Gammel hund på 12 år.. Gammel hund på 12 år..
Uha, min hund er kommet op på de 12 år nu!
Og nøj man kan tydeligt mærke at han er blevet ældre...
Han har grå stær i mild form ( kan skimte det grå/blålige i hans pupiller) + dyrlægen har konstateret det..
og så er han sommetider lidt stivbenet..
MEN det værste er faktisk at han er gået hen og blevet ekstrem dårlig-hørerne!
Det er faktisk så "slemt" at når man banker på eller der kommer en bil, at han faktisk ikke reagere... og han plejer at gø når der kommer nogle. Og sommetider når vi kalder på ham, så ska vi gå helt hen til ham før han hører os..
Andet er der egentlig ikke i vejen med ham.
Han kan ikke hoppe op i bilen mere, så der bliver han løftet op
og han er nogle gange stivbenet op af trappen og hvis han har sovet i lang tid og så skal op og gå.
Men så er der så os de dage hvor han bare nærmest opfører sig som en hvalp - hopper og danser og løber helt tosset rundt i haven med en kæmpe pind og ruller sig helt åndsvagt i græsset efterfulgt af gryntelyde og angreb på pinden igen
Men det bedste af det hele, så har han stadig livsgnist!
Andre med nogle gamle hunde? og hvad har de af såkaldte skavanker?
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.572
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 209 Svar: 880
Det kunne være værre med min hund, og heldigvis er det ikke noget der er der 24/7
dec 2007
Grunden til det interesserede mig var at det kunne gi et finger peg om racernes cirka levealder.
ja det er dejlig med Benji, han har samme farve som en gul labrador men som sagt så er der nu grå hår i hele pelsen, jeg kan ike se noget pp snudeskaftet som jeg kan på mine 2 8½ årige Alaskan Huskies
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 231
Min er blevet "rigtig" gammel inden for det seneste års tid. Hans ben er lidt stive, og hans hofter ikke så gode mere. Han letter ikke ben mere (er hanhund) han står som en hvalp. Han kan dog stadig galoperer og trave og kan også være fjollet.
Hørelsen er helt væk. Så jeg er lykkelig for, vi i tidernes morgen lærte håndtegn sammen med komando. Han kan sit, dæk, bak, gø, stå kun ved hjælp af tegn.
Han er nu 14 ½ og jeg håber på jeg har han noget tid endnu.
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 331
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.110
Så begyndte vi at give ham Glyko-flex og spormineraler og efter 4 uger (hvor han også fik smertestillende de første 3 uger) var han tilbage til normalen, han har det storartet nu får Glyko-flex hver dag - og har ikke andre alderdomsskavanker
dec 2007
Sjovt du næver det med håndtegn, for mine piger har aldrig rigtigt lært noget, men fik så lært dem at sitte via kropssprog igår el.var det forgårs, men de forstod mig faktisk i andet forsøg. Jeg var vildt glad og de skal helt sikert lære meget mere nu, nu har de jo vist mig at de hurtigt forstår hvad jeg ønsker af dem. det var nok gået i første omgang hvis jeg trænede 1 af gangen, men det er der jo heller ingen grund til når de sagten kan være konsentreret selv om de ikke fanger ideen i samme sekundt. jeg har altid elsket at lære ældre og gamle hunde nye trick, for du har vel hørt den med at det netop ikke kunne lade sig gøre, jeg elskede at modbevise det ordsprog når nogen nævnte det for mig.
Uha altså. Jeg blir så trist når de første "rigtige" tegn viser sig, forstået på den måde, at jeg er 100% sikker på at nu kan vapsen ikke "det" mere..
Men 14½år er da Super flot for en Schæfer,med det er måske den anden race i ham der givet ham et længere liv. han lyder da til at han stadig nyder livet, det er dejligt. Jeg håber altid at mine hunde sober ind om natten af alderdom, og det er sket mange gange, men med aller de hunde jeg har haft kan det jo ikke undgåes at man ind imellem må ta en beslutning, de fleste af mine har være hentet fra internater, og jeg tog den med hjem som "bad" mig om det,Så har aldrig haft alle de Schæfere som jeg troede jeg ville få, da jeg hellere ville hjælpe en gammel el ældre hund som ingen andre ville ta pga,alderen. men wau, sikke nogle skønne venner jeg delt livet med. Håber også at i jar laaang tid sammen endnu.<3
okt 2006
Hunden nedstammer fra ulven og de læser jo hinanden via krobssprog ikke via lyde..
