntes ikke forskellen på en cykel og en løbende med barnevogn er så stor.


  • #4   26. aug 2012 Fedt sted at løbe hvis man er bange for hunde................................................................................


    Har heldigvis ikke selv oplevet dem.. Møder tit løbere derinde på skovstierne og kalder altid min hund til mig, syns man bør vise gensidig respekt derude. smiley


  • #5   26. aug 2012 Løberne er ganske fint smiley de kan trods alt se hvor de løber.

    Syntes selv jeg viste respekt ved at tage hundene til mig, og sidde med dem, følte blot de var ligeglade smiley


  • #7   26. aug 2012 Med eller uden hund, så ville jeg nok ikke synes, at det var vildt fedt, at blive omringet af løbende med barnevogne, når jeg sad på græsset.
    Ville nok være en smule bange for at få kørt en fod af.... (ved godt det kun er en barnevogn, men alligevel smiley )

    De må da løbe på stien, når de kan se, at der sidder nogle og hygger på græsset.


  • #8   26. aug 2012 Lille solstråle

    Det vrimler i hvertfald med dem smiley


  • #9   26. aug 2012 Bernstorffparken bruges dagligt af RIGTIG mange hundemennesker lad os bare sige det sådan hehe. Man må have sin hund løs under fuld kontrol som det hedder på parkens skilte. Nej den er vel egentlig ikke lavet til hundeluftning(ved det ikke) der er også ridebaner mm og regler for hestene også- men umiddelbart er det ikke en park man tager hen og ligger og soler sig i, der er for det meste hunde OVERALT ;O) Så jeg vil vove og påstå at 99 ud af 100 brugere af parken har hund..

  • #10   26. aug 2012 Bernstoffparken er en "hundeskov", så den er beregnet på hundeluftning... Så jeg synes det må være løberne der tager hensyn... Selvfølgelig skal man have styr på sin hund, men når man kommer i en hundeskov synes jeg man må tage hensyn til at man kan støde på løse hunde og ikke bare brage afsted med barnevogn/cykel. Der findes så mange steder i kbh hvor løse hunde ikke er tilladt hvor man dyrke motion...

  • #11   26. aug 2012 Jeg syntes det er cool smiley

    Det er jo løsningen !!!!

    Alle dem der ikke burde have hund kan nu med god samvittighed bare anskaffe sig en baby de kan lufte på en aktiv måde smiley


  • #12   26. aug 2012 he he, er ikke sikker på de burde have en baby, hvis de ikke magter at have en hund... smiley

  • #13   26. aug 2012 Lille solstråle : Min hund var netop ikke let påvirkelig før efter dette. De havde hele stien, som de brugte til de når til mig, så kørte de både på stien og bag om mig som sidder inde på græsset.

    Jeg har nu en hund der går og er nervøs smiley

    Jeg føler bare ikke der var gensidig respekt. Og næste gang har jeg tænkt mig at fortælle dem min mening.

    Jeg ved der skal være plads til alle, men de indkluderer vel også mig og mine hunde ? smiley

    Og igen min tanke, man må ikke cykle der, men hvad så med disse hold ?


  • #14   26. aug 2012 Ryan : Ja så vi fri for uansvarlige hunde ejere smiley meen ved nu ikke om uansvarlige forældre er bedre smiley

  • #15   26. aug 2012 nu må du ikke misforstå , eller tage det som kritik af dig - kan bare ikke lade være med at tænke at det ikke er en særlig "stor" situation i sigselv.. ?

    Er i aldrig blevet omringet af cykelister eller lign smiley

    Kan forstille mig pølsen ville råbe lidt af dem for at få dem til at stoppe og snakke - men hun havde ikke været mærket bagefter overhoved.

    men hvor er det dog ærgeligt ! smiley sikke noget møg !


  • #16   26. aug 2012 Joggede de med barnevogne? Barnevogne er slet ikke lavet til den slags, og kan gå i stykker.
    Sær sport..


  • #17   26. aug 2012 Fz : Nej det tror jeg ikke vi er ?? hvis vi i skoven og der kommer cykler kalder jeg hundene hen, Chikka er 19 cm høj og vejer 2.5 tør ikke tænke på de skade en cykel kunne lave.

    Jeg tror hun følte sig omringet og forvirret, hvilket gjorder hende utryk.

    Hmm, måske var det jogge vogne eller klapvogne ved det ikke smiley hehe


  • #18   26. aug 2012 Nu er Bernstoffsparken jo ikke kun til for hundeluftere....... den er for ALLE.
    Den er for dem med heste.....den er for ældre , der er kommet der hele deres liv.....den er for folk UDEN hund...den er altså også for unge med Baby-joggere...barnevogne...klapvogne osv.

    Så jeg kan slet ikke se , hvorfor man er forarget over der kommer mennesker der med " Barnevogne "

    Man må faktisk slet ikke have løse hunde i Bernstorffsparken , hvis ikke man har 100% kontrol over sin hund......det gælder der , ligesom det gælder alle andre steder

    Jeg kan iøvrigt oplyse om ,,, at der var tale om , helt at lukke Bernstorffsparken for folk med hunde... ( for nogle år siden )...... da der blev klaget over , at alm, mennesker ikke kunne gå i fred for løse hunde.......



