{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.281 visninger | Oprettet:

René
René
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

fransk bulldog, 2 størrelser?? {{forumTopicSubject}}

jeg har besluttet mig for jeg vil ha mig en fransk bulldog, og sidder og kigger lidt rundt omkring efter sådan en lille fætter smiley
men jeg har hørt fra 2 forskellige nu at der både er en lille og en stor størrelse, hvor den lille skulle være på 10-12 kilo og den store sku ligge på ca 15 kilo..
men jeg sys aldrig jeg har lagt mærke til at der findes flere størrelser..
er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fransk bulldog, 2 størrelser??
  • #1   8. sep 2012 tror ikke der findes dissideret flere str. på den franske, har jeg i hvert fald heller ikke hørt om..

Misha er en STOR pige. hun vejer 13 kg. og må ifølge dyrlægen ikke veje mere. det er perfekt for hende.

men en har oprettet en fransk herinde som skriver den vejer mellem 18-19 kg. så man har stadig lov at blive overrasket. men jeg vil ikke mene det er normalt. det normale vil jeg sige er 10-13 kg. smiley

• René
    René Tilmeldt:
    jan 2012

#2   8. sep 2012 tak for svaret smiley .. er klar over det selvfølgelig varierer med vægten, men det lød bare som det næsten var 2 racer, at der decideret var højdeforskel og sådan i den dur, og det har jeg bare aldrig troet smiley

• #4   8. sep 2012 Nu er det ikke sådan at man kan dele dem op i lille FB og stor FB.
    Men det er rigtigt der er nogle som er større end andre.
    Min egen er en kompakt lille sag som vejer 17 kg, ren muskler.
    Ser en del rund omkring, nogle er større en buller men vejer ikke mere.
    andre er små og så er der nogen som har længere ben.
    De langbenede er ikke kønne efter min smag..
    Vil man have en lille må man jo spørge avler hvor store deres avls dyr er og om de typisk avler mindre eller større.

• #5   8. sep 2012 ja man kan jo typisk gå efter forældrenes vægt. jeg mener Mishas mor også vejer, 12-13 kg. hvis Misha vejer mere, er det overvægt.. så vi holder os på de 13 som er normalt for Misha.

men jeg har sjældent hørt om nogen der er meget større end 13 kg.

og har aldrig hørt om der skulle være 2 slags franske bulldog. jeg kan i hvert fald kun finde en racestandart smiley

• #6   8. sep 2012 Standarden siger jo højst 14 kg smiley

Men personligt tror jeg at Vega bliver større. Hun er pt i fuld gang med at vokse i bredden, og vejer nu, som 1 årig (lidt over) 12,5-13 kg., så hun er i den store ende smiley

• René
    René Tilmeldt:
    jan 2012

#7   8. sep 2012 okay mange tak for svarene smiley

er der forresten stor forskel i adfærden på en fransk bulldog i forhold til en mops? har gennem 3 år boet sammen med min, nu ekskæreste som havde en mops som jeg var utroligt glad for, og sys jeg har ku forstå at fransk bulldog minder lidt om en mops smiley

• #8   8. sep 2012 kender ikke så meget til mopsen, men efter hvad jeg har HØRT så minder de ikke synderligt meget om hinanden.

men uanset hvad, så husk, at hunde af samme racer kan være MEGET forskellige. de har alle en unik personlighed, som mennesker smiley

• #11   8. sep 2012 med hensyn til vægten, højde osv kan det også have betydning hvordan man fodre den, fra den er hvalp...

men ja, hunde er meget forskellige, men hvis man køber en hund med stamtavle og kan kigge længere tilbage, kan man få et godt indtryk af hvad en mulig hvalp kan komme til at veje.

muligt at de er anderledes i andre lande, men der er jo ikke noget der hedder mini fransk bulldog som f.eks inden for bullterrieren.. der er jo en stor og en lille.

• René
    René Tilmeldt:
    jan 2012

#12   8. sep 2012 okay mange tak for alle de gode svar, så må jeg på udkig efter en lille vuffer, kan næsten ikke vente smiley

• #13   8. sep 2012 Kig fanta, hun er meget lille, og vejer ca 9 kg, min hanhund er heller ikke en af de største han ligger på ca 12-13 kg

• #14   8. sep 2012 Der er en racestandard, og derfor kun en "type" fb. Så er der selvfølgelig variation i str. inden for racen, som med alle andre smiley Pina er 5 år og vejer ca. 10 kg. Henes søskende er større.

