{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Påkørt {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vil lige fortælle en lille historie, mest fordi jeg har et spørgsmål, noget der undre mig.

Igår søndag, der var jeg ude og træne med min egen hund, og min mor var med. Min gamle ridelære ringer så og fortæller at hun har fundet en hund i vejkanten klokken 07.00 i morges da hun skulle ud og fodre heste, hunden havde bare siddet og kigget. Dette fandt hun meget mærkeligt, men det var ude på landet så hun tænkte at det muligvis bare var en hund der var ude at 'lufte sig selv'. Hun står dog ud af bilen og hunden stikker af med halen mellem benene og halter en smule, hun ligger noget mad til den og kører. Klokken 14.00 kører hun så hjem ad den samme vej efter at have været ude ved hestene. Hunden er kommet tilbage og sidder det præcis samme sted som den havde gjort i første omgang. Hun prøver igen at nærme sig den, men den flygter med halen mellem benene og stadig haltene.

Hun ringer så til min mor for at høre hvad hun skal gøre. Vi ringer så forskelligt til politi for at hører om den skulle være efterlyst, hvilket den ikke var. Vi ringer så til Falck og Dyrenes beskyttelse, de vil ikke have noget med sagen at gøre da det ikke er et vildt dyr og de derfor ikke får penge ud af det(!!)

Da jeg er færdig med at træne hund, kører mig og min mor også derud for at se på den, den sidder nu igen på det præcis samme sted som de to første gange, den sidder bare og kigger. Da jeg stiger ud af bilen flygter den igen, på samme måde som de andre gange. Vi bliver delvist enige om at vi virkelig ikke ved hvad vi skal stille op med denne hund og kører hjem.

Derhjemme sidder jeg for mig selv og tænker, det kan bare ikke passe, hvis det var et menneske ville folk være kommet springende! Men bare fordi det er en hund, så kan det godt vente til i morgen. Jeg slår dernæst en hundesnor om kroppen og hopper op på min cykel, for at cykle 12 km ud til denne hund. Min mor ringer så til mig og spørger hvor jeg er henne, hvortil jeg grædede svare at jeg simpelthen ikke kan bærer at den hund bare skal være derude hele natten.

Jeg kommer ud til denne hund der endnu er kommet tilbage til det præcis samme sted, denne gang ligger den dog ned og ryster på jorden. Jeg smider cyklen fra mig og nærmer mig stille hunden imens jeg snakker opmuntrende til den, den rør ikke på sig, men kigger blot. Jeg rækker hånden mod den og den acceptere egentlig mit nærvær, dernæst for en jeg snor lukket rundt om halsen på den. Jeg ringer til min mor for at hun kan komme med en bil.

Jeg ligger imellem tiden på jorden og nusser denne hund og ligger min jakke over den, den begynder at slikke lidt på mine hænder. Min gamle ridelære dukker op med godbidder og giver dem til mig da den bliver noget usikker når andre nærmer sig. Jeg tilbyder den nogle godbidder og det tager den imod, imens vi ringer rundt for at finde ud af hvad vi gør med den, liver den stille og roligt op og begynder at kravle tættere på mig for derefter af ville slikke mig i hovedet, halen begynder også langsomt at rokke på den. Den bliver stille og roligt mere nysgerrig og andre kan nu også nærme sig den.

Efter noget tid for jeg den opmuntret til at gå med mig over til bilen, hvor den nysgerrigt undersøger bilen, men en delvist logrende hale. Jeg får den så ind i bilen og politiet finder nogle der skal komme op hente den.

Den lille hanhund er blevet noget mere muntre og komme igen ud af bilen hvor han 'hopper' lidt rundt og springer op for at kysse, en rigtig glad lille fyr.

De kommer så og henter ham og undersøger ham for chip, men der var ingen + intet halsbånd.

Desværre var denne hanhund også en såkaldt muskelhund og kan derfor ikke videre sælges... Så han skulle aflives hvis ejer ikke melde sig.
Hunden havde fået 'ordnet' ørerne, den havde en masse sår fordelt rundt i hele hovedet og omkring ørene, så jeg leger lidt med tanken om at den måske kunne være blevet brugt som kamphund.

Mit spørgsmål lyder dog på om nogle ved hvorfor hunden alle gangene søgte tilbage til stedet lige i vejkanten, præcis det masse sted ved et vejskilt?
Nogle der har et bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påkørt
Kommentér på:
Påkørt

Annonce