7.281 visninger
|
Oprettet:
fransk bulldog, 2 størrelser?? {{forumTopicSubject}}
jeg har besluttet mig for jeg vil ha mig en fransk bulldog, og sidder og kigger lidt rundt omkring efter sådan en lille fætter
men jeg har hørt fra 2 forskellige nu at der både er en lille og en stor størrelse, hvor den lille skulle være på 10-12 kilo og den store sku ligge på ca 15 kilo..
men jeg sys aldrig jeg har lagt mærke til at der findes flere størrelser..
er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?
på forhånd tak
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
Misha er en STOR pige. hun vejer 13 kg. og må ifølge dyrlægen ikke veje mere. det er perfekt for hende.
men en har oprettet en fransk herinde som skriver den vejer mellem 18-19 kg. så man har stadig lov at blive overrasket. men jeg vil ikke mene det er normalt. det normale vil jeg sige er 10-13 kg.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 248
Men det er rigtigt der er nogle som er større end andre.
Min egen er en kompakt lille sag som vejer 17 kg, ren muskler.
Ser en del rund omkring, nogle er større en buller men vejer ikke mere.
andre er små og så er der nogen som har længere ben.
De langbenede er ikke kønne efter min smag..
Vil man have en lille må man jo spørge avler hvor store deres avls dyr er og om de typisk avler mindre eller større.
mar 2011
men jeg har sjældent hørt om nogen der er meget større end 13 kg.
og har aldrig hørt om der skulle være 2 slags franske bulldog. jeg kan i hvert fald kun finde en racestandart
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 938
Men personligt tror jeg at Vega bliver større. Hun er pt i fuld gang med at vokse i bredden, og vejer nu, som 1 årig (lidt over) 12,5-13 kg., så hun er i den store ende
jan 2012
er der forresten stor forskel i adfærden på en fransk bulldog i forhold til en mops? har gennem 3 år boet sammen med min, nu ekskæreste som havde en mops som jeg var utroligt glad for, og sys jeg har ku forstå at fransk bulldog minder lidt om en mops
mar 2011
men uanset hvad, så husk, at hunde af samme racer kan være MEGET forskellige. de har alle en unik personlighed, som mennesker
mar 2011
men ja, hunde er meget forskellige, men hvis man køber en hund med stamtavle og kan kigge længere tilbage, kan man få et godt indtryk af hvad en mulig hvalp kan komme til at veje.
muligt at de er anderledes i andre lande, men der er jo ikke noget der hedder mini fransk bulldog som f.eks inden for bullterrieren.. der er jo en stor og en lille.
jan 2012
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 41 Svar: 158
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.960
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 666
De mindste er 8-9 kg (hunner) og de størrere er op til 18-20 kg...
Og de fås bygget som små tanks og noget a la boston terrier
mar 2011
det er i hvet fald ikke racestandart?
jun 2007
racestandarden for fb.
okt 2011
Hvis du f.eks. Kigger på min Vega, er hun nok lidt højere og smallere end standarden. Hendes bygning ligner lidt en Boston, men stadig med den franskes muskler. Men hun har egentlig taget et "muskelryk" siden billederne er taget, så hun er jo langtfra færdig med at vokse. Tror det er svært at sige noget før hunden er udvokset, med mindre den selvfølgelig er overdrevet lille eller stor ved fødslen
jun 2007
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.400
Jo: den er små, tæt bygget og fladnæset
Men den franske er mere "voldsom" end mopsen, misforstå mig endeligt ikke, det behøver ikke være negativt. Men de franske jeg kender er mere voldsomme i bevægelser og i være måde end mopsen er.
Ved ikke om det har noget med opdagelse at gøre, men syntes også ofte de er meget beskyttende overfor deres ejer/familie. Og derfor man virke dominerende. Hvor mopser bare elsker alt og alle, lige meget om de snakker med dem eller på dens familie.
Jeg var selv i dilemmaet : fransk eller mops. Jeg ringede rundt til forskellige opdrættere og de hjalp mig rigtigt meget. Jeg fandt tilsidst en opdrætter der havde både mops og fransk. Og der fandt jeg ud af at den franske ikke passede til mig.
Men ad med Boston terrieren? Den er jeg stadig små forelsket i, men der er desværre forbudt i mange boligforeninger..
mar 2011
Altså jeg synes tit den franske bliver kaldt "næsehorn" simpelthen som dy siger, de kan godt være lidt frembrusende. Men misha elsker alt og alle og er ikke beskyttende hverken over for ting eller mennesker, så måske det har noget med opdragelse at gøre, det ved jeg ikke.
Har jeg også hørt før (med Boston terrieren) men hvorfor er den egentlig det? Der er da ikke såå meget forskel på den franske og boston, er der?
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
Mht størrelse så er der kort model og lang model,,,men som andre siger skal hvis man har tavle jo holde sig indenfor race standarten.
det lidt det samme med farver,,der er jo blå,,black tan,,blue tan men de er ikke godkednte men super smukke!!
okt 2011
Vi har flere gange overvejet, om hun kunne have noget Boston i sig, pga. bygningen.
Mht. den franskes sind, så synes jeg også, at Vega kan være lidt "brutal" - altså ikke på en ond måde, men når hun leger med andre hunde (og det gør hun helst kun med større hunde), så kan hun sagtens finde på at tonse direkte ind i siden på dem
jun 2007
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.400
Michelle: ved jeg ikke, har jeg undret mig meget over, men da "kamphund listen" kom frem var den engelske og franske på, men det fik bulldog klubben sat en stopper for. Måske det der er sket med Boston?
mar 2011
Pernille B: sådan er min Misha også, hun tonser bare de store hunde
Carina H: synes det er tåbeligt, hverken boston eller den franske har noget at lave på den liste. det er en selvskabs hund? bull terrieren var vidst også på, men blev taget af. mig bekendt, er det også en selvskabshund? synes det er for dumt når man i forskellige beboelsesområder laver sine egne ''lister'' over hunde der ikke er velkomne og hunde der er. f.eks så må amstaffen ikke engang komme på besøg her hvor jeg bor :-S
okt 2011
Ja der er også en del hunde der ikke rigtig forstår Vegas leg - min fars collie fx, tror somme tider, at det er alvor, fordi Vega godt kan lide at lave lyde når hun tonser - så bliver effekten åbenbart bedre, synes hun
Men da hun var hvalp og legede med andre fb'ere, fattede hun det slet ikke. Der trak hun sig væk og så på, og løb engang imellem over og gav et skub, hvorefter hun løb væk igen. vi troede faktisk ikke, hun kunne finde ud af at lege. Men det kan hun godt nok
mar 2011
haha, lidt sjovt
okt 2011
Bortset fra at Vega ikke engang gider se på fremmede hunde, med mindre vi direkte opfordrer hende til det. Hun gider kun hunde hun kender, men SÅ er der også drøn på
Vi har faktisk ikke prøvet med franske bulldogs siden, så jeg ved ikke hvordan hun er med dem nu
okt 2011
fransk bulldog, 2 størrelser??