2.161 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Gammel hund på 12 år.. Gammel hund på 12 år..

Uha, min hund er kommet op på de 12 år nu!
Og nøj man kan tydeligt mærke at han er blevet ældre...
Han har grå stær i mild form ( kan skimte det grå/blålige i hans pupiller) + dyrlægen har konstateret det..
og så er han sommetider lidt stivbenet..
MEN det værste er faktisk at han er gået hen og blevet ekstrem dårlig-hørerne!
Det er faktisk så "slemt" at når man banker på eller der kommer en bil, at han faktisk ikke reagere... og han plejer at gø når der kommer nogle. Og sommetider når vi kalder på ham, så ska vi gå helt hen til ham før han hører os..
Andet er der egentlig ikke i vejen med ham.
Han kan ikke hoppe op i bilen mere, så der bliver han løftet op smiley
og han er nogle gange stivbenet op af trappen og hvis han har sovet i lang tid og så skal op og gå.
Men så er der så os de dage hvor han bare nærmest opfører sig som en hvalp - hopper og danser og løber helt tosset rundt i haven med en kæmpe pind og ruller sig helt åndsvagt i græsset efterfulgt af gryntelyde og angreb på pinden igen smiley
Men det bedste af det hele, så har han stadig livsgnist! smiley

Andre med nogle gamle hunde? smiley og hvad har de af såkaldte skavanker? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel hund på 12 år..
  • #1   29. aug 2012 Vores basenji er 13 men jeg kan kun se at er begyndt at få lidt grå hår, han er som han altid har været, men han er jo også en vildhund og de bliver gerne 15-16år kan dog blive få år ældre. Men han skulle helst ikke få nogle skavanker før om tja, nej vil ikke spå og udfordre skæbnen. smiley men jeg må indrømme, jeg tar mig selv i at tjekke ham for stær, men han er fin. smiley

• #2   29. aug 2012 Hold da op, dejligt at der intet er at se.
    Det kunne være værre med min hund, og heldigvis er det ikke noget der er der 24/7 smiley

• #3   29. aug 2012 Læste lige muffer en blanding men der står ikke af hvad,
    Grunden til det interesserede mig var at det kunne gi et finger peg om racernes cirka levealder.

ja det er dejlig med Benji, han har samme farve som en gul labrador men som sagt så er der nu grå hår i hele pelsen, jeg kan ike se noget pp snudeskaftet som jeg kan på mine 2 8½ årige Alaskan Huskies

• #4   29. aug 2012 Min er en shæffer blanding. han er også gammel. Små hunde bliver jo gerne ældre sent, så en lille hund er ikke så gammel når den er 10 som en stor hund. smiley
    Min er blevet "rigtig" gammel inden for det seneste års tid. Hans ben er lidt stive, og hans hofter ikke så gode mere. Han letter ikke ben mere (er hanhund) han står som en hvalp. Han kan dog stadig galoperer og trave og kan også være fjollet. smiley Skøre gamle hundse... smiley
    Hørelsen er helt væk. Så jeg er lykkelig for, vi i tidernes morgen lærte håndtegn sammen med komando. Han kan sit, dæk, bak, gø, stå kun ved hjælp af tegn.
    Han er nu 14 ½ og jeg håber på jeg har han noget tid endnu. smiley

• #5   29. aug 2012 Min bedstefars kærestes lille hund Sally, der er en Löwchen med 70'er hår, er godt 10-12 år gammel. Jeg er ikke sikker. Men hun er en bestemt dame. Hun ligger helst i sin kurv, og overvåger min bedstefars killinger, om de nu opfører sig pænt. Ellers bliver de irrettesat med et bjæf, der får dem til at hoppe. Min bedstefar er kort sagt, ikke den største hundeperson. Men den har vundet hans hjerte, og den har også kapret hans fine dyre sofastol. smiley Det er nu Sallys stol, og hvis du sætter dig i den; så står hun og kigger på dig. Og kigger på dig. Og kigger på dig... Det er ret ubehageligt, men hun er en sej gammel hund. smiley

• #6   29. aug 2012 Jeg har Zico på 14 år - Han fik gigt i nedre ryg/hofter i løbet af foråret, blev meget stivbenet, kunne ikke springe op i sofaen og var i det hele taget lidt mut og også småsur på Saga.
    Så begyndte vi at give ham Glyko-flex og spormineraler og efter 4 uger (hvor han også fik smertestillende de første 3 uger) var han tilbage til normalen, han har det storartet nu får Glyko-flex hver dag - og har ikke andre alderdomsskavanker smiley