Så en hund er dobbelt så hurtigt til at lære tegn end stemme.
Min er også fra internat, der har været rigtig meget arbejde med ham, men han er verdens mest vidunderlge og charmerende hund.
Ville ønske man kunne klone ham
okt 2006
Dejligt at de stadig er friske og fredige!
Jeg er taknemlig for at min hund stadig har livgnist og livsglæder!!
Jeg kan også arbejde med tegn med min hund ved tricks. men når jeg skal kalde på ham hører han intet
Anita; det bliver jeg også! For vi siger selv her hjemme, at den da livsglæden ikk viser sig i hans øjne, så er det også tid til at sige farvel. Men heldigvis har han livglæde, hopper og danser om en tosset, han skal bare have nogle lange hvil engang imellem
Min hund er bla. af Labrador og tysk korthåret
jul 2005
Zico gik ikke op på 1. sal i et lille halvt års tid. Efter de første 14 dage på Glyko-flex stod han pludseligt oppe i vores soveværelse en morgen. Vi var målløse.
Han er ikke stivbenet mere og han er ikke "stiv" efter at have sovet. Man fatter simpelthen ikke hvor godt det virker på gamle led, før man har set det.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.014
okt 2006
aug 2008
okt 2006
Det medicin han fik hedder; Rheumocam.. og skulle lindre smerter, men han kunne ikk tåle det..
aug 2008
Han var til et tjek hos dyrlægen for 1-2 år siden hvor han os fik taget blodprøver, alle tal ser SÅ pæne ud, altså lever, nyre osv.
Han har A hofter og 0 på albuer.
Han sluger sin mad stadig og spiser alt, man er vel Labrador
Eneste tegn på hans alder er at han sover en del.. Men kun når der er ro, er der gæster eller andet så er han vågen en hel dag
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Hørelsen fejler ikke noget - hun kan høre en slikpose der åbnes i miles omkreds.
okt 2006
okt 2006
okt 2006
jul 2005
okt 2006
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 12 Hunde: 4 Svar: 720
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
de fleste dage er hun helt frisk og ung, nogle dag kan man dog godt se lidt træthed i øjnene, men heldigvis løber hun lige så stærkt som hun altid har gjort, dog knap så længe
jeg giver mine hunde hokamix
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.584
I januar måtte vi sige farvel til Stella , hun blev 14 år og 8 mdr.. vi kunne se på hende de sidste år at hendes syn var dårligt og det sidste år gik hun ikke på trapper.
Stella valgte selv tidspunktet, det ene øjeblik sad hun hos mig og blev nusset, så ville hun ned på gulvet, gik et par skridt, skældte ud på en af hundedrengene, faldt om og var død.
I juli måtte vi sende Edda over regnbuebroen. I slutningen af juni blev hun blind, men så ikke ud til at fejle andet, men det gik hurtigt tilbage for hende og 4 uger efter måtte vi sige farvel. Vor egen dyrlæge troede det var grøn stær, men da hun efter 4 uger kun kunne gå i ring om sig selv og vi kom til en anden dyrlæge - vor normale havde ferie - fik vi at vide at det sandsynligvis var en hjernetumor... Edda blev 10 år og 8 mdr.
Vores første hund (Bjarke) blev 9 år og 8 mdr.
Tavi's bror (som egentlig var ham vi ville havde beholdt) blev kørt ned og dræbt da han var 8 mdr.... så der er vist noget med 8 mdr. efter fødselsdagen der er farlig i vor familie
okt 2005
dec 2007
feb 2006
nogle gange hvis der har været meget fart på en dag, så kan hun næsten sidde op og sove
jeg startede egentlig med at give Hokamix for pelsen, men fandt hurtig ud af at det var godt for Jowina.
Det er svært at sætte ord på, hun virkede bare friskere.
nu får de to gamle så varianten Gelenk+, der er for ældre hunde
jul 2005
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.584
vi havde en kort overgang hvor stella var ret syg hvor hun fik hokamix forte.... der kunne hun nærmest spise pulveret som en grød.... og da hun havde fået det noget tid og var blevet bedre, så nægtede hun igen at spise mad med pulver i.... vendte tilbage til kun at ville spise det som snack.
feb 2006
Bianca kan dog godt rynke på næsen
okt 2006
Føler ikke at jeg vil købe noget jeg ikke ved særlig meget om, så til næste tjek (hvilket er snart) vil jeg forhøre mig hos dyrlægen!
okt 2005
Gammel hund på 12 år..