  • #19   26. aug 2012 Tror nu heller ikke, at hun siger, de ikke må være der.
    Tror mere hun er lidt forarget over at de skal løbe ind på græsset lige der, hvor hun sidder, når der er en sti lige ved siden af.


  • #20   26. aug 2012 Nu kender jeg et par ejere/opdrættere af chi`er. Jeg kan ikke genkende det du skriver med at de skulle være nervøse, som du beskriver at mange af dem er. Tværtimod ville JEG da være nervøs hvis der ikke skal mere til at ryste min hund uanset størrelse. For mig lyder det da ikke rart at en hund bliver skader psykisk p.gr.a. det?

  • #21   26. aug 2012 må sige mig enig med Mette - det lyder voldsomt at den skulle blive så påvirket af den situation !

  • #22   26. aug 2012 Nittib : Har intet mod de er der Gensidig respekt ville dog være rart.

    Hvorfor komme ind på det med man skal have 100 % kontrol, har jeg givet udtryk for jeg ikke har det ?

    Syntes din besked her er irrelevant Nittib.

    Mette : på de træf jeg kommer har jeg en anden opfattelse af tingene smiley men er kun glad for at høre det ikke er hvad du har oplevet.

    Skadet psykisk er måske lige voldsomt nok ? Hun har været nervøs omkring Barnevogne igår, hvilket jeg blev ked af.

    Men er ked af i ikke mener gensidig respekt er på sin plads.


  • #23   26. aug 2012 Nu kommer jeg ikke på træf. Mine tøser har faste legekammerater som jeg kender og stoler 100% på.

    Selvfølgelig skal man udøve gensidig respekt, men det er ikke alle der har lært det og det skal ens hund altså også lære uden at tage skade af det.

    Jeg respekterer søreme også andre dyr og mennesker, men jeg kan ikke forvente altid at få samme respekt tilbage og det må jeg (og mine hunde) så leve med.


  • #24   26. aug 2012 Det var såmænd bare en oplysning....... for at fortælle at folk der kommer i Bernstorffsparken UDEN hund..... er sommetider lige så trætte af alle de hunde vi kommer med........ som du er / var af babyjoggere..... smiley

  • #25   26. aug 2012 jeg havde nok taklet situationen som en trænings-mulighed !

  • #26   26. aug 2012 Mette : Nej og her blev jeg blot skuffet over mangel på gensidig respekt, det vel forståeligt ?

    Nittib : debatten skal bare ikke over på andre emner derfor irrelevant i denne tråd ?? håber jeg du forstår og respektere.

    Jeg er ikke træt af baby kikkere, blot ked af manglende respekt, kunne luge så godt være løbere eller andre hunde ejere.

    F & z : mente ikke dette var nødvendigt, da hun ikke ville blive sådan normalt, så det kom lidt bag på mig.


  • #28   26. aug 2012 Palle : vil ikke mene det har noget med sart at gøre, hun blev vel ganske enkelt forskrækket over der pludselig kom nogen bag os, da hun nok har været fokuseret på dem foran. Og derefter forbundet det næste gang hun så en barnevogn frygtet der kom noget bagfra, det ved jeg ikke helt.

  • #30   26. aug 2012 Nu med 3 prinsesser

    Det er sgu trist at læse, at folk er så hensynsløse! Vi skal alle sammen være her, - og du trækker oven i købet ud i græsset væk fra stien, hvor en flok barnevognsjoggere kommer løbende.

    Og alligevel skal du opleve, at du siddende i græsset med din lille hund i skødet skal omringes på den måde.

    Det er ganske simpelt hensynsløst overfor dig og din hund.

    Håber, at din hund genvinder sit ellers gode humør. Hvis en episode er voldsom nok kan det skæmme pænt mange hunde.


  • #31   26. aug 2012 Lise : Vi har idag været i skoven med yndlings guffer, og det gik rigtig godt der var noget mesterskab i roning tror jeg om bagsværdsø så vi fik hilst på en masse, både barne og klapvogne smiley

    Jeg blev bare så øv over episoden da vi er kommet der i en del år og altid har været glade for det.


  • #32   26. aug 2012 Min den 2. hund blev engang bange for bold nogle dage. Jeg havde købt en meget tung og massiv bold, som jeg af en eller anden uforklarlig årsag syntes godt om dengang.
    I et kast fik jeg ikke givet ordentlig slip i rette tid og lavede et mægtigt kaste-spasser-kast, hvorved denne bold kom højt op i luften men ikke ret langt ud i terrænet.
    Hunden nåede derfor ud til bolden, som stadig var i luften, - greb den og så derefter meget mærkelig ud.
    Det viste sig, at han havde slået den ene hjørnetand i stykker. Avs, avs, avs.
    Behøver jeg sige, at jeg aldrig har brugt den slags tunge bolde efter det?

    Nå, - men der gik altså lige et par dage, før han glemte den episode og blev glad for bolde igen.

    Dejligt at høre, at din lille vuf klarede det fint i dag.


Kommentér på:
Hold af baby joggere

Annonce