• #7   29. aug 2012 Snuden. Lige netop, det var også derfor jeg tænkte på hvad TS`s vuf var blanding af. smiley
    Sjovt du næver det med håndtegn, for mine piger har aldrig rigtigt lært noget, men fik så lært dem at sitte via kropssprog igår el.var det forgårs, men de forstod mig faktisk i andet forsøg. Jeg var vildt glad og de skal helt sikert lære meget mere nu, nu har de jo vist mig at de hurtigt forstår hvad jeg ønsker af dem. det var nok gået i første omgang hvis jeg trænede 1 af gangen, men det er der jo heller ingen grund til når de sagten kan være konsentreret selv om de ikke fanger ideen i samme sekundt. jeg har altid elsket at lære ældre og gamle hunde nye trick, for du har vel hørt den med at det netop ikke kunne lade sig gøre, jeg elskede at modbevise det ordsprog når nogen nævnte det for mig. smiley

Uha altså. Jeg blir så trist når de første "rigtige" tegn viser sig, forstået på den måde, at jeg er 100% sikker på at nu kan vapsen ikke "det" mere..
    Men 14½år er da Super flot for en Schæfer,med det er måske den anden race i ham der givet ham et længere liv. han lyder da til at han stadig nyder livet, det er dejligt. Jeg håber altid at mine hunde sober ind om natten af alderdom, og det er sket mange gange, men med aller de hunde jeg har haft kan det jo ikke undgåes at man ind imellem må ta en beslutning, de fleste af mine har være hentet fra internater, og jeg tog den med hjem som "bad" mig om det,Så har aldrig haft alle de Schæfere som jeg troede jeg ville få, da jeg hellere ville hjælpe en gammel el ældre hund som ingen andre ville ta pga,alderen. men wau, sikke nogle skønne venner jeg delt livet med. Håber også at i jar laaang tid sammen endnu.<3

• #8   29. aug 2012 Anita: så vit vides er der shæffer/hønsehund/bjørnehund og collie i ham..?
    Hunden nedstammer fra ulven og de læser jo hinanden via krobssprog ikke via lyde..
    Så en hund er dobbelt så hurtigt til at lære tegn end stemme.
    Min er også fra internat, der har været rigtig meget arbejde med ham, men han er verdens mest vidunderlge og charmerende hund.
    Ville ønske man kunne klone ham smiley he he

• #9   29. aug 2012 Hvor er det dejligt at høre om i andres hund som også er op i alderen smiley
    Dejligt at de stadig er friske og fredige! smiley
    Jeg er taknemlig for at min hund stadig har livgnist og livsglæder!! smiley
    Jeg kan også arbejde med tegn med min hund ved tricks. men når jeg skal kalde på ham hører han intet smiley Mon han er vel-døv? smiley

Anita; det bliver jeg også! For vi siger selv her hjemme, at den da livsglæden ikk viser sig i hans øjne, så er det også tid til at sige farvel. Men heldigvis har han livglæde, hopper og danser om en tosset, han skal bare have nogle lange hvil engang imellem smiley

Min hund er bla. af Labrador og tysk korthåret smiley langbenet og smal af bygning! :b

• #10   29. aug 2012 Barløse - Hvis din hund er stivbenet efter at have sovet og ikke rigtig kan gå ordentligt på trapper, så vil jeg altså virkeligt anbefale, at du prøver at give ham Glyko-flex.

Zico gik ikke op på 1. sal i et lille halvt års tid. Efter de første 14 dage på Glyko-flex stod han pludseligt oppe i vores soveværelse en morgen. Vi var målløse.
    Han er ikke stivbenet mere og han er ikke "stiv" efter at have sovet. Man fatter simpelthen ikke hvor godt det virker på gamle led, før man har set det.

• #11   29. aug 2012 Jeps, gamle Sherwood smiley På 12 år.

• #12   29. aug 2012 Betina: Er det en slags gigt-medicin? Vores dyrlæge udskrev nemlig på et tidspunkt noge gigt-medicin og det kunne han ikke tåle, han blev sløj og kastede op, så det stoppede vi hurtigt med!

• #13   29. aug 2012 Sherwood har, underligt nok, ingen skavanker smiley

• #14   29. aug 2012 ^^ Skønt! Heldigvis har min hund det ikk hele tiden!

Det medicin han fik hedder; Rheumocam.. og skulle lindre smerter, men han kunne ikk tåle det..

• #15   29. aug 2012 Han går med på ALLE ture, han løber stadig, han leger gerne med legetøjet, han er stadig MEGET sort i pelsen, jo selvfølgelig har han lidt grå hår om snuden, men ellers ikke. Han holder vægten, er hverken tyk eller tynd, han høre alt hvad man siger til ham og han ser yderst godt.
    Han var til et tjek hos dyrlægen for 1-2 år siden hvor han os fik taget blodprøver, alle tal ser SÅ pæne ud, altså lever, nyre osv.
    Han har A hofter og 0 på albuer.
    Han sluger sin mad stadig og spiser alt, man er vel Labrador smiley

Eneste tegn på hans alder er at han sover en del.. Men kun når der er ro, er der gæster eller andet så er han vågen en hel dag smiley

• #16   29. aug 2012 Har gamle Jana på 15. Natteblind og stiv i bentøjet og tænderne er nu heller ikke for yndige mere, men ellers er hun frisk og glad.
    Hørelsen fejler ikke noget - hun kan høre en slikpose der åbnes i miles omkreds.