• #15   8. sep 2012 Fransk = 100 størrelser smiley
    De mindste er 8-9 kg (hunner) og de størrere er op til 18-20 kg...
    Og de fås bygget som små tanks og noget a la boston terrier smiley

• #16   8. sep 2012 har aldrig mødt en der vejede de der 18-20 kg.

det er i hvet fald ikke racestandart?

• #19   8. sep 2012 Min kæreste har mødt et ordentligtbrød på 18-19 kg smiley godt Vega ikke vejer så meget, hun elsker at sidde på skødet smiley

Hvis du f.eks. Kigger på min Vega, er hun nok lidt højere og smallere end standarden. Hendes bygning ligner lidt en Boston, men stadig med den franskes muskler. Men hun har egentlig taget et "muskelryk" siden billederne er taget, så hun er jo langtfra færdig med at vokse. Tror det er svært at sige noget før hunden er udvokset, med mindre den selvfølgelig er overdrevet lille eller stor ved fødslen smiley

• #20   8. sep 2012 Nu tror jeg også der er forskel på fb med tavle og uden tavle (og her mener jeg ikke noget negativt om hunde uden tavle), men de fb'er med tavle skal jo overholde standarden for at blive avlsgodkendt, og derfor gætter jeg på at de udseendesmæssigt og vægtmæssigt lægger lidt tættere på hinanden. Selvom der selvfølgelig er variation.

• #22   8. sep 2012 Jeg har selv en mops, og nej jeg syntes ikke racerne minder meget om hinanden.
    Jo: den er små, tæt bygget og fladnæset smiley

Men den franske er mere "voldsom" end mopsen, misforstå mig endeligt ikke, det behøver ikke være negativt. Men de franske jeg kender er mere voldsomme i bevægelser og i være måde end mopsen er.
    Ved ikke om det har noget med opdagelse at gøre, men syntes også ofte de er meget beskyttende overfor deres ejer/familie. Og derfor man virke dominerende. Hvor mopser bare elsker alt og alle, lige meget om de snakker med dem eller på dens familie.
    Jeg var selv i dilemmaet : fransk eller mops. Jeg ringede rundt til forskellige opdrættere og de hjalp mig rigtigt meget. Jeg fandt tilsidst en opdrætter der havde både mops og fransk. Og der fandt jeg ud af at den franske ikke passede til mig.

Men ad med Boston terrieren? Den er jeg stadig små forelsket i, men der er desværre forbudt i mange boligforeninger..

• #23   8. sep 2012 Christina der tror jeg du har meget ret.

Altså jeg synes tit den franske bliver kaldt "næsehorn" simpelthen som dy siger, de kan godt være lidt frembrusende. Men misha elsker alt og alle og er ikke beskyttende hverken over for ting eller mennesker, så måske det har noget med opdragelse at gøre, det ved jeg ikke.

Har jeg også hørt før (med Boston terrieren) men hvorfor er den egentlig det? Der er da ikke såå meget forskel på den franske og boston, er der?

• #24   8. sep 2012 Syntes heller ikke mops og fransk er ens...

Mht størrelse så er der kort model og lang model,,,men som andre siger skal hvis man har tavle jo holde sig indenfor race standarten.
    det lidt det samme med farver,,der er jo blå,,black tan,,blue tan men de er ikke godkednte men super smukke!!

• #25   8. sep 2012 Det var præcis der jeg ville hen, Vega har nemlig ikke tavle og er som sagt nok for høj og lang (og måske engang for tung) i forhold til standarden, og hendes snudeparti er længere. Det gør mig dog intet, hun er jo min lille baby alligevel smiley
    Vi har flere gange overvejet, om hun kunne have noget Boston i sig, pga. bygningen.

Mht. den franskes sind, så synes jeg også, at Vega kan være lidt "brutal" - altså ikke på en ond måde, men når hun leger med andre hunde (og det gør hun helst kun med større hunde), så kan hun sagtens finde på at tonse direkte ind i siden på dem smiley og mht. det med at være beskyttende, så er hun det overfor kæresten og jeg, når der er andre hunde der viser interesse. Det har vi dog næsten vænnet hende fra smiley

• #26   9. sep 2012 Selvfølgelig har tavle ingen betydning for hvor meget man holder af dem, eller hvor dejlige og fantastiske man synes de er smiley

• #27   9. sep 2012 Pernille: ja lige præcis det jeg mente, vidste ikke hvordan jeg kunne forklare det bedre, men det lykkes for dig smiley

Michelle: ved jeg ikke, har jeg undret mig meget over, men da "kamphund listen" kom frem var den engelske og franske på, men det fik bulldog klubben sat en stopper for. Måske det der er sket med Boston?