• #17   29. aug 2012 ^^ ej hvor dejligt at høre!!:-) skønt med sådan energi, er min os tit, dog er han lidt mere præget af sin alder:-)

• #18   29. aug 2012 Ginne: sikke en alder! Dejligt at høre hun har en god energi og hørelse endnu!!:-) min hund har også haft tandsten, det har dog hjulpet med nogle denticks:-) nu har han så bare dårlig ånde;) tror sommetider han er vil-døv for når der tages hul på noget mad kommer han os straks;-)

• #19   29. aug 2012 Tror også hundens alder kommer an på hvad man har brugt den til. Er det en brugshund, sofahund eller bare lidt til det hele.

• #20   29. aug 2012 Barløse - Nej det er ikke "medicin" i dén forstand, men en sammensætning af glykosamin og andet, som gavner gamle og gigtplagede led. Det fåes også i håndkøb som kosttilskud til mennesker - det her er bare en udgave, som er målrettet hunde.

• #21   30. aug 2012 Kunne være det skulle overvejes smiley

• #22   30. aug 2012 hvor kan det købes

• #23   30. aug 2012 jeg har jowina på 11 år - hun er hvid, så de grå hår ses ikke.

de fleste dage er hun helt frisk og ung, nogle dag kan man dog godt se lidt træthed i øjnene, men heldigvis løber hun lige så stærkt som hun altid har gjort, dog knap så længe smiley

jeg giver mine hunde hokamix

• #24   30. aug 2012 Min ældste , for tiden Liv som "kun" er 9 år....
    I januar måtte vi sige farvel til Stella , hun blev 14 år og 8 mdr.. vi kunne se på hende de sidste år at hendes syn var dårligt og det sidste år gik hun ikke på trapper.
    Stella valgte selv tidspunktet, det ene øjeblik sad hun hos mig og blev nusset, så ville hun ned på gulvet, gik et par skridt, skældte ud på en af hundedrengene, faldt om og var død.
    I juli måtte vi sende Edda over regnbuebroen. I slutningen af juni blev hun blind, men så ikke ud til at fejle andet, men det gik hurtigt tilbage for hende og 4 uger efter måtte vi sige farvel. Vor egen dyrlæge troede det var grøn stær, men da hun efter 4 uger kun kunne gå i ring om sig selv og vi kom til en anden dyrlæge - vor normale havde ferie - fik vi at vide at det sandsynligvis var en hjernetumor... Edda blev 10 år og 8 mdr.
    Vores første hund (Bjarke) blev 9 år og 8 mdr.
    Tavi's bror (som egentlig var ham vi ville havde beholdt) blev kørt ned og dræbt da han var 8 mdr.... så der er vist noget med 8 mdr. efter fødselsdagen der er farlig i vor familie smiley

• #25   30. aug 2012 connie det har jeg hørt godt om

• #26   30. aug 2012 Estrid. må gi dig ret i det med de 8 mdr. her er der noget med d.17, men der er så også kommet børn til verden osv. så ikke alle de ting der sker på den dato er triste, men som sagt det er noget man ikke kan lade være at studse over. smiley

• #27   30. aug 2012 ej det med at sove mere, det gør Jowina også.
    nogle gange hvis der har været meget fart på en dag, så kan hun næsten sidde op og sove

jeg startede egentlig med at give Hokamix for pelsen, men fandt hurtig ud af at det var godt for Jowina.
    Det er svært at sætte ord på, hun virkede bare friskere.
    nu får de to gamle så varianten Gelenk+, der er for ældre hunde

• #28   30. aug 2012 Glyko-flex III kan købes hos dyrlægen eller på nettet.

• #29   30. aug 2012 Mine hunde har altid nægtet at spise mad hvor der var iblandet hokamix... men får de det som hokasnack, så guffer de dem i sig.

vi havde en kort overgang hvor stella var ret syg hvor hun fik hokamix forte.... der kunne hun nærmest spise pulveret som en grød.... og da hun havde fået det noget tid og var blevet bedre, så nægtede hun igen at spise mad med pulver i.... vendte tilbage til kun at ville spise det som snack.

• #30   30. aug 2012 mine er heller ikke begejstret for smagen, men de får det i lidt A 38 om morgenen og så glider det nogenlunde ned.
    Bianca kan dog godt rynke på næsen

• #31   30. aug 2012 jeg tænker at det er noget der vel skal drøftes med dyrlæge?
    Føler ikke at jeg vil købe noget jeg ikke ved særlig meget om, så til næste tjek (hvilket er snart) vil jeg forhøre mig hos dyrlægen! smiley

• #32   30. aug 2012 bella er lidt stiv i ledene så gode råd modtages med kys hånd smiley

Kommentér på:
Gammel hund på 12 år..

Annonce