• #28   9. sep 2012 Misha er med tavle, men har også lidt længere snude. men ja, det er tit forskel på udseendet hos hunde med tavle og hunde uden. det synes jeg gælder alle racer smiley og det er nok fordi at dem med, skal holde en standart.

Pernille B: sådan er min Misha også, hun tonser bare de store hunde smiley og når hun selv bliver tromlet, så rejser hun sig bare igen og køre på! mange hunde af en helt anden race bryder sig ikke altid om Misha, simpelthen pga. den måde hun leger. nogen racer leger jo forskelligt fra andre. og der er den franske ''brutal'' som du skriver og lidt næsehorns agtig. smiley

Carina H: synes det er tåbeligt, hverken boston eller den franske har noget at lave på den liste. det er en selvskabs hund? bull terrieren var vidst også på, men blev taget af. mig bekendt, er det også en selvskabshund? synes det er for dumt når man i forskellige beboelsesområder laver sine egne ''lister'' over hunde der ikke er velkomne og hunde der er. f.eks så må amstaffen ikke engang komme på besøg her hvor jeg bor :-S

• #29   9. sep 2012 Vi møder faktisk somme tider folk, der tror Vega er en "kamphund". De går i en kæææææmpe bue udenom os. Totalt latterligt, vi har 100% styr på hende og hun værdiger ikke deres hund et blik. Meeeeeget farlig smiley

Ja der er også en del hunde der ikke rigtig forstår Vegas leg - min fars collie fx, tror somme tider, at det er alvor, fordi Vega godt kan lide at lave lyde når hun tonser - så bliver effekten åbenbart bedre, synes hun smiley men hun dur bare ikke rigtigt med små hunde. Hun er klart mere til de store - og har faktisk leget med en GD han på 70 kg! smiley hun tonser bare derudaf og er ikke til at stoppe, hun elsker det smiley
    Men da hun var hvalp og legede med andre fb'ere, fattede hun det slet ikke. Der trak hun sig væk og så på, og løb engang imellem over og gav et skub, hvorefter hun løb væk igen. vi troede faktisk ikke, hun kunne finde ud af at lege. Men det kan hun godt nok smiley

• #30   9. sep 2012 det er jo totalt som om du beskriver min pige, udover at hun MEGET gerne vil hen til alt og alle når man går tur og så kan hun finde på at skrige af folk som også resultere i at folk tror hun er en bidsk lille en, hehe smiley

haha, lidt sjovt smiley Misha fungere også bedst med større hunde der gerne vil tumle, hun forstår ikke rigtigt de franske bulldogs, (hun tror selv hun er staffordshire bullterrier) som min mors hund. hun har brugt alt for meget tid med ham. hun er helt vildt med at tonse rundt med ham, vi er dog nødt til at stoppe det nogen gange, da hun jo er ligeglad med at bliver tumlet, men nogen gange så flyver hun jo rundt i luften! og det er jo ikke så sundt for den bette krop smiley hun har også leget med en blanding af hønsehund og GD, det var også bare fuld fart frem! hun forstår heller ikke hunde der snapper og gøer (som leg) ikke at hun gør noget, men hun trækker sig lidt tilbage med et sæt når den gør og snapper ud og så går hun frem og basker til dem med poten og så tilbage igen. total sjovt. små hunde kan ikke lide hende og hendes vilde leg og alle hendes mærkelige lyde. jeg synes i hvert fald det lyder til at de sinds mæssigt er meget ens de to smiley

• #31   10. sep 2012 Ja det lyder meget ens smiley

Bortset fra at Vega ikke engang gider se på fremmede hunde, med mindre vi direkte opfordrer hende til det. Hun gider kun hunde hun kender, men SÅ er der også drøn på smiley

Vi har faktisk ikke prøvet med franske bulldogs siden, så jeg ved ikke hvordan hun er med dem nu smiley

• #32   10. sep 2012 Jeg synes egentlig Vega er en meget god blanding. Hun er nok til den høje side, men har klar det typiske brede fb ansigt og er også blevet ret bred over skuldrene på det seneste - glæder mig til at se, hvordan hun kommer til at se ud, når hun er færdig med at vokse smiley

Kommentér på:
fransk bulldog, 2 størrelser??

Annonce